boos en geïrriteerd op date
zondag 9 januari 2022 om 08:38
Hoi allemaal,
ik date nu met een man die wat verder weg woont waardoor het soms puzzelen is om elkaar te zien. Toch hebben we elkaar inmiddels 3x kunnen zien en dat was heel gezellig.
Gisterochtend zouden we elkaar weer zien.
Hij was toevallig met collega's in de stad die avond ervoor en dan zouden wij de volgende ochtend rond 8.30 afspreken en dan 2 uurtjes afspreken totdat hij weer moest werken. Niet heelveel, maar toch leuk om elkaar te zien.
Gisterochtend om 8.30 zat ik klaar en af te wachten tot hij iets van zich zou laten horen. Om 9.00 nog geen enkel bericht, om 9.15 wel :' ah het gaat me niet lukken, net wakker met een ontzettende kater en over een uurtje moet ik alweer aan het werk dus we vertrekken bijna weer'.
ik vind dit echt lullig richting mij, want ik had rekening gehouden met de afspraak. Tegelijkertijd denk ik ook: als hij me ECHT graag had willen zien dan had hij wel minder gedronken en was hij optijd zijn bed uitgegaan. Het lijkt op deze manier net of ik totaal geen prioriteit ben voor hem. Wat vinden jullie?
ik date nu met een man die wat verder weg woont waardoor het soms puzzelen is om elkaar te zien. Toch hebben we elkaar inmiddels 3x kunnen zien en dat was heel gezellig.
Gisterochtend zouden we elkaar weer zien.
Hij was toevallig met collega's in de stad die avond ervoor en dan zouden wij de volgende ochtend rond 8.30 afspreken en dan 2 uurtjes afspreken totdat hij weer moest werken. Niet heelveel, maar toch leuk om elkaar te zien.
Gisterochtend om 8.30 zat ik klaar en af te wachten tot hij iets van zich zou laten horen. Om 9.00 nog geen enkel bericht, om 9.15 wel :' ah het gaat me niet lukken, net wakker met een ontzettende kater en over een uurtje moet ik alweer aan het werk dus we vertrekken bijna weer'.
ik vind dit echt lullig richting mij, want ik had rekening gehouden met de afspraak. Tegelijkertijd denk ik ook: als hij me ECHT graag had willen zien dan had hij wel minder gedronken en was hij optijd zijn bed uitgegaan. Het lijkt op deze manier net of ik totaal geen prioriteit ben voor hem. Wat vinden jullie?

zondag 9 januari 2022 om 12:38
Dat is inderdaad een irritante eigenschap. Ik heb een vriendin die dat ook doet. Als we iets hebben afgesproken en ze dan de rest van haar plannen vertelt, weet ik eigenlijk al dat het allemaal niet gaat lukken. Dat ze waarschijnlijk zal appen dat het niet lukt of dat ze later is. Ik weet inmiddels hoe ze is, en probeer het min of meer in te calculeren, maar het is wel een bron van irritatie. Gelukkig weet ze het ook van zichzelf en staat ze open voor feedback. Ik zeg ook wel eens tegen haar: joh, als je om twee uur bij de hockey moet staan en om half vier met je moeder naar de fysio moet, dan kun je toch nooit om half vijf bij mij zijn? En het is alsof ze het dan pas gaat doorrekenen en beseft dat dat inderdaad niet kan.Lariba schreef: ↑09-01-2022 08:57Ik zie de afspraak juist als een onrealistische en dus onhandige manier om een afspraak met jou er toch nog tussen te proppen. Ik herken dat wel, ik plan soms ook dingen te optimistisch in en kom er dan gaandeweg achter dat ik afspraken niet kan nakomen. (Ik zou dan in een vergelijkbare situatie wel al om half negen hebben laten weten dat het niet ging lukken.)
Ik kan verder niet in zijn hoofd kijken, maar het zou dus ook een teken kunnen zijn dat hij je wél graag wilde zien en daarom iets heeft afgesproken dat eigenlijk niet kon. Vraag is wel of je daarmee kunt en wilt leven, want het blijft een irritante eigenschap.
Maar goed, ontopic zou ik het nog even afwachten en nu verder initiatief bij hem laten. Ik snap dat je dit niet leuk vindt.

zondag 9 januari 2022 om 12:44
Oh ja, ik heb ook zijn vriendin, ik ben zelf al best een tijdsoptimist, maar zij is dat echt in het kwadraat. Ze kan oprecht niet bedenken dat sommige dingen niet haalbaar zijn. Gewoon praktisch gezien al niet, qua tijd, maar ook sociaal gezien niet. Oké, je gaat heel even kort naar de verjaardag van je oma en daarna kom je deze kant op. Maar ook als je kort gaat is dat toch geen 15 minuten, hoe zie je dat voor je? Ik erger me er niet aan, want ik vermaak me wel. Maar als je wat preciezer met tijd bent heb je met haar wel een probleem.
zondag 9 januari 2022 om 12:58
Mijn broer, letterlijk.Lorem_Ipsum schreef: ↑09-01-2022 12:44Oh ja, ik heb ook zijn vriendin, ik ben zelf al best een tijdsoptimist, maar zij is dat echt in het kwadraat. Ze kan oprecht niet bedenken dat sommige dingen niet haalbaar zijn. Gewoon praktisch gezien al niet, qua tijd, maar ook sociaal gezien niet. Oké, je gaat heel even kort naar de verjaardag van je oma en daarna kom je deze kant op. Maar ook als je kort gaat is dat toch geen 15 minuten, hoe zie je dat voor je? Ik erger me er niet aan, want ik vermaak me wel. Maar als je wat preciezer met tijd bent heb je met haar wel een probleem.
Heel sociaal, vind alles gezellig en zegt in enthousiasme overal ja op. Totdat de realisatie komt dat hij dús 3 verjaardagen heeft op 1 avond.
En ook niet gewoon 1 keer hoor

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
zondag 9 januari 2022 om 13:12
Welk verkeerd signaal geef je dan af volgens jou?
Volgens mij geef je dan alleen het signaal af dat je de ander graag wil zien. wat mij juist positief lijkt als hé aan het daten bent en graag nog verder wil daten met die persoon.

zondag 9 januari 2022 om 13:13
Ik ben er ook slecht in, maar deze vriendin is nog wel erger dan ik. Haar hele familie is trouwens zo. Ik denk niet dat het bij haar (of bij mij) beter zal worden. Het is wat het is. Ik spreek graag met haar af, want bij haar vergeleken lijk ik heel punctueel en of ik m’n zaakjes op orde heb.AeonOfWinter schreef: ↑09-01-2022 12:58Mijn broer, letterlijk.
Heel sociaal, vind alles gezellig en zegt in enthousiasme overal ja op. Totdat de realisatie komt dat hij dús 3 verjaardagen heeft op 1 avond.
En ook niet gewoon 1 keer hoor![]()
zondag 9 januari 2022 om 13:32
Wat een heftige reacties zeg. Dus hij heeft het 1 keer verkeerd ingeschat en had eerder mogen bellen. Irritant zeker maar om nu gelijk iemand af te schrijven vind ik zwaar overdreven. Om gelijk conclusies te trekken over iemands persoonlijkheid op basis van 1 fout is ook knap oneerlijk. Alsof perfectie bestaat.
En dit was pas de vierde date. Nu al zwaar verliefd zijn en verwachten dat hij to het middelpunt van zijn universum maakt klinkt ook niet echt gezond. Dus zijn zijn collega's en werk ook belangrijk.
Balen dat het zo gegaan is, afwachten hoe het de volgende keer gaat en dan maar verder zien.
En dit was pas de vierde date. Nu al zwaar verliefd zijn en verwachten dat hij to het middelpunt van zijn universum maakt klinkt ook niet echt gezond. Dus zijn zijn collega's en werk ook belangrijk.
Balen dat het zo gegaan is, afwachten hoe het de volgende keer gaat en dan maar verder zien.

zondag 9 januari 2022 om 13:50
Kuikenspons schreef: ↑09-01-2022 08:44nou het was niet drinken in de stad maar meer in het hotel geloof ik haha. Maar ik vind het niet aan mij om dat in te calculeren. Hij stelde het voor en dan ga ik er van uit dat dat ook lukt.En daarbij: je kunt momenteel niet eens echt 'stappen', dus hoe gezellig is dat dan?
Blijkbaar gezelliger dan vroeg op staan voor een date.
zondag 9 januari 2022 om 14:00
Lollypop04 schreef: ↑09-01-2022 13:32Wat een heftige reacties zeg. Dus hij heeft het 1 keer verkeerd ingeschat en had eerder mogen bellen. Irritant zeker maar om nu gelijk iemand af te schrijven vind ik zwaar overdreven. Om gelijk conclusies te trekken over iemands persoonlijkheid op basis van 1 fout is ook knap oneerlijk. Alsof perfectie bestaat.
Nou ik vind het wel zéker iets zeggen over zijn persoonlijkheid en hoe serieus hij afspraken neemt.
Zij was er helemaal klaar voor, was op tijd opgestaan, had zich klaargemaakt.
En hij had niet eens de wekker gezet voor zijn afspraak, laat staan dat hij er was of haar op tijd had afgebeld.
Dit zegt best veel over iemand.

zondag 9 januari 2022 om 14:04
Metallover schreef: ↑09-01-2022 14:00Nou ik vind het wel zéker iets zeggen over zijn persoonlijkheid en hoe serieus hij afspraken neemt.
Zij was er helemaal klaar voor, was op tijd opgestaan, had zich klaargemaakt.
En hij had niet eens de wekker gezet voor zijn afspraak, laat staan dat hij er was of haar op tijd had afgebeld.
Dit zegt best veel over iemand.
Hoe weet je dat?

zondag 9 januari 2022 om 14:24
Ja ik verslaap mij wel eens. Dan druk ik als de wekker gaat half slapend de wekker uit ipv op snooze.
En dat zelfs zonder drank.

zondag 9 januari 2022 om 14:31
Ik zet elke dag drie wekkers op verschillende plaatsen. Ik slaap heel vaak door m’n wekkers heen. Zeker na een bak alchohol. Ik droom het wekkergeluid mee. Daarbij ben ik kampioen snoozen. Ik word vaak wakker met mijn wekker in mijn handen, of op mijn kussen.
zondag 9 januari 2022 om 14:33
Maar als je iets hebt, waar je graag voor wakker wordt, dan.lukt je datLorem_Ipsum schreef: ↑09-01-2022 14:05Dat je momenteel niet kunt stappen is waarschijnlijk waarom deze date dacht dat het niet laat zou worden. Maar ook thuis kan een avond onverwacht gezellig worden.
zondag 9 januari 2022 om 14:35
Ik zou meteen zodra m'n wekker gaat uit bed springen en denken jeuuhhhh vandaag zie ik m'n date!! Ook als ik last had van een kater..
Als ik minder enthousiast zou zijn dan zou ik zuchten en metéén een afzeg-appje sturen en niet pas 3 kwartier na de afspraak..
Gewoon omdraaien en verder slapen zou ik echt niet kunnen.
Maar iedereen is daar weer anders in blijkt nu wel weer
Iets met fatsoen enzo..
Als ik minder enthousiast zou zijn dan zou ik zuchten en metéén een afzeg-appje sturen en niet pas 3 kwartier na de afspraak..
Iets met fatsoen enzo..
yep wijzigde dit bericht op 09-01-2022 14:37
3.96% gewijzigd
zondag 9 januari 2022 om 14:37

zondag 9 januari 2022 om 14:38
Yep schreef: ↑09-01-2022 14:35Ik zou meteen zodra m'n wekker gaat uit bed springen en denken jeuuhhhh vandaag zie ik m'n date!! Ook als ik last had van een kater..
Iets met fatsoen enzo..
Maar dat vul je zelf in. Je weet niet hoe het gegaan is.

zondag 9 januari 2022 om 14:40
Dit is volgens mij precies het verschil tussen een man en een vrouw.. De vrouw denkt er gelijk een heel scenario bij, zoekt er van alles achter en opent zelfs een topic om te vragen wat andere(n) (vrouwen?;)) ervan vinden. De man in kwestie denkt alleen 'ah shit.. verslapen' en draait zich nog even om. Stuurt je vanavond of morgen weer een appje en is zich van geen kwaad bewust.
Waar ik niet mee wil zeggen dat zijn actie goed is. En hij mag best weten dat het niet netjes is. Maar ik denk echt niet dat hier kwade wil achter zit. Laat het initiatief nu even bij hem en kijk of er nog wat in zit. Ik zou echt niet alleen op basis hiervan gelijk klaar zijn. Je vindt hem leuk toch? Leuk genoeg om er nog voor te gaan? Want je moet dan ook eerlijk zijn... als je op basis hiervan al twijfelt, dan vind je hem niet leuk genoeg en hou je hem ook aan het lijntje
Waar ik niet mee wil zeggen dat zijn actie goed is. En hij mag best weten dat het niet netjes is. Maar ik denk echt niet dat hier kwade wil achter zit. Laat het initiatief nu even bij hem en kijk of er nog wat in zit. Ik zou echt niet alleen op basis hiervan gelijk klaar zijn. Je vindt hem leuk toch? Leuk genoeg om er nog voor te gaan? Want je moet dan ook eerlijk zijn... als je op basis hiervan al twijfelt, dan vind je hem niet leuk genoeg en hou je hem ook aan het lijntje
zondag 9 januari 2022 om 14:41
ook voor bruiloften, begrafenissen, sollicitatiegesprekken?AeonOfWinter schreef: ↑09-01-2022 14:37Euhhh![]()
Nu kom ik echt zelden te laat, maar zeker wel dat dit me niet gelukt is