Vriend en vrouwen

13-12-2021 11:52 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik plaats niet vaak wat maar wel een dagelijkse mee lezer dus ik weet dat ik hier terecht kan,.

We lopen hier tegen een soort van probleem aan, ik heb een hele lieve vriend al een tijd, echt een schat en binnen de relatie gaat alles super, mn vriend is van zichzelf heel sociaal, behandeld iedereen hetzelfde en praat ook tegen iedereen hetzelfde, man, vrouw, uiterlijk, maakt hem allemaal niks uit, hij doet even leuk en aardig tegen iedereen en kan ook goed interesse tonen in mensen.
Mede hierdoor heeft hij al meerdere malen vrouwen uit de omgeving ( die gewoon van mij afweten) achter zich aan gehad. Er hebben zich daardoor verschillende situaties voor gedaan vanuit die vrouwen met echt respectloos gedrag naar mij toe ook. Mijn vriend staat 100% achter mij hoor en bij zulke signalen of acties praat hij ook niet meer tegen ze. T zijn voornamelijk vrouwen die we dan via via kennen, zelfs een buurvrouw om de hoek, en 1 die met mij wou vechten terwijl mn vriend echt geen aanleiding had gegeven. Het lijkt wel of ik met een stel pubers te maken heb hier! Mijn vriend was al zover dat hij tegen me zei dat hij anders het vrouwelijke ras in vervolg gewoon zou ontwijken, maar ik wil juist dat hij gewoon kan blijven wie hij is, ik vind namelijk dat hij er totaal geen aanleiding toe heeft gegeven, hij is gewoon een heel sociaal mens die oprecht in anderen geïnteresseerd is en dat word verkeerd opgevat door het andere geslacht. Tussen onszelf is het geen issue hoor, maar ik vraag mij serieus af of dit nou normaal is? Ik heb dit in geen enkele andere relatie meegemaakt maar misschien kan dat ook komen omdat dat wat stillere types waren dan mijn vriend. Dus meer mijn vraag van is dit normaal? Herkent iemand dit soort gedrag?
Ik vind het namelijk echt niet leuk, en het is nu al meerdere malen gebeurd en dan gewoon recht voor mijn neus vaak.
evelien2010 schreef:
13-12-2021 13:56
Ik bedoel in situaties dat het ongewenst is. Wellicht is al die aandacht wel heel erg gewenst. Dan hoef je natuurlijk niets te doen. Maar als iemand over de schreef gaat is het natuurlijk al te ver. Dan heb je misschien al te maken met een vervelende situatie. Door vooraf duidelijk te zijn kan je dat voorkomen (of proberen te voorkomen).

En TO moet met haar partner bespreken of hij deze aandacht wel of niet wil. To wil het duidelijk niet. Maar wellicht denkt haar man daar anders over.

Ik heb dikke tieten en leuk figuur en een leuke kop, zeker toen ik jonger was. ;-) En was ook altijd heel spontaan. Klets met iedereen en lach ook veel.

Meeste vreselijke figuren op me af, de hele fucking tijd. En om even duidelijk te maken, ik droeg toen ook al geen rokken en jurken en inkijk dingen maar wijde altokleding. Zodra ik ergens rondliep was ik de pisang. En belachelijk dat ik het meld, maar zo ligt het dus blijkbaar hier...

En bij uitgaan helemaal erg. Met hijgen en tegen me aan drukken en graaien en al. En soms erger zelfs.
Ligt echt niet aan mij hoor en misschien dus ook niet aan de vent van TO.

Al dacht ik door dingen als willen vechten met TO zomaar wel even aan wat meer contact dan TO aangaf.
Maar dat mannen of vrouwen ongewenst lastig worden gevallen is gewoon een feit en dat ligt vaker niet dan wel aan die persoon zelf.
Chienandalou schreef:
13-12-2021 14:01
Maar dan leg je het bij de verkeerde persoon neer. Degene die over de schreef gaat is fout, niet degene die gewoon zijn/haar ding staat te doen.

Als ik op een feestje ben, ben ik gewoon mezelf en klets je wat met mensen. Op het moment dat iemand over mijn grens gaat, zal ik daar wat mee doen. Ik ga niet vooraf mezelf ‘bescheiden’ opstellen, want er zal wel weer een man zijn die mijn vriendelijkheid verkeerd interpreteert.
Ik begrijp wat je hier schrijft, maar als het echt heel vaak gebeurt dat vrouwen denken dat de vriend van TO beschikbaar is, dan vind ik dat wel vreemd. Mijn vriend is ook een sociaal en heel vriendelijk persoon, maar die maakt dit maar sporadisch mee. En hiermee wil ik niet zeggen dat die vriend bewust iets doet wat niet oké is, maar kennelijk zendt hij toch een signaal uit wat vrouwen laat denken dat het iets kan worden. Dat vind ik overigens precies hetzelfde als het andersom zou zijn; als ik continu mannen achter me aan zou hebben terwijl ik gebonden ben, dan zou ik dat toch op zijn minst bij mezelf uit gaan zoeken, hoe dat komt enzo. Niet als het 1 of 2 keer gebeurt, maar wel als het heel vaak gebeurt.
madamabanana schreef:
13-12-2021 13:32
Oké dus stel ik ben te goedgelovig, en hij is daadwerkelijk een man die stiekem met ze flirt en contact heeft achter mijn rug, recht in mn gezicht liegt en de aanstichter tot dit gedoe, hoe ga ik daar dan achter komen? Hij heeft tot nu toe nergens over gelogen, geen raar gedrag, geen vreemde avondjes weg, niks van dat. Dus hoe ga ik er dan achter komen of het aan hem ligt?
Ik zeg niet dat hij stiekem doet hoor, of meer contact achter je rug om heeft. Ik denk dat het een type is die veel op zoek is naar aandacht/bevestiging, daarin best weet dat hij misschien te flirterig is waardoor iemand anders het vaak anders interpreteert, maar hij dat niet wil toegeven.
CharlotteCcc schreef:
13-12-2021 14:27
Ik begrijp wat je hier schrijft, maar als het echt heel vaak gebeurt dat vrouwen denken dat de vriend van TO beschikbaar is, dan vind ik dat wel vreemd. Mijn vriend is ook een sociaal en heel vriendelijk persoon, maar die maakt dit maar sporadisch mee. En hiermee wil ik niet zeggen dat die vriend bewust iets doet wat niet oké is, maar kennelijk zendt hij toch een signaal uit wat vrouwen laat denken dat het iets kan worden. Dat vind ik overigens precies hetzelfde als het andersom zou zijn; als ik continu mannen achter me aan zou hebben terwijl ik gebonden ben, dan zou ik dat toch op zijn minst bij mezelf uit gaan zoeken, hoe dat komt enzo. Niet als het 1 of 2 keer gebeurt, maar wel als het heel vaak gebeurt.
Misschien boeit hen niets, ik had nooit het idee dat mijn relatiestatus wat uitmaakte bij die figuren. En eigenlijk zou dat ook niet moeten, iemand kan gewoon tegen je doen zonder dat er iets achter zit. Ook als vrijgezel.
RikM schreef:
13-12-2021 12:23
Bizar zeg, de reacties in dit topic.

De dubbele standaard was nog nooit zo groot.
Oke eens met jou. Weet niet wat ik lees.
Lorrelies schreef:
13-12-2021 14:22
Als je steeds tegen iets aanloopt man of vrouw, is het toch logisch dat je kijkt of je daar zelf een aandeel in hebt.
Toen ik nog jong en knap was werd ik veel lastig gevallen en ondanks dat de andere kant dat niet niet doen en zijn handen thuis moet houden heb ik ook gekeken of er iets is waarom dat mij steeds overkomt en of ik daarin iets anders kan doen.
Inmiddels zie ik het als de andere partij als een gorilla gaat zitten of mij spiegelt, dan verander ik bewust van lichaamstaal.
Goed van je.

Ik heb daar helemaal geen zin in.

Ik maak wel duidelijk dat ik geen optie ben en dan houdt het inderdaad vaak wel op.
Soms komt er zelfs een mooie platonische vriendschap uit.
FeeLucifer01 schreef:
13-12-2021 14:22
Ik heb dikke tieten en leuk figuur en een leuke kop, zeker toen ik jonger was. ;-) En was ook altijd heel spontaan. Klets met iedereen en lach ook veel.

Meeste vreselijke figuren op me af, de hele fucking tijd. En om even duidelijk te maken, ik droeg toen ook al geen rokken en jurken en inkijk dingen maar wijde altokleding. Zodra ik ergens rondliep was ik de pisang. En belachelijk dat ik het meld, maar zo ligt het dus blijkbaar hier...

En bij uitgaan helemaal erg. Met hijgen en tegen me aan drukken en graaien en al. En soms erger zelfs.
Ligt echt niet aan mij hoor en misschien dus ook niet aan de vent van TO.

Al dacht ik door dingen als willen vechten met TO zomaar wel even aan wat meer contact dan TO aangaf.
Maar dat mannen of vrouwen ongewenst lastig worden gevallen is gewoon een feit en dat ligt vaker niet dan wel aan die persoon zelf.
Dat heb ik helaas ook regelmatig meegemaakt en dat is in geen enkel geval goed te keuren, grensoverschrijdend gedrag tot het plafond.

Maar ik vind dat iets anders dan mannen/vrouwen die je (normaal) benaderen omdat ze denken dat je beschikbaar bent, voor een relatie, date, of wat dan ook. Natuurlijk zal dat ook heus nog wel eens gebeuren als je bezet bent. Maar als het aan de lopende band gebeurt, zoals bij vriend, dan zou ik me wel gaan afvragen hoe het komt dat mensen denken dat hij beschikbaar is.
CharlotteCcc schreef:
13-12-2021 14:32
Dat heb ik helaas ook regelmatig meegemaakt en dat is in geen enkel geval goed te keuren, grensoverschrijdend gedrag tot het plafond.

Maar ik vind dat iets anders dan mannen/vrouwen die je (normaal) benaderen omdat ze denken dat je beschikbaar bent, voor een relatie, date, of wat dan ook. Natuurlijk zal dat ook heus nog wel eens gebeuren als je bezet bent. Maar als het aan de lopende band gebeurt, zoals bij vriend, dan zou ik me wel gaan afvragen hoe het komt dat mensen denken dat hij beschikbaar is.
Ik was toen ook gewoon 'bezet', dus ik ben echt totaal oneens met die conclusie.
CharlotteCcc schreef:
13-12-2021 14:27
Maar waarom?
Ik ga niet ineens andere kleding aandoen of mijn haar kortknippen omdat er ergens een malloot is die denkt dat hij een kansje maakt. Of stilletjes in een hoekje zitten op een verjaardag omdat men anders wel eens zou kunnen denken dat ik verkeerde signalen afgeef.

En weet je, de meeste mensen waar ik mee klets doen gewoon gezellig mee en dan is er niets aan de hand. Soms probeert een man wat te flirten en als je duidelijk maakt dat dat er niet in zit, is het gewoon okay en klets je wat verder. En soms zijn er mannen die dan nog ronduit vervelend zijn/worden. De eerste 2 gevallen lijken mij niet problematisch. Het laatste geval wel en dat komt helaas ook regelmatig voor. Maar ik kan en wil mezelf niet anders voordoen om te proberen te voorkomen. Wat moet ik dan? In lompen gaan lopen? Niets zeggen tegen mensen?

Heel soms komt het ook wel eens voor dat een partner van de persoon waar ik mee praat wat territoriumgedrag gaat vertonen. Dan neem ik afstand, niet omdat er wat aan de hand is, maar omdat ik geen zin in scheve gezichten of een conflict heb.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Sommige vrouwen zijn hier wel ook echt erg in.
Ik zit nu ook in zo'n situatie.

Mijn man is recent overgestapt naar een andere sportclub (teamsport) en bij deze vereniging is ook een vrouw actief (28 jaar) die nu de hele tijd om mijn man heen hangt. Ze doet alsof ze hem al jaren kent en nog irritanter vind ik dat ze beste vriendjes met onze zoon wilt zijn (knuffelen/optillen).
Mijn man is helemaal geen flirt en ook niet overdreven aardig tegen haar.
Hij vind haar gedrag ook irritant en probeert haar nu te ontlopen maar hij durft er nog niets van te zeggen omdat zij zo actief is op de club en hij geen problemen wilt. Voor mij als directe Nederlandse is het wel op mijn tanden bijten om er niets van te zeggen... (ik woon in het buitenland)
Chienandalou schreef:
13-12-2021 14:37
Heel soms komt het ook wel eens voor dat een partner van de persoon waar ik mee praat wat territoriumgedrag gaat vertonen. Dan neem ik afstand, niet omdat er wat aan de hand is, maar omdat ik geen zin in scheve gezichten of een conflict heb.
Jij wil dan juist niet vechten met de vrouwen van vriendelijke mannen?
RikM schreef:
13-12-2021 12:02
En niet te uitdagend kleden.
Hij vraagt er gewoon om.

Grap is al gemaakt. Mosterd. :cry:
Sunny-in-Perth schreef:
13-12-2021 14:47
Sommige vrouwen zijn hier wel ook echt erg in.
Ik zit nu ook in zo'n situatie.

Mijn man is recent overgestapt naar een andere sportclub (teamsport) en bij deze vereniging is ook een vrouw actief (28 jaar) die nu de hele tijd om mijn man heen hangt. Ze doet alsof ze hem al jaren kent en nog irritanter vind ik dat ze beste vriendjes met onze zoon wilt zijn (knuffelen/optillen).
Mijn man is helemaal geen flirt en ook niet overdreven aardig tegen haar.
Hij vind haar gedrag ook irritant en probeert haar nu te ontlopen maar hij durft er nog niets van te zeggen omdat zij zo actief is op de club en hij geen problemen wilt. Voor mij als directe Nederlandse is het wel op mijn tanden bijten om er niets van te zeggen... (ik woon in het buitenland)
Wellicht is het beter om juist niet op je tanden te bijten maar op een meer directere wijze duidelijk te maken wat jullie wel en niet willen. Dus benoemen wat je ziet. En hij kan dat natuurlijk ook doen. Daarbij hoef je niet onaardig te doen of boos te worden. Maar gewoon duidelijk. "Wil je kind neerzetten of niet kussen, wij houden daar niet van of dat doen we alleen met familie", " wil je mij voortaan geen privé berichten sturen. We kunnen dit in de groepsapp van de club bespreken dan weet meteen iedereen ervan" of "ik bespreek dit even met mijn vrouw, ik kan dan niet want ik ga X,Y,Z doen met mijn vrouw/gezin etc

Als je niets doet of wegloopt kan een ander dat zien als goedkeuring (of in ieder geval geen afkeuring). En kan je achteraf discussies krijgen dat ze van niets wist. Door het te benoemen maak je het tastbaar.
Ceder schreef:
13-12-2021 15:17
Jij wil dan juist niet vechten met de vrouwen van vriendelijke mannen?
Haha, ik kijk wel uit….

Ik heb gewoon heel erg moeite met jaloers gedrag en zou in theorie dan best met iemand in gesprek willen om uit te leggen dat dat niet nodig is en dat er geen sprake is van flirten of zulks. Maar op een feestje of in een kroeg heb ik geen zin om negatieve aandacht naar me toe te trekken met nonsens, puur omdat ik mezelf zou moeten/willen verklaren. Het heeft ook geen zin. Ik zou dan wel zo’n kerel ook een beetje een sul vinden, dat vrouwlief wel even bepaalt met wie hij wel of niet mag praten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik heb even rustig alles door gelezen en zal even wat vragen proberen te beantwoorden.
Ja hij is een pleaser, al is hij daar wel goed mee aan de slag,
Ik zag ergens een reactie over dat ik te controlerend zou zijn, dat is niet het geval.
Iemand gaf als tip in zijn telefoon kijken, maar dat vind ik niet nodig gezien hij geen aanleiding geeft ertoe, hij is open met zijn telefoon, dat ding slingert door het hele huis, en we gebruiken elkaars telefoon ook weleens als dat zo uitkomt en ik ben nog niks vreemds tegen gekomen.

Ik snap alle reacties ook over het niet vertrouwen van vriend, want dat is inderdaad hoe het vaak wel gaat en dat weet ik, die dingen heb ik zelf allemaal al uitgesloten want anders was ik niet in de relatie gebleven als ik ook maar enigzins het gevoel zou hebben gehad dat hij dit zelf uitlokte en ik hem dus niet zou kunnen vertrouwen.
Ik snap wat die vrouwen in hem zien want ik ben ook voor hem gevallen natuurlijk, en dit is een man die verder echt heel lief en leuk is, en nooit te beroerd om me te helpen of wat dan ook, heeft veel respect in zich en draagt zowel mij als mijn kinderen op handen. En ja ook zulke mannen vallen dan op in de omgeving, dat weet ik dan weer omdat er ook genoeg mensen zijn die wel op een normale manier kunnen zeggen van goh wat heb jij een leuke vent,
Wat me vooral verbaasd in dit hele verhaal is dat er mensen rondlopen die het dus normaal vinden om iemands vriend te versieren, ondanks dat ik er dus gewoon bij ben.

Kijk zoals ik al zei, voor corona hadden we een andere beroepsrichting waardoor we gemiddeld gezien veel meer mensen ontmoeten dan je normaal zou doen en die 7 vrouwen daarbij heel weinig zijn als je het aantal mensen berekend.
Mijn ex was ook zo, echt een allemansvriend en heel sociaal, gaf ook nooit aanleiding voor aandacht van vrouwen maar kreeg het wel veel omdat hij een heel oprecht en aardige man is. Gewoon zo'n man die interesse in iedereen heeft, waardoor je je meteen op je gemak voelt bij hem. Zelf ben ik ook wel eens die persoon geweest die veel mannen achter zich aan kreeg omdat ik interesse toonde in ze.

Tja, wat doe je eraan. Leuke mannen trekken vrouwen aan, en vice versa. Ik ben zelf iets selectiever geworden in hoe ik me gedraag naar mannen die ik niet ken. Verder doe je er niet echt iets aan, behalve lachen om hoe anderen zich belachelijk maken om aandacht te krijgen van jouw vriend.
sprokkelientje schreef:
13-12-2021 11:58
Dat laatste vraag ik mij af.
Aardig doen wordt ook vaak verward met iemand leuk vinden, zegt ook iets over degene tegen wie aardig gedaan wordt.
Zou wat zijn zeg...dan zou je als vrouw ook niet meer gewoon aardig kunnen zijn tegen mannelijke collega's, de pakketbezorger, de melkboer etc zonder een inbox vol dickpics
maar dat gebeurt toch ook? Hoe vaak ik wel niet een collega/ kennis oid achter me aan heb gehad omdat ik gewoon aardig een sociaal doe tegen iedereen is echt niet op 2 handen te tellen. Dit is gewoon hoe het werkt. Ik ben tegenwoordig ook wat gereserveerder.
madamabanana schreef:
13-12-2021 13:02
Misschien (en juist door) mijn laatste antwoord, komt er even een besef, dit betrof in alle gevallen (op 1 na) alleenstaande moeders, en hij praat ook veel over mijn kinderen met trots, zou dat dan een trigger kunnen zijn?
ja. Mijn vriend is ook een heel zorgzaam type. Hij praat vaak over al onze kids en ook over mij. En ik en hij krijgen wel eens van vrouwen te horen dat ze wilden dat zij zo een lieve vriend hadden (toegegeven... mijn vriend is wel echt een goedzak). Het voordeel bij mij is dat mijn vriend in een mannenwereld werkt en zijn vrouwelijke contacten zijn meestal "de vriendin van" of vriendinnen van mij. Hij is geen kroeg type en praat weinig met vrouwen omdat hij gewoon weinig vrouwen tegenkomt. Maar als het wel eens gebeurt dan vinden ze hem meestal ook leuk. Alleen ze ondernemen nooit actie omdat wij wel al wat ouder zijn en hij super duidelijk is over mij en onze kids. Het is ook super duidelijk dat hij niet voor een andere vrouw bij me weg zou gaan ofzo of zou vreemdgaan. Dat bestaat echt niet voor hem. En het stomme is dat hem dat juist aantrekkelijker maakt.

Een tijdje geleden bracht hij mijn zoon naar school. Mijn dochter had hem gesminkt met make up. En hij ging gewoon zo de deur uit. De moeder op het schoolplein leken wel bijen die op honing afkwamen.
toch is het raar, dat we vinden, dat je van iemand weg moet blijven omdat hij(/zij) een relatie heeft. Ik wil überhaupt dat (de meeste) mannen bij me weg blijven. Gewoon omdat ik dat aangeef, niet omdat ze weten dat ik een relatie heb.
Ervaar iemands grens
Dat iemand overduidelijk trouw is aan zijn partner, vind ik ook aantrekkelijk. Niet dat ik er dan achteraan zou gaan lopen natuurlijk, dat is dus niet mogelijk en dat zou ik absoluut niet willen. Maar ik vind een kerel die ontrouw is aan zijn partner, van het meest onaantrekkelijke soort.
lilalinda schreef:
14-12-2021 09:37
toch is het raar, dat we vinden, dat je van iemand weg moet blijven omdat hij(/zij) een relatie heeft. Ik wil überhaupt dat (de meeste) mannen bij me weg blijven. Gewoon omdat ik dat aangeef, niet omdat ze weten dat ik een relatie heb.
Ervaar iemands grens
Heel raar inderdaad. En nog erger, je zou helemaal niet moeten aangeven dat je wil dat men opzout. Gewoon helemaal niet.
Ik was eens op een feestje, waar voornamelijk singles waren. Ongeveer evenveel mannen als vrouwen. Er was een man met een redelijk leuk uiterlijk. De rest had het qua looks niet zo erg getroffen. Die ene man had drie zeer fanatieke dames achter zich aan. Ik heb me rot gelachen om die vrouwen. Huppetee, shirtjes gleden toevallig van schouders, haarlokken zwiepten steeds fanatieker. En dat allemaal omdat de man er best leuk uitzag. Onaardig was hij absoluut niet, wel onvoorstelbaar saai. Maar hij was wel de uitzondering op dat feestje, en dat was klaarblijkelijk genoeg voor die dames om helemaal los te gaan.

Ook wel eens een vrouw bezig gezien die mijn toen-vriend probeerde te versieren. Ik lachte me rot. Zij deed zo haar best, toen-vriend werd er ongemakkelijk van. En ik zat me op twee meter afstand kostelijk te amuseren. De teleurstelling droop van haar gezicht toen ze door had dat hij en niet geïnteresseerd was en al een vriendin had. Als blikken konden doden, had ik die avond niet overleefd;)
abracadabra schreef:
14-12-2021 09:15
maar dat gebeurt toch ook? Hoe vaak ik wel niet een collega/ kennis oid achter me aan heb gehad omdat ik gewoon aardig een sociaal doe tegen iedereen is echt niet op 2 handen te tellen. Dit is gewoon hoe het werkt. Ik ben tegenwoordig ook wat gereserveerder.
Nja, op zicht is het toch niet erg dat iemand interesse toont. Het wordt pas vervelend wanneer er na verbale of non-verbale signalen dat je niet geïnteresseerd bent er toch doorgegaan wordt.
madamabanana schreef:
14-12-2021 07:43
Wat me vooral verbaasd in dit hele verhaal is dat er mensen rondlopen die het dus normaal vinden om iemands vriend te versieren, ondanks dat ik er dus gewoon bij ben.
Dat is wel vreemd gedrag ja.
Ik denk dat sommige mensen erop kicken om mensen in relaties een beetje het hoofd op hol te brengen. Of het is afgunst. Dat laatste doet ook hele vreemde dingen met mensen heb ik gemerkt.
CharlotteCcc schreef:
14-12-2021 09:38
Dat iemand overduidelijk trouw is aan zijn partner, vind ik ook aantrekkelijk.
Daarom moet je ook juist jagen op bezette mensen: daarvan zie je van tevoren al dat ze in staat zijn tot een relatie. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven