BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Hoe zit het eigenlijk met Marco en de beschuldigingen aan zijn adres? Aan 13 jarige meisjes zitten.

Mijn kind is zelf 13, ik word misselijk bij de gedachte dat een vieze middle-aged man alleen al naar haar zou kijken op een sexuele manier. Laat staan haar aanraken.

Valt mij op dat zowel hier in dit topic, als elders de pijlen meer gericht lijken op Ali B.

Zelfs Katia Schuurman vindt het veul erger wat Ali heeft gedaan dan haar mattie Job, Meten met twee maten heet dat.
morduchen wijzigde dit bericht op 24-01-2022 15:03
0.21% gewijzigd
Vind ik ook, maar van een strafrechtelijk onderzoek komt voorlopig niets naar buiten en wanneer het omvangrijker is dan gedacht, dan kan zo een zaak zelfs een paar jaar duren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Morduchen schreef:
24-01-2022 14:55
Hoe zit het eigenlijk met Marco en de beschuldigingen aan zijn adres? Aan 13 jarige meisjes zitten.

Mijn kind is zelf 13, ik wordt misselijk bij de gedachte dat een vieze middle-aged man alleen al naar haar zou kijken op een sexuele manier. Laat staan haar aanraken.

Valt mij op dat zowel hier in dit topic, als elders de pijlen meer gericht lijken op Ali B.

Zelfs Katia Schuurman vind het veul erger wat Ali heeft gedaan dan haar mattie Job, Meten met twee maten heet dat.
Er is een Marco B topic en hij heeft al eerder een aangifte tegen zich gehad. De emoties daarover zijn denk ik daar veel gedeeld.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
24-01-2022 14:58
Er is een Marco B topic en hij heeft al eerder een aangifte tegen zich gehad. De emoties daarover zijn denk ik daar veel gedeeld.
De beschuldigingen van billen van 13/14 jarige meisjes aanraken en volgen was pas in de BOOS uitzending benoemd. Tussen neus en lippen overigens.
Roekiezoekie schreef:
24-01-2022 14:43
Volledig mee eens, dat alle foute mannen verantwoordelijk zijn voor hun daden en dat machtsmisbruik bestraft moet worden.

Een verkrachters gen bestaat.
Hersenscans van geharde criminelen laten een donkere materie zien tussen de twee frontale kwabben. Dat gedeelte regelt het gevoel van emphatie en verdriet.
Die afwijking is erfelijk. Ook bij vrouwen kan dit ook tot misdaad leiden.
Het kán zo zijn dat mensen op een bepaalde manier bedraad zijn dat zij bijvoorbeeld een ‘kort lontje’ hebben. Middels opvoeding/therapie/sociale omgeving kan worden bepaald hoe dat ‘korte lontje’ zich verder in je leven gedraagt. Het is niet zo dat als die erfelijke afwijking hebt die jij omschrijft dat je dan per definitie een verkrachter bent. Of een moordenaar, laat staan beiden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Morduchen schreef:

Mijn kind is zelf 13, ik wordt misselijk bij de gedachte dat een vieze middle-aged man alleen al naar haar zou kijken op een sexuele manier. Laat staan haar aanraken.

Zelfs Katia Schuurman vind het veul erger wat Ali heeft gedaan dan haar mattie Job, Meten met twee maten heet dat.
Bij mij persoonlijk hebben de verklaringen in BOOS over Ali B. veel indruk gemaakt. Waren redelijk gedetailleerd en smerig. Ging leven en kwam goed binnen. Die uitval van Ali B. tegen Waylon heeft dat beeld alleen maar bevestigd. Ik heb beeld bij Ali B. zeg maar.
Bij Borsato ontbreken die getuigenissen en die beelden in de media. Misschien dat dat uitmaakt in hoe je tegen diverse zaken aankijkt? (Los van het feit dat het verschrikkelijk wat Borsato op zijn kerfstok heeft.)
Roekiezoekie schreef:

Een verkrachters gen bestaat.
Hersenscans van geharde criminelen laten een donkere materie zien tussen de twee frontale kwabben. Dat gedeelte regelt het gevoel van emphatie en verdriet.
Die afwijking is erfelijk. Ook bij vrouwen kan dit ook tot misdaad leiden.
Nonsens. Ze hebben geen specifiek gen kunnen identificeren voor seksuele agressie. Wel voor impulsief gedrag egoïsme, dit samen met je nurture zorgt ervoor hoe de persoon zich verder ontwikkelt en gedraagt
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Morduchen schreef:
24-01-2022 15:01
De beschuldigingen van billen van 13/14 jarige meisjes aanraken en volgen was pas in de BOOS uitzending benoemd. Tussen neus en lippen overigens.
Ja, maar die zongen al weken rond en die eerdere aangifte gaat nog wel een stukje verder dan dat.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Morduchen schreef:

Mijn kind is zelf 13, ik word misselijk bij de gedachte dat een vieze middle-aged man alleen al naar haar zou kijken op een sexuele manier. Laat staan haar aanraken.

Zelfs Katia Schuurman vindt het veul erger wat Ali heeft gedaan dan haar mattie Job, Meten met twee maten heet dat.
Bij Marco Borsato was kennelijk al in december een aangifte gedaan die veel ernstiger is, maar dit werd in BOOS niet zo belicht. Dus ik vind Ali B en Marco redelijk gelijk opgaan in vreselijkheid.

Maar wat ik me ook afvraag is waar hij nu is. Van Ali B en Jeroen Rietbergen is bekend dat ze nu beiden in het buitenland zitten, maar over Marco hoor je niks.

En dan schijnt er ook nog die regisseur te zijn die nog erger is, maar daarover hoor je ook niks.
deadpoetssociety schreef:
24-01-2022 15:11
Bij Marco Borsato was kennelijk al in december een aangifte gedaan die veel ernstiger is, maar dit werd in BOOS niet zo belicht. Dus ik vind Ali B en Marco redelijk gelijk opgaan in vreselijkheid.

Maar wat ik me ook afvraag is waar hij nu is. Van Ali B en Jeroen Rietbergen is bekend dat ze nu beiden in het buitenland zitten, maar over Marco hoor je niks.

En dan schijnt er ook nog die regisseur te zijn die nog erger is, maar daarover hoor je ook niks.
Marco is voorgoed vertrokken naar Italië. Hij schijnt een woning gekocht te hebben op een eiland.
Ik heb oprecht medelijden met Linda en Leontien. Ik verwacht Linda binnenkort bij een talkshow, bij Beau of zo. Ik denk dat zij daar ballen genoeg voor heeft.
Bergje65 schreef:
Ik vind het zo erg wat er is gebeurd en het is goed dat de beerput open is. Ik denk dat echt elke vrouw wel een keer iets heeft meegemaakt. Ik kom uit de jaren 60 en toen ik ik meisje van 20 was, dacht ik dat dit gedrag normaal was. Te dichtbij komen staan bij het kopieerapparaat. Een hand op je heup, schunnige opmerkingen, te lang naar je boezem kijken, een erectie tegen je billen drukken ....

En ik vind oprecht dat #me-too veel goed heeft gedaan maar het spel moet wel altijd vanuit gelijkwaardigheid gespeeld worden; de ‘begeerde’ heeft ook een rol en verantwoordelijkheid.

En even om de algemene discussie op te laden (dit staat buiten het Voice schandaal).

Mannen en vrouwen kleden zich leuk, maken zich op en ruiken lekker. Dit hoort bij het gelijkwaardige spel tussen de mens, man en vrouw. Als basis is dit toch om gezien te worden, om aantrekkelijk te zijn. In eerste instantie voor jezelf en je zelfvertrouwen maar zeker ook voor de buitenwereld. Vrienden, collega's, mensen op straat. Het doet ons zelfvertrouwen groeien. We vinden het fijn als we er goed uitzien en een compliment krijgen.

Als zo’n dame langskomt en de man kijkt ernaar en maakt een positieve opmerking, is dat dan altijd verkeerd? In de gehele natuur zijn mannen geïnteresseerd in de vrouw, andersom ook maar het jachtgedrag is sterker aanwezig in de man. Er bestaat echter ook iets als sociaal aangepast gedrag waar sommige mannen geen kaas van hebben gegeten.

Maar we moeten wel open blijven staan voor elkaars natuurlijke aard. Als ik een leuke man tegenkom, goed gekleed en lekker geurend, kijk ik ook langer en indringender. Ik heb ook wel eens een opmerking gemaakt. Wat ruik je lekker of wat zie je er leuk uit. Mannen en vrouwen zijn geen robots en gevoelens mogen derhalve best getoond worden, doch altijd met respect voor elkaar, zodat niet alles als #MeToo gekenmerkt wordt.

prima post...
ook ik ben van 1960...
kan me hier goed in vinden.
Ik hoop dat er wel een wat menselijke maat kan blijven bestaan bij een rot bericht... als in een overlijden of zo.
Dan zou ik nog steeds een hand op mijn arm als steun waarderen..

mijn man vroeg zich al af: jemig kan ik nog wel de luier ven kleindochter verschonen?? Als jij buiten loopt met de honden. Stel dat ze gepoept heeft, dan veeg je dat toch schoon...?
Siri schreef:
24-01-2022 15:03
Bij mij persoonlijk hebben de verklaringen in BOOS over Ali B. veel indruk gemaakt. Waren redelijk gedetailleerd en smerig. Ging leven en kwam goed binnen. Die uitval van Ali B. tegen Waylon heeft dat beeld alleen maar bevestigd. Ik heb beeld bij Ali B. zeg maar.
Bij Borsato ontbreken die getuigenissen en die beelden in de media. Misschien dat dat uitmaakt in hoe je tegen diverse zaken aankijkt? (Los van het feit dat het verschrikkelijk wat Borsato op zijn kerfstok heeft.)
En dat is denk ik wat het verschil maakt. En teens wat het opvallend maakt. Sexueel misbruik en verkrachting is op zich iets wat de meeste mensen ( gelukkig) verafschuwen, maar sexueel misbruik van kinderen is denk ik wel echt iets wat tien keer zo hard binnenkomt bij mensen.

Het is dus zeer opvallend dat het "terloops" wel benoemd is in BOOS, maar niet echt inhoudelijk. Er werden geen ouders of slachtoffers anoniem geintervieuwd, er werd niets vermeld over aangiftes.

Hierdoor verbleekt het bijna naast de beschuldigingen aan het adres van Ali B.
En dat zie ik dus in deze thread terug , maar ook in de aangehaalde reactie van Katia. Die dus wat Ali B erger vind dan wat die Job heeft gedaan.

Ik vind dat op zijn minst bijzonder.
Bergje65 schreef:
24-01-2022 15:13
Marco is voorgoed vertrokken naar Italië. Hij schijnt een woning gekocht te hebben op een eiland.
Zullen ze daar blij mee zijn…
Morduchen schreef:
24-01-2022 15:01
Vertel, hoe denk jij dat het komt dat ali op dit moment meer aandacht krijgt?
1960to4 schreef:
24-01-2022 15:16
prima post...
ook ik ben van 1960...
Ik hoop dat er wel een wat menselijke maat kan blijven bestaan bij een rot bericht... als in een overlijden of zo.

mijn man vroeg zich al af: jemig kan ik nog wel de luier ven kleindochter verschonen?? Als jij buiten loopt met de honden. Stel dat ze gepoept heeft, dan veeg je dat toch schoon...?
Aantrekkingskracht, elkaar verleiden, manier van kleden en daarnaar handelen in een gelijkwaardige situatie hebben niets met dit onderwerp te maken. Het gaat over het overschrijden van grenzen en machtsverhoudingen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Morduchen schreef:
24-01-2022 15:18
En dat is denk ik wat het verschil maakt. En teens wat het opvallend maakt. Sexueel misbruik en verkrachting is op zich iets wat de meeste mensen ( gelukkig) verafschuwen, maar sexueel misbruik van kinderen is denk ik wel echt iets wat tien keer zo hard binnenkomt bij mensen.

Het is dus zeer opvallend dat het "terloops" wel benoemd is in BOOS, maar niet echt inhoudelijk. Er werden geen ouders of slachtoffers anoniem geintervieuwd, er werd niets vermeld over aangiftes.

En dat zie ik dus in deze thread terug , maar ook in de aangehaalde reactie van Katia. Die dus wat Ali B erger vind dan wat die Job heeft gedaan.

Hij heeft ook een tegenaangifte gedaan van smaad (bij die in december). Misschien dat ze daarom bij BOOS voorzichtiger waren, en die zaak ging ook niet over The Voice. Maar die aangifte loopt dus daar horen we vast nog wel meer van…

Ik ben ook heel benieuwd hoeveel aangiftes er nu eind deze maand tegen de heren binnen zullen zijn gekomen. Of nu ja, heren… ik hoop dat veel vrouwen moed zullen verzamelen! Ik denk zomaar eens dat de beerput nog groter is.
Bergje65 schreef:
24-01-2022 15:15
Ik heb oprecht medelijden met Linda en Leontien. Ik verwacht Linda binnenkort bij een talkshow, bij Beau of zo. Ik denk dat zij daar ballen genoeg voor heeft.
Ik heb medelijden met de kinderen van alib, zijn nog minderjarig...
Chienandalou schreef:
24-01-2022 15:10
Ja, maar die zongen al weken rond en die eerdere aangifte gaat nog wel een stukje verder dan dat.
Dat heb ik gemist dan. Wist wel dat er een aangifte ligt.
Chienandalou schreef:
24-01-2022 15:21
Aantrekkingskracht, elkaar verleiden, manier van kleden en daarnaar handelen in een gelijkwaardige situatie hebben niets met dit onderwerp te maken. Het gaat over het overschrijden van grenzen en machtsverhoudingen.
Dat weet ik maar we moeten ervoor waken om het "gewone" spel tussen man en vrouw kwijt te raken. Ik heb het onderwerp gisteren besproken met mijn volwassen zoon en mijn man. Een gewone open discussie en het gevoel dat zij nu hebben. Ze hebben beiden toegegeven wel een wat tegen een vrouw gezegd te hebben. Misschien op of over het randje. Nu, voor het eerst denken ze er over na en beseffen dat het niet goed was... toen niet en nu niet en nooit niet. Beiden hebben ook het gevoel dat ze voortaan extra op moeten passen...ook met een gewoon compliment. En dat is wat ik jammer vindt. De scheidinglijn is nl. heel dun.
deadpoetssociety schreef:
24-01-2022 15:11

Dat is toch best opmerkelijk.
1960to4 schreef:
24-01-2022 15:16
prima post...
ook ik ben van 1960...

Wat heeft dit met grensoverschrijdend gedrag en machtsmisbruik te maken?

Helemaal niks.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Ik vind dat niet jammer. Vrouwen hebben continu het gevoel dat ze moeten oppassen. Als mannen dat gevoel nou ook eens zouden krijgen zou een boel ellende voor vrouwen schelen. Dan maar wat minder spontaan.
Snoesje83 schreef:
24-01-2022 15:19
Vertel, hoe denk jij dat het komt dat ali op dit moment meer aandacht krijgt?
Dat is dus de vraag. Het is opvallend en de vraag is waarom.

Waarom vind een Katia ( ik neem haar nu even als voorbeeld omdat ze dat ook zo letterlijk verwoord in haar reactie) het erger wat Ali B ( ze noemde geen Marco ) heeft gedaan dan Job Schalken ?
morduchen wijzigde dit bericht op 24-01-2022 15:39
40.21% gewijzigd
Morduchen schreef:
24-01-2022 15:18

Nogmaals: de gruwelijke vermeende daden van Marco B zijn al eerder naar buiten gekomen. In het marco b topic hebben vele mensen hun heftige ervaringen gedeeld die hierdoor getriggerd werden. De reden dat het in deze docu nu ‘klein’ gehouden is, is denk ik omdat bij die eerdere aangifte de naam van dat meisje binnen no time op straat lag en dat hij laaghartig meteen publiekelijk in de tegenaanval (tegenaangifte) ging. Door nu de berichtgeving hierover wat beperkter te houden kan dus te maken hebben met het beschermen van de privacy van de minderjarige slachtoffers.

Verder is Marco wel overal klaar en gecanceld, zijn wassenbeeld is uit museum gehaald, boehoe.

Trouwens: Katja zegt niet zozeer dat zij gedrag van Ali erger vindt dan van Job. Zij koppelt alleen de daad en de persoon los. Ali was al geen vriend en dus walgelijk, Job was altijd al een vriend: zij vindt zijn daden walgelijk, maar door de al bestaande vriendschap heeft zij gekozen hem als persoon als vriend te zien en zijn daden te verafschuwen.

Ik weet niet of ik dat ook zo zou zien, maar dat is wat zij schrijft.

Een beetje zoals Linda de Mol en Leontien in eerste instantie hun partners nog bijstonden.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven