Februari 2010!!!

30-05-2009 07:51 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_86605 wijzigde dit bericht op 07-08-2009 09:30
Reden: :)
% gewijzigd
Ik heb het er afgelopen weekend al uitgeflapt aan mijn ouders en zusjes. Toen heeft man mijn schoonouders ook maar gebeld. Als het misgaat, vind ik wel fijn als mijn directe familie het weet. En ik kon het gewoon niet voor me houden!

Ik zal me ook even voorstellen: ik ben 30, woon in Utrecht (zag ik nog 2 Utregters hier??!!!) en heb een zoontje van 20 maanden. In april zijn we getrouwd, en dit was de eerste poging na de bruiloft. Helemaal leuk dus!!

Even over kinderopvang in utrecht: ik wil niemand bang maken, maar schrijf je in bij zoveel mogelijk kdv's! En check dan de wachtlijst. Bij mijn zoontje was het destijds echt stressen. Ik moest weer aan het werk, en er was nergens plek. Wij zijn toen overgestapt naar een gastouder (die wel heel veel beschikbaar zijn in Utrecht) Daar heeft zoontje het erg naar zijn zin gehad, maar nu zit hij toch op het kdv.

Bij sommige kdv's moet je idd inschrijfgeld betalen. Als het een kdv is, waar je je kind graag op wilt hebben, dan zou ik daar niet op besparen.

Ik ga overigens verhuizen en in mijn nieuwe woonplaats is het een stuk beter te doen, qua wachtlijsten.

Goed, ik meld me later weer (had me voorgenomen dat ik pas echt ga meeschrijven na een positieve echo).

Liefs! Kes
Marijo, Loveboart en Kes: gefeliciteerd! Leuk dat jullie meeschrijven!!

Wat een spannende tijd zeg... en wat moeilijk om je mond te houden... en niks te laten blijken bij etentjes etc. Deze probeer i kzoveel mogelijk te vermijden ivm angst voor dingen die ik niet mag hebben en hou niet zo van liegen als men vraagt waarom ik niet drink.

NOg steeds geen klachtjes, wel iets gevoelige borsten en slaap lekker veel!

babybytes.nl is een leuke site,waar je precies de ontwikkeling van onze kindjes gevolgd kunnen worden.

Kes, ik heb me ingeschreven bij skon.nl maar hoor niks van ze... waar ben jij getrouwd? in U? gaan wij vd winter nl doen en alle tips zijn welkom? heb je ook nog tips w.b. yoga of iets dergelijks in Utrecht? Ja, ik woon dus in Utrecht...
Ik heb nu eigenlijk weinig klachten, dag na het testen was ik even misselijk. Nu af en toe brandend maagzuur, maar voor de rest helemaal nergens last van. Hopelijk blijft dat ook zo... Mond houden wordt inderdaad moeilijk, misschien dat we het toch iets eerder gaan vertellen want ik kan toch mijn mond niet houden. Haha!
@ Kess en Ilske: ook ik kom uit Utrecht. Ilske ik heb wel een bevestigende email gehad vanuit Skon. Sta nu bij drie ingeschreven, ga misschien nog bij twee inschrijven. Gewoon voor de zekerheid. Kess waar ga je naar toe verhuizen, in de buurt van Utrecht...?

Wij zijn wel aan het kijken voor een nieuw huis, maar weten nog niet waar dan, ik kom niet uit Utrecht (maar uit brabant) en vind dat Utrecht weinig mooie plekjes heeft om te wonen...

Net is de moeders voor moeders mevrouw langs geweest. Erg leuk, tot 19 aug mag ik elke woensdag de flesjes buiten zetten. haha.

Wij hebben afgelopen weekend ruim 5000 km gereden om alle ouders en schoonzus te vertellen dat we een kindje krijgen. Voor mijn ouders is het de eerste keer dat ze opa en oma worden; ze waren zoooooo bedust ervan. Heb mijn moeder nog nooit zo stil gezien . Alleen mijn zusje weet het nog niet, die zit nu in Indonesie met haar vriend voor een heerlijk verdiende vakantie.

Is iedereen hier getrouwd, of gaan jullie nog trouwen voor het kindje...? Wij zijn er nog niet uit, herstel, mijn vriend is er nog steeds niet uit. Ik wil heel graag met hem trouwen, omdat ik met hem oud wil worden, ik graag dezelfde achternaam wil als mijn vriend en kindje. En omdat ik hopeloos ouderwets ben haha .

@dubbelfris: hoe is het met je? Volgens mij kun jij als eigenaar van dit forum wel een tabel maken waar alle info in staat. Misschien wel makkelijk

@kaboink: fijn dat je woensdag al naar de gyn kan.

BTW: ik ben Chantal, 29 jaar woon in Utrecht en dit wordt ons eerste kindje!!
ruim 5000 km gereden in 1 weekend?? Ik hoop dat dat een tikfoutje was, haha? Leuk he, om je ouders zo blij te zien! Bij een tweede reageren ze iets minder 'verrast' meestal, maar nog steeds enthousiast hoor.

Yep, ik ben getrouwd in U. Was superdesuperleuke dag! Zoontje was bruidsjonker. Ik ben ten huwelijk gevraagd toen ik hoogzwanger van hem was, maar wilde niet met een dikke buik m'n jurk in

Ik heb vorige keer 'zwanger en fit' gedaan (of was het nou fit en zwanger) was heel leuk! Ik heb er echt wat aan gehad (qua puffen) en het was onwijs gezellig.

Ik ga verhuizen naar Z (in de buurt van Utrecht) We wilden de stad uit voor onze kindjes. We wonen nu echt in een zwaar kindonvriendelijke buurt.

Ilske en Chantal: ik zou echt dubbelchecken hoe lang de wachtlijst (ongeveer) is per kdv. Ons kdv had nl. een wachttijd van ruim 18 maanden! (en ik hoorde dat het inmiddels al 24 maanden is).

Ik heb vanochtend voor het eerst overgegeven. Heb ik bij mijn zoontje de eerste 4 maanden gedaan en daarna vanaf 7,5 maand weer, zelfs tijdens de bevalling nog. Het werd echt routine, ach effe kotsen en daarna ontbijten.
Kessie, waar in U. ben je getrouwd? Zou je dit willen vertellen?

Vervelend zeg dat het spugen alweer is begonenn...

Chantal: wat goed van je zeg! Na hoeveel dagen kreeg je dan een bevestiging van SKON? ik vind het raar dat ik sinds woensdag nog niks avn ze vernomen heb... wat leuk de reacties van je familie. Lijkt mij ook zo bijzonder om het te vertellen!!

Loveboat! fijn dat je je nog zo goed voelt. brandend maagzuur herken ik wel.. laten we hopen dat het hierbij blijft...

en lastig idd je mond houden... net tijdens lunch ging het ook weer over zwanger worden en ik zit er dan zwijgend bij.. ze moesten eens weten!
Ow ik ben trouwens ook getrouwd, toen ik positief testte waren we precies 9 maanden getrouwd. Leuk detail he, hahaha!
Is het misschien niet leuk om een overzicht/schema te maken met de forumnamen - leeftijden - hoeveelste kindje - uitgerekende datum - evt. geslacht vh kindje enz...?
Mijn kind van 17 maanden is de laatste 2 dagen echt onuitstaanbaar....alsof ze het aanvoelt! Gister wou ze tussen de middag absoluut niet slapen en ik viel bijna om van de slaap. Wel aldoor van dat hangerige (zo van: ik ben moehoeeeee) maar dan doe je weer een poging om haar in slaap te brengen en dan lukt het weer niet. Lastig hoor, vandaag ook weer zo'n dag. Ik probeerde een afspraak te maken met de gynaecoloog maar dat lukte ook al niet, kan pas vanaf maandag pffff echt zo'n rotdag ;) Het is hier ook nog zo teringheet....minstens 36 graden pfff

Ik zou zo'n overzichtje ook wel makkelijk vinden.
He Marijo, het lijkt wel alsof ze het voelen he? Mijn zoontje is de afgelopen week ook heel hangerig.... zeurderig, niets is goed, maar slapen doet ie gelukkig nog wel...

Ik ben sinds gisteren af ne toe wat flauw. Niet echt misselijk, maar slapjes en weinig energie. Gelukkig heeft mijn man het wel door hoe ik me voel en ontlast hij me hier en daar. Mijn zoon heeft natuurlijk niets door en hij doet dan ook (terecht) volop een beroep op mij, haha.

Morgen naar de 2e gynaecoloog voor die colposcopie.......

Hoe voelen jullie je?
Hallo Moeders uitgerekend Februari 2010,

Graag wil ik me ook aansluiten bij dit Forum. (Als dit mogelijk is)

Ik ben 23 jaar, en heb een dochter van 16 maanden en sinds 3dgn weten we dat ik in verwachting ben. En als het goed is in Februari uitgerekend.

Heel erg leuk om zo van iedereen te lezen wat hun belevingen zijn en hoe ieder zich voelt. Ik herken echt al wel dingentjes.

Zoals je toch echt onzeker voelen of het allemaal wel goed zit?

Heb je de 12wkn maar bereikt...

Vandaag bij de HA geweest, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Ik heb best last van buikpijn, iemand herkenbaar?

Ik vroeg wat het zou kunnen zijn en hij gaf aan dat ik Urine in moest leveren, maar dat ik de 12wkn nog niet heb bereikt en er van alles nog fout kan gaan.

Wat ik ook wel bijzonder vindt is dat man en ik het alleen nog maar weten, maar gaan dit weekend weg met schoonouders en gezin en normaal drink ik altijd wel een wijntje! Zullen we het vertellen? Want het is toch echt vroeg!

Wie heeft het al aan derde verteld??
Hoi Pluimke, welkom! gefeliciteerd! wat spannend!

Wij hebben het aan drie vriendinnen van mij verteld die al wisten dat we er voor gingen en toen ze kwamen eten en ik geen wijn dronk... wisten ze al genoeg! Helemaal door het dolle heen zijn ze. Ook heb ik het aan 1 collega verteld die zelf ook zwanger is. Heerlijk om het met een enkeling te kunnen delen.

Over 3 weken komen mijn ouders op bezoek en gaan we het hen vertellen. Ik wil het op een originele manier doen, denk aan het geven van een slabbetje met bv 'opa is mijn grootste sponsor' (we maken altijd grapjes met mijn vader om geld etc) en dan nog een rompertje voor oma met een lieve tekst. maar waar kun je dit laten maken? moet ik dus nog uitzoeken...

ik ben vandaag precies 5 weken. voel me nog prima op wat oprispingen en pijnlijke borsten (ik hoop dat ze groeien, heb een kleine cupmaat) na...

Ik wil graag voor vrienden die komen eten dit recept maken, maar er zitten rauwe eidooiers in.... waarmee zou ik dit kunnen vervangen, of kan ik het wel eten omdat het wel opgewarmd wordt?

http://www.iensrecepten.n ... pasta-carbonara-courgette

wat betreft de tabel: ik ben ook voorstander, heb nauwelijks overzicht wie er nou meeschrijven etc. maar ben niet zo handig met dat soort dingen. wie wil dit op zich nemen. denk wel dat we dan moeten verhuizen overigens...

Hoe gaat het met de overige zwangeren? krijgen jullie al meer klachtjes?
Hoi,

heb net een echo laten maken: ben 6 weken en 2 dagen. Voor het hartje was het nog net te vroeg. Ga trouwens wel weer op zoek naar een andere gynaecoloog want dit was echt drie keer nix. Echt zo'n viswijf in een gore praktijk. Met zo'n vies kleed op de grond...nee toch maar weer op zoek naar een ander. Bovendien moest ik nog het dubbele betalen voor de echo dan wat ik had verwacht (en wat normaal is hier in de stad) dus dat maakte het allemaal een beetje dubbel. Eerst maar het hartje horen, dan ben ik wat meer gerust (ben trouwens ook niet het type dat huilend van geluk op die stoel ligt haha). Was wel al behoorlijk veel te zien, een soort rijstkorrel...)
Daar zijn we weer...

Vamorgen maar even de verloskundige gebeld, gelukkig had degene dienst die mijn bevalling heeft gedaan van mijn dochter en ze wist precies wie ze aan de telefoon had.

Ik haar mijn klachten verteld, maandag wat bloedverlies en nu heel erg veel buikpijn...Ik maak me dus echt zorgen, want ben echt aan het idee gewend dat er iets in mijn buik groeit..

Natuurlijk kan het altijd nog fout gaan. Zij is zo lief en gaf ook aan dat ze een miskraam niet kan uitsluiten, maar omdat je baarmoeder van een manderijn naar een sinaasappel moet groeien kan het heel goed. En vooral na een drukke dag kan je er last van hebben...

@marije08, echt geweldig dat je een echo hebt laten maken! Het is zo bijzonder om ook het hartje te horen, bij mijn eerste zwangerschap kwam ik erachter dat ik zwanger was na 8wkn en dat is ook wel fijn hoor! Gaat het nog sneller voordat je het hartje kan horen.

Over hangerige kinderen! Pff ze kan het toch niet voelen? Ze wil alleen maar bij mij zijn, en wordt sinds de laatste week iedere nacht wakker, ( Nu is ze ook van de trap gevallen hoor ) kan het ook mee te maken hebbem

@Ilske79 Wat een leuk idee met het slabbetje, als je het intoetst bij google? Krijg je dan geen resultaten? Misschien rainbowbabies? Of simplycolors?

Hebben jullie verder klachten???
Ik heb zojuist geprobeert om een schematje te maken, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar. Wie heeft er meer verstand van schematjes e.d. want ik ben er niet zo handig in.

Ik ben trouwens LoveBoat, 23 jaar en mijn man is 26. Het is ons eerste kindje. Ik ben nog niet naar de verloskundige geweest, maar ik ben rond 9 februari 2010 uitgerekend. Het is ons eerste kindje. We hebben het nog niet verteld aan onze ouders, daar wachten we nog even mee. 22 juni gaan we voor het eerst naar de verloskundige voor een eerste gesprek...
hoi Meiden!

ik ga weer even van me afschrijven want ik maak me zorgen...het leek zo goed te gaan, maar sinds vanmorgen weer bruin bloedverlies en dit keer blijft het niet bij heel erg weinig. Het is nog steeds niet weg, maar ook niet superveel, en niet helderrood..

Ik ben zo bang voor een miskraam...

Ik hoop gewoon dat het allemaal goed mag gaan, ben bijna 6 weken, denken jullie dat ik de VK al kan bellen en mag vragen om een echo? of valt er dan nog heel weinig te zien?
o louise, wat vervelend zeg! Kun je niet sowieso de vk bellen en je zorgen delen. Volgens mij hoef zou je je pas zorgen moeten maken als het bloed helderrood wordt volgens internet althans.. maar ik weet het ook niet! Heb je verder ook krampjes enzo?

ik hoop zo voor je dat het geen miskraam wordt, maar ik denk echt van niet hoor! sterkte meid!! liefs!!
Hoi meiden,

@ Louise, als je je echt zorgen maakt, dan zou ik de VK gewoon bellen, daar is ze voor . Wellicht kan ze je geruststellen en misschien kan je even langskomen. Soms is het nu nog te vroeg om een hartje te zien kloppen, maar wellicht kan ze met een echo toch iets uitsluiten. Gewoon bellen hoor! Heel naar voor je iig, want we zijn allemaal al onzeker in deze periode en als je dan ook nog bloedverlies hebt, dan maakt het het allemaal niet makkelijker.

@marijo, wanneer krijg je nu weer een echo, is dat al snel of moet je een paar weken wachten? En ja ik zou ook een andere VK zoeken als ik me er niet op mijn gemak zou voelen.

@Loveboat, helaas heb ik ook geen idee hoe je een schema moet maken (importeren etc). Als iemand anders het wel weet en het mij kan uitleggen, dan wil ik het wel doen.

@Pluimke, vervelend heh al die krampen etc.... ik zal ook blij zijn als de eerste echo geweest is met een kloppend hartje, want dan ben je toch ietsjes minder onzeker. Mijn zoontje is net 1, ook nog klein dus. Ben wel erg benieuwd hoe hij gaat reageren straks in Feb.... volgens mij wordt het wel even aanpassen voor hem ;)

@Kaboinkie, hoe is het gegaan bij de Gyn? Nog wat wijzer geworden?

Hier gaat het best goed. Had even een paar dagen erg last van gespannen borsten en krampen in mijn buik. Sinds gisteren is dat minder geworden (en ja dan maak ik me meteen weer zorgen of het wel goed gaat, maar ik moet van mijzelf wachten tot de 23ste als ik de eerste echo krijg.) Wel droom ik weer de gekste dingen (bij de eerste ook) en ligt mijn kat weer het liefst op mijn buik (bij de eerste ook t/m 8 maanden s'nachts op mijn buik gelegen, daarna werd het echt te zwaar haha). Dus die tekenen doen mij denken dat het nog wel zijn gangetje gaat.

Wel hoop ik dat de bekkeninstabiliteit nog even op zich laat wachten.....

Iedereen een fijn weekend verder gewenst en tot mails.

@Ilske, Leuk idee die slabbertjes . Mijn man wilde het meteen vertellen dus ik heb geen tijd gehad om iets leuks te doen hahah.
Hoi meiden,

Ik zou me graag bij jullie aansluiten. Vandaag heb ik ontdekt dat ik zwanger ben en ik vermoed dat ik ergens in februari zal bevallen. Vermoeden, want ik weet niet meer wanneer mijn laatste menstruatie was. Ik weet echter wel dat de kleine 8 of 9 mei is verwekt.

Ik zal me even voorstellen: Lola, bijna 32, getrouwd en moeder van een zoon van anderhalf. We wonen in Duitsland.

Deze zwangerschap was niet gepland, ik ben er nogal beduusd van moet ik bekennen. Eén keer onveilig gevreeen en meteen al zwanger. Dat had ik niet verwacht. Achteraf had ik het al weken geleden moeten doorhebben (misselijkheid, moeheid, pijnlijke borsten, opgeblazen buik, uitblijven van menstruatie), maar ja, ik ben ook net weer begonnen met werken, dus ik dacht dat het gewoon aan de stress lag. Maar desondanks ben ik ook blij hoor, moet er alleen nog eventjes aan wennen. Gelukkig heb ik nog zo'n acht maanden de tijd

Zo, tot zover mijn eerste posting. Ik zal nu eens even gaan kijken wat jullie allemaal al geschreven hebben, want ik moet bekennen dat ik dat nog niet heb gedaan... Een fijne avond nog!
anoniem_45048 wijzigde dit bericht op 13-06-2009 21:27
Reden: schrijffoutje
% gewijzigd
quote:ringelding schreef op 31 mei 2009 @ 13:12:

hahahahahhaha Alle feb moeders united!

Hier ook een februari moeder van 2009 (en januari 2007)

Dubbelfriss en Chantal (en alle aankomende mama's) Van harte gefeliciteerd!

hahahaha alles komt weer helemaal boven...ik weet nl precieswanneer onze jongste srpuit is verwekt (10 mei 2008) en op 25 mei (1 dag voordat ik ongesteld moest worden) een eerste positievetest......Was een heel vaag streepje, maar hij was erwel en de dag daarop nog een test gehaald, die toch wel heel overduidelijk aangaf dat een 2e spruitje op komst was.

Was op 2 februari uitgerekend (volgens de vlos op 4) en spruitje is uiteindelijk op 3 februari geboren.

Dat is grappig ringelding, ik was ook op 2 februari uitgerekend en mijn kleine meid is ook op 3 februari geboren! Toevallig!

iedereen gefeliciteerd, februaribaby's zijn zo leuk en lief!!!!
Louise: Ik heb dat ook hoor, bruinige/rozige afscheidingachtig verlies. Maar er is niks met me aan de hand, heeft te maken met het oprekken van je baarmoeder ofzo. Ik schrok mezelf ook helemaal wild, ik heb het ook het ene uur wel en het andere niet. Zolang het niet helderrood is en gepaard gaat met heftige krampen is er niets aan de hand. Is mij verteld...

En anders toch even langs de verloskundige...
Bedankt Loveboat! het is gisterenavond gelukkig ook minder geworden. Het wisselt bij mij, net als bij jou. Ik heb soms wel het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar dat heb ik eigenlijk al vanaf het moment dat ik zwanger ben, ook ene moment wel andere moment niet.

Mijn symptomen wisselen ook per dag, dan weer wel gevoelige borsten, dan weer niet. Wordt er enorm onzeker van!

maar in ieder geval erg bedankt voor jullie reacties! ik ben weer iets geruster nu! :-)
Gelukkig Louise, volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken hoor!!

Wie weet hoe vaak het voorkomt dat je bij de eerste echo een leeg vruchtzakje te zien krijgt of een niet kloppend hartje?

die kans is toch maar heel klein?

het lijkt mij echt meer dan afschuwelijk! Ik ben zo aan het dromen en genieten en ben echt al gehecht aan het raken aan het kleine wormpje in mijn buik... over 2,5 week mag ik pas naar de vk..
Ils, volgens mij gaat het bij 1 op de 10 vrouwen mis, en krijg je een miskraam. Na 3 maanden is dat nog maar 3 tot 4 procent dat het voorkomt. In theorie gaat het dus bij 90 procent van de vrouwen wel goed!!

Klinkt wel geruststellen op zich, maar de onzekerheid voor iedereen in de beginfase blijft denk ik! Ik ga ook over 2,5 week naar de VK!

wij lopen precies gelijk!
Hallo allemaal,

Hier weer iemand die februari 2010 uitgerekend is! 28 april eerste dag laatste menstruatie, Ligt aan de site waar ik het uitreken of het 2 of 10 februari wordt.... @ilske79, ik heb dezelfde data, dus zou het dan eer 10 februari zijn..

Na twee weken kreeg ik gevoelige borsten en dat is niet meer weggegaan. Donderdag 28 mei test gedaan die negatief was, 5 juni weer een test en het was raak! De eerste test was waarschijnlijk negatief omdat ik hem te lang in de urine had laten staan

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar heb (bijna) nergens last van. Last van mijn borsten, banden (onderin mijn buik), reuk versterkt en als ik te lang achtereen werk en blijf doorgaan zonder te eten wordt ik dizzy. Ik eet wel altijd goed, alleen vanwege spreekuren nog weleens pas om half 2 's middags. Dat haal ik nu echt niet.

Maar ik wordt (nog) nergens misselijk of kokhalzend van.

Wij gaan het op vaderdag vertellen. Mijn man heeft samen met mijn vader een oldtimer van mijn vader opgeknapt en daar zijn wij in getrouwd. Om hem te bedanken heb ik een overall besteld en gaan we Opa achterop zetten, voor mijn moeder een simply color mutje met hallo Oma, voor mijn schoonvader een mutsje met Nr 4! erop. Kijken of iedereen het direct doorheeft,ik kan niet wachten tot volgende week zondag. Vrijdag vieren wij mijn mans verjaardag, maar we vinden vaderdag toch meer bijzonder. De rest komt het later wel te weten.

Bij ons was het in een keer raak,ongelooflijk, aangezien wij kennissen hebben die al 2 jaar bezig zijn.

Ik drink nooit alcohol, biefstuk ed lust ik niet, houdt wel graag van een kaasje, maar er zijn er nog genoeg over die ik mag!

Verloskundige en kinderdagverblijf zijn geregeld. 25 juni naar de verloskundige, papieren van kdv vallen als het goed is deze week op de brievenbus. Woon in een dorp waar net een nieuwe kdv erbij is gekomen en daar direct ingeschreven. Mijn man werkt 5 dagen en ik 4, deze dagen blijven wij werken. Waarschijnlijk hebben wij twee oma's die willen oppassen, maar eerst even netjes vragen natuurlijk!

Trouwens ik heet Lisette, ben 22 jaar, we zijn 8 mei getrouwd en dit is ons eerste kindje. (onze andere kinders hebben haar of schubben)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven