Mode & Beauty alle pijlers

kleurenanalyse

14-11-2005 12:23 1423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om een kleurenanalyse te laten doen. Dan bepalen ze welk

seizoenstype je bent en daar passen dan weer bepaalde kleding- en

make-up-kleuren bij. Wie heeft dit weleens laten doen en hoe beviel dit?

Ciara
@momodoe. Wat was je natuurlijke haarkleur zo trond je 20ste?
quote:Johan van Eijck schreef op 25 mei 2009 @ 16:31:

@momodoe. Wat was je natuurlijke haarkleur zo trond je 20ste?Ik kan je dat niet vertellen want ik kleur mijn haar al vanaf mijn 14e maar ik denk zelf toch wel licht/middenbruin.Rond mijn 20ste kleurde ik het mahonie omdat het toen een echte modekleur was.Ik keek toen niet naar wat ik mooi vondt staan en daarna kleurde ik het eigenlijk alleen nog maar blonder omdat ik me prettiger voel als blondine.
Askleur is een standaard advies bij koele kleurentypes. Het is een vale, doffe kleur voor de meesten. Haar is uit diverse kleurpigmenten opgebouwd.

Ik zou mijn haar in de natuurlijke tint terug laten komen (als dat kan)en daar eventueel met highlights iets mee doen als je het lichter wilt, momodoe.
sja dat zou natuurlijk een optie zijn, het probleem is dat ik me zelf gewoon mooier vindt als blondine.

En de basis is dus eigenlijk donkergoudblond met vrij lichte blonde highlights, ik heb geloof ik mijn haar een aantal jaren geleden wat donkerder gemaakt en ik voelde me daar echt niet happy mee.

En als ik foto's bekijk met die donkere kleur lijk ik ook nog eens een stuk ouder en dat wil ik juist voorkomen!

toch moeilijk nu ik weet wat voor een type ik ben, stiekem voel ik me ook helemaal geen wintertype..

het valt me ook op dat de wintertypes die beschreven worden op het net heel anders eruit zien dan ik.Dat zijn hele blanke donkerharige vrouwen.Die moeilijk bruin worden, ik heb wel een blanke huid maar wordt best snel bruin.en mijn oogwit is eerder gelig dan superwit, hmmm ik ben toch aan twijfelen of er een goede diagnose is gesteld!!
Ik ben ook als sneeuwwitje type ingedeeld (ja, in Haarlem, dat bureau wat hier meestal aan bod komt ) en ik ben ook geen standaardkleurtype.

Laatst nog iemand ontmoet, die dat wel is.

Vandaar ook mijn stelling dat de mensheid niet in twaalf kleurentypen is in te delen.

Je moet het niet als een diagnose zien, Momedoe, die waarde heeft het niet. Het maakt je wel alerter op wat je goed staat en op de rijkdom van kleuren.

Naast kleur heb je nog de complete styling erbij.

Waarschijnlijk zou je met accessoires kunnen spelen om alvast aan bepaalde kleuren te wennen, maar als het niet goed voelt, niet doen.
ja je hebt wel gelijk....niet alle wintertypes zijn donkerharig met staal blauwe ogen.

en inderdaad ik weet nu wel welke kleuren me flateren en welke niet...en heel gevoelsmatig zijn de kleuren die me staan ook de kleuren die ik zelf al veel draag.Oranje bijv geloof niet dat ik die kleur ooit gekocht of gedragen heb.

wat is jouw haar kleur dan? en houd je rekening met je type als je het kleurt?
Ik kies voor een kleur die dicht bij mijn natuurlijke haarkleur ligt. Mijn natuurlijke haar is bruin. Ja, je hebt wel honderd soorten bruin. Tussen midden en donker in. Met as erin met verven wordt het te donker en mijn gezicht flets.

Als je een niet goed bij je gezichtsvorm passende coupe hebt, heb je niets aan de goede kleur.

Mij staat zowel zilver als goud.

Oranje (ook honderd nuanceringen hierin) staat me niet. Bruin naar het antraciet toe kan ik wel hebben met een contrastkleur. Oranje in een palet van andere kleuren die overheersen gaat weer wel.
Bob de Bouwer, tot nu toe nog niet gelukt om een foto te maken (ga nog effe wachten tot na volgende week woensdag als je het niet erg vindt, is effe heel druk op het werk), maar komt er zeker aan!

Ik weet niet of de naam van jouw kleuren op je palet staan? Bij mij wel. Zal ze hier effe neertypen, kun je mss op die manier al vergelijken. Op deze website kun je een deel ervan zien :

(www.)kettlewellcolours(.co.uk)

CLEAR :

ivory, soft white, taupe, pewter, black brown, black

mint, sky blue, light grey, charcoal, dark navy, evergreen

light aqua, duckegg, apple green, emerald turkuoise, light teal, emerald green

cornflower, chinese blue, true blue, royal blue, bright periwinkle, purple

lemon yellow, light apricot, blush pink, true red, scarlet, ruby

CLEAR AND WARM :

coral pink, clear salmon, watermelon, lemon, kelly green, lapis

LIGHT AND WARM :

buttermilk, light peach, peach, light gold, yellow green, light moss

MAKE UP CLEAR AND WARM (lente 3 dus) :

eye pensil : spruce

eye shadow : aqua, smoke

blush : salmon

lip pensil : cantaloupe

lipsticks : cream : tulip

sheer : rum

lipgloss : warm sand
@Johan

Welke kleur van bril kun jij aanraden voor een lente 3?

Kwestie van het geheel wat rustig te houden.
@Zette

Paars, rood, felblauw of petrol, kortom ook hier gewoon je favoriete kleuren uit het kleurenboekje volgen, net als met de make up
Het valt me wel vaker op: mensen die een kleuradvies laten doen en zich dan niet happy voelen met hun 'nieuwe' kleurenpallet.

Maar, maar, maarrr je zich toch nergens aan vast na zo'n kleuradvies? Het is een 'advies' en daar laten ze zien wat volgens de regels goed zou moeten staan. Als je je niet happy voelt met je kleurenpallet, waarom zou je daar dan 'aan moeten wennen' zoals veel mensen dan zeggen? Waarom niet gewoon kleuren dragen waarin je je wel happy voelt en waarvan je wel vindt dat ze goed staan? Niet iedereen past in een hokje.

Ik heb dus ook een kleuradvies gehad en ik bleek zomertype te zijn. Prima, nu weet ik dat koele kleuren goed staan en daar kan ik wel wat mee. Ik hield altijd wel van grijs en blauw. Ik koos toch al nooit voor bruin of oranje. Maar ik hou ook van zwart en rood en dat laat ik echt niet liggen omdat ik zomertype ben. Ik ga er soepel mee om. Ik 'leen' veel kleuren die bij het wintertype horen en die vind ik mij ook prima staan. De gemiddelde mens op straat gaat echt niet zien of jij je aan je kleuradvies houdt. Ja, misschien als je als herfsttype winterkleuren draagt ofzo.

Kortom, leuk zo'n kleuradvies, geweldig uitstapje, gezellig, maar het kan echt geen kwaad om je er minder streng aan te houden, is mijn idee.
Het blijven inderdaad maar adviezen Mieshka en daar kan / moet iedereen mee doen wat hij / zij wil. Wat er vooral handig aan is dat je rationeel vastgesteld krijgt welke kleuren het beste uit je halen en welke kleuren je beter kunt vermijden.

Wel is het zo dat ik sinds 1973 trainer ben, maar in geen van alle trainingen die ik tot 15 jaar geleden heb gegeven zoveel rendement heb zien komen als uit de imago trainingen die ik sinds 1993 geef. En, .....(bijna) altijd tevereden klanten
quote:Johan van Eijck schreef op 27 mei 2009 @ 07:27:

@Zette

Paars, rood, felblauw of petrol, kortom ook hier gewoon je favoriete kleuren uit het kleurenboekje volgen, net als met de make upIk ben ook een Lente 3 en heb laatst een nieuwe bril gekocht. Ik heb alle bovengenoemde kleuren uit m'n palet geprobeerd, maar ik vond het niet mooi staan. Door het montuur vielen m'n ogen helemaal weg. Ze zijn al klein, ik draag geen make-up en heb min-glazen. Die kleuren waren dus geen succes. Ik heb uiteindelijk een bril gekocht met een mooi dun zwart montuurtje. Misschien niet helemaal volgens de regels, maar wel mooier. Aan de andere kant: zwarte mascara mag ook bij een lente 3, dus waarom een dun zwart montuurtje niet. Voor de rest ben ik wel blij met m'n palet.
Dat is denk ik nu precies wat Mieshka met haar laatste posting aangaf. Het moet niet dogmatisch worden.
Ja, ik was dus eerst niet tevreden met mijn nieuwe palet.

Maar nu enkele dagen later moet ik zeggen dat ik er inderdaad al aan ben gewend!

Sterker nog, nu zie ik ook dat ik helemaal niet sta met die erin geverfde warme gloed in mijn haar, die het sprekende uit mijn ogen haalt. Als ik nu mijn koraalrode pyama aandoe met mijn haren naar achter zodat je enkel de uitgroei (van al een jaar, hihi) ziet, dan zie ik er, al zeg ik het zelf, haha, fantastisch uit!!

En vandaag had ik op het werk voor het eerst een gele trui aan en ik kreeg opmerkingen van mijn leerlingen hoe mooi ik daarmee stond! Eén van hen zei zelfs ja, veel beter dan die donkere kleiren (dat zwart dus).

Dus ja, ik geloof er wel in.

Over die vraag van die bril overigens : ik dacht ergens gelezen te hebben dat een lentetype best probeert om max. 2 niet-neutrale kleuren te gebruiken.

Daarom ging ik ervan uit dat je best een (donkere of lichte?) neutrale kleur kiest voor zoiets als een bril of een horloge. Tenzij je voor elke outfit een andere hebt.

Klopt dat dan niet?

Kun je zoveel kleurtjes als je wil door mekaar gebruiken, Johan?
Hoi Glamorhana

Fijn om te lezen dat je kleuradvies resultaat begint op te leveren.

Wat je vraag betreft, wij adviseren onze Lente 3 types om 80 procent van hun kleding in een van de basiskleuren of nog liever in een van de echte kleuren uit te voeren en de resterende 20 procent in die lichte kleuren die voor het contrast zorgen (dat was die kolom helemaal rechts uit het ons lente 3 boekje dat hier onlangs afgebeeld stond.
Al lezende leer ik hier steeds meer, geloof ik.

Ik ben inmiddels al wel zover dat ik mijn hand in de winkel langs kleuren laat gaan, en als je even oplet zie je dat sommige kleuren inderdaad blijken te vloeken bij je huid.

Ik denk dat ik alle lichtgeel en lichtblauw ga wegdoen, helderrood is het ook niet voor mij. Lichtroze is ook niets. Dieper rood blijkbaar wel, net als de warme zachtgroen. Lime kan ook, petrol weer niet.

Heeft iemand nog tips voor mij voor bureaus in -de omgeving van- Groningen ? Welk bureau ben je dan geweest, en beviel dat ?
Ik kijk net naar Moppemans' vest dat ik nu aan heb. Grijs is het blijkbaar ook niet voor mij.

Ok, bedankt!!
@Johan: Wat jij schrijft aan Glamorhana zou je dat ook voor mij willen doen? Ik ben een Lente 1 en vraag me steeds af of ik nou helemaal in kleur moet of juist simpele basis met een beetje kleur. Heb je voor mij ook zo'n advies? Wat zijn de neutralen nu eigenlijk en welke kledingstukken doe je het best neutraal of knal je liever met alle kledingstukken?
Voor alle lente types geldt dat ze eigenlijk al met 2 kleuren mooi zijn.

Alleen bij lente 3 adviseren wij dat in een 80-20 procent verhouding toe te passen. Lente 1 is al mooi in de combi van 1 rustige basis, bv broek en een van de felste kleuren, maar ook 2 van de felle kleuren kunnen goed (denk maar hoe de Keukenhof er de afgelopen weken uit heeft uit gezien)
@ Johan, dat is snel zeg. Dank je wel! Ik hoopte al dat twee felle kleuren ook kon.
Een kus moet snel beantwoord worden
Johan, interessant zeg!

Hoe kom je dan eigenlijk aan die 80% als een T-shirt alleen niet genoeg is? Moet je dan een hoop accessoires in dezelfde kleur aan?

Kun je eens een vb. geven, zoals T-shirt in echte kleur + broek in lichte kleur + schoenen, handtas,... in dezelfde echte kleur?

Moet ik het zo zien?

En hoe doe je dat dan als bijvoorbeeld je bril in een echte kleur is? Moet die dan liefst dezelfde kleur hebben als je horloge en andere accessoires?

En bedoel je met basiskleuren de 2 kolommen links?

Of zijn de lichte ook basiskleuren?

(Waarom zitten dat fel rood en blauw eigenlijk in de linkse kolommen?)

Heb je van jullie kleuren ook namen trouwens? Ik zou zo graag vergelijken...

Ja, ik zit dus nog wel met een hoop vragen, zoals je ziet.

Zou het super vinden als je me verder op weg wil helpen :-)
Oei wat blijf jij veel vragen houden Glamorthana; doe mij een lol en bel me eens op, dan beantwoord ik graag al je vragen.

In elk geval niet T-shirt in echte kleur + broek in lichte kleur, omdat die lichte kleur maximaal die 20 procent moet zijn en als je die in een broek draagt is de verhouding 50-50 geworden.

Maar nogmaals, maak eens een lijstje met al je vragen en bel me dan op of stuur ze me in een mail.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven