Hét (r)emigreren Topic
woensdag 18 maart 2009 om 16:57
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
Nieuwe schrijvers altijd welkom!
Waar zitten we allemaal?
Ainne --> Ierland
Alejandra --> Bolivia
Anais --> Turkije
Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)
Bloempje --> Egypte
Caramella --> Net terug uit de UK
Chicha --> Spanje
Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*
Choc_11 --> Frankrijk
Discovery --> Nederland
Guiri --> Spanje
Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL
Ine --> Oostenrijk
JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur
Kodak --> US
Lapin --> Zwitserland
Liubi --> Duitsland
Marloussie --> Noorwegen *zwanger*
Moonglade --> Nederland
Nymeria --> UK
Orbit --> Nederland (terug uit Australië)
Raccoon --> US
Razzmatazz --> Frankrijk
Rubis --> Frankrijk
Saby --> Italië
Sanne --> Australië
Sarah2ndLife --> Australië
SFO --> US
Snjokorn --> IJsland
Spinnetje --> Zuid-Afrika
Speculaasje --> Israel
Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)
Undertaker --> gaat (terug) naar Australië
Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *
Visotsky --> Ierland *zwanger*
Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.
Link naar het oude topic.
woensdag 10 juni 2009 om 14:14
Ine, wat ben je toch een gek mens af en toe met je idiote corrigerende niet sexy afkleedbroeken, brrrr... Tb ziet me aankomen, die zou spontaan over zijn nek gaan. Maar voor de rest heb ik alles ingepakt, 20 truitjes, 8 mini rokjes, 7 jurkjes, de bikinies natuurlijk en nog veeeeeeeeeeeel meer. Er zit al zeker 30 kilo in de koffer.
Jeempie Specu, jij krijgt ook veel over je heen in korte tijd. Heel veel sterkte!
Jeempie Specu, jij krijgt ook veel over je heen in korte tijd. Heel veel sterkte!
woensdag 10 juni 2009 om 15:08
Nee, de ouders van de overleden priester hebben geen europese nationaliteit. Daarom, als ze uit Europa reizen voor de begrafenis van hun zoon is het maar de vraag of ze terug mogen!! En Israel is geen Europa, helaas.
Ben een beetje gaar vandaag, bloedsuiker was nogal hoog. Vanmiddag smerige niet zo lekkere salade gegeten, zonder brood. Laters!
@Anais, weljaaa, slijten die bikini's nou niet heel erg, als je ze zo vaak draagt?
Ben een beetje gaar vandaag, bloedsuiker was nogal hoog. Vanmiddag smerige niet zo lekkere salade gegeten, zonder brood. Laters!
@Anais, weljaaa, slijten die bikini's nou niet heel erg, als je ze zo vaak draagt?
woensdag 10 juni 2009 om 15:49
Ine, ik geloof dat de lijst op een man of 130 staat. Maar als er daar al 60 van komen is het best veel. Denk namelijk niet dat mijn hele familie over komt vliegen (ooms en tantes etc.) maar ik moet ze wel een uitnodiging sturen, want ze waren ook al niet bij de echte trouwerij (en daar zijn sommigen nog steeds verbolgen over dat ze dat pas 2 jaar na dato te horen kregen...)
woensdag 10 juni 2009 om 16:08
Jemig Specu, wat erg, zo jong. En ontzettend balen van je bloedsuiker. Waar merk je dat aan?
Anais, ik ben jaloehoers! Ik moet nog bijna negen weken voor ons miezerigje weekje vakantie.
Hoe is met met dochterlief?
Klinkt goed Biebel!
En welkom thuis, SFO.
Hier geen nieuws eigenlijk, alles saai. Gisteren wel enorm gelachen hier - Vent zat me maar raar aan te kijken met dat gehinnik naast hem elke keer, is uit pure armoede maar naar bed gegaan. Topic is inmiddels wel weggehaald door de zeikmoderator.
Anais, ik ben jaloehoers! Ik moet nog bijna negen weken voor ons miezerigje weekje vakantie.
Hoe is met met dochterlief?
Klinkt goed Biebel!
En welkom thuis, SFO.
Hier geen nieuws eigenlijk, alles saai. Gisteren wel enorm gelachen hier - Vent zat me maar raar aan te kijken met dat gehinnik naast hem elke keer, is uit pure armoede maar naar bed gegaan. Topic is inmiddels wel weggehaald door de zeikmoderator.
woensdag 10 juni 2009 om 16:58
Ainne, Dora is hier in het Spaans met Engelse woorden.
Anais, ga je nou alweer op vakantie? Heerlijk!
Specu, wat een toestand van die overleden priester. En zo jong!
Ik ga ook eens een foto maken van mijn uitzicht hier. Hoewel ik natuurlijk een foto moet zoeken van de wijngaard, daar is het natuurlijk mooier dan hier in de stad.
Anais, ga je nou alweer op vakantie? Heerlijk!
Specu, wat een toestand van die overleden priester. En zo jong!
Ik ga ook eens een foto maken van mijn uitzicht hier. Hoewel ik natuurlijk een foto moet zoeken van de wijngaard, daar is het natuurlijk mooier dan hier in de stad.
woensdag 10 juni 2009 om 17:23
Potverdorie, mijn bikini drama: nu moet ik ze alweer dragen! Zucht.. Lief dat jullie zo meeleven en er zit wel wat in, misschien morgen toch maar even op pad voor een paar nieuwe? Ik zal nu eerlijk opbiechten dat ik vanmiddag nog een winkel in geglipt ben omdat ik een leuke bikini zag in de etalage. Bleek het een kindermaat te zijn dus dat feest ging niet door.
Vriendin landt vrijdag pas rond vier uur in de middag, ga haar ophalen en dan rijden we door naar Kemer. Snel koffer legen, verkleden en dan lang tafelen en bijkletsen met aansluitend een feestavond met lekkere drankjes aan zee en aan de buitenbar.
Moest vreselijk lachen, want we hebben dus 24 uur drank inbegrepen in het hotel concept. Vriendin mailde dat ze een heerlijke wijn in NL had ontdekt en een flesje zou meenemen.
De manager van het hotel zet er ook bij aankomst al eentje op de kamer.
Alles leuk en aardig maar na mijn alcoholvrije periode de laatste weken, gisteren weer voor het eerst wijn gedronken. Ja, ook bij gegeten maar wat ik ook doe, het valt niet meer goed en sterker nog: ik vind het ineens niet lekker meer! Het is net als bij een zwangerschap, iets wat je altijd lekker vond smaakt ineens niet meer. Zojuist weer een poging gedaan, het is dezelfde wijn die we al maanden dronken. Het valt niet lekker en ik vind het ineens VIES! De fles staat nu op het aanrecht en ik zit aan de Fanta.
Vriendin landt vrijdag pas rond vier uur in de middag, ga haar ophalen en dan rijden we door naar Kemer. Snel koffer legen, verkleden en dan lang tafelen en bijkletsen met aansluitend een feestavond met lekkere drankjes aan zee en aan de buitenbar.
Moest vreselijk lachen, want we hebben dus 24 uur drank inbegrepen in het hotel concept. Vriendin mailde dat ze een heerlijke wijn in NL had ontdekt en een flesje zou meenemen.
De manager van het hotel zet er ook bij aankomst al eentje op de kamer.
Alles leuk en aardig maar na mijn alcoholvrije periode de laatste weken, gisteren weer voor het eerst wijn gedronken. Ja, ook bij gegeten maar wat ik ook doe, het valt niet meer goed en sterker nog: ik vind het ineens niet lekker meer! Het is net als bij een zwangerschap, iets wat je altijd lekker vond smaakt ineens niet meer. Zojuist weer een poging gedaan, het is dezelfde wijn die we al maanden dronken. Het valt niet lekker en ik vind het ineens VIES! De fles staat nu op het aanrecht en ik zit aan de Fanta.
woensdag 10 juni 2009 om 17:29
Alejandra: LIMONCELLO!!!!!! Komen wij het bij je opdrinken, beloofd . Wel heel leuk, een citroenboom. Heb je een grote citroenoogst?
Mooie foto's heb je geplaatst! Zit er een muur om de wijngaard?
Ainne, relnicht. Hahahahahahaha! Zijn er nog mensen geband?
Biebel, leuk! Ach, joh.. scheve gezichten heb je toch altijd. Er zullen altijd mensen zijn, ook nu je iedereen hebt uitgenodigd, die zich gepasseerd voelen omdat zij dan net niet uitgenodigd zijn. Of die het lullig vinden dat je het zo ver weg viert en voor hun dus 'onbereikbaar' of 'onnodig duur'. Lekker laten zeuren en er een leuke dag van maken!
Anais,
Mooie foto's heb je geplaatst! Zit er een muur om de wijngaard?
Ainne, relnicht. Hahahahahahaha! Zijn er nog mensen geband?
Biebel, leuk! Ach, joh.. scheve gezichten heb je toch altijd. Er zullen altijd mensen zijn, ook nu je iedereen hebt uitgenodigd, die zich gepasseerd voelen omdat zij dan net niet uitgenodigd zijn. Of die het lullig vinden dat je het zo ver weg viert en voor hun dus 'onbereikbaar' of 'onnodig duur'. Lekker laten zeuren en er een leuke dag van maken!
Anais,
woensdag 10 juni 2009 om 17:51
Liubi en Hope zitten op het buitenlandse mamas topic.
Limoncello... aaaaaaaaaargh!!! Daar ben ik pas zo verschrikkelijk dronken van geworden... Het tikt er zo lekker in en achteraf merk je pas dat je lazerus bent.
Anais, gewoon een nieuwe fles opentrekken. Soms zit er een verkeerde tussen. Stug doorzetten, komt goed!
Specu, wat een drama! O, wat erg..... kunnen ze dan niet bij de begrafenis van hun eigen kind zijn? Zijn het armeniers?
Heb ontzettende ruzie gehad met man. Het ging weer eens over zijn moeder, like always. Ben er helemaal klaar mee, ze zoeken het maar uit. Mijn goedbedoelde adviezen worden minachtend weggewuift. Nou, dan zak je maar lekker in de stront.
Koffie!
Limoncello... aaaaaaaaaargh!!! Daar ben ik pas zo verschrikkelijk dronken van geworden... Het tikt er zo lekker in en achteraf merk je pas dat je lazerus bent.
Anais, gewoon een nieuwe fles opentrekken. Soms zit er een verkeerde tussen. Stug doorzetten, komt goed!
Specu, wat een drama! O, wat erg..... kunnen ze dan niet bij de begrafenis van hun eigen kind zijn? Zijn het armeniers?
Heb ontzettende ruzie gehad met man. Het ging weer eens over zijn moeder, like always. Ben er helemaal klaar mee, ze zoeken het maar uit. Mijn goedbedoelde adviezen worden minachtend weggewuift. Nou, dan zak je maar lekker in de stront.
Koffie!
woensdag 10 juni 2009 om 18:02
jaiks.,.. tis weer volle maan...
*happy single*
@ alejandra, wow dat ziet er vrij rustig en kalm uit. had me meer een ontzettend drukke wijk voorgesteld met 101 appartementjes achter 3 deuren ofzo..
@ anais, ja gewenning he? ik denk dat ik na mn 1e cocktail ook meteen KO ben hahahah.. maar ach, heb 11 dagen. hoe lang ga jij? weekkie?
dokter belde.. slechte bloeduitslag. of eigenlijk goed. ben altijd zooo moe. niet normaal. maar ach ik heb het min of meer geaccepteerd en hou er rekening mee enzo. maar goed, schildklierfunctie veels te laag, dus weer een extra tabletje erbij. ben benieuwd of het aanslaat.. heb de hoop al opgegeven om ooit als een speedy gonzales rond te rennen, bruisend van energie
*happy single*
@ alejandra, wow dat ziet er vrij rustig en kalm uit. had me meer een ontzettend drukke wijk voorgesteld met 101 appartementjes achter 3 deuren ofzo..
@ anais, ja gewenning he? ik denk dat ik na mn 1e cocktail ook meteen KO ben hahahah.. maar ach, heb 11 dagen. hoe lang ga jij? weekkie?
dokter belde.. slechte bloeduitslag. of eigenlijk goed. ben altijd zooo moe. niet normaal. maar ach ik heb het min of meer geaccepteerd en hou er rekening mee enzo. maar goed, schildklierfunctie veels te laag, dus weer een extra tabletje erbij. ben benieuwd of het aanslaat.. heb de hoop al opgegeven om ooit als een speedy gonzales rond te rennen, bruisend van energie
woensdag 10 juni 2009 om 18:15
Ainne, alcohol!
Ine wikipediaat en vindt viavia een recept voor Limoncello:
TADAAA - het is wel een gedoe, ik koop het liever in de winkel, geloof ik.
Limoncello
5 dl alcohol 95%
6 dl water
300-400 g suiker
5-6 onbespoten citroenen
Was en boen de citroenen en dep ze droog. Schil (niet raspen) ze met een zeer scherp mesje heel dun. Alleen het geel van de schil wordt gebruikt, het wit van de schil geeft een bittere nasmaak. Laat de schillen 7 à 10 dagen trekken in de alcohol, in een goed afgesloten fles of pot. Leg de fles in een kast of kelder waar het niet warm is: schud de fles elke dag. Los de suiker in het water in een pan op zacht vuur op. Zodra het water weer doorzichtig is, de siroop helemaal laten afkoelen. Filtreer de schillen uit de alcohol en voeg de siroop eraan toe: het drankje zal geel en ondoorzichtig worden, maar dat klopt. Als je wilt kun je de limoncello nog een keer filtreren: leg een stuk keukenpapier of koffiefilter in een theezeefje en laat de drank erdoor druppelen. Bewaar hem in goed afgesloten flessen. Wacht tenminste twee weken voor je hem gebruikt. Het uiteindelijke alcoholpercentage ligt tussen de 30 en 50. Bewaar de fles limoncello in de vriezer en serveer in ijskoude glaasjes. Tip: de schillen van de citroenen kunnen in een zakje in de vriezer bewaard worden. Fijngemalen zijn ze perfect om in cakebeslag, het deeg van een taart en desserts te verwerken.
Het is ook heeeeerlijk over ijs.
Het gaat over alcohol en Ine is er als de kippen bij.. Toch typisch.
Chicha, heb je het trouwens puur gedronken? Of gemixt met iets, soda/prosecco/iets creatiefs?
Hahaha.. Anais kan niet meer zuipen! Hahaha! Misschien is de inhoud van deze fles idd niet helemaal in orde.. Of je probeert een andere fles??
Ine wikipediaat en vindt viavia een recept voor Limoncello:
TADAAA - het is wel een gedoe, ik koop het liever in de winkel, geloof ik.
Limoncello
5 dl alcohol 95%
6 dl water
300-400 g suiker
5-6 onbespoten citroenen
Was en boen de citroenen en dep ze droog. Schil (niet raspen) ze met een zeer scherp mesje heel dun. Alleen het geel van de schil wordt gebruikt, het wit van de schil geeft een bittere nasmaak. Laat de schillen 7 à 10 dagen trekken in de alcohol, in een goed afgesloten fles of pot. Leg de fles in een kast of kelder waar het niet warm is: schud de fles elke dag. Los de suiker in het water in een pan op zacht vuur op. Zodra het water weer doorzichtig is, de siroop helemaal laten afkoelen. Filtreer de schillen uit de alcohol en voeg de siroop eraan toe: het drankje zal geel en ondoorzichtig worden, maar dat klopt. Als je wilt kun je de limoncello nog een keer filtreren: leg een stuk keukenpapier of koffiefilter in een theezeefje en laat de drank erdoor druppelen. Bewaar hem in goed afgesloten flessen. Wacht tenminste twee weken voor je hem gebruikt. Het uiteindelijke alcoholpercentage ligt tussen de 30 en 50. Bewaar de fles limoncello in de vriezer en serveer in ijskoude glaasjes. Tip: de schillen van de citroenen kunnen in een zakje in de vriezer bewaard worden. Fijngemalen zijn ze perfect om in cakebeslag, het deeg van een taart en desserts te verwerken.
Het is ook heeeeerlijk over ijs.
Het gaat over alcohol en Ine is er als de kippen bij.. Toch typisch.
Chicha, heb je het trouwens puur gedronken? Of gemixt met iets, soda/prosecco/iets creatiefs?
Hahaha.. Anais kan niet meer zuipen! Hahaha! Misschien is de inhoud van deze fles idd niet helemaal in orde.. Of je probeert een andere fles??