BOOS: aantijgingen tvoh
zaterdag 15 januari 2022 om 12:26
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS
Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
maandag 24 januari 2022 om 15:40
Tsja, wij (het volk) zijn geen factor in deze zaken hè? Niemand is ons enige uitleg verplicht. Ik hoop dan ook echt dat ieder die zich meldt dit in redelijke anonimiteit kan doen.
Er is door onderzoeksjournalistiek een patroon van machtsmisbruik en overschrijdend gedrag geschetst met (mogelijke) gruwelijke daden en daders. Dat heeft nieuwswaarde en maatschappelijk belang. Publieke personen zijn dan nog wel te vermelden, een regisseur is geen publiek persoon.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 24 januari 2022 om 15:46
Ze zegt: "Ik weet jammer genoeg dat er een groot verschil zit tussen wat Job heeft gedaan, en wat met name Ali B heeft gedaan."Chienandalou schreef: ↑24-01-2022 15:34Nogmaals: de gruwelijke vermeende daden van Marco B zijn al eerder naar buiten gekomen. In het marco b topic hebben vele mensen hun heftige ervaringen gedeeld die hierdoor getriggerd werden. De reden dat het in deze docu nu ‘klein’ gehouden is, is denk ik omdat bij die eerdere aangifte de naam van dat meisje binnen no time op straat lag en dat hij laaghartig meteen publiekelijk in de tegenaanval (tegenaangifte) ging. Door nu de berichtgeving hierover wat beperkter te houden kan dus te maken hebben met het beschermen van de privacy van de minderjarige slachtoffers.
Duidelijk.
Trouwens: Katja zegt niet zozeer dat zij gedrag van Ali erger vindt dan van Job. Zij koppelt alleen de daad en de persoon los. Ali was al geen vriend en dus walgelijk, Job was altijd al een vriend: zij vindt zijn daden walgelijk, maar door de al bestaande vriendschap heeft zij gekozen hem als persoon als vriend te zien en zijn daden te verafschuwen.
Ik weet niet of ik dat ook zo zou zien, maar dat is wat zij schrijft.
Een beetje zoals Linda de Mol en Leontien in eerste instantie hun partners nog bijstonden.
Hoezo zit er verschil? Verkrachting en aanranding is precies dat, ongeacht wie het doet.
maandag 24 januari 2022 om 15:52
Job Gosschalk heet ie geloof ik.
Toevallig in de Linda:
https://www.linda.nl/nieuws/dit-zijn-al ... timidatie/
maandag 24 januari 2022 om 15:53
Job Gosschalk, regisseur bij Kemna Casting, die tijdens de me too periode beschuldigd werd van seksuele intimidatie tijdens castings door veel verschillende mannelijke acteurs.
Tjezus, wat vals
maandag 24 januari 2022 om 15:56
Dat heeft zij niet geschreven. Ten eerste noemde zij geen namen, ten tweede benoemde ze dat hetzelfde gedrag even erg is en dat daarnaast vele anderen nog erger gedracht vertonen. En daarna komt het verhaal over daad en vriendschap.
Ik ben het daarin ook niet helemaal met haar eens. Maar wat jij stelt heeft ze volgens mij (correct me if i’m wrong, ik ga hier uit van haar IG post en reacties) niet gezegd.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 24 januari 2022 om 15:59
Nou wacht even... dat typ je nu wel zo.. Maar persoonlijk vind ik dat het er nu op gaat lijken dat er straks helemaal niks meer kan en mag.
vandaar dat ik dat me af vraag. Trouwens net als de andere opa van kleindochter... Dat ging nog met een grapje hoeven wij de luier niet meer te doen.
Linda was trouwens door haar vader al gewaarschuwd voor Jeroen, begin er niet aan, als bandlid krijgt hij de meisjes voor het oprapen van een presenteerblaadje. Dan moet je wel stevig in je schoenen staan om daar niet op in te gaan. aldus haar vader.
Waylon is door ex terug gefloten... "wees eerst zelf respectvol naar je geliefden en familie, pas dan mag je je bek opentrekken. Grensoverschrijndend gedrag is niet altijd lichamelijk...
maandag 24 januari 2022 om 16:01
Ik begrijp wel waarom de verhalen van Marco wat minder in beeld zijn gekomen. Als het namelijk een minderjarige betreft worden zaken toch meer achter gesloten deuren behandeld ter bescherming van het slachtoffer. Die spreekt met speciale rechercheurs en niet met journalisten voor een camera. Dat is dus erg zorgvuldig van het progamma. Een volwassene kan je anoniem haar verhaal laten doen. En dat is al vreselijk moeilijk (zoals we zagen). Maar een minderjarige moet je toch meer beschermen. En gesprekken met de werkplek zijn dan al heftig genoeg.
Ook bestaat altijd de kans op herkenning. En zullen mensen het slachtoffer aanvallen en haar verklaring totaal uit elkaar trekken om er van alles van te vinden.
Dit is dus absoluut niet gedaan om Marco te beschermen. Op deze manier is het toch benoemd. De details gaan het publiek niets aan. Het is al erg genoeg. Dit is voldoende om te laten zien dat het speelt zodat anderen zich kunnen melden.
Ook bestaat altijd de kans op herkenning. En zullen mensen het slachtoffer aanvallen en haar verklaring totaal uit elkaar trekken om er van alles van te vinden.
Dit is dus absoluut niet gedaan om Marco te beschermen. Op deze manier is het toch benoemd. De details gaan het publiek niets aan. Het is al erg genoeg. Dit is voldoende om te laten zien dat het speelt zodat anderen zich kunnen melden.
maandag 24 januari 2022 om 16:05
Het maakt mij verdrietig dat je het verschonen van je kleindochter seksualiseert en in een discussie meeneemt waar het gaat over seksueel grensoverschrijdend gedrag, aanranding, verkrachting en machtsmisbruik.1960to4 schreef: ↑24-01-2022 15:59Nou wacht even... dat typ je nu wel zo.. Maar persoonlijk vind ik dat het er nu op gaat lijken dat er straks helemaal niks meer kan en mag.
vandaar dat ik dat me af vraag. Trouwens net als de andere opa van kleindochter... Dat ging nog met een grapje hoeven wij de luier niet meer te doen.
Linda was trouwens door haar vader al gewaarschuwd voor Jeroen, begin er niet aan, als bandlid krijgt hij de meisjes voor het oprapen van een presenteerblaadje. Dan moet je wel stevig in je schoenen staan om daar niet op in te gaan. aldus haar vader.
Waylon is door ex terug gefloten... "wees eerst zelf respectvol naar je geliefden en familie, pas dan mag je je bek opentrekken. Grensoverschrijndend gedrag is niet altijd lichamelijk...
Opa verschoont de baby…… dat heeft hier niks mee van doen
Of is opa een pedofiel?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
maandag 24 januari 2022 om 16:11
nee dat doe ik niet... maar die arm om je heen die vroeger zo gewoon was, bij b.v. een felicitatie en bij een compliment b.v. was allemaal heel gewoon. Nu mogen zulke dingen niet meer. Waar stop het dan????Lorrelies schreef: ↑24-01-2022 16:05Het maakt mij verdrietig dat je het verschonen van je kleindochter seksualiseert en in een discussie meeneemt waar het gaat over seksueel grensoverschrijdend gedrag, aanranding, verkrachting en machtsmisbruik.
Opa verschoont de baby…… dat heeft hier niks mee van doen
Of is opa een pedofiel?
maar misschien zit daar ook wel een leeftijds dingetje bij? een twintiger zal daar (denk ik) anders tegen aan kijken dan een zestiger?? Ik weet ff niet hoe ik het beter moet uiteggen..
maandag 24 januari 2022 om 16:11
Machtsverhoudingen en dingen die structureel gebeuren op een intimiderende manier zijn het probleem. Niet dat je ineens ‘niets meer mag’. En als je het verscchil niet aanvoelt of ziet: vraag het.1960to4 schreef: ↑24-01-2022 15:59Nou wacht even... dat typ je nu wel zo.. Maar persoonlijk vind ik dat het er nu op gaat lijken dat er straks helemaal niks meer kan en mag.
Jeroen rietberger deed dingen ongevraagd en meisjes durfden daar niets van te zeggen. Wat heb je ‘een geil broekje aan’ is ongepast. Daar is geen woord frans aan. Ongevraagd aan billen zitten is ongepast, ook geen woord frans aan, omgevraagd dickpics versturen is ongepast en strafbaar, ook geen woord frans aan.
Iemand die je leuk vindt in de kroeg of in de supermarkt bejegen je toch ook niet zo als je een beetje kans wil maken? Een compliment kan prima, flirten ook, maar als dat niet beantwoord wordt, houd het op, doordrammen is dan ook ongepast.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 24 januari 2022 om 16:17
Wie zegt dat die dingen niet meer mogen? Het gaat erom wie en hoe. Dus arm im je heen ter troost van een bekende? Ja waarom niet. Je leidingevende, leraar, coach of bandleider? Zou ik niet doen. Een compliment: ja, zolang het compliment niet gericht is op seksuele toespelingen.1960to4 schreef: ↑24-01-2022 16:11nee dat doe ik niet... maar die arm om je heen die vroeger zo gewoon was, bij b.v. een felicitatie en bij een compliment b.v. was allemaal heel gewoon. Nu mogen zulke dingen niet meer. Waar stop het dan????
maar misschien zit daar ook wel een leeftijds dingetje bij? een twintiger zal daar (denk ik) anders tegen aan kijken dan een zestiger?? Ik weet ff niet hoe ik het beter moet uiteggen..
En wat mensen onderling in hun eigen crowd zeggen en doen is natuurlijk helemaal aan henzelf. Als iedereen binnen een vriendengroep elkaar begroet met een ‘he pik’ en een swaffel, be my guest, val daar alleen anderen niet mee lastig. En als je meekt dat iemand dat in de groep niet prettig vindt, ook dan niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 24 januari 2022 om 16:35
@beide oma's (en opa's), wat er speelt doordenken naar een luier niet meer mogen verschonen vind ik een nogal sneue manier van doordraven.
Dit gaat om ongewenst, grensoverschrijdend gedrag, dat heeft niks met de normale verzorging van een baby te maken, kom op zeg.
Dit gaat om ongewenst, grensoverschrijdend gedrag, dat heeft niks met de normale verzorging van een baby te maken, kom op zeg.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
maandag 24 januari 2022 om 16:37
Katja bedoel je? Ik heb geen idee of dat überhaupt zo is wat je schrijft? Heb het even gemist denk ik. Ik weet niet eens wie die Job is.
maandag 24 januari 2022 om 16:37
Geen probleem. Ik had het ook pas gelezen nadat iemand anders het benoemde. Deed haar initieel betoog teniet wat mij betreft. Zeker na het artikel van Linda te hebben gelezen.Chienandalou schreef: ↑24-01-2022 16:04Ah @murdochen: excuus, ik lees in een andere comment dat zij dit inderdaad zo benoemt met namen. Ja, mij lijkt het even erg en ik snap ook niet waarom zij daar een verschil in ziet.
maandag 24 januari 2022 om 16:40
https://www.trouw.nl/nieuws/katja-schuu ... gle.com%2F
Ik geloof niet dat Katja deze twee zaken vergelijkt. Alleen is Job Gosschalk een goede vriend van haar en zij besloot die band niet te verbreken toen hij in opspraak raakte.
Ik geloof niet dat Katja deze twee zaken vergelijkt. Alleen is Job Gosschalk een goede vriend van haar en zij besloot die band niet te verbreken toen hij in opspraak raakte.
maandag 24 januari 2022 om 16:41
Waar is de greens tussen aanranden en verkrachting?deadpoetssociety schreef: ↑24-01-2022 15:57Ah. Zo te zien is het enige verschil dat die Job kennelijk een structurele aanrander was, en Ali nu ja dat moet nog allemaal blijken vrees ik.
Vreselijk voor die mannen ook (die aspirant acteurs).
Bijv iemand dwingen te masturberen, valt dat nog onder het kopje aanranding? Als Ali B de meisjes onder druk had gezet om te masturberen terwijl hij toekeek, is dat dan aanranding of verkrachting?
Dit is een serieuze vraag.
maandag 24 januari 2022 om 16:43
Ik zou zelf overigens echt niet weten of ik dat kan. Een vriendschap in stand blijven houden met iemand die zulke walgelijke dingen doet. Je hoopt het nooit mee te maken natuurlijk dat je je zo in iemand vergist. Als iemand zoiets walgelijks doet, kun je dan nog wel de mooie dingen van iemand zien. Dingen die er natuurlijk ook heus waren en misschien ook nog steeds zijn.
maandag 24 januari 2022 om 16:49
Snap ik. Je moet een kind ook niet in de positie willen plaatsen. Maar BOOS is juist een programma dat bekend staat als "rauw" en confronterend toch? Dan vind ik het anoniem interviewen van mensen die slachtoffer van Marco zijn wel daarin passen, in dit geval ouders of andere mensen die meer kunnen vertellen over . Maar dat zijn mijn gedachten dan.evelien2010 schreef: ↑24-01-2022 16:01Ik begrijp wel waarom de verhalen van Marco wat minder in beeld zijn gekomen. Als het namelijk een minderjarige betreft worden zaken toch meer achter gesloten deuren behandeld ter bescherming van het slachtoffer. Die spreekt met speciale rechercheurs en niet met journalisten voor een camera. Dat is dus erg zorgvuldig van het progamma. Een volwassene kan je anoniem haar verhaal laten doen. En dat is al vreselijk moeilijk (zoals we zagen). Maar een minderjarige moet je toch meer beschermen. En gesprekken met de werkplek zijn dan al heftig genoeg.
maandag 24 januari 2022 om 16:52
Lol Katja ja.
Ik weet niet hoe ik plaatjes kan plakken, maar dat is letterlijk hoe ze het schrijft.
Wbt Job, zie link wat ik hierboven heb toegevoegd. Katja nam het van begin af aan voor hem op.
maandag 24 januari 2022 om 16:52
Ik had net een discussie met mijn man en vertelde hem dat ik dacht dat Marco en Ali (o.a.) nooit meer op TV komen als gasten/panel leden of wat dan ook.
Mijn man had het idee dat ze met een aantal jaar een mea culpa bij een ochtend show / radio programma doen en hop ze zijn er weer.
Wat denken jullie?
Mijn man had het idee dat ze met een aantal jaar een mea culpa bij een ochtend show / radio programma doen en hop ze zijn er weer.
Wat denken jullie?
maandag 24 januari 2022 om 16:53
Volgens mij is de grens of een lichaam binnengedrongen wordt of niet.Morduchen schreef: ↑24-01-2022 16:41Waar is de greens tussen aanranden en verkrachting?
Bijv iemand dwingen te masturberen, valt dat nog onder het kopje aanranding? Als Ali B de meisjes onder druk had gezet om te masturberen terwijl hij toekeek, is dat dan aanranding of verkrachting?
Dit is een serieuze vraag.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in