mannen

15-11-2021 17:46 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jouw man als je ziek bent?
zorgt hij voor je?

Ben momenteel flink ziek (geen cov)
en mijn man is bloedchagreinig, gisteren ook.
Ik begrijp best dat de bende in huis niet leuk is, maar het is nu even niet anders.
het is dat ik kan relativeren, maar zou me bijna schuldig gaan voelen dat ik ziek ben.

Ken hem zo ook totaal niet.
hij is nog sorry komen zeggen en het is ok nu.

@Louti wat een bizarre en vooral onjuiste aanname
Zonder mij draait de boel hier niet. Dus beter mankeer ik niks. Of hij dan lief is voor me? Gewoon normaal. Mijn man is een ongeorganiseerde puinhoop wat huishouden betreft.
beetjegek schreef:
16-11-2021 07:21
Zonder mij draait de boel hier niet. Dus beter mankeer ik niks. Of hij dan lief is voor me? Gewoon normaal. Mijn man is een ongeorganiseerde puinhoop wat huishouden betreft.
Hij is geestelijke en/of lichamelijk beperkt?
..
kliko wijzigde dit bericht op 16-11-2021 10:31
97.06% gewijzigd
Hier loopt bij ziek zijn alles wel redelijk gewoon door qua huishouden. Vriend pakt alles gewoon op. Er blijft misschien een was liggen, hij besteld een keertje eten en neem dochter mee op bezoek bij zijn moeder zodat hij daar wellicht ook een keer mee kan eten en ik even heerlijk het huis alleen heb. En dan ben ik wel weer beter en stop die extra wassen in de machine die even waren blijven liggen.

Hij zal ook zeker vragen of ik wat nodig heb en thee komen brengen enzo.
FeeLucifer01 schreef:
16-11-2021 09:33
Hij is geestelijke en/of lichamelijk beperkt?
Nee, jij?
beetjegek schreef:
17-11-2021 07:37
Nee, jij?
Lichamelijk zeker wel en zelfs ik kan een huishouden draaiend houden als mijn partner ziek is, vandaar.

Dat je genoeg neemt met zo'n vent zeg.
Ik sta elke keer weer verbaasd over de manier waarop sommige mensen hun bijna haat tegenover mannen uiten.
F1823 schreef:
17-11-2021 09:08
Ik sta elke keer weer verbaasd over de manier waarop sommige mensen hun bijna haat tegenover mannen uiten.
Niet tegen mannen hoor, tegen lapzwansen
lilalinda schreef:
17-11-2021 09:09
Niet tegen mannen hoor, tegen lapzwansen

En de dames die daar genoegen mee nemen/intrappen.

Maar geen haat hoor F 1823, totale verbijstering. Ik schat de meeste mannen gewoon hoger in.
FeeLucifer01 schreef:
17-11-2021 09:18
En de dames die daar genoegen mee nemen
Of vrouwen die denken dat alle mannen zo zijn. Zodat ze de discussie thuis niet hoeven voeren.
F1823 schreef:
17-11-2021 09:08
Ik ook. Men moet nu zo langzamerhand wel weten dat discriminatie gewoon altijd verkeerd / fout is. Mensen beoordeeld je op hun gedrag en niet hun geslacht/kleur/geloof etc.

De manier waarop hier, door enkele, alle mannen over een kam worden gescheerd is echt stuitend
Ben echt benieuwd wie er dan alle mannen over een kam scheren. En op welke manier dat dan precies is, goed of slecht?
Doe eens een voorbeeldje uit dit topic?
FeeLucifer01 schreef:
17-11-2021 09:59
Ben echt benieuwd wie er dan alle mannen over een kam scheren. En op welke manier dat dan precies is, goed of slecht?
Doe eens een voorbeeldje uit dit topic?
Wellicht kan je eens naar de titel van dit draadje kijken
Brenda schreef:
17-11-2021 10:26
Wellicht kan je eens naar de titel van dit draadje kijken
Ow, eens dan.

Mannen kunnen prima een huishouden draaien en doen alsof ze dat niet kunnen is inderdaad niet oke.
Brenda schreef:
17-11-2021 09:46
Ik ook. Men moet nu zo langzamerhand wel weten dat discriminatie gewoon altijd verkeerd / fout is. Mensen beoordeeld je op hun gedrag en niet hun geslacht/kleur/geloof etc.

De manier waarop hier, door enkele, alle mannen over een kam worden gescheerd is echt stuitend
Zoals TO, die denkt dat alle mannen lamzakken zijn
KamilleT schreef:
15-11-2021 17:46
De mijne is lief en zorgzaam en beter in het huishouden dan ik.
Hier ook. Sorry, geen herkenning.
Ik ben een man en ik herken mij absoluut niet in het gedrag wat hier wordt geschetst.
En sorry, maar hoe vaak er niet wordt opgeroepen tot scheiden/dumpen/eruit schoppen etc. Als elke relatie na een simpel gebeuren moet worden verbroken dan blijft er weinig over.
Natuurlijk, mishandeling, vreemdgaan en dergelijke kunnen absoluut niet. Maar een keer, of zelfs meerdere keren chagrijnig? Dat is niet leuk maar toch geen reden om een relatie te beëindigen?
Ik heb geen idee, ik ben niet ziek geweest in de afgelopen 20 jaar. Maar mijn man runt hier sowieso de tent dus het zal niet heel anders zijn als ik mijn klusjes even niet kan doen.
Mijn ex was eigenlijk altijd het liefst als ik ziek was. Extreem zorgzaam. Als ik beter was, dan was het een ander verhaal en werd hij juist chagerijnig (want dan was mijn mening nl. ook weer beter en die vond hij minder leuk)
F1823 schreef:
17-11-2021 19:37
Ik ben een man en ik herken mij absoluut niet in het gedrag wat hier wordt geschetst.
En sorry, maar hoe vaak er niet wordt opgeroepen tot scheiden/dumpen/eruit schoppen etc. Als elke relatie na een simpel gebeuren moet worden verbroken dan blijft er weinig over.
Natuurlijk, mishandeling, vreemdgaan en dergelijke kunnen absoluut niet. Maar een keer, of zelfs meerdere keren chagrijnig? Dat is niet leuk maar toch geen reden om een relatie te beëindigen?
Iedereen mag gelukkig zelf weten wat ze wel en niet een dealbreaker vinden.
Ik denk dat ik ook wel chagrijnig was als man ziek was en ik alleen zat met de kinderen. Waarschijnlijk door vermoeidheid.

Lekker chagrijnig laten zijn en zelf uitzieken. Daarna pakken jullie het samen weer op. Het is niet anders. Voel je niet schuldig, besef beide dat er 1 iemand uitgevallen is, en dat er daarom wat meer troep ligt. Doe makkelijk met eten en parkeer de kinderen voor de tv.

Ook dit gaat weer over.

Wanneer ik ziek ben, moet je me trouwens vooral met rust laten. Niets geen dekentje en lief voor me zorgen. Laat me met rust. Man is (gelukkig) ook zo.
Later is nu
Mijn man is best wel lief maar ook vaak een beetje gestressed, want werk, huishouden en drie kinderen. Hij brengt me thee en crackers en haalt medicijnen enzo, maar is altijd vooral enorm lief en blij als ik niet langer ziek ben!
kindrebel schreef:
17-11-2021 22:31
Ik heb geen idee, ik ben niet ziek geweest in de afgelopen 20 jaar. Maar mijn man runt hier sowieso de tent dus het zal niet heel anders zijn als ik mijn klusjes even niet kan doen.
ik moest hier even om lachen, herkenning, ik heb blijkbaar mazzel want mijn vriend doet gewoon zijn deel en eerlijk gezegd meer.

Ik word trouwens het liefste met rust gelaten als ik ziek ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven