Mode & Beauty alle pijlers

Piek in uiterlijk.

12-01-2022 12:13 334 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag

Ik zat net een grijze haar uit te trekken en terwijl ik naar mezelf keek in de spiegel kwamen er gedachten in me op.

Ik was als kind en in de puberteit nooit echt de 'mooiste' de groep.
Jongens wilden niet eens dood met mij gevonden worden en ik was altijd ' de veilige' vriendin die je mee kon nemen naar je vriend want 0,0 concurrentie. Hoe leuk ik me ook probeerde te kleden of op te maken...

Pas vanaf mijn plus minus 30/31e kwam daar verandering in. Ik werd ineens opgemerkt, omschreven als aantrekkelijk, mooi etc. Alsof eindelijk alles in mijn gezichts op zijn plaats viel.
Die bolle wangen die ik altijd haatte werden zachter en gaven me nu juist een frisse zachte uitstraling, mijn felle acne waar ik tot in mijn late 20'er jaren hardnekkig last van had verdween, mijn dikke neus was vanzelf smaller geworden, ik wist eindelijk welke haarkleur beter bij mijn gezicht paste etc etc.

Het voelde heel vreemd want ik was altijd de lelijkste in de groep en nu werd ik wel opgemerkt in de groep. Terwijl de vriendinnen die altijd opvielen door hun uiterlijk steeds minder opgemerkt werden. Alsof hun piek voorbij was.
Die periode heeft bij mij een jaar of 10 geduurd daarna merkte ik dat het afnam.

Had ik geen problemen mee want ik was al van kinds af aan gewend om niet op te vallen. Toen het langzaam weer afnam vond ik het wel prima zo.

Maar terwijl ik net in de spiegel keek vroeg ik me af of de meiden/vrouwen die heel vroeg en heel lang 'pieken' met hun uiterlijk er geen moeite mee hebben als ze merken dat ze over hun piek heen zijn.
Wat doet het met iemand die van kinds af aan bloedmooi is geweest, aan aandacht geen gebrek hadden, overal met een glimlach verwelkomd werden etc om te beseffen dat dat ineens voorbij is?
En hoe komt het dat sommige vrouwen heel jong pieken qua uiterlijk en anderen pas als ze 30/40/50 etc zijn?
Ik vind bv Oprah Winfrey een hele mooie vrouw nu ze ouder is of Camilla van Charles vind ik qua uiterlijk er veel beter uitzien dan toen ze een stuk jonger was, terwijl sommige vrouwen die heel jong al bijzonder knap waren die uitstraling niet meer hebben of zelfs om hun uiterlijk nu verafschuwt worden in de media, Brigitte Bardot bv.
Vrouwen die in hun jonge piek jaren werkelijk elke man konden krijgen en nu beseffen dat hun piek toch echt voorbij is en zij ook achteraan moeten staan. Wat doet dat met iemand die altijd bewonderd werd om haar uiterlijk?

(Jane Fonda is in mijn ogen een uitzondering! Wat een mooie vrouw is dat, toen en nu!)
ilse_de_l wijzigde dit bericht op 12-01-2022 12:32
13.68% gewijzigd
Stouteboel schreef:
13-01-2022 22:44
Lief jullie reacties Kees en Ronjja, ik merk dat het me toch weer aangrijpt, zo'n draadje over uiterlijk waaruit dan blijkt dat ik gewoon tot de mensen behoor die niet mooi gevonden worden.
Dat ik achterin de rij heb gestaan toen God de schoonheid uitdeelde.
Mijn leven is best wel leuk en ik geniet er ook van, maar ik was veel liever wat mooier geweest. En veel reacties blijken me toch te triggeren.
Je hoort er als niet zo aantrekkelijke vrouw of meisje soms gewoon niet helemaal bij en dat is best kut.
Ik ben zonder make-up ook eng hoor. Ik was ook liever een verpletterende schoonheid geweest, maar tis niet zo.
Je bent vast niet zo lelijk als je je voelt en de dames hier zijn allemaal niet zo knap als jij denkt. Uiteindelijk boeit het niet echt. Als je maar gezellig en grappig en schoon en fris bent.
Als ik naar mezelf en mijn vriendinnen kijk hebben we ook allemaal wel wat zogenaamd lelijks. De één eczeem, de andere acné. Geen heupen en/of borsten, of dun haar. En toch vind ik hen stuk voor stuk mooi.
Ik vind het oprecht vervelend dat je je zo voelt Stoute boel en ik zou willen dat ik dat gevoel voor je weg kon halen. Digi knuffel voor jou
En daarom is het ook zo beledigend als iemand hier eerder in het topic beweert dat iemand die toch al minder mooi is (of denkt te zijn) dus ook minder last zal hebben van het ouder worden en het minder mooi worden. Want diegene heeft daar zogenaamd toch al nooit op kunnen bouwen. Dat is gewoon de grootst mogelijke onzin, want hoe je er ook uitziet, iedereen probeert zijn sterke punten naar voren te brengen en mindere punten te verdoezelen. Als dat met de jaren minder goed lukt is dat voor iedereen vervelend.

Verder blijkt in dit topic ook maar weer eens dat de meningen over wat mooi is sterk uiteen lopen. Dus het zou best eens kunnen zijn dat sommigen het zelf somberder inzien dan de werkelijkheid en dat anderen het positiever zien dan menigeen zal vinden.
Lorem_Ipsum schreef:
13-01-2022 23:59
En daarom is het ook zo beledigend als iemand hier eerder in het topic beweert dat iemand die toch al minder mooi is (of denkt te zijn) dus ook minder last zal hebben van het ouder worden en het minder mooi worden. Want diegene heeft daar zogenaamd toch al nooit op kunnen bouwen. Dat is gewoon de grootst mogelijke onzin, want hoe je er ook uitziet, iedereen probeert zijn sterke punten naar voren te brengen en mindere punten te verdoezelen. Als dat met de jaren minder goed lukt is dat voor iedereen vervelend.

Verder blijkt in dit topic ook maar weer eens dat de meningen over wat mooi is sterk uiteen lopen. Dus het zou best eens kunnen zijn dat sommigen het zelf somberder inzien dan de werkelijkheid en dat anderen het positiever zien dan menigeen zal vinden.
Natuurlijk is het voor iedereen erg om minder mooi te worden. Maar ik kan mij wel voorstellen dat als je echt bloed mooi bent geweest, dat je dan meer moet omschakelen dan iemand die iets minder mooi was. Ik denk dat je dan harder van je troon valt. Dit mag iemand toch vinden/denken?
Lorem_Ipsum schreef:
13-01-2022 23:23
Het geeft aan dat mooi niet een standaard formule is. En genoeg mensen zullen deze vrouwen niks vinden. Maar ik vind ze beiden echt mooi.
Dat komt omdat esthetisch mooi zijn, niet een allesbepalende factor is voor aantrekkingskracht.

Ik kan oprecht zeggen dat ik esthetisch echt mooi ben. Toch zijn meer dan genoeg mannen die totaal niet warm van mij worden. Die kunnen dan wel vertellen dat ik mooi ben, maar daar blijft het bij. Een beetje zoals een schilderij. Je kan objectief zien dat Doutzen Kroes esthetisch een mooi gezicht heeft. Maar ga er eens een uur mee in gesprek. Dan is het toch heel anders?

Wat nou als iemand jouw gevoel voor humor niet deelt, of die van jou niet oppikt. Wat nou als je totaal op een andere golflengte zit kwa intellect of manier van communiceren. Je valt op bepaalde karaktertrekken. Wat als je avontuurlijk bent ingesteld, en zij al gaat jammeren omdat ze je nieuwe toetje niet durft uit te proberen. En dat zijn dan nog de meer oppervlakkige raakvlakken.

Ik kan mij nog wel een date herinneren met een bloedmooie man. Een fotomodel. Na een aantal uur heb ik het maar gewoon eerlijk gezegd. Ik vind je heel aardig, maar daar blijft het bij. Echt, zo ontzettend knap, maar ik voelde er niets bij. zooooo saai.
Stouteboel schreef:
13-01-2022 22:19
Mag ik even heel eerlijk reageren?
Ik vind dit altijd stomme wijverige kutdraadjes. Jullie zijn bijna allemaal mooi en/of aantrekkelijk en ik schaam me soms juist dood voor mijn uiterlijk. Ik heb een appelfiguur, stom haar, geen lekkere tieten of kont, zonder make-up heb ik een varkensgezicht en er is weinig fraais te bespeuren verder. Ja, ik zie er jong uit voor mijn leeftijd, maar verder...
Mannen kijken ook niet naar me om, vrouwen vragen hooguit hoe ik er zo jong uit kan blijven zien, maar ze vinden mij niet mooi of knap hoor.
Ik vind mezelf ook niet mooi en sexy.
Misschien ben ik wel jaloers op al die prachtige vrouwen hier, ik zou willen een mooi symmetrisch gezicht te hebben, slank te zijn of een zandloperfiguur te hebben.

Het is voor mij heel naar deze draadjes te lezen met al die regels waaraan een mooi mens moet voldoen. Hierdoor word ik met mijn neus op de feiten gedrukt: Kijk, DAT is mooi, ik heb dat niet en de vrouwen hier hebben dat wel.
Ik voldoe uiterlijk niet, en ik ben jaloers. Op jullie, wel mooie vrouwen.

Maar mijn innerlijk is leuk vinden veel mensen en daar moet ik het mee doen. Mijn jaloezie is niet zo fraai, dus ook daarover heb ik mijn bedenkingen.
:hug:
Mooi, aantrekkelijk, lekker… daar versta ik persoonlijk wat anders onder. Wat mensen mooi vinden is vaak cultuur- en tijdsgebonden, aantrekkelijk is subjectief. Ik heb mensen op het eerste gezicht wel eens beoordeeld als ‘niet mooi’, maar dat verdween op het moment ik ze beter leerde kennen. Dat kon soms 180 graden draaien.

Als ik dit topic lees dan lijkt het alsof iedereen mooi/knap is (of in elk geval ooit geweest), maar daar zet ik m’n vraagtekens bij. Is ook makkelijk om te zeggen als je anoniem bent. Het is social media en heel vaak gebakken lucht. Daarnaast leven we in een tijdperk waarin veel maakbaar is en bijna iedereen tegenwoordig onder het mes gaat. Ik vind het niks dat iedereen op elkaar begint te lijken, maar goed dat mag iedereen natuurlijk zelf bepalen. Van ‘natural’ beauty kan je in zulke gevallen niet spreken.

Bij mij gaat het om persoonlijkheid, authenticiteit. Er verzorgd uitzien, oprechtheid. Wees blij met wie je bent. Dat maakt iemand mooi.
Waarom moet het gebakken lucht zijn als iemand zichzelf mooi vind of heeft gevonden. Zoals ik eerder al zei: ik ken werkelijk niemand die lelijk is. Dus dan is het toch heel logisch dat ik veel mensen inclusief mezelf mooi vind? Waarom dat afdoen als ‘lekker anoniem gebakken lucht’ verkopen? Hoe is de persoon die zich lelijk voelt geholpen bij het idee dat mensen hier liegen over hun uiterlijk?

Ik denk persoonlijk als je jezelf zó lelijk vindt, dat je meer gebaar bent bij verandering van zelfbeeld. Ik geloof namelijk niet in die mate van lelijkheid. En dan is het interessanter of logischer om bij jezelf na te gaan: wat levert mij dit beeld over mezelf op? Waarom zie ik iets anders in de spiegel dan anderen? Als je je eigen gezicht als ‘varkenskop’ omschrijft, heeft dat vaak maar weinig met een realistisch zelfbeeld te maken.
Universeinmotion schreef:
14-01-2022 01:45
Dat komt omdat esthetisch mooi zijn, niet een allesbepalende factor is voor aantrekkingskracht.

Ik kan oprecht zeggen dat ik esthetisch echt mooi ben. Toch zijn meer dan genoeg mannen die totaal niet warm van mij worden. Die kunnen dan wel vertellen dat ik mooi ben, maar daar blijft het bij. Een beetje zoals een schilderij. Je kan objectief zien dat Doutzen Kroes esthetisch een mooi gezicht heeft. Maar ga er eens een uur mee in gesprek. Dan is het toch heel anders?

Wat nou als iemand jouw gevoel voor humor niet deelt, of die van jou niet oppikt. Wat nou als je totaal op een andere golflengte zit kwa intellect of manier van communiceren. Je valt op bepaalde karaktertrekken. Wat als je avontuurlijk bent ingesteld, en zij al gaat jammeren omdat ze je nieuwe toetje niet durft uit te proberen. En dat zijn dan nog de meer oppervlakkige raakvlakken.

Ik kan mij nog wel een date herinneren met een bloedmooie man. Een fotomodel. Na een aantal uur heb ik het maar gewoon eerlijk gezegd. Ik vind je heel aardig, maar daar blijft het bij. Echt, zo ontzettend knap, maar ik voelde er niets bij. zooooo saai.
Ja, maar of je iemand een leuk mens vindt is weer een totaal andere discussie dan sec, mooi of niet mooi.
Men heeft het hier allemaal over: iedereen heeft wel wat moois en ik hou van al mijn vriendinnen ondanks hun piekhaar en dikke heupen. Maar daar ging de vraag helemaal niet over.
Ik irriteer me aan de zogenaamd politiek correcte antwoorden altijd als het over uiterlijk gaat. Als uiterlijk idd niet zo belangrijk zou zijn en iedereen wel wat moois heeft who cares dan wat ik of wie dan ook vindt.
Het gaat niet om wat iemand op micro niveau persoonlijk gezien wel of niet mooi vindt maar over een objectieve schoonheid en dat die tussen bepaalde leeftijden in piekt en wat het met je doet als je beste jaren achter je liggen.
Ik denk nog steeds dat als uiterlijke schoonheid nooit echt een grote rol in je leven heeft gespeeld dat het verlies daarvan ook minder impact op je zou hebben.

Zoals ik al zei: mijn uiterlijk is wel degelijk een groot deel van mijn leven (geweest) en dan ben ik niet meteen oppervlakkig (want hoezo mag je dat wel over iemand zeggen die 'knap' is en wiens uiterlijk in haar werkgerelateerde kringen vroeger nogal belangrijk was)
Er is zoveel kift onderling. En gek genoeg heb ik dat naar anderen nauwelijks.
Ik kan ontzettend genieten van schoonheid en ik ben ook amper jaloers op andermans schoonheid.
Ik heb er ook echt wel van genoten toen ik nog slank en knap en strak was.
Inmiddels is die tijd wel voorbij (ik heb al gepiekt) en heb ik werk waarin mijn uiterlijk totaal van ondergeschikt belang is. Ik ga totaal als plain jane door het leven tegenwoordig. En dat is ook prima.

Ik heb vriendinnen in alle soorten en maten waar uiterlijk geen rol speelt. Ik hoef ze niet te versieren of wat dan ook. Ze zijn wie ze zijn en ik waardeer ze om heel veel redenen en uiterlijk is daar niet 1 van.
Maar ik ben niet zo iemand die zegt omdat ze van haar vriendinnen houdt dat ze allemaal stuk voor stuk prachtig zijn. Ik hou van ze, dat is een feit maar als ik objectief naar ze kijk zijn ze echt niet allemaal knap en sommigen hebben zelfs niks objectief knapt. But who cares? Ik niet namelijk. Ik hou om heel andere redenen van ze en uiterlijk speelt daarbij totaal geen rol. Ik zie het niet eens.

En ja ik kom heel geregeld mensen tegen die ik oprecht lelijk vind. Natuurlijk zeg ik dat niet. Maar ik vind dat wel. Sommige mensen hebben gewoon echt achteraan gestaan. Daar kan je dan niks aan doen en lijkt me oprecht kut. En soms kom je met goede verzorging en een make-upje er nog niet. Maar ga dan niet lopen doen alsof iedereen wel iets moois heeft want ik zie het echt niet.
De eerste die me te binnen schiet is die Inge uit 'wat een stel'.
Zwerver of geen zwerver ik vind die vrouw echt afstotelijk. Die heeft echt helemaal niks moois vind ik.
Maar lekker boeiend wat ik vind toch?

En degene die zich aangesproken voelt in een topic als deze moet hier beter niet meer lezen. Het gaat namelijk niet over iemand persoonlijk hier. We kunnen elkaar niet zien en we kunnen hier zijn wie we willen wie we zijn. Het is on the end maar internet he?
MegaMindy schreef:
14-01-2022 05:05
:hug:
Mooi, aantrekkelijk, lekker… daar versta ik persoonlijk wat anders onder. Wat mensen mooi vinden is vaak cultuur- en tijdsgebonden, aantrekkelijk is subjectief. Ik heb mensen op het eerste gezicht wel eens beoordeeld als ‘niet mooi’, maar dat verdween op het moment ik ze beter leerde kennen. Dat kon soms 180 graden draaien.

Als ik dit topic lees dan lijkt het alsof iedereen mooi/knap is (of in elk geval ooit geweest), maar daar zet ik m’n vraagtekens bij. Is ook makkelijk om te zeggen als je anoniem bent. Het is social media en heel vaak gebakken lucht. Daarnaast leven we in een tijdperk waarin veel maakbaar is en bijna iedereen tegenwoordig onder het mes gaat. Ik vind het niks dat iedereen op elkaar begint te lijken, maar goed dat mag iedereen natuurlijk zelf bepalen. Van ‘natural’ beauty kan je in zulke gevallen niet spreken.

Bij mij gaat het om persoonlijkheid, authenticiteit. Er verzorgd uitzien, oprechtheid. Wees blij met wie je bent. Dat maakt iemand mooi.
Prima hoor. Maar dat was de vraag niet.
Ik vind juist mensen die ik beter leer kennen steeds mooier worden. Onder andere omdat ik ze lief vind, maar ook omdat bepaalde kleine dingen me dan opeens op gaan vallen. En nee, dat is niet omdat ik ze aardig vind dat ik hen een mooier mens ga vinden. Ik heb het dan echt over het uiterlijk.
Kees— schreef:
14-01-2022 08:07
Ik vind juist mensen die ik beter leer kennen steeds mooier worden. Onder andere omdat ik ze lief vind, maar ook omdat bepaalde kleine dingen me dan opeens op gaan vallen. En nee, dat is niet omdat ik ze aardig vind dat ik hen een mooier mens ga vinden. Ik heb het dan echt over het uiterlijk.
Ja dat vind ik ook wel ja.
Sarai- schreef:
14-01-2022 07:59

En degene die zich aangesproken voelt in een topic als deze moet hier beter niet meer lezen. Het gaat namelijk niet over iemand persoonlijk hier. We kunnen elkaar niet zien en we kunnen hier zijn wie we willen wie we zijn. Het is on the end maar internet he?

Hoezo "moet"? Iedereen heeft hier toch recht van spreken? Dit topic is niet uniek hoor, er zijn veel meer van die "uiterlijk"-topics en die draaien er allemaal op uit dat veel mensen gaan omschrijven hoe mooi ze zijn, of waren. En hoe schoonheid bepaald wordt.
Ik mag hier mijn mening en mijn gevoel ook gewoon neerzetten en daarin ben ik gewoon open en eerlijk.

Vanochtend las ik dat veel mensen heel steunend op mij reageren, heel erg bedankt!
Het is gewoon niet fijn om steeds weer te lezen en te concluderen dat je achteraan in de rij hebt gestaan. En ja, ik vind het innerlijk veel belangrijker, en ja, ik heb geweldige mensen om me heen, en ja, ik verzorg me heel goed, probeer sportief te zijn, ik koop leuke kleding voor zover voorradig in mijn moeilijke maat (niet dik, maar vervelend appelfiguur), ik teken een mooi gezichtje op mijn lege koppie en ik ga geregeld naar een goede kapper.

Maar al draagt een aap een gouden ring, hij is en blijft een lelijk ding. En zo'n aap ben ik.
Soms zitten zulke topics me dan ook tot hier.
Ob moona ka kaprio oj danse qu plate!
Sarai- schreef:
14-01-2022 07:59
Volgens mij zei je eerder nog dat je weg zou blijven uit dit topic, aangezien je blijkbaar nog steeds niet begrijpt dat jouw woorden onnodig kwetsend zijn lijkt het mij een goed idee dat je je aan je eigen woorden houdt.
Stouteboel schreef:
13-01-2022 22:19
Mag ik even heel eerlijk reageren?
Ik vind dit altijd stomme wijverige kutdraadjes. Jullie zijn bijna allemaal mooi en/of aantrekkelijk en ik schaam me soms juist dood voor mijn uiterlijk. Ik heb een appelfiguur, stom haar, geen lekkere tieten of kont, zonder make-up heb ik een varkensgezicht en er is weinig fraais te bespeuren verder. Ja, ik zie er jong uit voor mijn leeftijd, maar verder...
Mannen kijken ook niet naar me om, vrouwen vragen hooguit hoe ik er zo jong uit kan blijven zien, maar ze vinden mij niet mooi of knap hoor.
Ik vind mezelf ook niet mooi en sexy.
Misschien ben ik wel jaloers op al die prachtige vrouwen hier, ik zou willen een mooi symmetrisch gezicht te hebben, slank te zijn of een zandloperfiguur te hebben.

Het is voor mij heel naar deze draadjes te lezen met al die regels waaraan een mooi mens moet voldoen. Hierdoor word ik met mijn neus op de feiten gedrukt: Kijk, DAT is mooi, ik heb dat niet en de vrouwen hier hebben dat wel.
Ik voldoe uiterlijk niet, en ik ben jaloers. Op jullie, wel mooie vrouwen.

Maar mijn innerlijk is leuk vinden veel mensen en daar moet ik het mee doen. Mijn jaloezie is niet zo fraai, dus ook daarover heb ik mijn bedenkingen.
Nou eh, ik heb een vriendin die geen bijzonder gezicht heeft, al helemaal geen mooi figuur, maar toch vinden heel veel mannen haar een lekker ding! Dus ik zou toch niet zo minzaam over jezelf denken hoor.
Stouteboel schreef:
14-01-2022 08:31
Hoezo "moet"? Iedereen heeft hier toch recht van spreken? Dit topic is niet uniek hoor, er zijn veel meer van die "uiterlijk"-topics en die draaien er allemaal op uit dat veel mensen gaan omschrijven hoe mooi ze zijn, of waren. En hoe schoonheid bepaald wordt.
Ik mag hier mijn mening en mijn gevoel ook gewoon neerzetten en daarin ben ik gewoon open en eerlijk.

Vanochtend las ik dat veel mensen heel steunend op mij reageren, heel erg bedankt!
Het is gewoon niet fijn om steeds weer te lezen en te concluderen dat je achteraan in de rij hebt gestaan. En ja, ik vind het innerlijk veel belangrijker, en ja, ik heb geweldige mensen om me heen, en ja, ik verzorg me heel goed, probeer sportief te zijn, ik koop leuke kleding voor zover voorradig in mijn moeilijke maat (niet dik, maar vervelend appelfiguur), ik teken een mooi gezichtje op mijn lege koppie en ik ga geregeld naar een goede kapper.

Maar al draagt een aap een gouden ring, hij is en blijft een lelijk ding. En zo'n aap ben ik.
Waarom voel jij je zo aangesproken?
Het gaat toch helemaal niet om jou?
Ik zie niet trouwens niet in waarom iemand hier zou liegen over of je mooi of niet mooi wordt gevonden. In anonimiteit is het juist veel makkelijker om eerlijk te zeggen dat je ergens een probleem mee hebt, of onzeker over bent.

Zelf omschrijf ik het altijd zo, ik heb veel dingen mee die conventioneel mooi gevonden worden, maar ik ben toch ook wel een type waar je van moet houden (ben sowieso bruin met zwart/bruin haar, dus val al in de categorie “exotisch”).

Maar wat men er ook van vindt, anders dan de gebruikelijke tieneronzekerheden heeft mijn uiterlijk mij nooit in de weg gezeten en is het nooit iets geweest waar ik me zorgen over heb gemaakt. Maar ik maak me ook geen zorgen over het verval, ook al heb ook m’n geld verdiend met mijn uiterlijk. Ik heb dat namelijk nooit echt serieus genomen en was nooit van plan er echt mee verder te gaan.

Ik vind in ieder geval niet dat je voor een ander kunt bepalen dat diegene wel minder moeite met iets zal hebben, omdat je zelf in het vak hebt gezeten. Iemand die geen topsporter is kan het ook jammer vinden dat het lijf niet meer doet wat het vroeger kon, ook al waren dat geen wereldrecords.
Ik ben trouwens ook niet iemand die iemand mooier gaat vinden, naarmate ik ze langer ken. Ik vind iemand mooi of niet, dat staat voor mij los van andere zaken. Ik ken ook hele vervelende mooie mensen.
Universeinmotion schreef:
14-01-2022 01:45

Ja, dit, op het eerste gezicht kan iemand heel wat lijken, totdat je er een gesprek mee aanknoopt en blijkt dat je weinig gemeen hebt.
Sarai- schreef:
14-01-2022 08:54
Waarom voel jij je zo aangesproken?
Het gaat toch helemaal niet om jou?
Toch ook niet om jou? Jij stelt iets, en anderen denken er anders over. Nou, prima.
Stouteboel schreef:
14-01-2022 08:31

Maar waarom voel je je dan zo aangesproken. Dit topic gaat toch niet over jou?
Stop dan hier te lezen.
Als er iets onaantrekkelijk is is het wel je slachtoffergedrag.
Lorem_Ipsum schreef:
14-01-2022 09:07
Toch ook niet om jou? Jij stelt iets, en anderen denken er anders over. Nou, prima.
Helemaal waar!
Leuk topic. Ik ben niet echt een knapperd, maar ook niet lelijk. Vind dat ik een leuk gezicht heb, mooi lang haar (dat al tijden grijs wordt), maar ben mijn hele leven wel al wat te dik, grof gebouwd en vrij lang. Daar was ik als puber wat minder blij mee tussen overwegend slankere en kleinere leeftijdgenoten maar nu vind ik het prima zoals het is.
Gevoelsmatig lag mijn piek in de jaren tussen 21 en 25 ongeveer. Ik had toen heel veel sjans, maar ging ook veel op stap en deed in die periode ook mijn best op leuke kleding en mooie schoenen, make-up enzo. Was toen al samen met mijn vriend dus deed het niet om te scoren. Had er gewoon plezier in.
Nu in de dertig en sinds een paar jaar draag ik nauwelijks meer make-up, doe bijna nooit iets bijzonders met mijn haren, draag vrijwel altijd een spijkerbroek en sneakers, en voel me daar zo fijn bij!
Grijze haren vind ik iets minder, maar wil (nu nog) niet verven. Mijn gezicht vind ik mooier geworden. Ja, wat minder glad, maar ook uitgesprokener, meer karakter.
Ben zwaarder geworden vanaf halverwege mijn twintiger jaren, maar sport veel, rook en drink veel minder, eet gezonder, slaap meer, ben veel fitter dan toen.
Dus misschien is dit wel mijn piek, haha, kan het alleen niet zo goed verifiëren omdat er niks te stappen en socializen valt :P
Het valt me op dat vaak met enige trots vertelt wordt dat men jonger wordt geschat dan de echte leeftijd.
Is het zo erg om eruit te zien als je leeftijd?
Ik ben 63 en meestal zie je dat.
Nou en? Ik zit er niet mee. Het zal me aan mn dikke kont roesten.
Waarom moet ik 45 lijken? Heb wel wat anders aan mn hoofd om me druk over te maken...
Er is zo'n druk op vrouwen én mannen om er jong en aantrekkelijk uit te blijven zien.
Dat staat me soms tegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven