BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
Chienandalou schreef:
25-01-2022 09:19
‘Ze kreeg onder meer te horen dat ze haar topje wat lager moest trekken ‘om haar talenten uit te spelen’.’

Ik zie niet waar dit een compliment moet zijn? Haar talent is zingen, niet haar borsten.
Nou inderdaad, als dit voorbeelden moeten zijn van dat zogenaamde grijze gebied??

Echt, ik heb nog geen een voorbeeld gezien waarvan ik ook maar een beetje ging twijfelen.
Chienandalou schreef:
25-01-2022 09:19
‘Ze kreeg onder meer te horen dat ze haar topje wat lager moest trekken ‘om haar talenten uit te spelen’.’

Ik zie niet waar dit een compliment moet zijn? Haar talent is zingen, niet haar borsten.
Precies, waarom gebeurt dit bij vrouwen?

Als je zoiets tegen een knul zou zeggen 'trek je broek lekker hoog op zodat iedereen ziet wat je daar in huis hebt' dan zou iedereen dat raar vinden en dat gebeurt ook niet.

Jonge knullen worden soms wel neergezet als de leuke 'boy next door' zodat tienermeisjes er op stemmen en mogen dan bijv niet vertellen dat ze op jongens vallen. Daar vind ik ook wel wat van.
Stressed is just desserts spelled backwards
Waarom zou zoiets grijs zijn? Is het ook zo grijs als mijn echtgenoot dit zou zeggen tegen een collega? Nee toch zeker. Het feit dat die mevrouw gaat optreden maakt toch niet dat het dan wél wel een onschuldig compliment is.
En ook: "wat zie je er prachtig uit" zegt natuurlijk veel:
- kennelijk houdt hij zijn ogen niet in zijn zak (hij is regisseur, geen stylist), dat alleen al geeft een onveilig gevoel,
- waarom meent hij dat anderen op zijn complimenten zitten te wachten?
- waarom meent hij een vrouw zichzelf goed te moeten laten voelen door haar met haar uiterlijk te complimenteren?
- wat heeft dat uiterlijk überhaupt met zingen te maken?
- waarom meent hij dit te moeten zeggen tegen veel jongere kandidates?
En zo kan ik nog wel 10 vragen bedenken die al laten zien dat dit echt niet zomaar een aardig compliment is, maar heel veelzeggend is over vervaagd normbesef.
En dan heb ik het nog niet eens over "draai je eens om" en de opmerking over dat truitje en talenten, want die lijken me voor iedereen evident onjuist.
LaFleurNoire schreef:
25-01-2022 09:28
Waarom zou zoiets grijs zijn? Is het ook zo grijs als mijn echtgenoot dit zou zeggen tegen een collega? Nee toch zeker. Het feit dat die mevrouw gaat optreden maakt toch niet dat het dan wél wel een onschuldig compliment is.
Eens.

Ik heb ooit een partner gehad werkzaam in deze wereld. Terwijl ik mij sta op te maken voor de wrap party, zegt hij dat ik er niks van moet vinden als hij door die en die op de mond gezoend wordt…..
Say what?
Kwartje wilde echt niet vallen tot ik hem omdraaide en hetzelfde tegen hem zou zeggen als hij mee ging naar een personeelsfeest van mijn werk…
Bleek achteraf dat het verder ging dan alleen op mond zoenen trouwens….
Naakt blijven lopen na bepaalde scènes, naakt bij elkaar op schoot zitten, heel bizar.

En daar staat dan ook een heel productieteam omheen he…. Die daar ook ‘niks’ van vinden.
lorrelies wijzigde dit bericht op 25-01-2022 09:39
5.86% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Als een mannelijke collega tijdens een van de team meetings zegt: Hey! Ben je naar de kapper geweest? Leuk! vat ik dat echt wel op als een complimentje. dat zou ik andersom ook kunnen doen. Maar een opmerking als 'leuk jurkje, komt je figuur mooi in uit' gaat de grens al weer over...
Lorrelies schreef:
25-01-2022 09:36
Eens.

Ik heb ooit een partner gehad werkzaam in deze wereld. Terwijl ik mij sta op te maken voor de wrap party, zegt hij dat ik er niks van moet vinden als hij door die en die op de mond gezoend wordt…..
Say what?
Kwartje wilde echt niet vallen tot ik hem omdraaide en hetzelfde tegen hem zou zeggen als hij mee ging naar een personeelsfeest van mijn werk…
Bleek achteraf dat het verder ging dan alleen op mond zoenen trouwens….
Naakt blijven lopen na bepaalde scènes, naakt bij elkaar op schoot zitten, heel bizar.
Als je partner het leuk vond om op de mond gekust te worden en de vrouw (of man, weet ik niet) die het doet vindt dat ook leuk, dan is er toch geen probleem? Ja, voor jou natuurlijk wel en dat vind ik logisch, maar in het kader van seksueel grensoverschrijdend gedrag?
Wat eten we vanavond?
wolkje75 schreef:
25-01-2022 09:05
Wat vinden jullie van dit artikel? Als het echt zo gegaan zou zijn als de regisseur zegt en hij bedoelde het als compliment zoals hij zegt? Waar ligt de grens dan? Want op den duur mag er niets meer gezegd worden dan?

https://www.hln.be/showbizz/regisseur-t ... ~a41c566a/
Je mag als regisseur niet eens meer vragen of iemand haar truitje lager wil trekken zodat haar tieten beter zichtbaar zijn.
Het is toch ook allemaal wat.

Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij dat je dit vindt vallen onder "je mag ook niks meer zeggen". Sowieso dat gejank over je mag ook niks meer.
makreel schreef:
25-01-2022 09:38
Als je partner het leuk vond om op de mond gekust te worden en de vrouw (of man, weet ik niet) die het doet vindt dat ook leuk, dan is er toch geen probleem? Ja, voor jou natuurlijk wel en dat vind ik logisch, maar in het kader van seksueel grensoverschrijdend gedrag?
Klopt, niet seksueel grensoverschrijdend, ik haakte aan op hoe ‘normaal’ sommige dingen gevonden worden omdat het in showbizz plaatsvindt.

Ik zoen mijn collega’s namelijk geen gedag bij binnenkomst en weggaan, en al helemaal niet op de mond
lorrelies wijzigde dit bericht op 25-01-2022 09:42
9.87% gewijzigd
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
BuzzieBee schreef:
25-01-2022 09:37
Als een mannelijke collega tijdens een van de team meetings zegt: Hey! Ben je naar de kapper geweest? Leuk! vat ik dat echt wel op als een complimentje. dat zou ik andersom ook kunnen doen. Maar een opmerking als 'leuk jurkje, komt je figuur mooi in uit' gaat de grens al weer over...
En die grens is doorgaans ook eerder bereikt als er een bepaalde ongelijkwaardigheid in de relatie zit (zoals regisseur-kandidate).
Ik had een werkgever ooit en die zei dan bijv tegen mij: Nou Maleficent, als je deze broek draagt dan moet ik me wel echt inhouden om je billen niet aan te raken.

Dat is echt super awkward. Ik zie dat niet als een compliment. Een compliment is: wat heb je een mooie broek aan of wat staat die broek je goed.
meisje85 schreef:
25-01-2022 09:41
En die grens is doorgaans ook eerder bereikt als er een bepaalde ongelijkwaardigheid in de relatie zit (zoals regisseur-kandidate).
Oh helemaal eens. Je moet echt gewoon op je woorden letten. Mijn partner zit door zijn functie ook in een machtspositie. (hij heeft een klote baan zou ik zelf vinden, maar hij beoordeeld mensen en afdelingen op de kwaliteit van het werk wat ze afleveren). Die let bij alles wat hij zegt op. Enkel professionele conversaties. Zelfs geen complimentjes. Het KAN gewoon niet Buz zei hij na de uitzending. En ook hier de discussie. Waarom zei die secretaresse bij ons dan niet dat het ze niet leuk vond om Twin Peaks genoemd te worden (wegens haar boezem). Angst man.... Jullie stonden in de rangorde een laag of tig hoger ookal was je maar een 'consultantje'.
BuzzieBee schreef:
25-01-2022 09:18
Ik ben echt nog nooit op TV geweest en krijg regelmatig oneerbare voorstellen via de linkedin mail van mannen die ik werkelijk nog nooit in mijn leven heb gezien. En zo heel actief ben ik niet eens. Why? Andersom zie ik dat echt niet zo snel gebeuren dat vrouwen onbekende mannen op LinkedIn gaan benaderen met rare berichtjes.
Ik heb op LinkedIn de profielfoto alleen zichtbaar voor mijn bekenden staan. Zou dat uitmaken? Triest maar waar.

Heel triest dat je zelfs op een zakelijk netwerk lastig gevallen wordt.
makreel schreef:
25-01-2022 09:38
Met wederzijdse toestemming, zonder dat daar scheve- of machtsverhoudingen aan ten grondslag liggen is het een ander verhaal. Maar dan moet je wél eerst weten of de ontvanger daar ook zo over denkt. Iemand vol op de mond kussen zónder dat je weet of diegene daar wel van gediend is, is gewoon fout.
Maleficent schreef:
25-01-2022 09:42
Ik had een werkgever ooit en die zei dan bijv tegen mij: Nou Maleficent, als je deze broek draagt dan moet ik me wel echt inhouden om je billen niet aan te raken.

Dat is echt super awkward. Ik zie dat niet als een compliment. Een compliment is: wat heb je een mooie broek aan of wat staat die broek je goed.
Het erge is nog dat jij op dat moment wel door de grond kan zakken. Terwijl de latste plek waar zo'n opmerking thuis hoort de werkvloer is.
meisje85 schreef:
25-01-2022 09:41
Eens!
meisje22 schreef:
25-01-2022 09:48
Het erge is nog dat jij op dat moment wel door de grond kan zakken. Terwijl de latste plek waar zo'n opmerking thuis hoort de werkvloer is.
Dit. En dit zo horende 'weet ik zeker' dat ik gezegd zou hebben 'Pardon'???
Niet dus. ik denk dat ik TE flabbergasted zou zijn en volkomen zou dichtklappen.
Het gedrag van die regisseur moet je in de context plaatsen van de hele werksfeer en het ongewenste gedrag wat daar plaats vond en niet cherry-picken op 1 opmerking over een truitje, dat is down-playen van wat daar echt aan de hand was.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ldp schreef:
25-01-2022 09:24
Nou inderdaad, als dit voorbeelden moeten zijn van dat zogenaamde grijze gebied??

Echt, ik heb nog geen een voorbeeld gezien waarvan ik ook maar een beetje ging twijfelen.
‘jee, wat zie jij er prachtig uit' vind ik toch gewoon compliment hoor..
viva-amber schreef:
25-01-2022 09:49
Het gedrag van die regisseur moet je in de context plaatsen van de hele werksfeer en het ongewenste gedrag wat daar plaats vond en niet cherry-picken op 1 opmerking over een truitje, dat is down-playen van wat daar echt aan de hand was.
Bovendien, stél dat die opmerking de enige zou zijn (wat natuurlijk niet zo is), dan nog steeds staat zo'n kandidate daarna in de studio voor al die camera's, wetend dat er een regisseur op al die schermpjes mee zit te kijken terwijl hij (mag ik toch hopen in ieder geval ook) zijn werk doet, wetend dat hij ondertussen ook gewoon naar d'r tieten en d'r kont aan het kijken is, want dat is wat je opmaakt uit die opmerkingen. Dan ben je daarmee dus direct een stuk van je vrijheid en veiligheid op dat podium kwijtgeraakt, zo simpel is het.
Net zoals Male - ik wil je opmerking niet misbruiken, maar het is een mooi voorbeeld - waarschijnlijk de volgende keer wel nadacht met welke broek en hoe ze de kamer van haar werkgever in liep.
anoniem_69050bd22de01 wijzigde dit bericht op 25-01-2022 09:55
0.14% gewijzigd
meisje85 schreef:
25-01-2022 09:32
En ook: "wat zie je er prachtig uit" zegt natuurlijk veel:
- kennelijk houdt hij zijn ogen niet in zijn zak (hij is regisseur, geen stylist), dat alleen al geeft een onveilig gevoel,
- waarom meent hij dat anderen op zijn complimenten zitten te wachten?
- waarom meent hij een vrouw zichzelf goed te moeten laten voelen door haar met haar uiterlijk te complimenteren?
- wat heeft dat uiterlijk überhaupt met zingen te maken?
- waarom meent hij dit te moeten zeggen tegen veel jongere kandidates?
En zo kan ik nog wel 10 vragen bedenken die al laten zien dat dit echt niet zomaar een aardig compliment is, maar heel veelzeggend is over vervaagd normbesef.
En dan heb ik het nog niet eens over "draai je eens om" en de opmerking over dat truitje en talenten, want die lijken me voor iedereen evident onjuist.
Sterker nog dat was juist het hele format van dat programma, dat het niet zou moeten gaan om uiterlijk…
deadpoetssociety schreef:
25-01-2022 09:55
Sterker nog dat was juist het hele format van dat programma, dat het niet zou moeten gaan om uiterlijk…
Ha ja, dat ook nog eens. Alles voor de show, toch? :facepalm:
Dit was een familie programma, geen spa-late night soap met veel naakt.
Daar ben ik weleens figurant geweest (geen naakt, niemand wil mij naakt zien op tv), maar daar krijg je van te voren schriftelijk gedragsregels die je moest tekenen, waarbij respectvolgedrag expliciet was opgenomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
BuzzieBee schreef:
25-01-2022 09:49
Dit. En dit zo horende 'weet ik zeker' dat ik gezegd zou hebben 'Pardon'???
Niet dus. ik denk dat ik TE flabbergasted zou zijn en volkomen zou dichtklappen.
Ik klapte ook dicht hoor. Ik was toen veel jonger dan nu (midden 20)
Ik had destijds mannelijke collega's van mijn eigen leeftijd (om de 1 of andere reden voelt dat wel gelijkwaardiger) en dat waren een beetje van die 'bier en tieten types' en er werd onderling veel gegeind. Toen hadden we een keer een bedrijfsuitje en zei hij: Ik weet dat J en M het vaak hebben over grote borsten, maar ik vind dat jij ook mooie borsten hebt hoor.

Je zit er dan echt zo bij van: Owkeeee wat moet ik hier mee.

Met je werkgever heb je geen gelijkwaardige relatie. Het is gewoon echt heel erg ongemakkelijk.
wolkje75 schreef:
25-01-2022 09:53
‘jee, wat zie jij er prachtig uit' vind ik toch gewoon compliment hoor..
Maar deze regisseur heeft dus die opmerking gemaakt over dat truitje en ook tegen iemand: ‘laat je mooie kontje zien’ en er zijn in totaal 15 meldingen. Tegen een persoon zei hij dat zij zijn favorietje was en dat hij zo lang mogelijk van haar wilde genieten.

Hij noemt dat zelf amicaal en vindt het nodig om te zeggen ter verdediging dat hij al 20 jaar een mooie vrouw heeft.

Ik zie hier nergens een grijs gebied in en de degenen die dat 12 jaar geleden normaal vonden waaronder hijzelf zijn juist het probleem.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven