Eisprong (?)

12-12-2021 19:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik probeer al een aantal maanden mijn eisprong te vinden door middel van ovulatietesten. De ene keer vind ik hem gemakkelijk en de andere keer kost het toch wat meer moeite of lijk ik een eisprong over te slaan / te missen. Ik gebruik de sensitest ovulatietesten (dipsticks). Wanneer ik daar een donkerder tweede streepje zie, pak ik een duurdere clearblue erbij (die je 2 meest vruchtbare dagen vindt door middel van een smiley).

Nu had ik vorige week zondag een (in mijn ogen) donker streepje. Ik heb nooit echt knaltesten, meestal vergelijkbaar met het eerste donkere streepje van onderstaande testen, dus ik dacht: mijn eisprong komt er aan. Deze donkere strepen hielden tot afgelopen woensdag aan, vanaf donderdag werden ze weer lichter tot de laatste test gisteren bijna weer geheel wit was.

Maar nu even mijn twijfel: de duurdere clearblue testen, welke ik dus altijd als bevestiging gebruik, bleven wit. Een leeg rondje en dus geen smiley... alle 4 dagen.

Hier ben ik erg onzeker over geworden. Want heb ik dan wel mijn eisprong gehad? Wel was het ongeveer de tijd wanneer ik mijn eisprong verwachtte en ook had ik wat meer slijm. Je leest en hoort toch vaak positieve verhalen over de clearblue en normaal gesproken krijg ik hier ook vrijwel altijd een smiley bij een donkerder streepje als afgelopen dagen (zondag tot woensdag). Maar deze ronde dus niet... en dit is toch wel erg frustrerend als je al een aantal maanden bezig bent. Wat zouden jullie denken in mijn situatie of hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Toevoeging: ik heb een onregelmatige en soms langere cyclus (33 - 49 dagen).

https://postimg.cc/PpBLQKw0
little-pink-lady wijzigde dit bericht op 12-12-2021 19:16
Reden: Iets vergeten te melden
2.41% gewijzigd
Heb je al eens geprobeerd om je eisprong te vinden doormiddel van temperaturen?
Zou er sowieso voor kiezen om één methode te kiezen en deze een tijdje te gebruiken.

Weet je de lengte van je cyclus? En gebruik je het schema wat bij de ovulatietesten zit?

Hoe is je menstruatie cyclus? Ben je regelmatig?

Mosterd.
viva-life22 wijzigde dit bericht op 12-12-2021 19:39
3.61% gewijzigd
Due-scimmie schreef:
12-12-2021 19:32
Heb je al eens geprobeerd om je eisprong te vinden doormiddel van temperaturen?

Nee.. misschien wel het overwegen waard inderdaad. Heb jij hier ervaring mee? Want ik vraag mij af welke thermometer daar geschikt voor is
little-pink-lady schreef:
12-12-2021 19:37
Nee.. misschien wel het overwegen waard inderdaad. Heb jij hier ervaring mee? Want ik vraag mij af welke thermometer daar geschikt voor is
Het allerliefste ééntje met dubbele cijfers áchter de komma, maar deze zijn niet zo makkelijk te vinden (en vast duur) dus je gewoon thermometer voldoet ook :)

Wel iedere ochtend rond hetzelfde tijdstip temperaturen (in je poepert) vóórdat je ook maar íets doet. Niet eerst je bed uit om te plassen of dat ding te pakken.
Schrijf iedere ochtend dat op (eerste dag van je menstruatie zou ik als eerste dag doen) en dat zeker een maand of drie. Hielp hier wel echt! En ik gebruikte een menstruatie-app.
Denk dat je gewoon je eisprong hebt gehad hoor, maar dat je je hormonen piek net even iets lager is geweest waardoor de Clear Blue niet positief werd.

Test je trouwens 1 keer per dag met de Clear Blue? Ik moest destijds 2 keer per dag testen om hem positief te krijgen. Ik heb blijkbaar een korte en niet zo’n hoge piek in mijn hormonen. Dus alleen bij 2 keer per dag testen werd je dan 1 keer positief (vaak die in de middag) , de andere keren direct weer negatief.

Temperaturen werkte hier trouwens ook goed, was altijd duidelijk. Mits je het consistent en op de goede manier doet.
In principe moet het teststreepje even donker (of donkerder) zijn dan het controlestreepje. Dat is nu niet zo.

Wellicht kun je een ander merk proberen? Ik testte met sensitest ook nooit positief. Heb nu een maand het merk David geprobeerd en heb ‘m gelijk gevonden.

Succes iig!
Irish_Wasser_Woman schreef:
12-12-2021 19:46
Het allerliefste ééntje met dubbele cijfers áchter de komma, maar deze zijn niet zo makkelijk te vinden (en vast duur) dus je gewoon thermometer voldoet ook :)

Wel iedere ochtend rond hetzelfde tijdstip temperaturen (in je poepert) vóórdat je ook maar íets doet. Niet eerst je bed uit om te plassen of dat ding te pakken.
Schrijf iedere ochtend dat op (eerste dag van je menstruatie zou ik als eerste dag doen) en dat zeker een maand of drie. Hielp hier wel echt! En ik gebruikte een menstruatie-app.

Thanks! Ik ga op zoek. Misschien domme vraag, maar moet je persé een thermometer voor in je poeperd gebruiken of volstaat een andere thermometer ook?
Chica-1983 schreef:
12-12-2021 19:59
Denk dat je gewoon je eisprong hebt gehad hoor, maar dat je je hormonen piek net even iets lager is geweest waardoor de Clear Blue niet positief werd.

Test je trouwens 1 keer per dag met de Clear Blue? Ik moest destijds 2 keer per dag testen om hem positief te krijgen. Ik heb blijkbaar een korte en niet zo’n hoge piek in mijn hormonen. Dus alleen bij 2 keer per dag testen werd je dan 1 keer positief (vaak die in de middag) , de andere keren direct weer negatief.

Temperaturen werkte hier trouwens ook goed, was altijd duidelijk. Mits je het consistent en op de goede manier doet.

Bedankt voor je antwoord! Heb inderdaad 1x per dag met clearblue getest. Dus 1x per 24 uur zeg maar. Ik zou hem dus gemist kunnen hebben...
LUV91 schreef:
12-12-2021 20:06
In principe moet het teststreepje even donker (of donkerder) zijn dan het controlestreepje. Dat is nu niet zo.

Wellicht kun je een ander merk proberen? Ik testte met sensitest ook nooit positief. Heb nu een maand het merk David geprobeerd en heb ‘m gelijk gevonden.

Succes iig!

Dat van dat teststreepje is denk ik heel persoonlijk. De ene test heeft meer LH nodig dan de andere. Ik lees wel vaker op internet dat het teststeepje niet altijd even donker of donkerder hoeft te zijn dan de controle streep. Ook heb ik met zulke streepjes al wel een aantal keer een smiley gehad. Maar ik ga even kijken naar het merk David, dankjewel.
Ik gaf het op een gegeven ogenblik gewoon op om te proberen mijn ovulatie te vinden met die testen. Werd er zelf meer onzekerder van dan dat ik er echt duidelijkheid mee kreeg qua lichter/donkerder/is dit een ja of nee?! (Maar dit is mijn persoonlijke ervaring en mening, voor anderen werkt het misschien wel goed!)

Aan de hand van de lengte van mijn cyclus (toen die eindelijk regelmatig werd) besloten wij vanaf dag 10 tot ongeveer 24 gewoon vaker sex te hebben. Dus in die periode van grofweg 10-14 dagen waarin mijn ovulatie technisch gezien zou moeten vallen.

En soms herkende ik wel eens bepaalde signalen qua verschil in de afscheiding. Maar uiteindelijk was dit voor mij een veel ontspannendere manier van zwanger proberen te worden.
12-12-2021 20:33
Thanks! Ik ga op zoek. Misschien domme vraag, maar moet je persé een thermometer voor in je poeperd gebruiken of volstaat een andere thermometer ook?
Ja gewoon een rectale thermometer. Deze zijn veel nauwkeuriger dan een oorthermometer.

Je kan het trouwens ook aan je slijm zien.
Ja gewoon een rectale thermometer. Deze zijn veel nauwkeuriger dan een oorthermometer.

Je kan het trouwens ook aan je slijm zien.
Ik vond het zelf het fijnst om de ovulatietesten te combineren met temperaturen (ovulatietesten geven een dag vóór ovulatie aan, temp een dag erna, namelijk, de combinatie gaf me het meeste zekerheid over hoe het nou zat met mijn cyclus).

Temperaturen moet dan idd wel in je poeperd en meteen na het wakker worden (liefst steeds zelfde tijdstip). Een gewone thermometer is prima als die maar belooft (staat op de verpakking) dat ie max 0.1 afwijkt...

Zelf vond ik sensitest niet superfijn. Ze doen het echt wel hoor, maar gaven veel lichtere teststrepen dan het merk dat ik daarvoor een tijd gebruikte (was easy@home, weet alleen niet of die in NL makkelijk te krijgen zijn). Maargoed, heb uiteindelijk maar 1 cyclus sensitest gebruikt, was wel de ronde dat het raak was namelijk :)

Test je 1x of 2x per dag? Ik vond het zelf prettig om te starten met 1x en als ze gingen oplopen naar 2x te wisselen, zodat ik nooit hoefde twijfelen of ik de piek zou missen als die een keer relatief kort zou zijn.

Verdere tip: de app premom. Daarin kun je de test fotograferen en krijg je de ratio tussen teststreep en controlestreep, zodat vergelijken makkelijk wordt (en de app maakt er dan een grafiekje van voor je). dat kan met elk merk test, en ook de temperatuur kun je daarin bijhouden (nog een grafiekje ;))
Ik vond daar goede houvast in. Overigens kun je ook andere signalen bijhouden in die app, inmiddels twijfel ik of ik nog wel testen ga doen of gewoon in de gaten houd wanneer het slijm op rauw eiwit lijkt en mijn libido piekt, want dat bleek de juiste timing in mijn geval eigenlijk prima aan te geven...
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Je moet een zeer accurate uitslag hebben. En ja, die krijg je (helaas ;) ) alleen door rectaal te meten.
MissBeany schreef:
12-12-2021 20:54
Ik gaf het op een gegeven ogenblik gewoon op om te proberen mijn ovulatie te vinden met die testen. Werd er zelf meer onzekerder van dan dat ik er echt duidelijkheid mee kreeg qua lichter/donkerder/is dit een ja of nee?! (Maar dit is mijn persoonlijke ervaring en mening, voor anderen werkt het misschien wel goed!)

Aan de hand van de lengte van mijn cyclus (toen die eindelijk regelmatig werd) besloten wij vanaf dag 10 tot ongeveer 24 gewoon vaker sex te hebben. Dus in die periode van grofweg 10-14 dagen waarin mijn ovulatie technisch gezien zou moeten vallen.

En soms herkende ik wel eens bepaalde signalen qua verschil in de afscheiding. Maar uiteindelijk was dit voor mij een veel ontspannendere manier van zwanger proberen te worden.
Hier een maand lang om de dag sex gehad en dat was meteen raak. Vergroot de kans ook wel erg.
Die digitale testen met smiley lezen uiteindelijk ook gewoon een streepje af, het is gewoon een computertje dat meet hoe donker de streep is. Ik persoonlijk vind dat zonde van je geld, je ogen kunnen dat ook zien ;).

Ik heb altijd de testen van de action gebruikt, die zijn supergoedkoop (5 voor 2,50 meen ik) en werkten bij mij prima. Soms idd wel pas in de middag, dus vaker testen als je denkt dat je eisprong eraan komt kan verstandig zijn.

Ik heb ook wel eens mijn temperatuur gemeten, gewoon oraal. Dat werkte wel en stelde me gerust dat er idd een eisprong was geweest, maar omdat je het pas achteraf weet en ik het nogal een gedoe vond ben ik er wel weer snel mee gestopt.
Al deze ovulatie testen zijn negatief. Ik zou eens gevoeligere testen pakken als ik jou was.

Overigens zegt oplopen en aflopen op ovulatie testen helemaal niks, LH flucteert je gehele cyclus en zo kan je de ene dag een witte test hebben en de dag erop ineens een knal positieve test, de dag erna weer een witte en een dag daarna weer een wat donkerdere. Betekent niet dat je dan weer richting een positieve test gaat.

Op basis van de testen die je hier laat zien zeg ik dat je nog geen piek hebt gehad, ik vind ze zelfs nog niet eens in de buurt van positief namelijk, maar wellicht zijn deze gewoon niet gevoelig genoeg voor je.

Met temperaturen weet je pas na de eisprong dat deze heeft plaatsgevonden, dus dat heeft niet mijn voorkeur maar da's persoonlijk natuurlijk.
Ik heb mijn eisprong ook maar één keer kunnen vinden met ovulatietesten, maar wel elke keer met het temperaturen!
Don't waste your time or time will waste you.
Maar als je gewoon om de dag seks hebt, maken die testen toch niets uit? Of zeg ik nu iets geks?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Zebraman schreef:
12-12-2021 21:43
Al deze ovulatie testen zijn negatief. Ik zou eens gevoeligere testen pakken als ik jou was.

Overigens zegt oplopen en aflopen op ovulatie testen helemaal niks, LH flucteert je gehele cyclus en zo kan je de ene dag een witte test hebben en de dag erop ineens een knal positieve test, de dag erna weer een witte en een dag daarna weer een wat donkerdere. Betekent niet dat je dan weer richting een positieve test gaat.

Op basis van de testen die je hier laat zien zeg ik dat je nog geen piek hebt gehad, ik vind ze zelfs nog niet eens in de buurt van positief namelijk, maar wellicht zijn deze gewoon niet gevoelig genoeg voor je.

Met temperaturen weet je pas na de eisprong dat deze heeft plaatsgevonden, dus dat heeft niet mijn voorkeur maar da's persoonlijk natuurlijk.

Normaliter zijn mijn positieve testen even donker als de donkerste testen van deze ronde. Dus dan heb ik ook gewoon een smiley van clearblue. Er is mij verteld dat niet iedereen donkere knaltesten heeft, dat verschilt per vrouw. Dus daarom ga ik er ook bijna vanuit dat (een van) deze testen wel bijna positief moet zijn...
Ik heb 3 maanden lang ovulatietesten gebruikt en jeetje wat is dat voor mij weggegooid geld geweest. Ik had die dure van CB met knipperende smiley, maar ze klopten gewoon niet met mijn eisprong. Stond ie eindelijk vast, kwam m'n eisprong alsnog pas een week later.

En toen ben ik gaan temperaturen, wat een uitkomst en veel betrouwbaarder! Ineens viel het slijm mij op en altijd vlak daarna steeg mijn temperatuur en ongeveer 14 dagen later werd ik ongesteld. En zo nauwkeurig was ik niet eens met dat tempen, zette bijv niet mijn wekker ervoor en moest ook altijd naar het toilet lopen om te tempen. Maar het klopte altijd. Voor m'n eisprong altijd een temp onder de 35 en na m'n eisprong steeg die langzaam naar 36.9.

Ik vind het dus echt de moeite waard en een stuk goedkoper !
Ik heb ook die sensi testen geprobeerd, en krijg ook geen duidelijke knallers hoor, wellicht iets donkerder dan de jouwe maar niet wat ik hier wel eens voorbij zie komen. Daarvoor gebruikte ik die dure van clear blue, en daar ging ik soms van leeg rondje naar statische smiley in 1 dag, dus was benieuwd of er uberhaupt wel een oploop was (vandaar de switch).
Ik snap dat je graag je ei wil vinden met lange, onregelmatige cycli. Maar in feite zijn die ovulatie testen eigenlijk niet nodig. Grofweg kan je inderdaad een ideaal window bepalen doro je langste cyclus te pakken, daar 2 wkn vanaf te halen, dat is dan je laatste moment dat je kan ovuleren. En evt je kortste cyclus en dat is dan het vroegste dat je kan ovuleren. Daar dan 5 dagen voor gaan zitten en vervolgens om de dag seks. Het kan ook zijn dat je geen eisprong hebt bij een lange(re) cyclus maar alleen een onttrekkingsbloeding. Wellicht toch eens naar je huisarts met je clyclus lengtes van de afgelopen maanden? Protocol geeft namelijk mogelijkheden om eerder verwezen te worden bij irregulaire cyclus dan na 12mnd proberen.
13-12-2021 16:11
Normaliter zijn mijn positieve testen even donker als de donkerste testen van deze ronde. Dus dan heb ik ook gewoon een smiley van clearblue. Er is mij verteld dat niet iedereen donkere knaltesten heeft, dat verschilt per vrouw. Dus daarom ga ik er ook bijna vanuit dat (een van) deze testen wel bijna positief moet zijn...
Hoe je het ook wendt of keert, de testen die je hier laat zien zijn negatief. Zegt overigens niets over of je wel/geen eisprong hebt, verteld mij dan alleen dat de testen die je nu gebruikt niet gevoelig genoeg zijn voor jou.
Ovulatie testen maken soms onzekerder dan nodig... de tweede streep hoeft niet persé een knaller te zijn.

Als jij (helaas) ongesteld wordt dan is er 10-14 dagen ervoor een eisprong geweest. Hoe is je cycluslengte? 28 tot 35 dagen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven