Piek in uiterlijk.
woensdag 12 januari 2022 om 12:13
Goedemiddag
Ik zat net een grijze haar uit te trekken en terwijl ik naar mezelf keek in de spiegel kwamen er gedachten in me op.
Ik was als kind en in de puberteit nooit echt de 'mooiste' de groep.
Jongens wilden niet eens dood met mij gevonden worden en ik was altijd ' de veilige' vriendin die je mee kon nemen naar je vriend want 0,0 concurrentie. Hoe leuk ik me ook probeerde te kleden of op te maken...
Pas vanaf mijn plus minus 30/31e kwam daar verandering in. Ik werd ineens opgemerkt, omschreven als aantrekkelijk, mooi etc. Alsof eindelijk alles in mijn gezichts op zijn plaats viel.
Die bolle wangen die ik altijd haatte werden zachter en gaven me nu juist een frisse zachte uitstraling, mijn felle acne waar ik tot in mijn late 20'er jaren hardnekkig last van had verdween, mijn dikke neus was vanzelf smaller geworden, ik wist eindelijk welke haarkleur beter bij mijn gezicht paste etc etc.
Het voelde heel vreemd want ik was altijd de lelijkste in de groep en nu werd ik wel opgemerkt in de groep. Terwijl de vriendinnen die altijd opvielen door hun uiterlijk steeds minder opgemerkt werden. Alsof hun piek voorbij was.
Die periode heeft bij mij een jaar of 10 geduurd daarna merkte ik dat het afnam.
Had ik geen problemen mee want ik was al van kinds af aan gewend om niet op te vallen. Toen het langzaam weer afnam vond ik het wel prima zo.
Maar terwijl ik net in de spiegel keek vroeg ik me af of de meiden/vrouwen die heel vroeg en heel lang 'pieken' met hun uiterlijk er geen moeite mee hebben als ze merken dat ze over hun piek heen zijn.
Wat doet het met iemand die van kinds af aan bloedmooi is geweest, aan aandacht geen gebrek hadden, overal met een glimlach verwelkomd werden etc om te beseffen dat dat ineens voorbij is?
En hoe komt het dat sommige vrouwen heel jong pieken qua uiterlijk en anderen pas als ze 30/40/50 etc zijn?
Ik vind bv Oprah Winfrey een hele mooie vrouw nu ze ouder is of Camilla van Charles vind ik qua uiterlijk er veel beter uitzien dan toen ze een stuk jonger was, terwijl sommige vrouwen die heel jong al bijzonder knap waren die uitstraling niet meer hebben of zelfs om hun uiterlijk nu verafschuwt worden in de media, Brigitte Bardot bv.
Vrouwen die in hun jonge piek jaren werkelijk elke man konden krijgen en nu beseffen dat hun piek toch echt voorbij is en zij ook achteraan moeten staan. Wat doet dat met iemand die altijd bewonderd werd om haar uiterlijk?
(Jane Fonda is in mijn ogen een uitzondering! Wat een mooie vrouw is dat, toen en nu!)
Ik zat net een grijze haar uit te trekken en terwijl ik naar mezelf keek in de spiegel kwamen er gedachten in me op.
Ik was als kind en in de puberteit nooit echt de 'mooiste' de groep.
Jongens wilden niet eens dood met mij gevonden worden en ik was altijd ' de veilige' vriendin die je mee kon nemen naar je vriend want 0,0 concurrentie. Hoe leuk ik me ook probeerde te kleden of op te maken...
Pas vanaf mijn plus minus 30/31e kwam daar verandering in. Ik werd ineens opgemerkt, omschreven als aantrekkelijk, mooi etc. Alsof eindelijk alles in mijn gezichts op zijn plaats viel.
Die bolle wangen die ik altijd haatte werden zachter en gaven me nu juist een frisse zachte uitstraling, mijn felle acne waar ik tot in mijn late 20'er jaren hardnekkig last van had verdween, mijn dikke neus was vanzelf smaller geworden, ik wist eindelijk welke haarkleur beter bij mijn gezicht paste etc etc.
Het voelde heel vreemd want ik was altijd de lelijkste in de groep en nu werd ik wel opgemerkt in de groep. Terwijl de vriendinnen die altijd opvielen door hun uiterlijk steeds minder opgemerkt werden. Alsof hun piek voorbij was.
Die periode heeft bij mij een jaar of 10 geduurd daarna merkte ik dat het afnam.
Had ik geen problemen mee want ik was al van kinds af aan gewend om niet op te vallen. Toen het langzaam weer afnam vond ik het wel prima zo.
Maar terwijl ik net in de spiegel keek vroeg ik me af of de meiden/vrouwen die heel vroeg en heel lang 'pieken' met hun uiterlijk er geen moeite mee hebben als ze merken dat ze over hun piek heen zijn.
Wat doet het met iemand die van kinds af aan bloedmooi is geweest, aan aandacht geen gebrek hadden, overal met een glimlach verwelkomd werden etc om te beseffen dat dat ineens voorbij is?
En hoe komt het dat sommige vrouwen heel jong pieken qua uiterlijk en anderen pas als ze 30/40/50 etc zijn?
Ik vind bv Oprah Winfrey een hele mooie vrouw nu ze ouder is of Camilla van Charles vind ik qua uiterlijk er veel beter uitzien dan toen ze een stuk jonger was, terwijl sommige vrouwen die heel jong al bijzonder knap waren die uitstraling niet meer hebben of zelfs om hun uiterlijk nu verafschuwt worden in de media, Brigitte Bardot bv.
Vrouwen die in hun jonge piek jaren werkelijk elke man konden krijgen en nu beseffen dat hun piek toch echt voorbij is en zij ook achteraan moeten staan. Wat doet dat met iemand die altijd bewonderd werd om haar uiterlijk?
(Jane Fonda is in mijn ogen een uitzondering! Wat een mooie vrouw is dat, toen en nu!)
ilse_de_l wijzigde dit bericht op 12-01-2022 12:32
13.68% gewijzigd
woensdag 12 januari 2022 om 22:34
Dit klopt niet. Als 25 jarige wil je meestal aantrekkelijk gevonden worden door je leeftijdsgenoten. En geloof mij dat een 25 jarige leeftijdsgenoot ziet onmiddellijk of jij aantrekkelijk bent of niet en voor een 25 jarige gozer heeft dat niks te maken met of je er nog jong en rimpelloos je er uit ziet (in die leeftijdscategorie is dat niet moeilijk) maar vooral om hoe knap je gezicht is. En als je geen 'mooi' gezicht hebt is dat wel degelijk moeilijk. Jong staat niet gelijk voor knap.
Mannen van 40+ die vinden wel bijna alle 25 jarige vrouwen aantrekkelijk.
ilse_de_l wijzigde dit bericht op 12-01-2022 22:36
7.63% gewijzigd
woensdag 12 januari 2022 om 22:36
Ik ben er ook niet zo mee bezig. Toen ik begin 20 was meer, maar ik vind dat nu niet meer zo interessant. Ik hou me bezig met de meer wezenlijke dingen.happyface97 schreef: ↑12-01-2022 22:19Wat ik mij altijd afvraag; je ziet redelijk veel mensen op een dag, op je werk, in de supermarkt, in de winkel, in het OV, op Instagram op foto’s, etc., en soms zie je een mooi iemand, maar onthoud je die dan ook echt? Ik bedenk me dan 5 sec., ‘diegene was knap!’ En na die 5 seconde ben ik dat weer vergeten en ga ik weer verder met mijn dag. Ik zie daarom vaak het nut niet van in om bijvoorbeeld opgemaakt naar de supermarkt te gaan of opgemaakt als ik met de trein naar mijn ouders reis.
In gesprekken en bij mensen die je kent is het natuurlijk wel duidelijk maar dan nog; ik vind iedereen gemiddeld en zie zelden echt knappe mensen of echt lelijke mensen. En ik ken ook weinig vriendinnen die echt veel sjans hebben, vraag me dan af waarom dat op Viva dan wel altijd is.
Soms zie ik een knap persoon, dat merk ik op, maar het doet me zeer weinig. Ik mag er zelf ook zijn, maar op de een of andere manier is dat iets wat volledig naar de achtergrond is verdwenen.
Ik vind het prima zo, want mijn eigenwaarde zit nu in heel andere dingen. Ik denk dat ik vroeger een deel van mijn identiteit en eigenwaarde aan mijn schoonheid ontleende en dat dit sterk is verminderd.
Die schoonheid is er nog en het sjansen kan ik elk moment oppakken, maar mijn kijk op de wereld is zo veranderd dat ik deze oppervlakkige wijze van een identiteit opbouwen niet meer nodig heb.
woensdag 12 januari 2022 om 22:37
Nee hier ben ik het niet mee eens, bij 25 jarige draait het juist om hoe je je gedraagt, natuurlijk is het uiterlijk belangrijk maar ik zie veel meiden (bijvoorbeeld in een almanak) die als knap worden gezien terwijl ze gewoon gemiddeld zijn. En daarbij zie ik h weinig écht aantrekkelijke 25 jarige, ik kan ze in mijn omgeving (studentenstad) op één hand tellenIlse_de_L schreef: ↑12-01-2022 22:34Dit klopt niet. Als 25 jarige wil je meestal aantrekkelijk gevonden worden door je leeftijdsgenoten. En geloof mij dat een 25 jarige leeftijdsgenoot ziet onmiddellijk of jij aantrekkelijk bent of niet en voor een 25 jarige gozer heeft dat niks te maken met of je er nog jong en rimpelloos je er uit ziet (in die leeftijdscategorie is dat niet moeilijk) maar vooral om hoe knap je gezicht is.
Mannen van 40+ die vinden wel bijna alle 25 jarige vrouwen aantrekkelijk.
woensdag 12 januari 2022 om 22:42
Dit is denk ik wel goed verwoord! Ik herken het zoals ik al zei echt totaal niet. Het doet me denken aan toen ik 15/16 was, toen wilde ik er altijd tiktop uitzien maar ik zie nu gewoon in dat zoveel andere eigenschappen ook meespelenJufjoke schreef: ↑12-01-2022 22:27lastig is dat je dat nooit zal weten. Want je weet niet hoe het was geweest als je dat níet had gedaan.
Maar inderdaad, ik doe fanatiek aan huidverzorging. Om mijn huid er zo lang mogelijk goed uit te laten zien, dat is eigenlijk wel een belangrijke reden. Ik voel me beter/ mooier met een mooie huid.
Maar om op je reactie in te gaan: ook weer, puur voor mezelf sprekend: ik wil er graag goed uit zien en daar wil ik wat voor doen. Maar ik ben niet uit op bewondering van willekeurige vreemden. Dat is niet mijn doel. Ik heb het gevoel bij sommige reacties dat het vooral gaat om bewonderd worden. En dat vind ik niet iets waar je eigenwaarde van af zou moeten hangen. Zeker omdat het zo vergankelijk is.
woensdag 12 januari 2022 om 22:42
Ik ben het er bijvoorbeeld ook echt niet mee eens dat iedereen wel iets moois zou hebben. Sommige mensen zijn gewoon niet knap. Kan diegene niks aan doen. Maar zeggen iedereen heeft wel iets...nee daar ben ik niet zo van. Zie echt te veel mensen waarvan ik denk: dit persoon is gewoon echt in geen enkel opzicht mooi of aantrekkelijk of wat dan ook te noemen. Sommige mensen boeit het ook gewoon niet.
En dat mooiheid van binnenuit komt klopt heus wel. Maar al is iemand nog zo mooi van binnen hij of zij wordt er echt geen fotomodel door helaas......
En dat mooiheid van binnenuit komt klopt heus wel. Maar al is iemand nog zo mooi van binnen hij of zij wordt er echt geen fotomodel door helaas......
woensdag 12 januari 2022 om 22:50
Ik heb slecht nieuws voor je: zo onbelangrijk is het helemaal niet. Een interessant/mooi/knap/aantrekkelijk uiterlijk hoort natuurlijk net zo bij het totaalpakketje als zeg je humor, of je intelligentie, of je aardige karakter, etc. En net zoals het natuurlijk behoorlijk wat impact op je leven heeft als je ineens je humor zou verliezen, of je intelligentie, heeft je uiterlijk verliezen dat ook. Vind ik.vampierprinsesje schreef: ↑12-01-2022 22:23Het is ook verdrietig gedachtegoed, en gelukkig is dat echt niet hoe ik er altijd over denk. Maar soms in een duister moment dan denk ik "hetgeen wat nu mijn grootste goed is, zal ooit weggaan". Ik hoop inderdaad dat dat steeds minder vaak gebeurt naarmate ik zelf ouder word, uiteindelijk is schoonheid natuurlijk ook maar iets heel onbelangrijks zolang je er verzorgd en schoon uitziet. Maar zolang het gevoel ergens in m'n achterhoofd zweeft, gebruik ik het toch maar om me te motiveren iets te doen met m'n leven en niet alleen op de bank te hangen![]()
Am Yisrael Chai!
woensdag 12 januari 2022 om 22:54
Precies dit!!!fashionvictim schreef: ↑12-01-2022 22:50Ik heb slecht nieuws voor je: zo onbelangrijk is het helemaal niet. Een interessant/mooi/knap/aantrekkelijk uiterlijk hoort natuurlijk net zo bij het totaalpakketje als zeg je humor, of je intelligentie, of je aardige karakter, etc. En net zoals het natuurlijk behoorlijk wat impact op je leven heeft als je ineens je humor zou verliezen, of je intelligentie, heeft je uiterlijk verliezen dat ook. Vind ik.
Mijn uiterlijk was lange tijd mijn werk. Als dat deel dan langzaam aan minder wordt doet dat echt wel wat met je. Meer dan met iemand die bijvoorbeeld altijd al een middenmoter was (denk ik)
woensdag 12 januari 2022 om 22:57
Omgekeerd kan iemand een prachtige huls hebben maar 0,0 aantrekkelijkheid. Althans niet hoger dan een opblaaspop. Ik zie vooral heel veel mensen in een middencategorie. Zeldzaam dat ik echt een mooi iemand zie, net zo zeldzaam als iemand die echt lelijk is te noemen.Sarai- schreef: ↑12-01-2022 22:42Ik ben het er bijvoorbeeld ook echt niet mee eens dat iedereen wel iets moois zou hebben. Sommige mensen zijn gewoon niet knap. Kan diegene niks aan doen. Maar zeggen iedereen heeft wel iets...nee daar ben ik niet zo van. Zie echt te veel mensen waarvan ik denk: dit persoon is gewoon echt in geen enkel opzicht mooi of aantrekkelijk of wat dan ook te noemen. Sommige mensen boeit het ook gewoon niet.
woensdag 12 januari 2022 om 22:59
Ooit op FOK forum een topic gelezen over mannen de vrouwen die hen hadden afgewezen toen zij (de vrouwen) in piek zaten en de mannen nog nerds waren.
Eentje gaf aan dat hij zo een 'te vroeg gepiekte' meid(- bloedmooi, mannen stonden in de rij, maar ze had hem nooit een blik waardig had gegund of ooit had afgewezen-) weer ergens tegenkwam: 15 kg zwaarder, verlept, met een halfbloed kindje aan haar hand. Ze had hem enthousiast begroet, verteld over haar scheiding en het leek erop dat ze hem nu wél zag zitten. Hij vertelde dat hij niet wist hoe snel hij weer de benen moest nemen.
Dat lijkt me voor die meid ook een hele nare manier om te voelen dat je piek voorbij is..
Eentje gaf aan dat hij zo een 'te vroeg gepiekte' meid(- bloedmooi, mannen stonden in de rij, maar ze had hem nooit een blik waardig had gegund of ooit had afgewezen-) weer ergens tegenkwam: 15 kg zwaarder, verlept, met een halfbloed kindje aan haar hand. Ze had hem enthousiast begroet, verteld over haar scheiding en het leek erop dat ze hem nu wél zag zitten. Hij vertelde dat hij niet wist hoe snel hij weer de benen moest nemen.
Dat lijkt me voor die meid ook een hele nare manier om te voelen dat je piek voorbij is..
ilse_de_l wijzigde dit bericht op 12-01-2022 23:01
3.94% gewijzigd
woensdag 12 januari 2022 om 23:00
Ik denk dat die nerd zich dan teveel heeft laten inspireren door Avril Lavigne (skaterboy)Ilse_de_L schreef: ↑12-01-2022 22:59Ooit op FOK forum een topic gelezen waarin mannen de vrouwen die hen hadden afgewezen toen zij (de vrouwen) in piek zaten en de mannen nog nerds waren.
Eentje gaf aan dat hij zo een 'te vroeg gepiekte' meid- bloedmooi, mannen stonden in de rij, maar ze had hem nooit een blik waardig had gegund of ooit had afgewezen- weer ergens tegenkwam: 15 kg zwaarder, verlept, met een halfbloed kindje aan haar hand..Ze had hem enthousiast begroet, verteld over haar scheiding en het leek erop dat ze hem nu wél zag zitten. Hij vertelde dat hij niet wist hoe snel hij weer de benen moest nemen.
Dat lijkt me voor die meid ook een hele nare ervaring...
woensdag 12 januari 2022 om 23:02
Ik denk ook dat het onbewust ook je omgeving is waarvan je bang bent dat zij je als minder aantrekkelijk gaan zien. Diep triest eigenlijk want uiteindelijk wordt iedereen oud en het zou juist fijn moeten zijn, er zijn mensen die de 50 niet eens halen. We leven in een erg oppervlakkige samenleving helaasfashionvictim schreef: ↑12-01-2022 22:57Nee, dat denk ik dan weer niet. Ik denk dat het ook voor "middenmoters" zoals jij dat noemt slikken is als hun moeder of oma ze ineens in de spiegel aankijkt. Of als ze ineens beige gezondheidsschoenen aanmoeten. Ofzo.
woensdag 12 januari 2022 om 23:04
Een halfbloed kind is volgens jou lelijk of wat bedoel je?Ilse_de_L schreef: ↑12-01-2022 22:59Ooit op FOK forum een topic gelezen over mannen de vrouwen die hen hadden afgewezen toen zij (de vrouwen) in piek zaten en de mannen nog nerds waren.
woensdag 12 januari 2022 om 23:08
Raar verhaal, alsof je iedereen in gelijke mate aandacht moet geven, alleen maar omdat je knap bent? Dat lukt toch nooit om al die mannen de aandacht te geven die ze willen?Ilse_de_L schreef: ↑12-01-2022 22:59Ooit op FOK forum een topic gelezen over mannen de vrouwen die hen hadden afgewezen toen zij (de vrouwen) in piek zaten en de mannen nog nerds waren.
Je hebt ook totaal geen recht op de aandacht, de glimlach of de blik van iemand, omdat jij diegene toevallig aantrekkelijk vindt.
Dat zij aardig doet jaren later maakt nog niet dat zij teleurgesteld is dat hij snel de benen neemt. Misschien vond ze het gewoon leuk om iemand uit die tijd weer te zien. En dat 'halfbloed kindje'
woensdag 12 januari 2022 om 23:08
Absoluut niet! Ik schrijf wat die gozer op het Fok forum had geschreven .
Ik herinner me dat hij de ontmoeting met die vrouw met die woorden had beschreven.
woensdag 12 januari 2022 om 23:11
Ik was vroeger lelijk, echt een lelijk kind en een onaantrekkelijke puber. Nu zie ik er ongeveer hetzelfde uit, mijn huid is misschien wat ouder, maar niet eens heel erg. Omdat ik een oud wijf ben word ik niet meer lelijk gevonden. Men wil juist weten hoe ik zo goed geconserveerd blijf.
Geen idee, ik ben gewoon nog steeds datzelfde niet mooie meisje.
Mijn leeftijdsgenoten kachelen zichtbaar in, ik veel minder.
Maar een schoonheid word ik natuurlijk nooit.
Geen idee, ik ben gewoon nog steeds datzelfde niet mooie meisje.
Mijn leeftijdsgenoten kachelen zichtbaar in, ik veel minder.
Maar een schoonheid word ik natuurlijk nooit.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
woensdag 12 januari 2022 om 23:13
Zie mijn vorige post. Niet mijn woorden. Ik geloof dat die gozer dat neerzette omdat hij aan de overige lezers een bepaald beeld wilde neerzetten. Het was wel de toon van dat topic (echt jaren terug).Avelie schreef: ↑12-01-2022 23:08Raar verhaal, alsof je iedereen in gelijke mate aandacht moet geven, alleen maar omdat je knap bent? Dat lukt toch nooit om al die mannen de aandacht te geven die ze willen?
Je hebt ook totaal geen recht op de aandacht, de glimlach of de blik van iemand, omdat jij diegene toevallig aantrekkelijk vindt.
Dat zij aardig doet jaren later maakt nog niet dat zij teleurgesteld is dat hij snel de benen neemt. Misschien vond ze het gewoon leuk om iemand uit die tijd weer te zien. En dat 'halfbloed kindje'is het echt nodig om het verhaal naast een seksistische ook nog een racistisch tintje te geven?
woensdag 12 januari 2022 om 23:23
Je hoeft ook niet meteen een fotomodel-uiterlijk te hebben om mooi gevonden te worden.
idd_ wijzigde dit bericht op 12-01-2022 23:26
2.88% gewijzigd
woensdag 12 januari 2022 om 23:25
woensdag 12 januari 2022 om 23:30
Misschien bedoel je het minder hard als dat je het schrijft maar ik vind het behoorlijk lelijk om te zeggen dat er “te veel mensen in geen enkel opzicht mooi zijn” en “ hij of zij wordt er geen fotomodel door”.Sarai- schreef: ↑12-01-2022 22:42Ik ben het er bijvoorbeeld ook echt niet mee eens dat iedereen wel iets moois zou hebben. Sommige mensen zijn gewoon niet knap. Kan diegene niks aan doen. Maar zeggen iedereen heeft wel iets...nee daar ben ik niet zo van. Zie echt te veel mensen waarvan ik denk: dit persoon is gewoon echt in geen enkel opzicht mooi of aantrekkelijk of wat dan ook te noemen. Sommige mensen boeit het ook gewoon niet.
Ieder mens heeft iets moois, als je dat niet kan zien dan zegt dat heel veel over je persoonlijkheid.
woensdag 12 januari 2022 om 23:57
Maar er is verschil of je je brood kan verdienen met je uiterlijk of niet. Voor haar is het alsof ze te vroeg met pensioen moet, ze voelt zich afgedankt door een industry die vrij hard is over mooi en lelijk, die denken niet in termen als "gewoon" of "je hebt wel iets moois". Voor de rest van ons is uiterlijk hooguit een hobby, niet echt te vergelijken.Foux schreef: ↑12-01-2022 23:30Misschien bedoel je het minder hard als dat je het schrijft maar ik vind het behoorlijk lelijk om te zeggen dat er “te veel mensen in geen enkel opzicht mooi zijn” en “ hij of zij wordt er geen fotomodel door”.
Ieder mens heeft iets moois, als je dat niet kan zien dan zegt dat heel veel over je persoonlijkheid.
donderdag 13 januari 2022 om 00:01
Nou, dat vond ik ook opmerkelijk. Alsof dat een toonbeeld is dat deze vrouw niets van haar leven gemaakt had en zich had laten bezwangeren door een of andere vreemdeling. Ik ben zelf mix, dus misschien dat ik er daarom over viel, maar de nerd uit het verhaal klinkt niet erg aardig.
donderdag 13 januari 2022 om 00:04
Dat je er je geld niet mee kan verdienen maakt een mooie lach of mooi haar niet minder mooi.DingDong schreef: ↑12-01-2022 23:57Maar er is verschil of je je brood kan verdienen met je uiterlijk of niet. Voor haar is het alsof ze te vroeg met pensioen moet, ze voelt zich afgedankt door een industry die vrij hard is over mooi en lelijk, die denken niet in termen als "gewoon" of "je hebt wel iets moois". Voor de rest van ons is uiterlijk hooguit een hobby, niet echt te vergelijken.
donderdag 13 januari 2022 om 00:05
Ik piekte tussen mijn 18 en 35 en langzaam maar zeker zakt alles uit, rimpelt of verkleurt. Ik besteed veel aandacht aan verzorging, ik hoef er niet jong uit te zien maar wel fris en goedverzorgd. Eigenlijk vind ik het nu vooral belangrijk om gezond en fit te zijn, minder energie, kracht, sneller moe, ik lever liever in op mijn uiterlijk dan op fitheid.
donderdag 13 januari 2022 om 00:07
Ik heb als model (geen topmodel, maar leuk zakcentje als bijbaan) ook mijn geld verdiend met mijn uiterlijk. Maar ik heb dat nooit als permanent gezien, maar meer zoals een topsporter, het is niet voor altijd. Dat maakt me daarna niet minder mooi in mijn leeftijdscategorie, maar in dat beroep zit een houdbaarheidsdatum. Cindy Crawford is nu ook echt nog heel mooi, maar die toptijd liggen ook bij haar achter haar. Maar er zijn zoveel beroepen die niet voor altijd zijn, ook al ben je er na die tijd nog best goed in.DingDong schreef: ↑12-01-2022 23:57Maar er is verschil of je je brood kan verdienen met je uiterlijk of niet. Voor haar is het alsof ze te vroeg met pensioen moet, ze voelt zich afgedankt door een industry die vrij hard is over mooi en lelijk, die denken niet in termen als "gewoon" of "je hebt wel iets moois". Voor de rest van ons is uiterlijk hooguit een hobby, niet echt te vergelijken.