Mode & Beauty alle pijlers

Leuke kleding merken Zalando?

17-11-2021 08:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!
ik even wat suggesties nodig voor leuke kledingmerken op zalando. Het aanbod is zo groot, dat als ik gewoon door alle kledingstukken/merken zou moeten scrollen, het eeuwen gaat duren. Er zit dan ook zo veel tussen waar ik helemaal niet naar op zoek ben, dat ik het na een paar pagina's weer opgeef. Ik wil dus graag gerichter zoeken op bepaalde merken.
Hebben jullie wat tips?

(ik ben echt zo slecht in kleding shoppen....)
Nogal een brede vraag. Waar hou je van? Ik kan wel desigual zeggen, maar dat is nogal uitgesproken. Misschien ben jij wel meer Mango..
Ja, daar heb je gelijk in. Ik kleed me over het algemeen vrij casual, maar wel met kleur (dus niet alles zwart/grijs).
Zeg maar meer in de richting van Mango dan desigual. Pff, ben ook gewoon op zoek naar inspiratie, dus hoop hier tips te vinden van merken die ik wellicht nog niet ken. Is ook niet zo moeilijk want kom niet veel verder dan benetton, mango, sisley, bonobo, ... ;-)
Wat zijn precies leuke kledingstukken? De een houd van kleurrijk zoals Desigual en de ander houd meer van basic zoals bijvoorbeeld Esprit, Only etc.

Begin eens met goede filters. Welke maat, welke kleuren, de stof, prijsklasse. Voeg eens wat dingen toe aan je wishlist. Meestal staan er onder de kledingstukken die je aanklikt suggesties.
Ik zou Desigual niet scharen onder leuke merken. o_o

Maar ik hou van scandinasche simpele maar mooie kleding en eerlijk, ik kan het ook niet vinden qua merken.
Het mooie van Zalando is dat je werkelijk op ieder kenmerk kan filteren. Dus niet alleen maat, prijs, kleur maar ook hakhoogte, print, soort hals, lengte rok/jurk, lengte mouw, soort mouw... Als je daar eens mee speelt, dan kom je er denk ik snel genoeg achter wat je zoekt.
Ik ben zelf echt fan van mango want ze hebben niet alleen neutrale kleding maar ook kleur. En weer niet te kleurrijk zoals desigual.

Wat ik zelf meestal doe is filteren op mango. Dan kies ik wat uit. Als je op de pagina van dat kledingstuk komt heb je onderin altijd suggesties van dingen die erop lijken. Op die manier kom ik ook bij andere merken terecht die bij mij passen.
FeeLucifer01 schreef:
17-11-2021 09:00
Ik zou Desigual niet scharen onder leuke merken. o_o

Maar ik hou van scandinasche simpele maar mooie kleding en eerlijk, ik kan het ook niet vinden qua merken.
Ben blij dat ik niet de enige ben.
Hier op viva komt dit standaard langs. Net als oma Betsy ofzo, ook zo lelijk. En van die suffe King Louie jurken.

Zelf kijk ik bijvoorbeeld op insta en bij lookbook of ik leuke outfits zie. Dan ga ik daar verder op zoeken. Dus bijv naar een petrol truitje met lage boothals en dan staan daaronder ook weer suggesties die daarbij passen. Dat mik ik allemaal op mn verlanglijstje en dan heb ik een mooie selectie onder elkaar waarvan ik dan weer items verwijder.
Nimbus2020 schreef:
17-11-2021 09:04
Hier op viva komt dit standaard langs. Net als oma Betsy ofzo, ook zo lelijk. En van die suffe King Louie jurken.

Zelf kijk ik bijvoorbeeld op insta en bij lookbook of ik leuke outfits zie. Dan ga ik daar verder op zoeken. Dus bijv naar een petrol truitje met lage boothals en dan staan daaronder ook weer suggesties die daarbij passen. Dat mik ik allemaal op mn verlanglijstje en dan heb ik een mooie selectie onder elkaar waarvan ik dan weer items verwijder.
Volgens mij is de teneur eerder omgekeerd.

Maar on-topic: ik vind zelf Esprit een fijn merk. Niet al te duur, aardige tot goede kwaliteit, en ze hebben veel goede basisstukken. Sommige kleren vind ik zelf te tuttig of te ouwelijk (of te saai), maar er zitten af en toe echt parels tussen.
Als je nieuwe inspiratie wil, bestel een zalonbox.
Been there, done that, got the T-shirt.
Inderdaad gebruik de filters, dat scheelt al zoveel!
Als ik bijvoorbeeld een broek zoek dan filter ik alles op mijn maat, want een broek die alleen in maat 32 beschikbaar is (en ik dus niet pas) hoef ik dan ook niet te zoen. Tevens filter ik op prijs, bij broeken bijvoorbeeld ook lengte of high waist/low waist. En bij tops op mouwlengte.
Op die manier haal je er vooral veel dingen uit die je vooral niet wil, en als dat de resultaten van 2000 naar 1000 brengt scheelt dat al zoeken.
Of gewoon een maat groter dan 42 aanmeten. Dan verdwijnt het aanbod ook als sneeuw voor de zon.
Haha ik ben ook geen fan van desigual maar noemde het meer om aan te tonen dat het nogal uitmaakt wat je stijl is. De merken in mijn kast (volgens mij is het meeste wel op zalando te koop)
Co’couture
Neo noir
Lolly’s laundry
Modstrom
Fifth house
Mango
Fabienne chapot
scotch en soda
Vanilia
Ik kijk juist op Zalando meer naar de kledingstukken zelf en niet zozeer naar de merken. Dan zoek ik bijvoorbeeld een zwarte broek en dan kijk ik welke me het meest aanspreekt (qua model, stofsoort, prijs etc.). Bij het afrekenen blijkt het dan ineens Esprit of zo te zijn, waar ik normaal gesproken uit mezelf niet naar zou kijken. Ik heb dus de gekste merken in mijn kast hangen :)
Ik doe eigenlijk 2 dingen op Zalando: of ik zoek een specifiek kledingstuk en gebruik filters (bijv trui, in kleur x, met neklijn x). Dan komen er altijd goede suggesties uit een eronder staan dan ook weer dingen die erop lijken.

Daarnaast voor het funshoppen selecteer ik hoogste korting en van duur naar goedkoop. Dan komen ook de duurdere merken naar boven en vind ik nog weleens meer bijzondere stukken voor een leuke prijs. Ook daar kijk ik bij vergelijkbare kleding eronder, vaak kom je dan ook leuke dingen tegen.
Vind ik ook super lastig. Ik koop het meest bij Zalando Lounge omdat dat per merk of per soort is gesorteerd. En afgeprijsd.
Ik vind Zalando te uitgebreid. Zoek je een jurk moet je 5000 jurken door worstelen.
Ik kan je dus geen advies geven want ik ken je stijl niet.
Vaak koop ik bij de merken zelf, dus bij founded voor only etc. Meest koop ik toch bij h&m of Zara of heel soms mango.
Bij Zalando Lounge heb ik numph ontdekt en daar koop ik schoenen.
En laatst had ik een heel goed koopje van noisy may, die heeft een plus size hoek en die is gek genoeg het best verkrijgbaar bij Zalando, niet op de site zelf.
Nepnaam schreef:
17-11-2021 08:51
Ja, daar heb je gelijk in. Ik kleed me over het algemeen vrij casual, maar wel met kleur (dus niet alles zwart/grijs).
Zeg maar meer in de richting van Mango dan desigual. Pff, ben ook gewoon op zoek naar inspiratie, dus hoop hier tips te vinden van merken die ik wellicht nog niet ken. Is ook niet zo moeilijk want kom niet veel verder dan benetton, mango, sisley, bonobo, ... ;-)
Maar dan heb je toch al 4 merken?
Ik kom bij Zalando vaak uit op Anna Field, dat vind ik een leuk betaalbaar merk voor basics. Op andere websites (maar ook Zalando) vaak op Only.
Gpdmoh schreef:
17-11-2021 09:49
Haha ik ben ook geen fan van desigual maar noemde het meer om aan te tonen dat het nogal uitmaakt wat je stijl is. De merken in mijn kast (volgens mij is het meeste wel op zalando te koop)
Co’couture
Neo noir
Lolly’s laundry
Modstrom
Fifth house
Mango
Fabienne chapot
scotch en soda
Vanilia
Dit is ook mijn stijl. Als je dit mooi vindt, kan ik er aan toe voegen: Ruby Tuesday, Samsoe, Dante 6, All Saints, Maje, Bash, Isabel Marant.
Ik koop liever 1 duur item waar ik jaren mee doe dan meerdere basics, maar ik weet natuurlijk je budget en voorkeur niet.
-
Morgan en warehouse maar dat koop ik niet via zalando
Probeer dan de Get The Look optie en filter op prijs en maat.

Vragen naar merken op Zalando is als vragen naar welke winkel je moet gaan in de winkelstraat.

Ik shop zelf heel anders, ik ga specifiek naar iets op zoek, dus dan heb je al meer criteria om mee te werken.
Alvast bedankt voor al jullie reacties! Ik zal vanavond zeker de verschillende merken bekijken die jullie doorgegeven hebben.
Die filters had ik al eens geprobeerd, maar dan nog kwamen er altijd enorm veel resultaten uit, het aanbod op zalando is zo groot.
Nimbus2020 schreef:
17-11-2021 09:04

Tante Betsy :proud:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat ik ook een fijne webwinkel vind is About You. Beetje zelfde aanbod als Zalando maar ze hebben regelmatig leuke aanbiedingen. Heb daar een aantal dingen met 70% korting gekocht uit de nieuwe collectie. Ik gooi daar alles wat ik leuk vind op mijn verlanglijstje en als ze dan weer een actie hebben kijk ik even welke dingen nu een leuke korting hebben.
Anna Field vind ik leuk op Zalando

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven