** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Oh ja nog iets, ze is geboren op de zondag van de kermis in het geboortedorp van mijn moeder. Net als mijn zus 30 jaar geleden. Die kermis is een heel groot iets daar en dat was destijds voor mijn opa heel kostbaar dat toen net een kleindochter was geboren (veel rondjes geven) en nu moeten mijn ouders hetzelvde doen. De kermis is namelijk vandaag nog. Mijn moeder riep daar gisteren al de hele tijd dat zij niets kon drinken omdat zij ervan overtuigd was dat zij nog naar mijn zus zou moeten rijden. En zij heeft gelijk gekregen.

Mijn broer zit daar nu ook kermis te vieren. En die feestvierders belden gisteren natuurlijk ook nog hierheen. Mijn broer kon alleen maar roepen TANTE ES!!!! TANTE ES!!!! Voor de rest was hij al te dronken.
Tante Es, gefeliciteerd!!! Wat supernieuws!

Ik vind de naam ook heel erg leuk. is het trouwens je eerste nichtje?

De buurvrouw vond het een goed idee om samen naar de Bregenzer Festspiele te gaan. Zij is ooit al wel eens geweest, met een busreis mee.

Ze zou graag nog een keer willen, dus neem ik haar mee. Het kan alleen als mijn ouders hier zijn, ivm oppas, maar dat komt goed.

Applaus voor je scriptie!

Isiss, de entreeprijs voor de opera hier was 30 euro, wat mij heel erg meeviel. Ik had meer verwacht.

Is R al begonnen met werken? Lukt het een beetje?

Nemo, veel plezier en succes.. en pas op voor de krokodillen .
Es gefeliciteerd!!! Wat leuk! Een babynichtje. En leuke naam ook. Alles goed met je zus na keizersnee?

Isiss is R al begonnen met werken? Zijn wel onmogelijk tijden zeg. Al vind ik het wel tof dat hij gewoon alles aanpakt. Hopelijk komt er na dit snel iets op wat betere tijden. En hoe was de kookworkshop? Naast de vrouwen die R wel zagen zitten?

Nemo klinkt weer leuk je reis! En nog tussen de krokodillen gezwommen? En had je trouwens je reisbijbel nog terug gekregen of moet je alles uit je hoofd gaan doen? Dat red je ook wel! Volgens mij ben jij altijd super goed voorbereid!

Ine leuk dat je misschien de reisleiding daar gaat doen. Volgens mij hebben ze aan jou een hele goeie. Je kent alles al super goed. Kent de mensen, spreekt de taal goed. Als ik de organisatie was zou ik het doen

Jooles wat jammer van je misgelopen dates. Maar op zoek naar een wel roker. Als ik eerlijk ben zou ik ook liever iemand hebben die niet rookt. Heel stom, want ik rook zelf wel. Maar merkte bij mijn ex die niet rookte dat ik dan ook bijna niet rook. Stuk gezonder dus. Zou het ook werken als iemand niet drinkt dat ik dan ook minder drink? Dan zou dat helemaal gezond voor me zijn, jejeje!

Marg, wat ben ik jaloers op de spaanse vakantiedagen!! Een maand per jaar. Dat is wel super zeg!! Hier in Mexico heb je het eerste jaar 0 dagen!!! Gewoon nooit vrij. Je moet 6 dagen per week werken, en dan nooit vrij. Alleen als je geluk hebt kerst, tenzij het in het weekend valt. Het tweede jaar heb je dan heel luxe 1 week vrij. Het derde jaar 1 week en 1 dag. En dan na 7 jaar 2 weken. Dat is meteen het maximum dat je kan krijgen. En niemand werkt ergens 7 jaar hier volgens mij.

Ik ben dit weekend weer wezen kamperen. Deze keer in Sian Ka´an. Dat is het grootste natuurgebied van Mexico. Je hebt er meer dan 300 soorten vogels, maar veel leuker, dolfijnen, aapjes, schildpadden etc. Ergens op een mooi plekje op het strand hadden we ons tentje neergezet. Lekker hele dag zwemmen op ons prive strand. ´s avonds dachten we dat het wel super donker zou worden maar het was volle maan!! Zo mooi. Heb je je eigen prive strand en volle maan!!!! En omdat het nu het seizoen is dat de schildpadden hun eieren gaan leggen rond een uur of 11 gaan lopen over het strand. We hadden vrij snel een schildpad gespot. Die komt dan zo heel log uit het water lopen en zo ver mogelijk van de zee af om hun eieren te gaan leggen. Echt van die super grote loggerheads. Die beesten komen helemaal in trance het strand op en het duurt wel een half uur voordat alle eieren liggen. Zo gaaf om te zien. Als ze vervolgens weer helemaal terug zijn in de zee moet je naast het nest een stok neerzetten waar je de datum en tijd opschrijft en het type schildpad. Op die manier kan de natuurbescherming kijken hoeveel nesten er zijn gevonden.

Mooie zonsondergang!!

Ons tentje Lijkt beetje goor strand, maar het is allemaal zeewier.
Vanmiddag gaat er trouwens een monteur de auto bekijken of die een beetje goed is. Ik hoop zooooooo van wel! Dan ga ik betalen en rondjes rijden
Es: leuk! Gefeliciteerd! Mooie naam ook!

Directora, wat stoer die auto. Je moet morgen echt foto's van jezelf in auto met je arm uit 't raam (laten) maken en in de ak zetten. Wat cool man!

Ine: valt mee idd, die prijs van de opera. Zeker vergeleken met de belachelijke musicalprijzen hier.

Wanneer weet je of je reisleidster kan worden?

R. vond 't best oké, 't werken vannacht. Ik op zich ook wel, geen gesnurk of ellebogen in m'n gezicht (is iets nieuws van afgelopen weken, heel irritant), heb lekker heel de nacht overdwars in bed gelegen en door geslapen. Niet heel gezellig voor álle nachten, want ik miste 't ook om tegen z'n lijf aan te kruipen, maar dit overleef ik wel een tijdje (:-)).

Wens je zus maar sterkte

Wat wonen/reizen jullie toch altijd in een dierentuin FN en RTPR.

Is het werk van R voor wat langere tijd Isiss, of ter vervanging?

Nog steeds geen NLlesplannen?
Isiss, gelukkig viel het een klein beetje mee, dat alleen slapen. Het is niet ideaal, maar voor het goede doel... hoe lang kan/mag hij het doen? Wat vond hij er zelf van?

Rianne, wow.. wat heb jij toch een gaaf leven daar. Dat kamperen is ook gaaf! Met wie ga je dan?

Mag je overal vrij kamperen?

Geweldig dat je die schildpadden ook hebt gezien. Dat is vast een heel bijzonder gezicht.

Ik vind het ook leuk, om evt reisleiding te gaan doen. Gasten zijn heel zelfstandig, komen om te skien en zijn ook eigenlijk de hele dag op pad. Ik weet van mijn vriendin dat er zelden iemand op haar zat te wachten bij de hotelbezoeken.

Het is dus eigenlijk heel relaxt en de sfeer is natuurlijk top in de winter.

Ik weet niet wanneer het 'besluit' gaat vallen, maar er wordt in ieder geval deze week over nagedacht. We zullen zien!

Rianne, hoe is het met je werk? Heb je er al meer plezier in? Spannend van de auto!!
Blerk. Het is weer tijd om de vulleszakken buiten te zetten.

vuilniszak (klik)
Nederlandse musical song (klik gratis)
Ine, ik zal voor je duimen, zou erg leuk zijn als je dat er bij kon doen!!!

Es: proficiat!!!!!!!!!! Wat ontzettend leuk om nou tante te zijn!!!! En het kermis verhaal vond ik ook heel leuk! Hoe gaat het met moeder en dochter?

Isiss, fijn dat het meeviel!

Hier alles goed, morgen is het een vrije dag (echt geen flauw idee waarom ik daar altijd de dag vantevoren achter kom) en deze week heb ik het verder heel druk met een congres wat wij georganiseerd hebben en ik contactpersoon / probleemoplosser van ben. Heel erg leuk, om die nieuwe ervaring op te doen! Ik heb ook vandaag een afspraak gehad over het vertalen, en daar kwamen weer wat nieuwe dingetjes uit, dus het gaat de goeie kant op hier!
Tante Es, gefeliciteerd! Leuk 'n nichtje!

Hoest trouwens met het nichtje van Fille?

Kjong, wanneer kom je weer eens happen?

RP, stikjaloers als ik je leuke verhalen lees (de minder leuke ben ik natuurlijk niet jaloers op ) Nog plannen met auto? En bijzonder zeg die schildpadden, heb je daar nog foto's van kunnen maken?

Nemo, heerlijk heerlijk heerlijk om je verhalen te lezen. Waar kon ik ook alweer je blog vinden??

Hmmm, ben de draad alweer kwijt. Weekend was 3 dagen druk dus eigenlijk weinig weekend gehad Afgelopen vrijdag hele dag vrij zonder kindjes. Wat 'n luxe is dat zeg. Ik kon eens heerlijk ongestoord de dingen doen die gedaan moesten worden zonder getetter aan mijn hoofd.

Maar ja, je bent 'n ouwe muts of niet, na die 3 dagen èn vandaag weer 'n heftige werkdag ben ik nu echt gesloopt. Dus zwaai naar de andere meisjes
Es, gefeliciteerd! Alles goed met moeder en dochter? Leuk verhaal van de kermis. Maar ik neem aan dat zowel je opa als jouw ouders graag wat rondjes geven bij de geboorte van een gezonde kleindochter. Leuk naam ook.

Cadi, met nichtje van Fille is alles goed. Ik zag haar gisteren na een vakantie hunnerzijds en er zat opeens een ware peuter tegenover me.

Marg, klinkt goed.

Ik ben de rest even kwijt. Ik was even op zoek voor mijn najaarsplannen en ik weet niet wat te doen. Eigenlijk lijkt een semester Duits voor niet Duits-sprekenden me een goed idee, maar de universiteiten bieden dat niet aan. Sukkels.
Met moeder dochter en vader is alles goed. Alleen was het blijkbaar toch een zware bevalling.

De eerste wee was vrijdag al. Ik had haar zaterdag nog aan de telefoon, maar niets zeggen, hè? Zondag was de verloskundige rond een uur of twee langsgeweest en toen ca. de helft ontsluiting. Dus die ging weer en kwam rond 17.00 terug. Eigenlijk wilde zus in het ziekenhuis bevallen zoals in Duitsland gebruikelijk, maar toen zag ze het toch niet zitten om naar het ziekenhuis te gaan. Rond 18.00 braken de vliezen en persween. Dat heeft zij dan blijkbaar drie uur volgehouden zonder dat het iets opschoot. Dus rond half tien toch naar het ziekenhuis en daar werd direct besloten een keizersnede te doen, mijn zus was ook helemaal op. Het kindje lag dus niet goed en had er nooit uitgekunt. Toch wel mooi dat er zoiets als een keizersnede bestaat.

Nu gaat het goed en zijn ze helemaal gelukkig. En mijn ouders ook, die waren er natuurlijk vandaag meteen. Mijn broer hadden zij niet wakker kunnen krijgen, zo dronken was hij geweest. Hij had s'nachts ook nog een uur op straat staan schreeuwen 'Ik ben oom!' Voor zover de mensen in het dorp niet al wisten wie hij was, weten zij het nu.

Vriend en ik gaan er woensdag heen. Ik ben benieuwd. Heb net fotos bekeken. Wat wel leuk is, is dat de man van mijn zus in het ziekenhuis mag slapen. Voor 45 euro per nacht krijgt hij volpensioen. Hij hoeft dus niet alleen naar huis.

Verder kon ze al goed huilen en drinken en alles wat een baby moet kunnen. Helemaal goed dus.

Ik lees jullie verhalen later nog wel. Bedankt voor de felicitaties.
Ik heb net wat fotos van baby en badkamer (mooie combi hè?) in de ak gezet.
quote:kjong schreef op 08 juni 2009 @ 21:36:

Is het werk van R voor wat langere tijd Isiss, of ter vervanging?

Tis zelfs vast, zei hij net toen ik 'tzelfde vroeg. Hij tekent morgen 't contract en hij heeft gezegd dat ie eerst 3 maanden wil en daarna verder ziet. Vast wilde ie zelf niet, hij wil liever ergens overdag werken maar voor nu is 't prima (op zich).

quote:Nog steeds geen NLlesplannen?

Ander onderwerp graag.

Als ie morgen 'n contract tekent zijn al z'n eerdere redenen om niet naar school te gaan door hem zelf teniet gedaan ("ik wil ergens voor langere tijd werken", "ik wil ergens vaste werktijden hebben"). Wat mij betreft gaan we morgen inschrijven voor na de zomer.
Nemo: meer verhalen graag!

Spees: hoe is 't? Wil de rooie tas nog?

(Cadi: die jij bedoelde is uiteindelijk verkocht)

Marg: wat leuks gedaan op je vrije dag?

Kjong: ben nog steeds wel benieuwd wat voor werk je nu doet, kort uitlegje in de ak?

Cadi: hoe waren de bruiloften? (waren er toch 2?) Lederhosen aan gehad?

Es: hebben jullie 'n paar dagen vrij genomen om naar je zus te gaan? Leuk!

Fieje: vaag, geen duits in duitsland. Wat heb je daar vorige keer gedaan eigenlijk?

Haha, 'n hele oude Beverly Hills op z'n frans nagesynchroniseerd op tv. Ziet & hoort er niet uit.
Nee, wij nemen niet vrij. Ik heb op woensdag al altijd vrij omdat ik maar drie dagen werk en mijn vriend neem een dag vrij.

Dus ja, wel vrij dus, maar geen paar dagen. Zij woont drie uur rijden hier vandaan, dus het is op een dag te doen.
Auto gaat het niet worden :s:s:s

De monteur had er naar gekeken, is eigenlijk de boekhouder van kantoor, maar die is pas net uit Cuba over gekomen. Daar was hij altijd monteur En die zegt dat het op zich een prima auto is, maar niet voor een kwart van het geld wat ie moet kosten. Want zo goed is die ook niet. En er gaat altijd snel iets kapot en dan kan je de artikelen bijna niet krijgen. En de verkoper wil niet verder zaken. Ga het gewoon blijven proberen. Is een vroegere scharrel, moet toch iets af te krijgen zijn jejeje

Hoe was je vrije dag marg? Heb je wat leuks gedaan? Of gewoon relaxed in de hangmat gehangen? Hebben ze eigenlijk in spanje ook wel overal hangmatten?? En hoe gaat het met je congres? Wanneer is het? Leuk al die nieuwe ervaringen op je werk!

Cadi klinkt lekker je kinderloze en werkloze dag!! Een dagje rust. Maar dan moet je zeker wel meteen alle klusjes gaan doen waar je normaal niet aan toe komt? Nog wel tijd gehad om even niks te doen en van de rust te genieten?

Nemo hoe is het ermee? Heb net je blog even gelezen! Wat gaaf allemaal!! Wil meer verhalen. Kom je niet een keer naar Mexico? Lijkt me echt super leuk om je te ontmoeten!!

Nu ga ik weer de hele dag werken. Dit is mijn vierde week en vind het eigenlijk zo ontzettend niet leuk. Nou ja, op zich is het werk zelf wel okay. Maar het is zo dodelijk saai om de hele dag in een kantoor te zitten, zonder collega´s, zonder iets. Meestal rond 3 uur heb ik het echt zo helemaal gehad en dan ga ik weer fotos kijken van alle reizen. Dan kan ik wel janken. Wil zo graag weer op pad. Maar het kan gewoon nu niet. Stomme achterlijke rotgriep! Tot nu toe heeft mexico al 100 miljoen dollar minder inkomsten vanwege de griep. Dat is echt veel!! Maar ik heb een plan!! :D Ik ben nu aan het proberen allerlei tour operators voor komend jaar binnen te halen die een reisleider in het NL, engels, spaans of duits moeten hebben. Als ik die dan binnen heb, ga ik de reizen begeleiden volgend jaar! Lijkt me ideaal. Dan kan ik het een beetje combineren misschien. Bijvoorbeeld 6 reizen per jaar en de rest van de tijd op kantoor ofzo. Hopelijk gaat het allemaal lukken.
Kan trouwens de AK weer niet in. Heb je hier geen badkamer foto Es? En baby fotos?? :D
quote:rianneplaya schreef op 10 juni 2009 @ 15:13:

maar die is pas net uit Cuba over gekomen. Daar was hij altijd monteur

wie niet als er sinds 1960 geen auto's meer ingevoerd worden hahaha.

Gister heb ik lekker niks gedaan, heeeeeeeeerlijk. in de namiddag op een terras gehangen, daarna wat gegeten met een bevriend stel, erg gezellig.

Supergoed plan!!!! Ik hoop dat het lukt, je moet deze tijd maar als investering zien in wat er hierna komt! Als het puur ligt aan het alleen zijn op kantoor, hoop ik dat je snel in het werk omkomt en iemand aan moet nemen. Tot die tijd kan je misschien een ochtend of middag in plaats van op kantoor op een plek met wifi werken? Ik weet niet of die er veel zijn in Mexico, hier niet, maar een aantal barren hebben het, en de bibliotheek, de universiteit, enzovoort.
Zo gezellig dat ik me vanmorgen verslapen had en door mijn baas uit bed ben gebeld!!!!!!!!!!!!!!!!! Aaarrrghhhh!!!!!!!!!!!!!!!! En ik moet zoveel doen en regelen!
Ik heb een uniform gekregen :( Op zich hou ik van uniforms want hoef zelf niet te bedenken wat ik aanmoet. Maar, HET IS EEN BROEKROK!!!!!!!
Rianne, dat dacht ik ook eigenlijk meteen, dat wat Marg zei (lekker makkelijk om mee te liften, maar het was wel echt zo ). Kun je je werkplek niet flexibel(er) maken? Dat je ook af en toe ergens in een leuk cafeetje/restaurantje kunt forummen werken?

Een hele dag alleen op een kantoor zou mij ook niet bepaald supermotiveren.. integendeel. Maar goed, ik weet niet of je die mogelijkheid ook hebt.

Oude auto's zijn ingewikkeld. Wij hebben een eendje gehad, uit 1985 ofzo. Zo'n leuke auto, echt geweldig. Ik voelde me helemaal top als ik er in reed (alleen scheet ik wel 19364 kleuren alleen al bij de gedachte dat hij me zou laten staan, want echt heel betrouwbaar voelde hij niet). Toch startte hij altijd, deed het altijd en tufte gezellig door het dorp. Helaas staat hij nu in NL (bij ex), het is echt heel leuk zo'n old timer. Maaaaaar.. het is het leukst als je zelf een beetje handig bent, het leuk vindt om te sleutelen en op te knappen. Ik kan dat niet. Ex ook niet, dus wrs zal deze eend het ook niet overleven (zijn vorige, voor mijn tijd, heeft hij laten verroesten buiten onder een dekzeiltje.. zoooooo jammer).

Volgens mij is het ook heel lastig om zo'n reizend en vooral vrij leven op te geven voor een kantoorbaan. Die stap is volgens mij heel erg groot. Zou fijn zijn als je het kunt combineren.

Moest ook wel heel hard lachen om de monteur, die nu boekhouder is.

Cadi, we willen lederhose foto's!!!!! :D

Hey Fille, dat is gek. Hier worden wel redelijk veel verschillende cursussen aangeboden. Via de uni hebben ze mogelijkheden, maar dat is te ver weg voor mij (ruim een uur enkele reis), maar ook gewoon via een soort volksuniversiteit. Ze hebben verschillende niveaus en volgens mij, voor zover ik me er tot nu toe in verdiept heb, kun je echt goede cursussen volgen. Ik verbaasde mij er zelfs over, want ze zijn hier helemaal niet zo van de buitenlanders en duits leren.

Nemo, wat heerlijk, jouw verhalen!

Mijn gasten zijn aangekomen. De eerste officiele, nieuwe, onbekende gasten. Vorige week had ik stamgasten, was ook heel erg leuk.

Deze mensen zijn ook heel aardig, eerste indruk is goed. Het seizoen gaat weer beginnen!!!

Misschien wil de au pair terug komen, ze heeft het wel gezien in NL. Dan niet als au pair, maar iets anders. Ik geef haar groot gelijk, in NL zitten kan altijd nog en ze had het hier goed naar de zin. Ben benieuwd wat ze gaat doen. Ze is er nog niet helemaal uit.
quote:Ine schreef op 10 juni 2009 @ 17:04:

Oude auto's zijn ingewikkeld. Wij hebben een eendje gehad, uit 1985 ofzo. Hahaha, ik was nu direct aan het kijken naar een andere auto. Had een hele mooie ´nieuwe´ gezien. Een kever uit 81 Vond dat best nieuw
Haha! Wacht, ik heb nog wel een kiekje van onze 'nieuwe' auto. Even kijken..

Ja, gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven