boos en geïrriteerd op date

09-01-2022 08:38 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik date nu met een man die wat verder weg woont waardoor het soms puzzelen is om elkaar te zien. Toch hebben we elkaar inmiddels 3x kunnen zien en dat was heel gezellig.
Gisterochtend zouden we elkaar weer zien.
Hij was toevallig met collega's in de stad die avond ervoor en dan zouden wij de volgende ochtend rond 8.30 afspreken en dan 2 uurtjes afspreken totdat hij weer moest werken. Niet heelveel, maar toch leuk om elkaar te zien.

Gisterochtend om 8.30 zat ik klaar en af te wachten tot hij iets van zich zou laten horen. Om 9.00 nog geen enkel bericht, om 9.15 wel :' ah het gaat me niet lukken, net wakker met een ontzettende kater en over een uurtje moet ik alweer aan het werk dus we vertrekken bijna weer'.

ik vind dit echt lullig richting mij, want ik had rekening gehouden met de afspraak. Tegelijkertijd denk ik ook: als hij me ECHT graag had willen zien dan had hij wel minder gedronken en was hij optijd zijn bed uitgegaan. Het lijkt op deze manier net of ik totaal geen prioriteit ben voor hem. Wat vinden jullie?
viva-amber schreef:
09-01-2022 08:50
Ik zou volgende keer om 6 uur in de ochtend afspreken op een zondag en dan met een pan onder zijn raam staan klapperen; wie zegt dat daten leuk moet zijn.
:HA:
Je bent een optie voor hem, geen prioriteit
En dan pas om 9:15 uur een berichtje sturen, wat een afknapper
Zou het afkappen TO en op zoek gaan naar een man die jou wel als prioriteit ziet
Dat drinken en daardoor pas laat een berichtje sturen vind ik echt een afknapper.
To je bent meer waard dan een date die jou niet als prioriteit vindt!
Joanjett schreef:
09-01-2022 10:42
Nou nou, kan gebeuren toch? Kijk als het de volgende date weer voorkomt dan weet je dat dit normaal gedrag is voor hem en kan je je conclusie trekken.
Maar om nu al te gillen dat deze man gedumpt moet worden vind ik overdreven.
Nou dit.
Om gelijk zijn hele levenshouding op te hangen aan deze onhandige afspraak..
Zegt ook wel iets over TO. Komt op mij nogal strak over..

Kortom, niet te zwaar aan tillen.
Je mag het heus wel irritant vinden en er van balen, maar beetje volwassenheid en relativeringsvermogen mag ook wel in deze.
Ik heb dit precies meegemaakt en zelfs vaker dan één keer bij dezelfde man. Ik werd elke keer heel boos. Achteraf heb ik daar spijt van. Het beste is gewoon zeggen ‘oké jammer, fijne dag’, en je conclusies trekken.
Wat een strenge reacties allemaal. Ik zou dit zelf helemaal geen probleem vinden. Hij was niet daarheen gekomen om met jou af te spreken, het was al bekend dat jij onder aan de prioriteitenlijst stond. Ik zou het alleen maar fijn vinden dat iemand een leuke avond weet te hebben in deze tijd.
En nee, niet zo handig om je te laten wachten, daar heeft hij vast van geleerd voor de volgende keer. Hij is waarschijnlijk met zijn zatte kop door de wekker heen geslapen of is vergeten een wekker te zetten. Kan gebeuren toch?
quadrupel schreef:
09-01-2022 11:22
Wat een strenge reacties allemaal. Ik zou dit zelf helemaal geen probleem vinden. Hij was niet daarheen gekomen om met jou af te spreken, het was al bekend dat jij onder aan de prioriteitenlijst stond. Ik zou het alleen maar fijn vinden dat iemand een leuke avond weet te hebben in deze tijd.
En nee, niet zo handig om je te laten wachten, daar heeft hij vast van geleerd voor de volgende keer. Hij is waarschijnlijk met zijn zatte kop door de wekker heen geslapen of is vergeten een wekker te zetten. Kan gebeuren toch?
Maar als je iemand echt leuk vindt, verliefd bent. Zet je de wekker. Want je wil die ander zooooo graag zien. Je gaat er graag wat eerder voor naar bed en slaat graag die laatste biertjes over. Je grijpt die kans aan om even bij elkaar te zijn
Wat raar dat een aantal vallen over het feit dat het ochtend afspraak is? Dat is toch een super romantisch idee als je dit samen afspreekt!
Ik begrijp daarom de teleurstelling (boosheid) dat hij er zo mee is omgegaan.
Te laat afmelden tijdens een date vind ik sowieso een afknapper.
Als de eerste drie dates echt leuk waren zou ik het nog wel een kans geven. Wie weet was het een uitzonderingsgeval.
quadrupel schreef:
09-01-2022 11:22
Maar als je iemand echt leuk vindt, verliefd bent. Zet je de wekker. Want je wil die ander zooooo graag zien. Je gaat er graag wat eerder voor naar bed en slaat graag die laatste biertjes over. Je grijpt die kans aan om even bij elkaar te zijn
Idd. Of je gaat wel zuipen, maar je houdt je gewoon aan een gemaakte afspraak. 's Avonds een man, 's ochtends een man.
Dit is geen leuke man, maar een slappe zak. En een die zeker niet verliefd op je is, TO.
Ik vind het wel aso, afspraak is afspraak. En buiten dat is ie dan wrs niet zo geïnteresseerd in je nee.
Una noche loca
Duidelijk een “nog eentje dan” situatie, waar de avond onverwacht leuker werd dan vooraf gedacht. Voor mij heel herkenbaar, en ik zou het leuk vinden als mijn date zo is. Want ik ben ook zo.

Maar dit past duidelijk niet bij jou.

Afspraak is afspraak heb ik zelf niks mee. Ja, als ik je zou komen helpen verhuizen of naar het vliegveld zou brengen, dan wel. Iedereen mag bij mij ook altijd afzeggen in wat voor reden dan ook. Al heb je de bokkenpruik op, leuke dingen moeten geen verplichting zijn.
noorderlicht76 schreef:
09-01-2022 10:52
Grinniken omdat hij zo jongensachtig is zou kunnen, maar dan niet in dit hele vroege stadium. Da zou ik het echt opvatten als een gebrek aan prioriteit of doorzettingsvermogen. beide even onaantrekkelijk. dus dan zou ik zeker de eer aan mezelf houden
Dan ben jij dus ook niet zo'n goede match met deze man. Dat kan.
Lorem_Ipsum schreef:
09-01-2022 11:39
. Iedereen mag bij mij ook altijd afzeggen in wat voor reden dan ook. Al heb je de bokkenpruik op, leuke dingen moeten geen verplichting zijn.
Zeker, maar zeg dan op tijd af, en laat niet iemand voor noppes wachten!!
Maar dan nog, een kater vind ik geen goed excuus om je kersverse date af te zeggen

TO, he is just not that into you..
Yep schreef:
09-01-2022 11:47
Maar dan nog, een kater vind ik geen goed excuus om je kersverse date af te zeggen

Ik neem aan dat hij zich verslapen had, maar inderdaad, afzeggen was leuk geweest.
Iemand kan zich toch verslapen? Ongeacht wat de reden is? Dingen lopen toch wel eens anders?
Ik zou hem nog een kans geven.

Maar of TO dat moet doen, weet ik niet. Want als jij zo streng bent en hij wat minder dan gaat het nooit wat worden.

Allerlei conclusies die getrokken worden over dat hij niet into you is kunnen helemaal niet getrokken worden.

Want voor mij persoonlijk geldt: ik kom mijn afspraken doorgaans na, maar ik kan me ook verslapen. Zeker na een onverwacht leuke avond met een collega. Zeker in tijden dat alles dicht is en collega's elkaar minder zien. Dan zou ik me ook kunnen verslapen en me misschien wel zo beroerd voelen dat ik een date zien juist niet handig vind omdat ik totaal niet fit ben.
Niet het afzeggen op zich, maar dat hij drie kwartier te laat afzegt, zou voor mij wel een deal breaker zijn. Ik vind het onfatsoenlijk gedrag.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
En als je dit door de vingers ziet, zou je er de volgende keer dan wel op vertrouwen dat hij jullie afspraak nakomt? Dan weet hij immers dat hij altijd nog last minute of reeds na ingaan van de afspraak kan afzeggen. Ik zou er geen zin in hebben!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Attraverso schreef:
09-01-2022 10:18
Hij had de vorige avond niet iets, hij had de volgende ochtend iets.
Zij wist toen nog niet dat hij iemand was van zuipen en een kater. Nu wel.

Zelfs zonder kater en zuipen is 8.30 vroeg als je de avond ervoor iets gezelligs hebt. En die afspraak stond eerder.
ldp schreef:
09-01-2022 11:42
Dan ben jij dus ook niet zo'n goede match met deze man. Dat kan.
klopt helemaal, ik erger me kapot aan mensen die afspraken op het laatste moment afzeggen, maar ik ben dan ook zelf weer vrij high maintenance. moet je ook weer van houden
Yep schreef:
09-01-2022 11:47

Alsof een date met iemand met een serieuze kater lollig is. Teminste, TO lijkt me niet iemand die om een kater kan lachen.
Liliane13 schreef:
09-01-2022 12:07
En als je dit door de vingers ziet, zou je er de volgende keer dan wel op vertrouwen dat hij jullie afspraak nakomt? Dan weet hij immers dat hij altijd nog last minute of reeds na ingaan van de afspraak kan afzeggen. Ik zou er geen zin in hebben!
Dit dus ook inderdaad.
yukon schreef:
09-01-2022 12:09
Zelfs zonder kater en zuipen is 8.30 vroeg als je de avond ervoor iets gezelligs hebt. En die afspraak stond eerder.
Als hij er net zo in staat als jij dat om half negen in de ochtend te vroeg is om af te spreken dan had hij die afspraak niet moeten maken.

Je zelf niet kennen en er pas op de ochtend zelf achter komen dat je na een avond afspraak niet in staat bent om op een ochtend afspraak te verschijnen is ook onaantrekkelijk.
Kuikenspons schreef:
09-01-2022 08:38
Tegelijkertijd denk ik ook: als hij me ECHT graag had willen zien dan had hij wel minder gedronken en was hij optijd zijn bed uitgegaan. Het lijkt op deze manier net of ik totaal geen prioriteit ben voor hem. Wat vinden jullie?
Je hebt gelijk, als hij je echt graag had willen zien was hij gekomen, met of zonder kater
Die hele date was toch een stom idee haha. Beetje naïef van hem maar van jou ook, kan gebeuren toch.

Je neemt jezelf ook niet erg serieus als je jezelf beschikbaar stelt voor een date die puur pragmatisch gezien goed uitkomt en dan zo kort en op een gek tijdstip, nadat hij is wezen "stappen" . Je geeft daarmee ook een bepaald signaal af.

Volgende keer voor een fatsoenlijke date gaan, misschien kan hij het dan nog goedmaken. En anders gewoon lekker laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven