December 2006 - deel 2

18-03-2009 16:22 3729 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mette, fijne vakantie, Terschelling of Texel toch? Prachtige foto's trouwens, door jou gemaakt? Is Nova een beetje rossig blond? Of komt het door de lichtval? Mooi meisje hoor..

En petje af voor volledig kolven.. hardstikke zwaar. Ik vroeg me toen M baby was al af hoe dat in 's hemelsnaam met een tweede moet, borstvoeding geven. Helemaal geen tijd voor!

Nou Flodder, lekker dan zo'n schimmelkar. Haha, Nurse er lekker van af, jij gelukkig ook al weer snel. Voor jou ook petje af, met drie kinderen bv /kolven. Ik hoop dat het snel lekkerder loopt.

Nurse, zijn het geen slakken? Die maken ook zoveel kapot. Die komen 's nachts met tientallen en overdag in de zon zie je ze niet.. Kruipen ook over hele hoge muren, die gluiperds.

Sannie, naar zeg voor je moeder!

Trein was leuk, op de terugweg helaas zo vol (alle studenten terug van papa en/of mama) dat we op het balkon moesten zitten. Mocht de pret niet drukken. Toen we op de heenweg wegreden, keer M met grote ogen rond. Schatje.

Had ik al verteld dat we twee neefjes erbij krijgen in sept. en okt.? Wel dat er baby's kwamen geloof ik (o ja, we hebben het nog even over de achternaam-stamhouder' gehad) maar we hoorden dat beide kindjes jongetjes zijn (van twee verschillende broers van H.)
Flodder: ik ben heel benieuwd wat de LLL dame gaat zeggen...

nu gooi ik mijn lekenkennis er ook even tegenaan:

Hoe lang voed je aan elke borst? of gebruik je zeg maar een bepaalde tijd om te kolven?

ik zat zelf te denken aan een 'onevenwichtige voormelk-/achtermelkinname'...

"Als haar baby langzaam groeit, groene, waterige ontlasting heeft, of winderig lijkt, dan kan er sprake zijn van een onevenwichtige voormelk-/achtermelkinname."

of zuigverwarring... (maar aangezien jij zegt dat hij het met de fles met moedermelk ook heeft...)

hoeveel luiers natte en ontlasting heeft hij?

hoe ziet die ontlasting er dan uit?
oja en nog even dit:

het komt zelden voor dat een baby gevoelig is voor een voedingsmiddel of andere substantie die de moeder ingenomen heeft. Het is waarschijnlijker dat een baby gevoelig is voor een voedingsmiddel wat hij rechtstreeks krijgt, zoals kunstmatige zuigelingenvoeding, vast voedsel of sap. Soms geven moeders hun baby thee of andere middelen die aanbevolen worden voor koliek of onrust. Soms geven andere kinderen in huis de baby 'eten' zonder dat de moeder dit weet... (uhu )

Slik je nu trouwens iets van ijzer ofzo? misschien smaakt je melk gewoon niet zo lekker daardoor? kan 'pietje' niet eens proeven?
Nurse: bier voor de slakken!!

Flodder: Y. vindt kikker stom...

Sannie : naar voor je moeder! wat heeft ze dan verder eigenlijk? hoe oud is ze?

Falcon: ik heb ook geeeen idee hoe dat zou moeten met een tweede en bv... ik denk dat ik de fles zou geven

en verder niet zo goed gelezen... ga naar bed toeeee... lees morgen wel bij..

oja... start 2 run is bijna onvindbaar geworden op internet...

morgen krijg ik een gebrande cd van iemand... maar wel stom dat het nergens meer te vinden is... ook link van Mainecoon niet...
falcon, fijn dat het leuk was met de trein.. hier ook een succes (ik wou schrijven altijd, maar zo vaak zitten we ook niet in de trein - tja een station is alle kanten op minstens 20 min met de auto..)

m'n moeder is licht spastisch, waardoor ze een slechte controle over haar spieren heeft, en tja als je dan even alleen op 2 krukken moet staan, dan wordt dat moeilijk. (dus ik heb m'n vader al naar de thuiszorgwinkel gestuurd voor een looprek en rolstoel...)
anders wil ik start 2 run je wel mailen, of even op mijn virtuele harde schijf zetten.. ik ben er nog wel helemaal happy mee.. 4 x 8 min vandaag (maar overmorgen 12 min..)

oja, mijn moeder is 61 jaar en haar handicap is waarschijnlijk aangeboren
Ja maar mailen kan dus eigenlijk niet omdat het zo groot is...

bespaar je het gedoe zou ik zeggen... cd krijg ik als het goed is morgen... en anders weet ik je te vinden...

Oh wat vervelend eigenlijk voor je moeder! (dat heet toch CP?) Lijkt me best lastig... wat voor specifieke problemen heeft ze dan? krijgt ze er meer last van nu ze ouder wordt? (ik weet nooit zo goed wat ik voor nuttigs moet zeggen) zei ook een keer tegen iemand die vertelde dat haar moeder doof was 'oh wat leuk' want ik vind gebarentaal heel interessant... maar was natuurlijk niet zo bedoeld als dat het er uitkwam...

nou ja ik ga morgen weer verder rsi kweken
succes met je rsi (ik ga zo maar stoppen, vind het wel welletjes, maar ik moest wat voor mijn werk afmaken..)

m'n moeder is te vroeg geboren, haar moeder was in een lichamelijk erg slechte conditie dus ze had een slechte start. met borstvoeding van een verpleegkundige (tja zo ging het toen) heeft ze het overleefd. wat het precies was, kan ik niet vertellen. ik denk zelf vanwege een onrijpheid van de hersenen kleine bloedinkjes, cerebrale parese is een verzamelterm, maar haar klachten vallen eronder..

ik kan er heel veel over schrijven, maar dat voert denk ik wat ver.. de een vindt het leuk, de ander vindt het stom of negeert het (ach en dan kan je het nog beter leuk vinden). wat ik zelf wel grappig vind, is dat m;n moeder er ook alles aan toeschrijft.. ik heb precies haar bouw, en net als haar een buikje.. zij zegt altijd dat het komt door haar handicap, maar ja, wat is mijn excuus dan???

een beperking is nooit leuk, maar het is er, en je kan het niet veranderen. Zoals nu met een gebroken been erbij, dat is erg onhandig, maar met die gegevens moet je een oplossing zoeken...
haha klets; lekkere verspreking.

Sannie; pittig nu voor je moeder !!

Zo, heb even een nacht gemaakt. Om 20.45 uur ging het licht uit !! Heerlijk. Het schijnt dat Floortje om 22 uur mijn kamerdeur open heeft gedaan en dat ze met haar heeft lopen klooien en met het traphekje............niks van mee gekregen :-)

Gelukkig dat ik zo'n lange nacht heb gemaakt want Pepijn was om 5.30 wakker van de krampen enz dus die heeft tot 7 uur op me gelegen.

Nurse; ik herkende ook wel veel van Pepijn in Axel wat je vertelde en waarschijnlijk moet ik er ook even door heen hoor.

Gister en nu net was Pepijn natuurlijk een stuk rustiger. Wel last van krampen maar niet zo extreem. Zal je altijd zien als ik net de lll ga bellen :-) Maar goed beter een keer te veel bellen.....

Yora; ik wist niet dat het kwaad kon dat Pepijn elke morgen een flesje yogi krijgt :-) ?!

Ik reageer wel even wat uitgebreider als ik de lll he gebeld. Nu even Floortje aankleden en Pepijn en mezelf badderen........
Yogi?

Nee tuurlijk geen Yogi Flodder!

Optimel of chocomel, veel beter.

Ga maar eens aanlopen met de bubs naar de psz

xx
Chocomel met slagroom ?? Dan komt ie in elk geval genoeg aan...

Zo, Pepijn is gebadderd en na de tiet heerlijk in slaap gevallen. Maar wat wil je als je vanaf 6 uur al in de weer bent......

Floortje is met P op pad.....Nu ik nog.....

Zo Pepijn zijn kleren even uitzoeken. Maatje 50/56 kan er uit. Maatje 56 en 62 kan er in......
Chocomel met slagroom ?? Dan komt ie in elk geval genoeg aan...

Zo, Pepijn is gebadderd en na de tiet heerlijk in slaap gevallen. Maar wat wil je als je vanaf 6 uur al in de weer bent......

Floortje is met P op pad.....Nu ik nog.....

Zo Pepijn zijn kleren even uitzoeken. Maatje 50/56 kan er uit. Maatje 56 en 62 kan er in......
Wel lekker; chocomel met slagroom

Wat moet jij nu nog? En jullie Pepijn ookal weer uit 56!

Kijken jullie trouwens ff op HM? Tis Maandag he!

Ga nu hier even snel aan de poets en mn was opvouwen, over een driekwartier moet ik alweer aanlopen... 2,5 uur stelt eigenlijk niets voor als je iets wilt doen....

Maar goed.

Kuss!!
Jahaa, Nurse...!

Kan me voorstellen dat je even van de tijd wilt genieten door de was op te vouwen, haha.

Floddertje: Ik zit terug te lezen waar je nou dat verhaal van die yogi vandaan haalde, maar ik vat 'm even niet geloof ik.

Jammer van die vouwwagen trouwens, maar fijn dat het je niks heeft gekost (behalve die bonbons dan).

Sannie: Was het lastiger voor je moeder om 2 (je hebt een broer toch?) kinderen groot te brengen met haar handicap?

Jij hebt trouwens op best veel plekken gewoond dan hè? Geweldig om die ervaringen op te doen!

Inderdaad, met Easyjet is GB heel goedkoop en een hotel er apart bijboeken kan ook best schelen.

Mette: Je leest dit vast niet meer maar ik hoop dat je een heerlijke vakantie hebt! We 'zien' mekaar pas over 3 weken want als jij terug bent ga ik weg. Veel plezier!

Nou ik ga eens kijken of ik voor Manu een kapper kan regelen voor vanmiddag. Mannetje lijkt een beetje op een vogelverschrikker, hihi...

Trouwens, op mijn Hyves staat een leuke foto (bij de krabbels) die Flodder heeft gemaakt toen ik op kraambezoek was bij haar.
Ow Mette, wat maken jullie toch mooie kinderen!

Goh dat wist ik helemaal niet, dat de voeding dus dikker moet zijn ivm de apneu's. Dus puur BV is niet altijd best.

Nurse, wat vervelend van je moestuin! Niet een molletje?

Leah zat van het weekend trouwens een beetje verstopt, ze is zo goed als zindelijk nu, maar poepen lukte maar niet, bijna 48 uur, ze ging wel tien keer maar dan was het au en zelfs een beetje huilen. Dus ik was een beetje bang dat ze het hierdoor op ging houden en dat we dan Timo-situaties zouden krijgen, maar gelukkig ging ze gisterenavond toch - helaas wel in haar onderbroek. Misschien wat meer stimulerend voedsel geven (gedroogde pruimen?) zodat ze wat vaker moet en dan van haar angst afkomt? Ik zit ook maar hardop te denken hoor.

Sannie wat vervelend voor je moeder zeg!

Floddertje, inmiddels al met LLL gesproken?

Jammer van de vouwwagen, was leuk geweest.

Tinus, lekker zo'n weekendje samen weg! Tja, welke stad jullie ook zouden kiezen, ze zijn allebei ontzettend leuk, vind ik dan (Vent komt uit Londen dus we komen daar regelmatig).

Jullie mogen gerust hier komen logeren trouwens hoor, dat zou natuurlijk al een hoop kosten schelen. We hebben prima logeerbedden hebben we ons laten vertellen, maar helaas zit echt uitslapen en dan niet in, want je slaapt naast de keuken en de meisjes doen niet aan uitslapen

We zitten alleen niet erg dicht bij het centrum, wel een goede busverbinding.

Nou ik zit weer op mijn werk. Nog wel op slippers, want durf nog geen gewone schoenen aan (ik heb alleen maar hakschoenen). Mijn knie is inmiddels dicht, dus gaat de goede kant op gelukkig. maar ik weet niet hoe ze het doen, de babies stoten echt con-stant tegen die knie aan, niet te geloven!
lll gesproken. Ze denkt dat ik (te) veel melk heb en dus een enorme toeschietreflex waardoor Pepijn dus onrust heeft door verslikken en moeite met het verwerken. En dan al snel het gevoel hebben vol te zitten maar al snel weer trek hebben, onrustig wordt en ik aanzie als krampen en dus niet helemaal op verzoek voedt want ik wil er graag 3 uur tussen hebben.

Nu stelt ze voor om 's morgens te kolven en zeg maar te resetten. Pepijn in blokken van 3/4 uur dezelfde borst aanbieden. Dus ook als hij vaker komt. En het hem zelf weer even laten regelen. Zullen wel even pittge dagen worden maar goed. We gaan er voor. Ik zie het nu als ingeplande regeldagen :-)

Oja en eerst aanleggen, dan even er af halen om die eerste toeschietreflex weg te laten lopen en hem dan weer aanleggen.

Verklaring dat hij die fles zo rustig dinkt is ws dat hij dat zelf kan reguleren qua snelheid en die dus niet zo ver achter in zijn keel spuit en zich dus minder verslikt en minder onrustig wordt.......klinkt logisch.....

Nou ik ga ook even naar buiten. Pepijn is nu tevreden na de voeding.

Doei doei
En Pepijn is uit 50/56 gegroeid. Dat combi maatje had hij vooralsnog nog aan. Hij zit nu in 56 en gaat richting 62. Had het weer wat krom neergezet zeker.....
Hm ik dacht dat hij ook onrustig dronk aan de gekolfde fles...

Maar aangezien je zo megagoed kolft... klinkt dit als best logisch inderdaad...

Tinus vat jij dat verhaal van die Yogi niet...? nou jaaaaaa mijn berichtjes vind je dus totaaaal niet interessant...

Mette de foto's zijn inderdaad erg mooi...

enne Ainne... die atypische reflux komt nou ook weer niet zo heeeeel vaak voor he... (over je borstvoeding is niet altijd best)
Huh? Ik heb echt een paar keer je berichtjes gelezen maar snap 'm gewoon niet... (te blond misschien)
Haha, ik maak net een afspraak bij de kapper voor Manu. Ze vroegen zijn naam en zijn leeftijd. Ik zei: 'Hij is 2,5 en erg lastig hahaha!' Aaaach arm jochie... toen ik vanmorgen zei dat we naar de kapper gingen zei hij: 'Manu ook?'. Dus hopelijk gaat dit beter dan schoenen kopen.

Hij heeft zijn nieuwe schoenen nog steeds niet aan gehad trouwens... Ben beetje slappe moeder denk ik...
quote:Kletsmajoor schreef op 07 juni 2009 @ 23:34:

oja en nog even dit:

het komt zelden voor dat een baby gevoelig is voor een voedingsmiddel of andere substantie die de moeder ingenomen heeft. Het is waarschijnlijker dat een baby gevoelig is voor een voedingsmiddel wat hij rechtstreeks krijgt, zoals kunstmatige zuigelingenvoeding, vast voedsel of sap. Soms geven moeders hun baby thee of andere middelen die aanbevolen worden voor koliek of onrust. Soms geven andere kinderen in huis de baby 'eten' zonder dat de moeder dit weet... (uhu )

Slik je nu trouwens iets van ijzer ofzo? misschien smaakt je melk gewoon niet zo lekker daardoor? kan 'pietje' niet eens proeven? Zoals Yogi, Tinus Snap je em nu?
quote:Kletsmajoor schreef op 08 juni 2009 @ 13:04:

enne Ainne... die atypische reflux komt nou ook weer niet zo heeeeel vaak voor he... (over je borstvoeding is niet altijd best)ja geit, I know
quote:TheNurse schreef op 08 juni 2009 @ 13:12:

[...]

Zoals Yogi, Tinus Snap je em nu?

Eh jaaa! Ik had dat wel gelezen HEUR! KLETS! Ik dacht dat er iets was door het verhaal van die verdikte melk die Stef van Mette krijgt...

Vandaar de verwarring.
:-)

KM: misschien niet heel duidelijk neergezet. Tijdens de fles wel rustig maar er na niet. Volgens mij. Maar ben er zelf nooit bij als hij bv uit fles krijgt :-)

Nou en nu naar buiten......
quote:TheNurse schreef op 15 mei 2009 @ 13:17:

Ben vanmorgen gebeld door een lactatiedeskundige, het CB had me namelijk gisteren gebeld om te vragen hoe het nu gaat omdat ik een keer had aangegeven daar dat A. redelijk veel huilde en ik niet goed wist waar het aan lag/ wat te doen (vind ik trouwens wel heel netjes dat ze me daarvoor belde!!)

Gisteren belde ze me dus, ik mn verhaaltje gedaan en toen raadde ze me aan toch een keer contact te hebben met een Lactatiedeskundige.

Deze belde mij vanmorgen dus op.

Om 8:00 had ik rechts gevoed om 11:00 zou ie dus links krijgen

(voed 1 borst per keer)

Omdat mijn melk erg hard stroomt en na het tsr dit blijft doen en gewoonweg nog erg veel melk heb raadde zij mij aan om om 11:00 nog een keer rechts te geven en links leeg te kolven. Straks met de voeding van 14:00 links geven.

Om 11:00 verliep de voeding trouwens wel wat prettiger.

(normaal laat hij veel los, hapt weer aan, laat los, hapt weer aan enz)

Binnen 10 minuten had ik trouwens meer dan 200ml uit mn linkerborst gekolft Wel weer goed voor mn vriezervoorraad

Om 11:45 ons mannetje in bed gelegd en hij sliep meteen als een osje

Volgens mij hebben/hadden wij echt hetzelfde 'probleem' Flodder! Dit advies kreeg ik bijna een maand geleden, de lactatiedeskundige had het toen ook over resetten...

Lag toen ook zo te tobben met voeden/krampen enz.

Nu schelen onze boys een maand dus ik voorspel dat het volgende maand bij jullie ook goed gaat!

Merk trouwens wel dat A. toch wel eens nog moeite heeft met de melk weg te drinken terwijl het tsr al lang voorbij is, mijn melk stroomt gewoon erg hard en blijft dit doen...

Hij houdt nu dat ie ouder is langer vast maar als het echt te hard gaat laat ie los en smekt ie na met z'n mondje open, zn tongetje nog in zo'n u-tje zeg maar (weet je wat ik bedoel?), tijdens het drinken loopt er ook melk langs zijn mondhoekjes.

Wat ik nu doe (en dat is niet altijd relax) Echt voeden op verzoek.

Ookal is het nog maar 1,5 uur geleden.

Leg hem dan wel aan dezelfde borst aan als 1,5 uur geleden.

Zorg er dus voor dat mn borsten om de 3 uur aan de beurt komen, als ik te vaak de ene achter elkaar geef

(is wel fijner voor A. want na 3 keer achter elkaar aan dezelfde borst stroomt de melk niet meer hard)

maar dan is de andere borst inmiddels zo volgelopen dat er weer een paar voedingen over heen gaan eer dat het weer een beetje geminderd is.

hmmm, tis weer een heel verhaal

Succes meid!

anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 08-06-2009 13:37
Reden: Wat dingen vergeten
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven