Mode & Beauty alle pijlers

Enorme klitten in haar

13-12-2021 12:30 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik last van enorme klitten in m'n haar. Het duurt dan heel lang voordat ik ze eruit krijg (met m'n handen, want met een borstel lukt dan niet meer).

Ik heb ooit anti-klit spray gehad maar daar krijg ik heel erg jeuk van.

Hoe krijg ik die klitten er het snelst uit? En, hoe voorkom ik het?
een zijden kussensloop
en opzoek naar voor jou goede cremespoeling
Olijfolie erin en dan met een kam doorkammen. Daarna wassen.
Beginnen met je punten uitborstelen en langzaamaan omhoog werken. En je ''dooie'' punten laten knippen.
¡Apagando las luces!
Als je een borstel gebruikt, maakt het ook nog uit wat voor soort. Een gewone borstel kan ik niks mee, maar de cheap ass budget versie tangle teaser van de zenner (kruidvat) haalt alle klitten eruit in een handomdraai.
Don't waste your time or time will waste you.
Voor je je haar wast goed kammen, en inwrijven met conditioner.
Daarna shampoo en nogmaals conditioner.
Boel goed laten knippen. Ik en mijn kinderen hebben dit als haar lelijke punten krijgt.

En met vasthaar slapen helpt ook enorm, goede cremespoeling ect.
Wanneer ik klitten krijg (lang haar), dan weet ik dat het tijd is voor de kapper ;-D
"I love not Man the less, but Nature more..."
Mijn dochter heeft dat ook als haar haar langer wordt. Door stukje korter te knippen wordt het al veel minder. Ze heeft dan nog steeds lang haar dat in een staart of knot kan.
Gebruik je misschien vegan shampoo?
Ik heb super lang haar en bijna geen last van knopen erin totdat ik vegan shampoo ging gebruiken, wat een hel!

Wat je kunt doen is een beetje argan olie in de punten masseren. Je kam daarna wel goed schoonmaken anders kam je de olie bij een volgende kambeurt door je gehele haar wat niet zo'n fris gezicht is :D
Antiklitspray niet op je hoofd spuiten, alleen in de punten.
Als je haar langer is dan slapen met een vlecht.
Extra lang haar hier, maar dit probleem heb ik alleen als ik niet vaak genoeg borstel. Als mijn haar los hangt moet ik toch zeker om de zoveel uur de borstel erdoor halen. Meestal doe ik dat als ik naar de wc ga.

Verder gebruik ik haarmasker, cremespoeling en Argan olie om haar zacht te houden.
PimPom schreef:
13-12-2021 12:40
Wanneer ik klitten krijg (lang haar), dan weet ik dat het tijd is voor de kapper ;-D
Ja bij mij ook, maar mijn haar wordt nooit zo lang als ik zou willen want de ellende begint al eerder. Ik heb van alles geprobeerd, leave in conditioner, olie, andere borstel etc. Hielp allemaal maar even en toen was het toch echt tijd voor de kapper. En ik gebruik eigenlijk bijna geen hitte, stijltang of stylingsproducten. Het enige wat ik af en toe in mijn haar doe is biosilk of olie voor de rest niks.

En voor mijn haar is een SLSvrije shampoo ook een groot drama. De eerste 3-4 weken zijn prima maar dan begint de ellende. Dan weer kurkdroog, dan blijft het ondanks het wassen vet en dan ook nog die klitten terwijl ik het altijd borstel voor ik in de douche stap.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 13-12-2021 13:10
18.94% gewijzigd
Dit kan allerlei oorzaken hebben. Is je haar in goede conditie? Borstel je het regelmatig? Is het aan een knipbeurt toe?
Merk je nog andere dingen aan je haar? Valt het veel uit bijvoorbeeld?
Draag je een sjaal?
Kan je sjaal de oorzaak zijn?
muts87 schreef:
13-12-2021 12:32
Olijfolie erin en dan met een kam doorkammen. Daarna wassen.
He bah..
Doe dan een paar druppels haar olie na het wassen in de haarpunten en dan kammen.
Bij mij is een sjaal of capuchon vaak de reden van klitten in mijn haar.
--verlies nooit het kind in jezelf--
Goede shampoo en vooral ook goede conditioner kopen.
Na het wassen ook serum in je haar doen. Ik gebruik vaak de olie van chi of van biosilk. Dit doe ik alleen in de onderkant van m'n haar, anders wordt t vet bij je hoofdhuid.

En niet borstelen als t nat is, dan krijg je sneller haarbreuk. Borstelen doe ik met een detangler brush.
Heb sinds ik dit zo doe, nooit meer klitten in m'n haar.
Is je haar erg statisch momenteel? Dan is het bij mij ook extra erg. Ik doe altijd een klein beetje conditioner in de punten van mijn haar na het wassen en spoel dat dus niet uit. Dat scheelt al enorm!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
FiddlyDiddlyDoo schreef:
13-12-2021 12:34
Als je een borstel gebruikt, maakt het ook nog uit wat voor soort. Een gewone borstel kan ik niks mee, maar de cheap ass budget versie tangle teaser van de zenner (kruidvat) haalt alle klitten eruit in een handomdraai.
Als je dun haar hebt wel. Als je dikker haar hebt komt die er niet volledig doorheen en ontstaat er na een tijdje een lekkere dreadlock in je nek…

Hier lang en dik haar. Iedere nacht in een vlecht/knot. Hoef het ‘s morgens haast niet te borstelen.
En soms…. Dan toch ineens ergens een mega-klit. Soms denk ik dat het aan het weer ligt of zo, want dat is altijd een paar keer achter elkaar en dan weer lange tijd niet.
https://www.kruidvat.nl/tangle-teezer-w ... /p/5206244

Deze is fantastisch. Ik heb zelf lang haar, en mijn dochters ook (echt lang lang ik heb 2 rapunzels in huis) en na het wassen is deze borstel echt perfect. Ik gebruik hem ook op droog haar en zelfs dat werkt ontzettend goed.

En uitkammen voor het wassen. Ook niet teveel wrijven en rommelen tijdens het wassen, dat helpt ook.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik heb ook altijd heel veel klitten.
Sinds ongeveer een jaar ofzo heb ik ook zo een tangle borstel en dat scheelt echt al de helft.
Ook doe ik mijn haar voor de nacht in een losse knot boven op mijn hoofd.
Ik heb echt heel veel haar en dan heel fijn en helaas ook vet haar.
Door crèmespoeling te gebruiken werd het nog sneller vet en vooral zwaar. Dus daardoor heb ik jaaaaren geen crèmespoeling gebruikt maar was zeker 3 kwartier alleen al klitten aan het borstelen na het wassen.
Maar goed wat voor mij echt de tip was, eerst je haar behandelen met een goede crèmespoeling met een grove kam doorkammen en dan daarna pas wassen met een shampoo. Geen zwaar vet haar meer en veel minder klitten.
daenerys79 schreef:
13-12-2021 13:34
https://www.kruidvat.nl/tangle-teezer-w ... /p/5206244

Deze is fantastisch. Ik heb zelf lang haar, en mijn dochters ook (echt lang lang ik heb 2 rapunzels in huis) en na het wassen is deze borstel echt perfect. Ik gebruik hem ook op droog haar en zelfs dat werkt ontzettend goed.

En uitkammen voor het wassen. Ook niet teveel wrijven en rommelen tijdens het wassen, dat helpt ook.
Na het wassen je haar droogdeppen en er dan een leave-in conditioner indoen. En regelmatig de klitten eruit kammen. Mijn oudste heeft ook vreselijke klitten altijd. Zij draagt haar haar daarom meestal vast en 's nachts gaat er een vlecht in.

Zelf heb ik schouderlang haar, wat ik meestal los draag. Als het regenachtig en/of winderig weer buiten is dan krijg ik als ik buiten loop ook altijd enorm veel klitten in het haar. Daarom doe ik het buiten vaak in een losse staart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven