BOOS: aantijgingen tvoh

15-01-2022 12:26 3874 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeroen Rietbergen, bandleider tvoh en man van Linda de Mol, erkent de beschuldigingen en stapt op (zie twitter Tim Hofman).

Donderdag aflevering van #BOOS hierover op YouTube. Link naar het YouTube-kanaal van #BOOS: https://youtube.com/c/BOOS

Wie volgt?
maloochem wijzigde dit bericht op 20-01-2022 06:57
63.19% gewijzigd
wolkje75 schreef:
25-01-2022 09:53
‘jee, wat zie jij er prachtig uit' vind ik toch gewoon compliment hoor..
Ook na lezen van bijvoorbeeld mijn post van 9.32u?
Ik snap écht niet dat hij het nodig vindt om in dit jankinterview te moeten melden dat hij al 20 jaar een vrouw heeft en dat die vrouw mooi is.

Wat heeft dat er mee te maken?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
25-01-2022 10:05
Ik snap écht niet dat hij het nodig vindt om in dit jankinterview te moeten melden dat hij al 20 jaar een vrouw heeft en dat die vrouw mooi is.

Wat heeft dat er mee te maken?
dat is zijn dekmantel. 'Ik heb geen slechte bedoelingen, want ik heb thuis een mooie vrouw waar ik aan mijn trekken kom. '
Stressed is just desserts spelled backwards
meisje85 schreef:
25-01-2022 10:03
Ook na lezen van bijvoorbeeld mijn post van 9.32u?
Ja, ieder verschilt daar in van mening.
Een man mag mij nog steeds zo'n compliment maken, al is dat in een werk gerelateerde omgeving.
Maar dan heb ik het zeker niet over de opmerkingen zoals 'Rietbergen' ze heeft gemaakt!
anoniem_63c432eff37cd wijzigde dit bericht op 25-01-2022 10:17
37.16% gewijzigd
Maleficent schreef:
25-01-2022 10:08
dat is zijn dekmantel. 'Ik heb geen slechte bedoelingen, want ik heb thuis een mooie vrouw waar ik aan mijn trekken kom. '
Ja tuurlijk. Met dat en de woorden als amicaal en krampachtig probeert hij de boel te bagatelliseren.
En blijkbaar trappen mensen er ook nog in gezien er in dit topic al gelinkt wordt aan ‘je mag ook niets meer zeggen’
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik zat te denken 'wij als vrouwen moeten gewoon beter op elkaar letten met dit soort opmerkingen en het voor elkaar opnemen' Die gedachte slikte ik meteen weer in. HET IS NIET AAN ONS... Het is aan die kerels die dit doen. Niet wij moeten er op letten en elkaar beschermen. Zij moeten besef krijgen wat wel en wat niet kan. En al hier lezende zijn dat er dus echt heel erg veel.

Ook de twee handen op mijn schouders ooit op mijn werk van een collega die even met me mee moest kijken omdat ik iets niet begreep. Ik durfde er niets van te zeggen maar man wat voelde dat onprettig. Blijf met je takken van me af.
EsterInside schreef:
24-01-2022 21:08
Vinden jullie ook dat een Marco B. uit de Top2000 geweerd zou moeten worden?
Nee, dat vind ik niet. Het stikt waarschijnlijk van de smeerlappen in de business. Van Michael Jackson draait ook nog iedereen zijn muziek na de dubieuze kinderlogeerpartijtjes. Ik neem aan dat je ook niet je keuken uit je huis sloopt als je een half jaar na dato erachter komt dat de aannemer een viespeuk was. Wel zal je 'm waarschijnlijk nooit meer terugvragen of aanbevelen bij anderen.
Of vroeger in de kroeg een iets te oprdingerige vent (understatement). Waarom zei; 'ik heb al een vriend' (had ik niet) en niet gewoon 'en NU opzouten!' Waarom verzacht ik de boel dan weer.
wolkje75 schreef:
25-01-2022 10:13
Een man mag mij nog steeds zo'n compliment maken, al is dat in een werk gerelateerde omgeving.
Maar dan heb ik het zeker niet over de opmerkingen zoals 'Rietbergen' ze heeft gemaakt!
Volgens mij gaat het hier niet om een mening, maar is het heel simpel: als een zogenaamd compliment voor ongemak bij de ander zou kúnnen zorgen, ga je een grens over als je dat zogenaamde compliment toch maakt. Zoals ik ook illustreer aan de hand van die opmerking van de regisseur richting de kandidate. Dat is geen grijs gebied, al was het maar omdat een compliment per definitie niet is om iemand een ongemakkelijk gevoel te bezorgen, toch?
En ik vraag me overigens echt af of jij het als kandidate ook nog prima had gevonden als de -pak 'm beet- 20 jaar oudere regisseur tegen je had gezegd dat je er prachtig uit ziet.
BuzzieBee schreef:
25-01-2022 10:27
Of vroeger in de kroeg een iets te oprdingerige vent (understatement). Waarom zei; 'ik heb al een vriend' (had ik niet) en niet gewoon 'en NU opzouten!' Waarom verzacht ik de boel dan weer.
Ja, of als vrouw alleen op vakantie zeggen dat je een vriend hebt, getrouwd bent, of dat je vriend net even weg is om boodschappen te doen maar echt zo terug komt, terwijl dat allemaal niet waar is, om allerhande ongemakkelijke situaties maar vast voor te zijn.
wolkje75 schreef:
25-01-2022 10:13
Die maakte hij ook. De “truitje-opmerking” is niet heel veel anders dan die over het geile broekje hoor. Maar jij vist er één opmerking uit en gaat vervolgens downplayen, daarbij voorbijgaand aan het grote geheel van al die opmerkingen.

En daarnaast heb je met zo’n man op zo’n moment ook nog (oog)contacten maakt de intonatie ook nog dat je iets als heel ongepast kunt ervaren, ook al zijn de woorden an sich dat niet eens zozeer en maakt de setting waarin iets gezegd wordt ook nog uit.
Het feit dat jij dit blijkbaar als een compliment zou opvatten maakt niet dat iemand anders daar geen aanstoot aan zou mogen nemen.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 25-01-2022 10:45
26.48% gewijzigd
wolkje75 schreef:
25-01-2022 09:53
‘jee, wat zie jij er prachtig uit' vind ik toch gewoon compliment hoor..
Van (vriend) of vriendin is dat een leuk compliment.
Maar als ik een presentatie kom geven voor de directie. En ze zeggen 'Jee, wat zie jij er prachtig uit.'. Dan denk ik ook, uhuh.
Nog leuker als ik alleen op kantoor met iemand ben. Zou ik behoorlijk ongemakkelijk vinden als ik alleen met onze ceo in bespreking zou zitten. (Heeft die laatste sowieso ogen die hij hoeft echt niets te zeggen.)

Hoogstens accepteer ik dat van de pakketbezorger. En het wordt al meteen minder leuk als die om half zes langskomt en er verder niemand meer op kantoor komt.

Het begint altijd onschuldig.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/891074/r ... e-in-inbox

Hey, meisje, wat ben jij mooi. En voor je het weet escaleert het.

Ik weet dat het voor heel veel vrouwen een soort van normaal is. Maar ik persoonlijk vind het niet normaal om mij zo tijdens werktijd te benaderen. Ik ben er niet om mooi bevonden te worden.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
meisje85 schreef:
25-01-2022 10:29
Volgens mij gaat het hier niet om een mening, maar is het heel simpel: als een zogenaamd compliment voor ongemak bij de ander zou kúnnen zorgen, ga je een grens over als je dat zogenaamde compliment toch maakt. Zoals ik ook illustreer aan de hand van die opmerking van de regisseur richting de kandidate. Dat is geen grijs gebied, al was het maar omdat een compliment per definitie niet is om iemand een ongemakkelijk gevoel te bezorgen, toch?
En ik vraag me overigens echt af of jij het als kandidate ook nog prima had gevonden als de -pak 'm beet- 20 jaar oudere regisseur tegen je had gezegd dat je er prachtig uit ziet.
Helemaal mee eens!
BuzzieBee schreef:
25-01-2022 10:27
Heel herkenbaar! Dat zei ik ook vaak. Die ene keer dat ik wel zei: "opzouten, ben niet geïnteresseerd". Kreeg ik als reactie een: "jij denkt zeker dat je lekker bent". Echt hoor, laat ons gewoon met rust.
EsterInside schreef:
24-01-2022 21:08
Vinden jullie ook dat een Marco B. uit de Top2000 geweerd zou moeten worden?
Ja! maar goed, dat vond ik ook al voor dit alles bekend werd :proud:
meisje22 schreef:
25-01-2022 10:46
Heel herkenbaar! Dat zei ik ook vaak. Die ene keer dat ik wel zei: "opzouten, ben niet geïnteresseerd". Kreeg ik als reactie een: "jij denkt zeker dat je lekker bent". Echt hoor, laat ons gewoon met rust.
Ja, of je bent een haaibaai, pittige tante, kattekop, whatever.
LaFleurNoire schreef:
25-01-2022 10:36
Die maakte hij ook. De “truitje-opmerking” is niet heel veel anders dan die over het geile broekje hoor.
Toch zie ik daar nog wel een verschil. Ik heb te weinig verstand van zijn rol op de set daar, dus wellicht sla ik de plank mis, maar is het niet vergelijkbaar met een fotograaf die een fotomodel op de gevoelige plaat vastlegt en daarbij ook stuurt op sexy foto’s als de opdrachtgever daarom vraagt? Ik heb van exen die als fotomodel werkten begrepen dat het doodnormaal is om dit te doen en ik verwacht niet dat dat nu heel anders is.

Ik denk ook even terug aan Ivo Niehe met Britney Spears. Ja, die opmerking had hij niet moeten maken, maar dat haar entourage pissig was over die opmerking is ook hypocriet. Kijk rustig eens naar de clip van baby one more time en dan zie je toch een tiener die geseksualiseerd wordt. Subtiel, maar ook weer niet subtiel.

En dat hoort ook echt bij de entertainment branche. Sex sells. Of het nu meidengroepen zijn, of boy bands, het wordt toch op een bepaalde manier gebracht.

Dus dan is mijn oprechte vraag: is de regisseur hier het probleem, of is dit een integraal onderdeel van die industrie?

Voor de goede orde: ik ken verder niet de ins en outs van wat die regisseur verweten wordt, dus ik kan zo maar iets hebben gemist wat overduidelijk fout is, maar ik vraag mij dus af of in een industrie waar het doodnormaal is om ook jonge mensen te seksualiseren om de omzet te verhogen je er iemand uit moet pikken om hem te verwijten dat hij iets doet wat in die industrie al sinds mensenheugenis normaal is.
anoniem_382249 wijzigde dit bericht op 25-01-2022 10:53
0.03% gewijzigd
meisje22 schreef:
25-01-2022 10:46
Waar ook altijd gedoe over was: Dat iemand je dan een drankje aanbiedt. En je weigert (want een drankje aannemen schept verwachtingen bij zo'n gast 9 van de 10 keer). Dan uitgescholden worden dat je een verwaande k*nkerh**r bent en zo'n gast blijft dan de hele avond vervelend doen. Ik was in onze vaste staptenten goed bevriend met de uitsmijters. Die smeten ze er wel uit als het echt vervelend werd. En dan moest je weer oppassen dat ze je niet op stonden te wachten als je naar huis ging.

zo vaak meegemaakt helaas
Toen ik ooit een nieuwe (vrouwelijke) chef kreeg, werd ze aan het team voorgesteld door een andere (mannelijke) chef uit het team. Het eerste wat hij zei was: 'Femke -niet haar echte naam- is een heel mooie vrouw.'
En toen volgde de rest. Hij bracht haar hiermee in verlegenheid. En voor hem was dit vast een geval van 'het is toch een compliment? Wat is dan het probleem?'
't Is al met al een heel gedoe
Maleficent schreef:
25-01-2022 10:51
Waar ook altijd gedoe over was: Dat iemand je dan een drankje aanbiedt. En je weigert (want een drankje aannemen schept verwachtingen bij zo'n gast 9 van de 10 keer). Dan uitgescholden worden dat je een verwaande k*nkerh**r bent en zo'n gast blijft dan de hele avond vervelend doen. Ik was in onze vaste staptenten goed bevriend met de uitsmijters. Die smeten ze er wel uit als het echt vervelend werd. En dan moest je weer oppassen dat ze je niet op stonden te wachten als je naar huis ging.

zo vaak meegemaakt helaas
Ook herkenbaar inderdaad, helaas.
meisje22 schreef:
25-01-2022 10:53
Ook herkenbaar inderdaad, helaas.
Ik ben nu 'gelukkig' oud en lelijk, dus ik heb er niet zoveel last meer van.
Het was op een gegeven moment zo erg dat mijn iets getinte verkering (half indo) met een kapot geslagen fles bedreigd werd voor zijn hals, omdat hij zo'n leuk blank meisje had ingepikt.
SummerIsNear schreef:
25-01-2022 10:41
Van (vriend) of vriendin is dat een leuk compliment.
Maar als ik een presentatie kom geven voor de directie. En ze zeggen 'Jee, wat zie jij er prachtig uit.'. Dan denk ik ook, uhuh.
Nog leuker als ik alleen op kantoor met iemand ben. Zou ik behoorlijk ongemakkelijk vinden als ik alleen met onze ceo in bespreking zou zitten. (Heeft die laatste sowieso ogen die hij hoeft echt niets te zeggen.)

Hoogstens accepteer ik dat van de pakketbezorger. En het wordt al meteen minder leuk als die om half zes langskomt en er verder niemand meer op kantoor komt.

Het begint altijd onschuldig.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/891074/r ... e-in-inbox

Hey, meisje, wat ben jij mooi. En voor je het weet escaleert het.

Ik weet dat het voor heel veel vrouwen een soort van normaal is. Maar ik persoonlijk vind het niet normaal om mij zo tijdens werktijd te benaderen. Ik ben er niet om mooi bevonden te worden.
En bedoel je hier dan Meisje22 of mij?
;-)
Maleficent schreef:
25-01-2022 10:56
Ik ben nu 'gelukkig' oud en lelijk, dus ik heb er niet zoveel last meer van.
Het was op een gegeven moment zo erg dat mijn iets getinte verkering (half indo) met een kapot geslagen fles bedreigd werd voor zijn hals, omdat hij zo'n leuk blank meisje had ingepikt.
Heftig zeg.

Ik ben ook blij dat nu ik 41 ben de straatintimidatie waar ik sinds mijn 11e(!) last van heb stukken minder is geworden.
meisje85 schreef:
25-01-2022 10:57
En bedoel je hier dan Meisje22 of mij?
;-)
:proud:
meisje22 schreef:
25-01-2022 10:58
Heftig zeg.

Ik ben ook blij dat nu ik 41 ben de straatintimidatie waar ik sinds mijn 11e(!) last van heb stukken minder is geworden.
Maar die angst blijft wel he!
Ik ga bijv echt niet graag met de fiets over straat in het donker.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven