* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself
Thx Peetje !

Gek dat het alweer 2 jaar geleden is. Exact, om precies te zijn, want ze is om 20.41 uur geboren.

Jaaaa, een leuke dag gehad. De opa's en oma's waren er vanochtend. Ze heeft leuke cadeaus gehad met slingers, balonnen, een feestmuts en natuurlijk een grote taart (een nr. 2) met 2 kaarsjes, die ze zelf uitgeblazen heeft (knapperd, hihi). De Baby Born pop (een jongetje) met wiegje was een groot succes. De rest van de dag heeft ze daarmee 'getut'. Daarna uit lunchen geweest met z'n allen. Gezellig en lekker !

In de namiddag nog een paar vrienden met kids over de vloer.

Ben nu wel bekaf hoor.

Jane-man kwam net toevallig een paar filmpjes van Laura tegen op de laptop. Ze was toen 1 dag oud tot een paar weken. Gek om te zien. Hoe zij veranderd is en hoe onzeker ik toen was met BV enzo. Hahaha.

En gek idee dat ik dat binnen een paar weken opnieuw ga beleven.

Peetje, voel jij je nog goed? Rommelt 't nog niet???
Goh, timing qua post
He? Is het nu alweer juni? Jeeeemig wat is het hard gegaan zeg!

Het kan nog net op de valreep, van harte gefeliciteerd Jane en Jane-man met Laura's verjaardag. Klinkt alsof jullie een leuke dag hebben gehad.

Gek is dat he? Die filmpjes van het begin....ik kijk ze wel eens samen met Salomé, die roept dan contstant beebie-beebie-beebie-pappie-mammie-beebie-mammie-pappie-mammie-beebie ;)
Een dagje te laat maar niet minder gemeend...

Laura: van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag! Jane en Jane-man jullie ook van harte. Klinkt inderdaad als een leuke, drukke dag. Leuk he die filmpjes, kijk ze af en toe ook nog of foto's samen kijken met Eva. Ze zegt dan wel dat het Eva baby is maar ze kijkt altijd snel weg. Gisteren was ik dozen aan het uitpakken en opruimen, kleertjes van Eva maatje 44 en 50. Eva helemaal enthousiast "kleertjes voor pop" Ze snapte er geen hol van dat zij die toch echt aan had gehad.

Peetje: love is in the air lalala Schattig zeg. Leuk de apenheul, wil ik ook nog eens keer heen. Alweer veel te lang geleden. Wij kregen laatst brief hoeveel airmiles we hebben, afgesproken met mijn ouders samen naar dierentuin Emmen te gaan daarvan.

Zaterdag even stad in geweest. Zwemoutfit voor Eva gekocht en een frituurpan. Willen zaterdag (dan vieren we Eva's verjaardag voor de fam) patat eten. Gaan elke keer naar snackbar maar ivm zelf bakken is dat best duur. Dus toch maar eens een gekocht. We eten ook niet zo heel vaak patat dus vonden we nooit nodig. Maar misschien toch wel handig.

Ik ga ook weer een taart bakken in vorm van een 2. Zelfde als vorig jaar. heb een grote kaars gekocht in de vorm van een 2.

Qua traktatie aap ik Jane na, grote schaal met kaas/worst/komkommer/cherry-tomaatjes. Leuke prikkers er in en klaar is Klara.
quote:emmetje81 schreef op 07 juni 2009 @ 22:42:

He? Is het nu alweer juni? Jeeeemig wat is het hard gegaan zeg!

Lekker ding ben je toch ook hè?
quote:Metis schreef op 08 juni 2009 @ 09:13:

... Zwemoutfit voor Eva gekocht en een frituurpan. Ik heb deze zin 3x gelezen, geloof ik. Maar nu snap ik dat de frituurpan niets met Eva's zwemoutfit te maken heeft .

Leuk dat je zelf patattekes gaat maken. Lekker ook ! Ga je ze zelf van aardappels snijden? Dat is nl. nòg lekkerder !!

Knap dat je zelf een taart gaat maken, ook een nr. 2. Hier was ie errug goed gelukt. De zwitserse room èn de slagroom hadden ze helemaal roze gemaakt . Een lekkere meidentaart dus !

Laura is nu op de crèche haar verjaardag aan het vieren. Met een grote schaal met blokjes kaas+partje mandarijn en plakjes worst (grillworst en leverworst) met plakjes komkommer. Vlaggestokjes erin (die van AH, die zijn erg leuk) en voìla. Is leuk geworden.

Om 13.00 uur moet ik haar weer ophalen, dus ik heb nog 3 uurtjes voor mezelf. de tafel ligt hier vol met administratie, dus ik vrees dat ik dáár wel zoet mee ben....
quote:Jane 1973 schreef op 08 juni 2009 @ 10:08:

[...]

Ik heb deze zin 3x gelezen, geloof ik. Maar nu snap ik dat de frituurpan niets met Eva's zwemoutfit te maken heeft .

Nou zodat Eva in d'r bikini in de frituurpan kan zwemmen, logisch toch?

Leuk dat je zelf patattekes gaat maken. Lekker ook ! Ga je ze zelf van aardappels snijden? Dat is nl. nòg lekkerder !!

Was van plan zak friet te halen maar zelfgemaakt is wel goed idee.

Knap dat je zelf een taart gaat maken, ook een nr. 2. Hier was ie errug goed gelukt. De zwitserse room èn de slagroom hadden ze helemaal roze gemaakt . Een lekkere meidentaart dus !

Wij maken em ook roze dmv klein beetje jam. Aardbeien er bovenop...heerlijk. Was vorig jaar erg groot succes.

Laura is nu op de crèche haar verjaardag aan het vieren. Met een grote schaal met blokjes kaas+partje mandarijn en plakjes worst (grillworst en leverworst) met plakjes komkommer. Vlaggestokjes erin (die van AH, die zijn erg leuk) en voìla. Is leuk geworden.

Wat voor prikkers zijn dat bij AH? Ken ik niet.

Om 13.00 uur moet ik haar weer ophalen, dus ik heb nog 3 uurtjes voor mezelf. de tafel ligt hier vol met administratie, dus ik vrees dat ik dáár wel zoet mee ben....[/fgcolor]Succes met de administratie!
Jane, ik zat gisteren echt raar te kijken hier....de hele tijd ben ik al in de weer met cadeautjes te regelen, en slingers te zoeken, te bedenken welke taart ik zal maken, wie er moeten komen qua visite....en toch heb ik niet het idee dat de dames echt daadwerkelijk jarig worden (of in Laura's geval geweest) Raar is dat toch...

Metis, wat voor taart ga je maken? Maak je dan een 2 van plakken cake ofzo? Of heb je een vorm?

Peetje, hoe is het met jou? Spannend allemaal weer hoor, lekker dat je soms even rust hebt als Femke naar de opvang is. En wat leuk dat ze zo lekker met haar huisje kan spelen.

Ik ga weer even wat doen...volgende week gaan we een midweekje naar Brabant en ik heb er ontzettend veel zin.

Ja, ik heb de laatste dagen echt behoefte aan tijd voor en met mezelf. Ik vind het ook zo lekker als ze tussen de middag slaapt, tegenwoordig ook zo'n uur of 2.

't Is wel een schatje hoor, meestal, maar samen spelen doet ze het liefst en ik moet haar natuurlijk wel de hele tijd in de gaten houden.

Vanochtend heb ik haar maar even voor de teletubbies gezet, is ze een half uurtje zoet en heb ik even rust. Eigenlijk kijkt ze nu wat teveel tv vind ik, maar goed...

Eergisteren was P. een toren aan het bouwen en Femke hielp op haar manier. Ik zei tegen Femke: gooi de toren maar om en P. zei: nee, niet doen hoor. Eerst lachte ze en keek ze naar mij en knikte ze en keek ze naar P. en dan schudde ze nee. Maar op een gegeven moment trok ze een pruillip en verschenen er dikke tranen in haar ogen. Ze wist niet wat ze nou moest doen, papa gehoorzamen of mama.

Was natuurlijk ook een hele slechte zet van ons, opvoedkundig gezien.

Oh, wat een slechte ouders zijn jullie . Arme Femke. Nee hoor, hahaha.

Je hebt groot gelijk dat je haar voor de tv zet hoor. Ik doe dat ook regelmatig. Soms liggen we samen tot 10.00 uur in ons bed naar de tv te kijken. Fruithapje in bed . Ik heb geen zin om me te haasten, kan ik ook niet trouwens, met dat enorme lijf van me.

Emmetje, ik lachte je niet uit hoor. Ik vond het gewoon een erg grappige opmerking.

Wat héérlijk dat je volgende week een midweekje weg gaat naar Brabant, Lekker genieten met 't gezin. Veel plezier alvast.
Vanmorgen toen ik wakker werd, ik sliep nog half, dacht ik "ja, dat is leuk om op t forum te zetten!" Eva kan namelijk het liedje "schaapje, schaapje heb je witte wol" helemaal foutloos, alle woorden goed uitgesproken, zingen.

Toen werd ik goed wakker, hoorde Eva zingen "schaapje schaapje wol, ja baas, ja baas, drie vol"

Hmmz had ik gedroomd dus...

Vanmiddag naar de tandarts, brrrrr. Was 3 mei, zaten we op camping, naar een tandarts daar gegaan ivm hevige kiespijn. Moest ik wortelkanaalbehandeling. 2 á 3 weken later moest ik naar eigen tandarts om behandeling af te maken. Braaf gegaan, bleek dat t blijkbaar niet zo simpel was en moet ik dus nog een keer, vanmiddag dus. Qua pijn van behandeling zelf zie ik er niet tegenop want pijn doet het simpelweg niet. Maar onze tandarts zet één of andere strakke klem op kies met zo'n latex doekje erin gewurmd en die klem doet zeer!!! Vorige keer zijn ze een half uur bezig geweest om goeie klem er op te krijgen, au au au. Van die klem had ik ook gruwelijke napijn, niet van behandeling zelf. Dus zie als berg tegen die afschuwelijke klem op.

Emmetje: Nee, is van , lange vingers, room en vanillesuiker. Jam erdoor voor kleur. Van lange vingers een 2 maken. Heb recept zo niet bij de hand dus geen idee of het nu echt met room was, maar wel zoiets
Hi Jane!

Qua tv...ik moet bekennen dat Eva voor de tv ontbijt. Wel heel erg hé Maar als we aan tafel zitten gaat er helemaal niks in, voor tv eet ze gedachtenloos toch een broodje weg dus tja...dan maar niet zo pedagogisch enzo

Verder kijkt ze heel weinig tv, ze heeft er geduld niet zo voor en speelt liever. Alleen als ze moe en/of hangerig is wil ze nog weleens graag tv kijken, lekker hangen in d'r stoel.
O mooi, ben ik niet de enige dus.

Vandaag is Femke weer naar de crèche, dus ik heb weer een dagje voor mezelf. Ik zal zo eerst maar eens aan de slag in het huishouden, stel ik nu een beetje uit tot de dagen waarop Femke weg is.

Gisteren mailde een vriendin dat ze haar kinderen niet naar de crèche zou doen als zij zelf thuis was. Het kwam op mij over als een (stil) verwijt. Zo van, wie doet dat nou, wat een onzin.

Jij brengt Laura toch ook gewoon naar de crèche Jane, nu je verlof hebt? Is toch juist lekker?

Femke vindt het daar trouwens ook leuk, volgens mij zou ze het minder leuk vinden als ik haar nu thuis zou houden, en je betaalt er toch voor. Ik kan niet zeggen dat ik haar een paar maanden niet heen ga brengen. Ja, kan ik wel zeggen, maar dan moet ik wel doorbetalen.

Nou ja, ik voelde me natuurlijk meteen aangevallen, zullen de hormonen wel zijn.
Hé Metis, succes bij de tandarts.

Anders vraag je een beetje verdoving voor je tandvlees zodat je die klem niet voelt. Of viel het mee toen dat er eenmaal om zat?
quote:Metis schreef op 09 juni 2009 @ 08:55:

Vanmorgen toen ik wakker werd, ik sliep nog half, dacht ik "ja, dat is leuk om op t forum te zetten!" Eva kan namelijk het liedje "schaapje, schaapje heb je witte wol" helemaal foutloos, alle woorden goed uitgesproken, zingen.

Toen werd ik goed wakker, hoorde Eva zingen "schaapje schaapje wol, ja baas, ja baas, drie vol"

Hmmz had ik gedroomd dus...

Whahahaha, mama draafde een béétje door in haar halve slaap
Verdoving voor tandvlees is wel goed idee! Vind die klem sowieso zeer doen, of zeer...heel vervelend dat is het meer. Vorige keer had de assistent hem ook te strak aangedraaid, toen tandarts kwam draaide hij em meteen stuk losser.

Ja, mama draaft zeer door. Wat Eva in mijn dromen allemaal wel niet kan! Echt ontezettend knap kind
Oh Peetje, voel je vooral niet schuldig over het kdv. Het juist goed dat ze de regelmaat houdt (tegen die vriendin zou ik gewoon zeggen dat ze anders veel te veel tv kijkt thuis toch zeker een half uur teletubbies per dag) En stel je voor dat je bevalling begint, dan zit Femke heerlijk te spelen op het kdv (net als nootje bij zonnetje)

Salomé kijkt hier ook wel tv, maar dat is soms bittere noodzaak. Ik wil liever niet dat ze s middags nog slaapt, tenzij ze écht omvalt. Want anders hebben we de hele nacht herrie in de tent. Dus hier is de tv een stukje ontspanning op de bank, maar ook niet de hele middag, meestal een uurtje en dan tegen de avond nog even als ik aan het koken ben.

Metis, jemig, die Eva kletst echt enorm zeg! Salomé zegt nog bar weinig...gisteren ineens uit het niks Olivia...vond ik toch wel knap, het is niet de makkelijkste naam als je nog niks zegt. Maar ik denk stiekem dat Salomé best kan praten, ze durft het gewoon nog niet. Had ik vroeger ook last van...was ook niet zo vlot met praten, maar toen ik eenmaal begon, was het direct in hele zinnen. We wachten dus maar af....

Jane, klinkt lekker relaxed! tot 10 uur op bed met Laura....

Yooo, wat gaan jullie hard op de vroege morgen!

Ik krijg zo de wijkverpleegkundige op bezoek, kom later ff terug..

Enne, blij dat we hier nog meer 'slechte' moeders hebben wb tv
quote:peetje74 schreef op 09 juni 2009 @ 09:00:

Gisteren mailde een vriendin dat ze haar kinderen niet naar de crèche zou doen als zij zelf thuis was. Het kwam op mij over als een (stil) verwijt. Zo van, wie doet dat nou, wat een onzin.

Jij brengt Laura toch ook gewoon naar de crèche Jane, nu je verlof hebt? Is toch juist lekker? Femke vindt het daar trouwens ook leuk, volgens mij zou ze het minder leuk vinden als ik haar nu thuis zou houden, en je betaalt er toch voor. Ik kan niet zeggen dat ik haar een paar maanden niet heen ga brengen. Ja, kan ik wel zeggen, maar dan moet ik wel doorbetalen.

Nou ja, ik voelde me natuurlijk meteen aangevallen, zullen de hormonen wel zijn.Lekker? ZAAAAAALIG

Je vriendin lekker laten kletsen ! Ik vind het grote nonsens dat je je kind niet naar de crèche zou mogen brengen als je zelf thuis bent. Het is goed en leuk voor het kind om te spelen met andere kinderen, in een andere omgeving te zijn en om daar regeltjes te leren en andere dingen te leren, zoals delen en luisteren. JUIST heel goed, is mijn mening.

Ik vind het een bekrompen idee van je vriendin. Zegt meer over háár dan over jou hoor !

Normaal (sinds ik verlof heb) breng ik Laura wel wat later naar de crèche, zo rond 09.00 uur of 09.30 uur. Maar vannacht heb ik niet zo goed geslapen van de bekkenpijn, dus Jane-man heeft Laura al om 07.00 uur wakker gemaakt en om 08.00 uur naar de crèche gebracht. Ik haal haar pas aan het eind van de middag op.

Ik heb dus óók een dag voor mezelf vandaag, héérlijk ! Van Jane-man mag ik niets doen vandaag, dus geen klusjes. Ik wil alleen de zh-tas pakken. Straks ga ik lekker met een boek in bad.

Voel ik me schuldig? Ehm.... nee ;).
Ja leuk hè, dromen. Ik ben in m'n dromen afgelopen week al drie keer bevallen trouwens: één keer van een meisje, één keer van een jongen en één keer van een tweeling: meisje en jongen.

Femke begon laatst trouwens spontaan een liedje te zingen: visje, visje, water. En dan met haar handjes een visje nadoen. Had ze op de crèche geleerd, want ik had dat nog nooit met haar gezongen. Meteen even opgezocht op internet hoe het ook alweer ging. Want toen ik zong: visje, visje in het water, visje visje in de zee zei ze: nee mama!

Femke zingt nu vaak mee met liedjes, op haar eigen manier, heel grappig om te horen.

Gezellig zo met z'n allen op het forum.

Fijn dat jullie m'n gevoel over de crèche even bevestigen, wilde ik ook even horen

En ik hoop idd ook dat het Femke's crechedag is als ik moet bevallen, zou wel makkelijk zijn.
Eva zingt ook zoveel, zo leuk. Ze maakt ook overal zelf liedjes op, bijv "papa eten tafel, mama koken" Hmm zoiets dus, over wat er dan gebeurd zeg maar. Op de opvang zingen ze ook heel veel, dus daar leert ze enorm veel liedjes, sommige moet ik ook echt eerst opzoeken hoor.

Qua opvang niet schuldig voelen hoor. Tegen mij hebben ze het ook weleens gezegd "je zit toch thuis?" Ja en? Niet zonder reden plus hoe had je dat gedacht? Opvang afzeggen? Zitten we mooi zonder met die wachtlijsten en betalen moeten we toch. Plus dat Eva het daar super vindt. 's Morgens heeft ze amper tijd om mij gedag te zeggen want dan staat ze al bij de auto te roepen "papa, mom op" (kom op)

Eva kletst idd behoorlijk, heel gezellig. Maar ja, zij was motorisch gezien heel laat en volgens mij is het dan vaak zo, of snel met t een of met t ander.
anoniem_31840 wijzigde dit bericht op 09-06-2009 09:22
Reden: tssk kleurtje vergeten
% gewijzigd
Salomé gaat trouwens niet naar een kdv (ben ik nu ontaard )

Maar ze gaat na de zomervakantie wel naar de peuterspeelzaal, en ik ben zooo benieuwd wat ze daar van vindt. Ze is gek op andere kindjes (wel de kleinere, die kan ze aan ) en ze is heel sociaal naar andere kindjes toe, als ze maar denkt dat ze er eentje ziet, rent ze er naar toe. Die kinderen kijken vervolgens heel verbaasd...Salomé is dan net zo'n hijgende puppy die spelen-spelen-spelen uitstraalt (want praten doet ze niet haha)

Fijn dat we je gevoel bevestigd hebben Peetje.

Metis, succes bij de tandarts vandaag !

Emmetje, Laura praat ook nog niet zo goed als Eva hoor. Ze zegt wel veel woordjes, maar liedjes zingen is er nog niet bij hoor.

Zon ! Ook hier ?

Ik ga maar eens even in bad of aankleden. Zit hier nog steeds in m'n ondergoed op de bank, hahaha.

(gezellig hier inderdaad, zo op de vroege morgen).
Salome is heel vrij en spontaan he? Leuk is dat. Eva juist helemaal niet, behoorlijk verlegen juist. Als ze de kindjes eenmaal kent niet meer, dan is t een baasje maar als er vreemden in de buurt zijn...hangt ze aan mijn been, zegt geen woord en kijkt heel boos om duidelijk te maken dat ze er geen zak aan vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven