Welke parfum?
donderdag 10 februari 2022 om 18:20
Ik ben eens op zoek naar een ander geurtje. Heb normaal Noa van Cacharel maar een beetje klaar mee nu. Ik weet dat het heel persoonlijk is maar als ik nu ergens heen moet om te gaan kiezen weet ik niet eens waar te beginnen. Dus hebben jullie misschien tips. Ik hou echt NIET van heel zware geuren. Wat dan wel, beetje in het straatje van Noa. Vanille achtig. Of fris en zomers maar ook weer niet te zoet. Alvast bedankt.
donderdag 10 februari 2022 om 18:33
Ja, dat zou ik ook doen. Of lid worden van Parfumado, dat is heel makkelijk om op te zeggen of te pauzeren, maandelijks een flacon van 8ml parfum, goede hulp bij je keuze als dat nodig is.Gizmoreturns schreef: ↑10-02-2022 18:24Ga naar ici of douglas en vraag de verkoopster om geurtjes te mogen ruiken vergelijkbaar aan Noa.
En klaar, zo simpel is het en ze helpen je graag.
Ik ben dol op geuren, en zou het er uren over kunnen hebben als het iemand zou interesseren, maar ik denk niet dat we dezelfde smaak hebben.
Ik hou niet van Noa en ook niet echt van licht en fris.
donderdag 10 februari 2022 om 19:30
Kijk eens op fragrantica.com. Als je daar je huidige geur invoert, komen er ook suggesties naar voren die je misschien ook lekker vindt. Ik heb er nu 3 die ik regelmatig gebruik: Ma Vie van Boss, Chanel Gabrielle en This is love van Z&V en ik heb een monstertje van Gucci Guilty, ook erg lekker vind ik.
wij slapen nooit.
donderdag 10 februari 2022 om 19:45
De eerste geur die ik echt heel lekker vind is Chanel - Gabrielle.
Net heb ik een sample gekregen van de nieuwste Lady Million - fabulous intense en die ruikt echt heerlijk. De gewone Lady Million is mij too much.
Maar zoals de anderen al zeggen, smaken verschillen .. Het is echt zelf even uitproberen.
Net heb ik een sample gekregen van de nieuwste Lady Million - fabulous intense en die ruikt echt heerlijk. De gewone Lady Million is mij too much.
Maar zoals de anderen al zeggen, smaken verschillen .. Het is echt zelf even uitproberen.
donderdag 10 februari 2022 om 19:55
donderdag 10 februari 2022 om 21:03
Je sluit een abonnement af. Kost €14,95 per maand. Elke maand kies je een parfum. Deze krijg je dan in een 8 ml travelflacon thuis gestuurd. Als je het elke dag zou gebruiken, zou het na een maand wel ongeveer op moeten zijn.Damascusrose schreef: ↑10-02-2022 20:45Hoe werkt het parfumado, krijg je maandelijks een sample te leen die je na de maand terug stuurt?
Heel snel even globaal gekeken maar zie het zo gauw niet..
Het is op elk moment op te zeggen of te pauzeren.
vrijdag 11 februari 2022 om 08:06
Geen fan van parfumado hier. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar zit nu met een stuk of 4 volle reisflacons omdat het allemaal net niet was. En dan had ik de geuren al eens bij iemand geroken van tevoren.
Gewoon naar de parfumerie gaan en ruiken en testen op jezelf. Ik lees hier bijvoorbeeld Mon Paris en La Vie est Belle terug, en die vind ik beiden zelf echt verstikkend zoet. Het moet echt je eigen smaak zijn.
Gewoon naar de parfumerie gaan en ruiken en testen op jezelf. Ik lees hier bijvoorbeeld Mon Paris en La Vie est Belle terug, en die vind ik beiden zelf echt verstikkend zoet. Het moet echt je eigen smaak zijn.
vrijdag 11 februari 2022 om 18:51
Gabrielle van Chanel past denk ik wel bij wat je vraagt. Het is een subtiele geur.
Verder draag ik graag Miss Dior maar die schijnt (weer) veranderd te zijn. Ook vind ik Deep Red van Hugo Boss wel lekker als het toch wat zwaarder mag zijn, bijvoorbeeld bij een avondje uit. Vroeger vond ik (Pure) White Linnen van Estee Lauder lekker, beetje zeepachtige geur.
Verder draag ik graag Miss Dior maar die schijnt (weer) veranderd te zijn. Ook vind ik Deep Red van Hugo Boss wel lekker als het toch wat zwaarder mag zijn, bijvoorbeeld bij een avondje uit. Vroeger vond ik (Pure) White Linnen van Estee Lauder lekker, beetje zeepachtige geur.
vrijdag 11 februari 2022 om 19:57
Een aantal jaar geleden kreeg ik van mijn vader en zijn vriendin Lancome La vie est Belle cadeau, want die vonden zij beiden zo lekker ruiken. Wel met de mededeling dat ik kon ruilen. Dat heb ik gedaan en ook aangegeven waarom. Bij mij rook het veel te zoet, bedwelmend bijna. Wat ook weer te maken heeft met de zuurtegraad van je huid. 35 jaar geleden vond ik bijv. Roma een fijne geur die ook paste bij mij, Cacharel, Issey Miyake, de wat meer scherpere geuren.
Nu, nu ik ouder ben, moet ik niet meer dénken aan de geuren die ik bovenstaand lekker vond ruiken. Brr....
Mijn all-time favoriet is de eerste versie (helaas een limited edition) van Dior Addict Eau Fraiche. Ma Vie van Boss komt enigszins overeen ermee.
Wel ben ik overgegaan naar wat zachtere geuren, niet per se zoeter of poederachtiger, gewoon zachter, die ook beter passen ondertussen qua hoe het op mijn huid ruikt. En dat is echt zo verschillend t.o.v 20-35 jaar geleden.
Nu, nu ik ouder ben, moet ik niet meer dénken aan de geuren die ik bovenstaand lekker vond ruiken. Brr....
Mijn all-time favoriet is de eerste versie (helaas een limited edition) van Dior Addict Eau Fraiche. Ma Vie van Boss komt enigszins overeen ermee.
Wel ben ik overgegaan naar wat zachtere geuren, niet per se zoeter of poederachtiger, gewoon zachter, die ook beter passen ondertussen qua hoe het op mijn huid ruikt. En dat is echt zo verschillend t.o.v 20-35 jaar geleden.
wij slapen nooit.