Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Ine, het is een lang verhaal... denk niet dat het interessant genoeg is voor het vivaforum.

Ze is weduwe en mijn man is enig kind. In Spanje wordt je geacht je ouders te verzorgen, maar zij heeft daar een andere voorstelling bij als wij.

Achter deze korte samenvatting ligt 10 jaar puur terrorisme om kost wat het kost haar zin te krijgen.

Die ze nooit gaat krijgen.

Laatste truc: mevrouw slikt haar medicijnen niet en zet zo haar zoon onder druk om naar huis te komen.
Iew getver, ik dacht nog aan iets van wodka of zo, maar dit is puur citroenlimonade met alcohol dus. Denk niet dat ik dat lust (that's a first).

Ik ben trouwens ook erg momenteel met de alcohol. We hadden gisteren geen cola of zo in huis, dus heb ik maar bier gedronken bij het eten uit pure armoede. En ik lieg tegen Leah dat het mammy-chocolate-milk is.
Wil hij haar wel bij jullie in huis nemen dan?
Alle reacties Link kopieren
Hier geeft de alcohol tegenwoordig ook wel aardig wat moeilijkheden... Gisteren bij de BBQ 3 glaasjes witte wijn en een sangria op en was vanmorgen toch aardig gammel. Hoop niet dat ik mezelf gisteren voor schut heb gezet... was een werkgerelateerde BBQ.
Nee, gelukkig niet!

Wij betalen 24/7 privé hulp aan huis voor haar. Kost klauwen vol geld maar alles beter dan haar in de buurt te hebben.

Mijn man heeft een slechte relatie met zijn moeder, trouwens, iedereen die haar kent wil niks met haar te maken hebben, zelfs familie niet.

Alleen betaalde hulp houdt het vol, en zelfs die klagen.

Mijn man gaat minstens 1x per maand een paar dagen naar haar toe. Dit is voor hem iedere keer weer een verschrikking waarbij hij hele nachten niet kan slapen.

Dit heeft natuurlijk ook zijn weerslag op mij en onze dochter.

Ze heeft in het verleden wel eens een paar weken bij ons gelogeerd maar dat werd onhoudbaar. Ze loopt `s-nachts haar dode man te roepen en jammert en kermt als een spook.
quote:Ine schreef op 10 juni 2009 @ 18:15:

Hahaha.. Anais kan niet meer zuipen! Hahaha! Misschien is de inhoud van deze fles idd niet helemaal in orde.. Of je probeert een andere fles?

Etterbak, ik proef NU leedvermaak ipv Fanta.

Al twee flessen wijn geprobeerd, zal ik nu de derde testen?
Chicha, wat een ellende met die schoonmoeder. Zit maar 1 ding op en dat gaf je zelf al aan: zo snel mogelijk een verzorgingstehuis voor haar zoeken.
Ja, het zijn Armeniers. Ik merkte dat mijn bloedsuiker niet goed was aan dorst, doodmoe, enorme zin in suiker, soms duizelig na een maaltijd- wel goedkoop high worden natuurlijk hahaha Een tijd terug was het te laag (niet ontbeten), nou, toen was ik toch een partij aggressief, ik schaamde me kapot achteraf. Maar man deed daar heel laconiek over, de schat.

Maar ja, het is dus niet goed. Huisarts zei ook dat ik op rantsoen moest.

@chicha, wat een gedoe je schoonmoeder. Kan me voorstellen dat je haar niet te logeren wil hebben. Zie je haar wel eens? Of laat je man dat doen?

@Anais, lekkerrrrrrr, geniet ervan!

@Disco, oh bah, vervelend.
Anais, witte en rosé-wijn kun je ook mixen met een beetje water-met-prik. Dan langzaam de verhouding wijn/water opvoeren en je zit zo weer op je oude niveau.

Het schijnt zo te zijn dat je mensen niet zomaar in een bejaardehuis kunt plaatsen, de persoon in kwestie moet namelijk wel willen.
Dat is waar, iemand moet het zelf willen maar als ze nu al aangeeft haar medicatie niet meer te slikken, heb je wel een argument dat ze kennelijk hulp nodig heeft.

Goeie tip met die witte wijn en Rose!
Ze slik haar medicijnen niet zodat haar zoon naar haar toekomt. Ze wil namelijk dat haar zoon bij haar in huis komt wonen en haar verzorgt, zoals haar overleden man voor haar zorgde.

Een dwangmiddel dus. En hij trapt er in.

En onkruid vergaat niet, dat blijkt maar weer. Zonder pillen, met pillen, het maakt allemaal niet uit. Ze overleefd haar zoon vast nog wel.
Oh wat herkenbaar Specu, ik word ook altijd agressief als ik niet op tijd eet maar volgens Tb hebben alle vrouwen daar last van. Ik heb inderdaad ook diabetes en ken het "goedkoop high worden zonder drugs" ook wel, hihihi. Toch slik ik helemaal geen medicatie meer, doe alles met aangepast eten omdat ik niet in chemische troep geloof. Aan Tb de tip gegeven, als je me een keer bewusteloos aantreft (en het is niet van de drank) dan breng je me maar naar het ziekenhuis en dan komt het goed.
Daarom kun je dit aangrijpen als motivatie, Chicha, als argument om over een verzorgingstehuis te praten. Als je man dat zou doen, vermoed ik dat ze ineens weer wel medicatie kan slikken omdat het dwangmiddel (ik slik geen medicatie, zegt ze in de hoop dat je man weer langskomt) niet meer effectief is maar juist tegen haar werkt.

Maar ja, zolang je man het allemaal niet doorheeft, verandert er niks natuurlijk...
Wat een drama Chicha zo'n schoonmoeder (dubbele dosis insuline geven??!!).

Verder niet zo veel te melden hier, had vandaag een verschrikkelijk saaie dag. Zeggen en schrijven wel 4 patienten behandeld (oke, we hadden ook 6 stresstests maar dat is gewoon leuk). Het een en ander aan hulpmiddelen voor 2 patienten bestelt (leuk om metingen te doen voor een rolstoel bij iemand die geen ijslands noch engels kent (en ook geen nederlands)).
Snjókorn falla, á allt og alla
Sjesis Chicha, wat een ellende. Kan me voorstellen dat dat voor spanningen zorgt zeg.
@Chicha wat een drama, ik zou dat mens volgens mij direct achter het behang plakken.

@Ine volgens mij mag je graag je eigen alcoholische drankjes maken of niet?

@Speculaasje denk even aan je zelf meid en check je suikers optijd.
Chicha, gelukkig wonen jullie niet bij haar in de buurt, maar kan me goed voorstellen dat afstand soms ook niet alles goed maakt.. Verschrikkelijk. En het nare is dat het bij jullie thuis weer discussie veroorzaakt.

En idd kun je haar ook niet verhuizen als ze echt niet wil.. Gelukkig wil je man haar ook niet in huis halen en zitten jullie wat dat betreft op 1 lijn.

Anais, hahahaha. Ik moet wel heel hard om je 'drankprobleem' lachen, en om je Fanta. Wíl je eindelijk weer zuipen, lukt het niet..

Je kunt idd wijn ook prima met sodawater mixen, hier drinken ze niet anders. Alleen dure wijn wordt puur gedronken.

Eerst vond ik weiss sauer (witte wijn met soda, half om) heel smerig, maar het went heel snel en is op zich goed te doen. Rode wijn kun je trouwens ook wel aanlengen.

Ainne, het is echt wel lekker hoor. Hoe kouder, hoe lekkerder, dat wel.

Het is hier inmiddels zo dicht getrokken, dat het bijna donker is. We hebben de lichten aan, bizar. Denk dat er zometeen een flinke onweersbui komt! We hebben nu al een week regen en een ieniemienie beetje zon.. het wordt tijd voor zomer!!

SFO, nou.. zelf maken. Noem het dan liever zelf mixen ;). Maar ik lust wel graag een borrel.

Alhoewel, de laatste keer dat ik echt aan het zuipen ben geweest, dat is ook al weer een paar maanden geleden. In NL nog een halve poging gedaan, maar uiteindelijk viel dat ook nog wel mee.
..
He gatsie. Nou, dat was mijn derde en vooral laatste crumble. Deze keer iets minder heet en alsnog zijn mijn aardbeien prut. De crumble is niet bruin en bovendien (wel gelijke delen van alles genomen) is de crumble helemaal plakkerige en glimmend vet van het boter. Zooooooo smerig! Ielgh.

Ik weet echt niet wat er fout gaat, maar dit is niet mijn ding..

Heb hem zo in de container geknikkerd.

Waar is iedereen trouwens??? Is er weer een rel ergens??

Hier onweert het de hele middag al. Klinkt wel heel gezellig .
He Ine, nee hoor, ik zit nu weer achter de compu. Vandaag op pad voor allerlei "errands", een hele waslijst aan kleine klusjes die waren blijven liggen. Was ik best moe van, maar na de siesta ging het weer. Ik ga me zo klaar maken voor graduation party. Hier geen onweer, maar heet en drukkend. En dan moet ik voor vanavond ook nog iets zedigs aan. Zucht, heb ik een aantal geweldige sexy jurken in de kast hangen, kan ik ze weer niet aantrekken.

Gattsss, die crumble klinkt smerig. Ik moet zeggen, dat je het niet kunt snijden, maar moet scheppen, lijkt me ook niet smakelijk, en dan die gammele pruttige vruchtenblubber, ieeeuuwwww, nee laat maar. En ik mag toch geen suiker. Bah.

Nu ga ik eens uitgebreid voor de kast staan en iets geschikts uitzoeken, opmaken etc etc
Nou Ine, het is hier ook donker..en de vooruitzichten voor de komende week zijn ook niet bijster.

Ik kan me bij Biebeltje aansluiten, gisteravond drie glaasjes wijn gehad en ziek dat ik me voel..bahhh..nooit geen drank meer. Ik verdraag het gewoon niet meer..

Wel hebben we gisteren onze vakantie vast gelegd..

We vertrekken over twee weken.

Lake Tahoe,

Yosemite

Las Vegas

LA

Disneyland

San Francisco

Red Woods

Mocht het slecht weer zijn bij Lake tahoe dan slaan we dat over en blijven we wat meer dagen in het zuiden..
Bloemetje, naar Disneyland! wow! Dat zou die van mij ook wel willen! jullie zijn toch pas ook naar Nederland geweest toch? Vinden de kinderen dat leuk?

Ine, ga lekker een taart kopen joh... ik probéér niet eens een crumble te maken, dat gaat toch mislukken. Ik heb nu lekkere Kuche in huis van de duitse bakker. Iets met heel veel maanzaad.

Hier is het warm en zonnig, like always. Nu ga ik strijken, doei!
Ine, een beetje aardappelmeel over (of onder) de aardbeien doen, dikt het sap wat van in (maar kopen is makkelijker).
@ snjokorn en heel veel

@ bloemetje wow dat klinkt als een errug aangename trip. hoe lang blijf je weg en wanneer ga je en op wat voor manier reis je

@ ine owh het wil niet lukken met de crumble he? het fruit maakt het erg bubbelig en plakkerig.. ik ben meer van de muffins!

poehee nog 1 dagje werken...
quote:Discovery schreef op 11 juni 2009 @ 18:13:

@ snjokorn en heel veel

@ bloemetje wow dat klinkt als een errug aangename trip. hoe lang blijf je weg en wanneer ga je en op wat voor manier reis je

@ ine owh het wil niet lukken met de crumble he? het fruit maakt het erg bubbelig en plakkerig.. ik ben meer van de muffins!

poehee nog 1 dagje werken...Graag gedaan en ehh, laat maar weten als je nog een zending wil hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven