dubbel zoute drop

09-06-2009 17:05 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vast niet de enige die erg van zoute drop houdt. Liever zelfs dubbel zoute drop, het kan me niet zout genoeg zijn.

Maar... waar kun je dat tegenwoordig nog kopen?

De enige plek waar ik het tegen ben gekomen is in de schepbakken bij Trekpleister, maar die dropjes liggen er vaak al zo lang dat ze uitgedroogd zijn en naar parfum smaken.

Bestaat zoiets niet meer in een zakje of doosje? Wie weet het?
toevallig heb ik het vandaag ingeslagen bij het benzinestation, gewoon van Venco geloof ik. Ik baal er ook altijd zo van dat je honderd soorten zoete of mild zoute hebt maar niet gewoon een zakje dubbelzout. Succes met zoeken!
Inderdaad, zakjes van Veco bij het tankstation. Bij de supermarkt zie ik ze ook niet meer.

Je zou ook eens bij Jamin kunnen kijken, daar is de omloopsnelheid waarschijnlijk wat groter dan bij Trekpleister.
The time is now
Aan Jamin had ik nog niet gedacht, goed idee!

En die dubbelzoute van Venco, smaakt die ook echt dubbelzout?
Ja die zijn zeker zout en lekker. Hoewel ik de laatste tijd zweer bij 'zoute ovaaltjes' van Klene. Die kleine zwarte zakjes.
The time is now
Hee, die ovaaltjes zag ik toevallig vandaag liggen. Maar ik durfde ze niet te kopen omdat ik bang was dat het een slap aftreksel van zoute drop zou zijn. Zijn dat harde of zachte dropjes?
Waar ik trouwens ook dol op ben, is salmiak.

Iemand nog tips voor salmiak items die je echt niet moet missen?
Lakrisal. Da's mijn favoriet. Ik houd niet van drop, maar wél van salmiak.
Hebben jullie dat ook, dat als je alleen maar léést over dubbelzoute drop het water in je mond loopt?
quote:capricorn schreef op 09 juni 2009 @ 17:41:

Hebben jullie dat ook, dat als je alleen maar léést over dubbelzoute drop het water in je mond loopt?Ja vreselijk , ik zit hier met een mond vol water.
Het zijn harde dropjes, ik vind ze super. Lakrisal is trouwens ook erg lekker.
The time is now
quote:capricorn schreef op 09 juni 2009 @ 17:41:

Hebben jullie dat ook, dat als je alleen maar léést over dubbelzoute drop het water in je mond loopt?Dat heb ik ook. Echt waar, mijn speekselklieren gaan als een dolle tekeer nu.
Die zoute ovaaltjes zijn zalig!
quote:Elynn schreef op 09 juni 2009 @ 17:58:

[...]

Dat heb ik ook. Echt waar, mijn speekselklieren gaan als een dolle tekeer nu.Is echt bizar! Ik heb dat alleen met zoute drop.
Ik ook. Bizar inderdaad. Met niks anders.
Hmmm zoute drop!

Een goede vervanger vind ik de salmiakvariant van lakerol! Kan ik me helemaal misselijk aan eten!

Al is de ' gewone' dubbelzoute drop het allerlekkerst
Vroeger had je ook driedubbelzoute drop, zal wel niet zo geheten hebben, maar die verkochten zij bij Jamin. Ik moest ze altijd meenemen als ik naar mijn tante in Duitsland ging, want dat kennen ze daar niet. Dubbelzout verkopen ze bij Jamin.

Van die kleine harde, en er staat DZ op.
Ik las alleen al 'dubbelzoute drop' en ik voelde binnen twee seconden het water in mijn mond lopen..,
Bij sommige bioscopen kun je snoep scheppen en daar zit soms ook dubbelzoute drop bij. Dat smaakt in ieder geval niet naar parfum.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Lakrisal, de laatste keer dat ik dat at is wel 20 jaar geleden. Goed idee om dat weer eens te herontdekken.

En Lakerol moet ik ook eens proberen.
oeh jammie ja!

dubbelzoute drop samen met een pepermuntje in je mond... jeugdsentiment!

Kan het ook nergens meer vinden dus lees wel ff mee hier.

(Jamin hier in de buurt heeft t ook niet trouwens)
Heb je de DA drogist al geprobeerd? Daar kocht ik vroeger altijd dubbel zoute drop. Mmm..... misschien moet ik zelf maar weer eens langs gaan
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Samen met pepermunt? Dat klinkt dan weer erg... apart.

DA drogist hebben we hier niet. Maar dan bedoel je waarschijnlijk ook zo'n schepbak?
Vroeger (ik weet dus niet meer of ze het nu nog verkopen maar ga morgen wel ff kijken) verkochten ze DA dubbelzoute drop. Er stond DA op dus echt eigen merk. Het zat ik bakken achter de snoepbalie, je mocht en kon dus niet zelf scheppen.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven