angst om gesnapt te worden

11-06-2009 19:54 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie dat? Je opent hier een topic om je vervolgens bij iedere reactie zorgen te maken of het van "hem" of van "haar" is...

Ik ben altijd bang dat op een dag 1 van de reacties is:"zeg....(naam)...als je iets te melden hebt, zeg het me dan rechtstreeks"
Hahaha, ja één keer gehad... En om die reden schrijf ik niks meer over m'n relaties/vriendschappen/familie. Alleen nog over persoonlijke of algemene dingen...
Andere nick aanmaken?
Maar schrijft diegene hier ook dan? Of weet hij dat jij hier schrijft en welke Nick je hebt? Dan zijn persoonlijke dingen niet zo handig..
Zeker bij mij ook aanwezig hoor Wolkenvrouw. Vooral als je iets vrij 'unieks' aanhaalt. De link is dan snel gelegd.

Daarom is voorzichtigheid geboden als het om andere, behalve jezelf gaat.
Juist om dit soort situaties te voorkomen reageer ik alleen vanuit mijzelf, zal ik niets over prive situaties (waarin anderen betrokken zijn) vertellen. Gewoon omdat je niet weet wie er meeleest.
Ik besta niet. Dat scheelt een stuk!
Ja dat heb ik ook altijd ja...
Nee, niet bang voor. Hoe komt het dat je daar bang voor bent?

Lijk me echter we raar zoals Pear zegt om met zoiets geconfronteerd te worden....
quote:amalia schreef op 11 juni 2009 @ 20:15:

Maar schrijft diegene hier ook dan? Of weet hij dat jij hier schrijft en welke Nick je hebt? Dan zijn persoonlijke dingen niet zo handig..

Is dat een vraag voor mij? If so: Diegene wist wel dat ik vaak op het Viva forum zit, maar niet wat mijn nick was. Ik had op een gegeven moment een aantal vriendinnen verteld over een bepaald onderwerp waar ik op gereageerd had met een verhaal over mezelf wat heel specifiek was. Daaraan kon ik herkend worden en is diegene -vermoed ik- verder gaan zoeken naar topics die ik geopend had/op gereageerd had. Eén van die topics ging specifiek over die persoon, het was een situatie die vaker voorkomt, maar gecombineerd met mijn verhaal op het andere topic was mijn identiteit te achterhalen.

Inmiddels al lang een nieuwe nick aangemaakt natuurlijk Maar toch denk ik dat diegene uit nieuwsgierigheid nog wel eens gaat 'graven' op dit forum. Mocht ik ooit nog eens met iets heel persoonlijks zitten, dan zal ik weer een nieuwe nick aanmaken denk ik.
haha nou ik schrijf geen dingen die een ander zullen kwetsen ofzo, maar dat komt dus omdat ik altijd wel een beetje bang ben dat diegene het zal lezen!
Men weet in mijn omgeving wel dat ik forum op viva. Maar welke nick ik heb weet men niet. Behalve diegene die ik via viva heb leren kennen. Maar dat zijn al jaren hele lieve vrienden en vriendinnen. Die komen hier zelf ook al jaren en forummen dus net zo vrolijk mee.
Aan 1 kant best spijtig dat je dit altijd in je achterhoofd hebt zitten *spreekt even voor zichzelf*. Want zou best meer en vaker op zaken ingaan. Maar dit lukt gewoon weg niet altijd omdat de situatie te specifiek zou zijn en ik dus niet in z`n algemeenheid kan reageren meer dan. Zit soms wel eens met iets en dan denk ik, hoe zouden de meiden op Viva daarover denken. Dan zou ik dat best wel even 'in the open' willen gooien. Maar doe het dan niet, puur ter bescherming van die personen en uiteindelijk dus ook voor mezelf.

Herkennen jullie dat?
Ik heb zelf wel eens gereageerd op een topic van een bekende, diegene wist dat ik hier vaak zit en kende ook mijn nick.

Toen ik het las moest ik reageren maar achteraf was het niet zo'n slimme zet.

Had beter even n mailtje kunnen sturen.

Er zijn ook een paar vrienden van mij die mijn nick hier weten maar daar heb ik sowieso niks voor te verbergen.

En over anderen post ik hier toch niks dus echt gesnapt worden is er niet bij.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik ben hier nooit bang voor eigenlijk. Ik zeg hier geen dingen die ik buiten het forum niet ook uitspreek. Daar ben ik gewoon heel makkelijk in.
Zo is het bij mij ook Madhe. Daarbij weten veel mensen in mijn omgeving dat ik hier schrijf, onder welke nick en ze lezen het ook nog! Als ik echt iets meemaak wat privé moet blijven dan post ik het hier gewoon niet.
courage...dat is precies waar ik bang voor ben! Dat zij bv opeens reageert...
Ik durf mijn verhaal niet te plaatsen uit angst voor herkenning door stille meelezers als ikzelf.... Lees nu al maanden bijna dagelijks mee op allerlei topics. Soort verslaving is het geworden. Had graag feedback en support van jullie gekregen maar de "angst" is sterker.
Jikkie, kun je het dan niet zo anoniem maken, maar toch nog voor jou toepasbaar op je situatie, dat je wel gebruik kunt maken van de goede adviezen hier?
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Als ik meen iemand te herkennen, denk ik dat ik een privéberichtje zou sturen, maar op het topic zelf zou ik er niets over melden. Zelf ben ik niet zo bang voor herkenning, ik vertel nooit te persoonlijke dingen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Oostvogel schreef op 11 juni 2009 @ 20:45:

Aan 1 kant best spijtig dat je dit altijd in je achterhoofd hebt zitten *spreekt even voor zichzelf*. Want zou best meer en vaker op zaken ingaan. Maar dit lukt gewoon weg niet altijd omdat de situatie te specifiek zou zijn en ik dus niet in z`n algemeenheid kan reageren meer dan. Zit soms wel eens met iets en dan denk ik, hoe zouden de meiden op Viva daarover denken. Dan zou ik dat best wel even 'in the open' willen gooien. Maar doe het dan niet, puur ter bescherming van die personen en uiteindelijk dus ook voor mezelf.

Herkennen jullie dat?

Ja! Soms denk ik mijn punt sterker/duidelijker te kunnen maken door te zeggen dat ik uit ervaring spreek, want...

Maar ja, dat doe ik toch maar niet.
Ja ook last van, nick niet goed gekozen en kon volgens Viva niet meer wijzigen tenzij nieuw emailadres.

Nu maar bij neergelegd, roep niet om wie ik ben maar vertel ook niet al te persoonlijke dingen.
Ja Fiepje, dat ga ik misschien wel proberen binnenkort. Dankje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven