Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
en dan ga ik nu de alller - aller domste vraag ooit stellen.... Dora?? nooit van gehoord... heb wel alle disney Dvd's dan wel video's op de plank staan (en okey vooruit, die ken ik OOK uit mn hoofd) maar Dora.. nooit van gehoord.. maar dat mag gelukkig ook :D ken wel spongebob en bob de bouwer...

kan me wel voorstellen dat het heel erg vertederend is als je ineens merkt dat je baby verandert is in een mini mensje. met een eigen willetje... gnagna....

@ ine beetje raar om jou dan ineens na 15 jr weer te schrijven.. wat had ie dan verwacht? dat je biddend en smeekend op je knieeen zou vallen met de vraag of je het nu alsjealsjebitte met hem wilt proberen? wel een idee voor een scharrel trouwens! :D
Zoon is bang voor grasmaaien.. en durft nauwelijks meer naar buiten. Hij doet de hele tijd de deur dicht als ik buiten ben en is als de dood dat er ergens weer iemand zo'n ding aanslingerd.

Hij vraagt mij ook steeds: mama grasmaaien klaar?

Op een van die dvd's moeten ze eieren verzamelen voor de taart voor moederdag en dan tellen ze ook in het Engels tot 12.

Zoon vond tv ook nooit heel boeiend, tot mijn ouders hem al etend voor zo'n kleine speler hebben gezet, want ja, dan at hij wel.. Kleine rode tractor en Alfred J Kwak kwamen toen als 'cadeautje' mee en sindsdien kijkt hij graag tv. Ik heb zelf veel disneys, dus tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat hij best regelmatig tv kijkt..
Dit is trouwens die berg zonder sneeuw:

Ik zocht een leuk filmpje van de intro van Dora, maar kan alleen van die rare remixes vinden..

Dit is in ieder geval de begintune, alleen is dit een toneelvoorstelling:

Dora

Iemand schrijft hier onder de nick Zwieber, die komt ook uit Dora .
owh jeetje... weet ik toch meer dan ikzelf wist, want had al zo'n beetje een vermoeden dat Dora er zo uitmoest zien.. pure indoctinatie van het kinder-dvd- schap bij de supermarkt vrees ik

@ ine wow das wel een mooie berg en een strakke plas water... doet me denken toen ik van de rand rende met een paraglide shut eraanvast... gekken werk...
Nee, hij wilde weten hoe het met me was en wat ik deed enzo. Ik ben er wel een paar dagen door van slag geweest, het was echt heel gek om ineens te horen dat hij best serieus over ons had nagedacht en het dus ook allemaal heel anders had kunnen lopen.

Hij heeft een zoon met bijna dezelfde naam als de mijne en ook ongeveer even oud, wat ook wel grappig was.

Maar nee, dat was toen en het is nu eenmaal zo gelopen. Hij was toen nog getrouwd, is inmiddels ook gescheiden.

Ik zou hem heel graag weer eens willen zien, maar gewoon om te zien hoe hij er nu uit ziet en of het nog bekend is/voelt.
quote:Discovery schreef op 08 juni 2009 @ 22:48:

@ ine wow das wel een mooie berg en een strakke plas water... doet me denken toen ik van de rand rende met een paraglide shut eraanvast... gekken werk...

Gaaf! Durf ik ook niet. Haha. Het wordt hier heel veel gedaan en is vast onwijs mooi om dat allemaal te zien, maar ik durf het niet..

Waar heb jij het gedaan?
Ine, toch dapper van je dat je alleen in Tirol met je zoontje bleef. Wel jammer dat het zo gelopen is. Hoe oud is je zoon?

Discovery..grappig dat je Dora niet kent..hahaah..zodra je kids hebt dan maak je er meteen kennis mee. Hier leert Dora de koters Spaans.
Gaat lekker met het viva-forum..... not. Ik word er nog steeds iedere keer afgegooid als ik wil inloggen.

De kleine heks kijkt vooral naar Hannah Montana, iCarly enzo, die zit alweer een fase verder. Ik heb disneychannel standaard opstaan, lekker veilig.

Helaas alles op zijn spaans, de Nederlandse TV heeft geen leuke kinderprogrammas op tijden dat de heks er naar kan kijken. Alleen in het weekend zou dat kunnen maar dan zit je met de VPRO en dat is niet leuk.

Ze had trouwens zondagavond een uitvoering van ballet. Prachtig optreden! Er waren ook professionele dansers en het programma was heel afwisselend.

Wel typisch dat het pas om 21;15h begon, en dat alle kindjes gewoon naar school moesten de volgende dag. Maarja.

Ondertussen hebben we ook de vakantieplannen gewijzigd. Na 4 keer ieder jaar naar hetzelfde hotel in Cadiz geweest te zijn gaan we deze zomer naar Menorca.

Weer een kindvriendelijk hotel, dat was een vereiste. www.royalsonbou.com

Ik ga proberen te posten, s-nachts lukt het vaak wel
Gaat lekker met het viva-forum..... not. Ik word er nog steeds iedere keer afgegooid als ik wil inloggen.

De kleine heks kijkt vooral naar Hannah Montana, iCarly enzo, die zit alweer een fase verder. Ik heb disneychannel standaard opstaan, lekker veilig.

Helaas alles op zijn spaans, de Nederlandse TV heeft geen leuke kinderprogrammas op tijden dat de heks er naar kan kijken. Alleen in het weekend zou dat kunnen maar dan zit je met de VPRO en dat is niet leuk.

Ze had trouwens zondagavond een uitvoering van ballet. Prachtig optreden! Er waren ook professionele dansers en het programma was heel afwisselend.

Wel typisch dat het pas om 21;15h begon, en dat alle kindjes gewoon naar school moesten de volgende dag. Maarja.

Ondertussen hebben we ook de vakantieplannen gewijzigd. Na 4 keer ieder jaar naar hetzelfde hotel in Cadiz geweest te zijn gaan we deze zomer naar Menorca.

hahhahaa het gaaat heeeeeeel lekker met het viva forum chica! gewoon 7x achtermekaar!! maar het is igg duidelijk!!

menorca klikt ook erg leuk!

@ ine in Nepal heb ik geparaglide. het was heel erg leuk, alleen hadden we die dag ontzettend dikke soep als bewolking. was erg jammer. was bij Pokhara, boven het meer. ik was helemaal niet bang of zenuwachtig, totdat ik op de berg stond en dacht: ja daaggaaahh ga een beetje zelf van een berg afrennen..... wel gedaan... na een half uurtje circeltjes draaien werd het een beetje saai, toen gingen we dalen, boven het meer.. had ie niet gezegd dat dat iets wilder ging, dus ik zat nog half te gapen toen we min of meer neerstorten. het was echt mega gaaf maar ik had het totaal niet verwacht waardoor ik in shock was. hahahaha. netjes geland. daar was het mega goedkoop, maar zou het voor hier niet zo snel doen. ook heb ik het nu 1x gedaan dus voel niet zozeer de behoefte om het nog eens te doen.

bungeejumpen heb ik aan me voorbij laten gaan. raften was wel weer heel erg leuk.

Ikzelf ben dus absoluut niet avontuurlijk- zei de kluizenaar. maar dat wilde ik echt gewoon graag doen!
Disco, er vliegt gelukkig nooit iets bovenlangs. Hooguit af en toe een helikopter... Maar je kan die grote toestellen dus gewoon over de landingsbaan zien rijden. Vermaak me in ieder geval prima als ik op m'n balkonnetje zit. En ja, we hebben echt een weids uitzicht. Men zegt dat met helder weer je zelfs de duinen zou kunnen zien (ik heb ze nog niet gezien trouwens).
Verkoop praatje van je makelaar zeker, Biebeltje :-)

Chicha, Ooow Menorca, ik was daar in mijn singletijd met een vriendin en heb de saaiste vakantie ooit gehaad daar. Je struikelt er over de buggy's en al het nachtleven houdt rond middernacht op...

Prima voor jou dus!
Gheghe... Nee, die leidde ons alleen maar rond daar als het al donker was (winterperiode). Dan zie je ze haast niet. Maar ervaring heeft ondertussen uitgewezen dat er verrassend weinig overlast is. Dan moet de wind wel heel erg verkeerd staan (dan trillen de ramen wel in de kozijnen door de trillingen die zo'n jet genereert). Maar dat gebeurt misschien twee keer per jaar. Scheelt natuurlijk ook dat ik 40 uur per week werk en bijna een uur enkele reis op pad ben. 's Nachts wordt er sowieso veel minder gevlogen.

Wilde nog het uitzicht van m'n schoonouders plaatsen, maar die icoontjes zijn elke keer pleitte...

Uitzicht op de Middellandse zee:

Uitzicht landinwaarts:

Pfff, hoorde trouwens van het weekend dat er een neef van mijn schoonmoeder in dat verongelukte vliegtuig vanuit Brazilië zat... Die was even wat familie wezen opzoeken.

(Hehe, Shakira is ook familie van manlief. Haar vader is een neef van een neef van mijn schoonmoeder... Zoiets).
Zo ben weer thuis, en mag weer aan het werk maar dit heb ik gisteren voor jullie geschreven.

Ben inmiddels weer op de terugweg richting de US en mag niet klagen qua stoel, de nooduitgang plus gangpad. Enige nadeel is de personen naast mij en zal dan ook meteen met mijn vraag komen.

Wat heb je liever, een jankend kind die een vliegtuig gewoon vervelend vindt of mensen die naast je zitten en non-stop een luide conversatie met elkaar hebben. Nou ik kies voor het kind. Ik heb ruis onderdrukking op mijn hoofdtelefoon zitten en de twee Aziaten presteren gewoon om er boven uit te komen. Heb medelijden voor diegene die later naast hen komt te zitten.

De volgende vraag is dan ook meteen, worden die mensen niet moe van hun zelf of horen ze zichzelf zo graag praten. Kan mij ook nog herinneren dat ik ooit zo'n vriendin had, enige moment dat ze stil was tijdens haar slaap en die had ze dan ook hard nodig.
Ainne, perfekte bestemming voor deze ingekakte moeke! hahaha!!

Nee, het komt eigenlijk doordat het hotel in Cadiz ons geen goede prijs wilde geven. In Menorca zitten we gratis, we vliegen zelfs voor noppes. En in deze tijden van economische crisis is dat wel van belang.

Biebeltje, moest je man niet naar Libanon om te stemmen? Ik las dat het niet mogelijk was om vanuit het buitenland te stemmen en dat duizende Libanezen dus naar huis moeten om te kunnen stemmen.

Wat een leuke fotos allemaal! Helaas heb ik geen fotos om te plakken, ik moet nog een fototoestel kopen (3e dit jaar, ze gaan iedere keer kapot).
Nee, je kunt in Libanon inderdaad niet vanuit het buitenland stemmen. Dat zou trouwens ook een heel ander beeld geven, want er wonen miljoenen Libanezen (hoofdzakelijk Christenen) in het buitenland. Maar de vliegtickets zijn rondom dit soort events gewoon niet te betalen. Enw e waren in April al geweest, en vervolgens in oktober weer... Hij heeft gewoon geen vrije dagen meer over!!!

We kregen van zwager wel het groene licht om de venue voor het feest nu eindelijk definitief vast te leggen (d.w.z. een aanbetaling doen). Zwager loopt nog steeds te emmeren dat de locatie niet goed is. Maar wij houden lekker voet bij stuk want voor ons is het prima.
Waarom heeft het forum er uren uitgelegen? Ik heb geen balk hierboven en kan dus geen foto's meer plakken, en als gevolg daarvan een pesthumeur. Ik had nog een mooie foto, maar die komt dan wel een andere keer.

SFO lekker weer thuis bij lief en hond? Hebben ze je gemist? Voor wat betreft jouw vraag: alles beter dan een jankend kind. (en nou krijg ik natuurlijk het halve forum over me heen). Kon je de Aziaten niet vragen om de volumeknop wat lager te draaien?

En voor wat betreft je tweede vraag: er zijn een heleboel mensen die zichzelf heel graag horen praten. Wij hadden gisteravond een stel op bezoek voor een hapje en een drankje en we hebben een kwartier met onze wijnglazen in de hand gezeten voordat we tussenbeide konden komen om ze welkom te heten en te proosten. En zo krijg je zonder zelf te praten toch dorst.
Balkje is er, snel de foto. Helaas is dit niet het uitzicht vanuit ons huis, maar het is niet ver bij ons vandaan.

Welkom terug, SFO, wat een gezellige reis heb jij gehad maar niet heus. Had je moeder nog moeite met afscheid nemen?

Chicha, wat een te gek hotel heb je geboekt, ziet er mooi en gezellig uit en lekker aan zee dus dat wordt genieten.

Leuk Biebeltje, dat je zo dichtbij de luchthaven woont. Wij ook hier en soms zit ik hele avonden op het terras om naar de vliegtuiglichtjes te kijken. Heerlijk vind ik dat. En geluidsoverlast is er niet, je hoort wel dat het vliegtuigen zijn maar het stoort niet.

Mooie foto Rubis, zijn dat Papavers? Het zal wel niet en stoor je niet aan mij want Ik noem alle rode bloemen als het geen rozen of anjers zijn Papavers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven