BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
meisje22 schreef:
24-01-2022 12:27
Je gaat nu voor de zoveelste keer in deze draad ervan uit dat een man er niks aan kan doen. Eerst hebben ze volgens jou te weinig 'training' gehad en nu zit het weer in de genen.
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Dat zijn wij verkeerd, die mannen zijn de echte slachtoffers :sick:
En ze kunnen er echt niets aan doen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
deadpoetssociety schreef:
24-01-2022 12:29
Ze schijnen trouwens achter de schermen al twee jaar uit elkaar te zijn, volgens de juice kanalen.

Nou in ieder geval niet met co-ouderschap dan…
Bah wat walg ik van mannetjes als Ali B.
Chienandalou schreef:
24-01-2022 12:30
Dat zijn wij verkeerd, die mannen zijn de echte slachtoffers :sick:
En ze kunnen er echt niets aan doen.
Je moet ook niet zo schattig naar ze lachen, Chienandalou!
Metallover schreef:
Ook zo makkelijk hè hoe mannen als Ali B dit doen. Doodleuk zijn kinderen achterlaten om maanden in het buitenland te gaan zitten. Als zijn (ex)vrouw dit zou doen zou er schande over gesproken worden.
Zijn (ex?) vrouw zal erg blij zijn dat ze uit de publiciteit is gebleven tijdens hun relatie. Ze zal een stuk minder snel herkent worden dan Leontien bijvoorbeeld.

Heb wel te doen met haar, en helemaal met hun kindjes. Belazerd worden door de vader van je kinderen is al vreselijk, maar door de walgelijke wijze waarop, het feit dat iedereen de beschuldigingen kan beluisteren en dat er zoveel over wordt gesproken moet vreselijk zijn als moeder die haar kinderen wil beschermen.
Rijksmuseum schreef:
24-01-2022 12:40
Zijn (ex?) vrouw zal erg blij zijn dat ze uit de publiciteit is gebleven tijdens hun relatie. Ze zal een stuk minder snel herkent worden dan Leontien bijvoorbeeld.

Heb wel te doen met haar, en helemaal met hun kindjes. Belazerd worden door de vader van je kinderen is al vreselijk, maar door de walgelijke wijze waarop, het feit dat iedereen de beschuldigingen kan beluisteren en dat er zoveel over wordt gesproken moet vreselijk zijn als moeder die haar kinderen wil beschermen.

Inderdaad verschrikkelijk voor de kinderen en Leontien, en ook voor Linda en haar kinderen.

Ps ik las laatst wel een bericht van Ali's vrouw, daarin vertelde ze ook dat ze nog steeds samen zijn, maar een dag of twee later nam ze het niet meer voor hem op. En las ik dat ze uitelkaar gingen. Ook zag ik oude vakantiefoto van hen samen, Ali had de gezichten van zijn zoontjes en vrouw afgeschermd met een hartje. En hij stond herkenbaar op de foto.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
meisje22 schreef:
Je gaat nu voor de zoveelste keer in deze draad ervan uit dat een man er niks aan kan doen. Eerst hebben ze volgens jou te weinig 'training' gehad en nu zit het weer in de genen.
Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Dat vind ik een open deur. Mannen zoals Ali B. en Jeroen zijn volledig toerekeningsvatbaar voor hun wangedrag.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
Rispenser schreef:
24-01-2022 12:56
Dat vind ik een open deur. Mannen zoals Ali B. en Jeroen zijn volledig toerekeningsvatbaar voor hun wangedrag.
Ja, hè hè dat is precies mijn punt.
Rispenser schreef:
24-01-2022 12:56
Ja! Maar volgens jouw schrijfsels niet. Waarom haal je dat er bij?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
24-01-2022 13:04
Ja! Maar volgens jouw schrijfsels niet. Waarom haal je dat er bij?
Omdat dat een goede verklaring geeft voor het wijdverspreide geniepige wangedrag van grote aantallen daders.

Veel daders erkennen en herkennen hun eigen aangeboren donkere kant niet en dat vergroot de kans op strafbare handelingen.
Wat fout is hindert het hart, maar de waarheid brengt vreugdevolle kalmte -- Rumi
meisje22 schreef:
24-01-2022 11:59
Ik denk ook niet dat dit evolutionair verklaarbaar is. Ik heb het idee dat een predator ontstaat door de omstandigheden. Iemand heeft geld en daarom ook macht en dat triggert om nog meer macht te hebben. Juist van onvrijwilligheid krijgen ze een kick, omdat ze dan toch iets gekregen genomen hebben wat ze in eerste instantie niet konden krijgen hebben.
Het moet echt in je zitten.

Maar als het in je zit, dan moet je ook de gelegenheid hebben. En met macht komt veel meer gelegenheid.
Rispenser schreef:
24-01-2022 13:12
Omdat dat een goede verklaring geeft voor het wijdverspreide geniepige wangedrag van grote aantallen daders.

Veel daders erkennen en herkennen hun eigen aangeboren donkere kant niet en dat vergroot de kans op strafbare handelingen.
Maar jij stelt dus dat een verkrachter zijn aangeboren is voortkomend uit verkrachting? Je snapt toch zelf ook wel dat dat op zijn zachts gezegd een beetje vreemd is?

Er bestaat geen verkrachtersgen die jaren en jaren wordt doorgegeven hoor.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Fleurtje_5 schreef:
24-01-2022 12:44
Inderdaad verschrikkelijk voor de kinderen en Leontien, en ook voor Linda en haar kinderen.

Ps ik las laatst wel een bericht van Ali's vrouw, daarin vertelde ze ook dat ze nog steeds samen zijn, maar een dag of twee later nam ze het niet meer voor hem op. En las ik dat ze uitelkaar gingen. Ook zag ik oude vakantiefoto van hen samen, Ali had de gezichten van zijn zoontjes en vrouw afgeschermd met een hartje. En hij stond herkenbaar op de foto.
ABSOLUUT! Zoiets doormaken lijkt me vreselijk, maar dan ook nog zo publiekelijk... hels.
Rispenser schreef:

Wel makkelijk om steeds de mannelijke genen de schuld te geven.
meisje22 schreef:
24-01-2022 13:42
Ach, rispenser geeft zichzelf hier wel even goed bloot: het voortplant/verkracht/evolutie verhaal is een veelvoorkomende gevaarlijke theorie onder incels.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Rispenser schreef:

Waar baseer je deze ‘wijsheid’ op?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
meisje22 schreef:
24-01-2022 13:42
Veel beter dan victim blaming waar ik ver weg van wil blijven.

Daders blijven nog steeds strafbaar, of het in de genen zit of niet.
Lorrelies schreef:
24-01-2022 13:58
Waar baseer je deze ‘wijsheid’ op?
Bij de Holocaust is dezelfde discussie. Hoe kan een normaal Duits volk (1925) binnen één generatie (1945) omturnen naar een volk schuldig aan massamoord en genocide.

De verklaring is dat het kwaad in de mens zit. Het is aangeboren. Maar in een veilige samenleving ontwikkelt het kwaad zich niet. De rechtstaat staat dat niet toe.
De machtspositie van de man is niet alleen door geld, vaak ook gewoon door leeftijd. Een meisje van 18 is geen gelijkwaardige partij voor een volwassen kerel van 40. Niet mentaal en niet fysiek.
Ze zeiden dat het niet kon. Toen kwam er iemand die dat niet wist en die deed het gewoon.
Rispenser schreef:
24-01-2022 14:07
Veel beter dan victim blaming waar ik ver weg van wil blijven.

Daders blijven nog steeds strafbaar, of het in de genen zit of niet.
Oh oh oh. Het is niet het een of het ander hè? Er bestaat niet 1 type verkrachter, er zijn meerdere soorten en gevormd door meerdere invloeden.

Trouwens: ‘het zit in de genen, is evolutionair zo’ is (buiten foutief) net zo erg als victim blaming, want ‘we kunnen er niets aan doen’.

Je hebt mijn vraag op jouw ridicule theorie nog niet beantwoord trouwens: volgens jou is een mannelijk produkt van een verkrachte vrouw genetisch belast met een verkrachtersgen. Hoe zit dat dan als die verkrachte vrouw een dochter baart?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Rispenser schreef:
24-01-2022 14:14
Bij de Holocaust is dezelfde discussie. Hoe kan een normaal Duits volk (1925) binnen één generatie (1945) omturnen naar een volk schuldig aan massamoord en genocide.

De verklaring is dat het kwaad in de mens zit. Het is aangeboren. Maar in een veilige samenleving ontwikkelt het kwaad zich niet. De rechtstaat staat dat niet toe.
Een rondje Google leert dat er geregeld onderzoek is gedaan naar criminele genen en dat deze niet aangetoond zijn….
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Rispenser schreef:

Ik denk dat je wat minder vaak op forums als 4chan moet rondhangen. Je wordt er niet slimmer en en aantrekkelijk gesprekspartner van.

Laat me raden: de redpilled en blackpill theorie is iets wat jij onderschrijft?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Precies, het verlegt net zo goed de verantwoordelijkheid.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het zo erg wat er is gebeurd en het is goed dat de beerput open is. Ik denk dat echt elke vrouw wel een keer iets heeft meegemaakt. Ik kom uit de jaren 60 en toen ik ik meisje van 20 was, dacht ik dat dit gedrag normaal was. Te dichtbij komen staan bij het kopieerapparaat. Een hand op je heup, schunnige opmerkingen, te lang naar je boezem kijken, een erectie tegen je billen drukken ....

En ik vind oprecht dat #me-too veel goed heeft gedaan maar het spel moet wel altijd vanuit gelijkwaardigheid gespeeld worden; de ‘begeerde’ heeft ook een rol en verantwoordelijkheid.

En even om de algemene discussie op te laden (dit staat buiten het Voice schandaal).

Mannen en vrouwen kleden zich leuk, maken zich op en ruiken lekker. Dit hoort bij het gelijkwaardige spel tussen de mens, man en vrouw. Als basis is dit toch om gezien te worden, om aantrekkelijk te zijn. In eerste instantie voor jezelf en je zelfvertrouwen maar zeker ook voor de buitenwereld. Vrienden, collega's, mensen op straat. Het doet ons zelfvertrouwen groeien. We vinden het fijn als we er goed uitzien en een compliment krijgen.

Als zo’n dame langskomt en de man kijkt ernaar en maakt een positieve opmerking, is dat dan altijd verkeerd? In de gehele natuur zijn mannen geïnteresseerd in de vrouw, andersom ook maar het jachtgedrag is sterker aanwezig in de man. Er bestaat echter ook iets als sociaal aangepast gedrag waar sommige mannen geen kaas van hebben gegeten.

Maar we moeten wel open blijven staan voor elkaars natuurlijke aard. Als ik een leuke man tegenkom, goed gekleed en lekker geurend, kijk ik ook langer en indringender. Ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt. Wat ruik je lekker of wat zie je er leuk uit. Mannen en vrouwen zijn geen robots en gevoelens mogen derhalve best getoond worden, doch altijd met respect voor elkaar, zodat niet alles als #MeToo gekenmerkt wordt.
Chienandalou schreef:
24-01-2022 13:30
Maar jij stelt dus dat een verkrachter zijn aangeboren is voortkomend uit verkrachting? Je snapt toch zelf ook wel dat dat op zijn zachts gezegd een beetje vreemd is?

Er bestaat geen verkrachtersgen die jaren en jaren wordt doorgegeven hoor.
Volledig mee eens, dat alle foute mannen verantwoordelijk zijn voor hun daden en dat machtsmisbruik bestraft moet worden.

Een verkrachters gen bestaat.
Hersenscans van geharde criminelen laten een donkere materie zien tussen de twee frontale kwabben. Dat gedeelte regelt het gevoel van emphatie en verdriet.
Die afwijking is erfelijk. Ook bij vrouwen kan dit ook tot misdaad leiden.
Rispenser schreef:

In de periode die jij aanhaalt waren de meeste mensen gewoon bang. Door (straat)terreur, knokploegen, intimidatie en geweld. Mensen keken uit angst hooguit de andere kant op, maar waren geen belichaming van het kwaad.

En dat is ook de parallel met The Voice. Angst en intimidatie op de werkvloer maakt de wegkijkers niet gelijk intrinsiek slecht.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven