Als voor 2e kindje gaan niet vanzelf gaat

10-11-2021 20:35 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben bibi. Ik ben benieuwd of er meiden zijn die al een kindje hebben en al enige tijd lopen met de wens voor een broertje of zusje maar dit niet wil lukken.

Ik heb een dochter van 3.5 jaar en zijn al 2 jaar bezig voor een broertje of zusje .
Helaas hebben wij 1.5 jaar geleden een bbz meegemaakt en met tussen pozes vroege miskramen.
We willen nu de stap naar gynaecoloog gaan zetten.
Zijn er meer mamas met ervaringen om die graag mee
zwanger/als-voor-een-tweede-kindje-niet ... #p33756033
bibi30 wijzigde dit bericht op 24-02-2022 12:46
6.53% gewijzigd
Super lief jullie reacties. Heel langzaam begin ik te begrijpen wat er gister gebeurd is.
Ben ook de hele dag al super misselijk alsof ik daarvoor de symptonen geblokt had ofzo.

Annetje viva. Welkom. Wat een nate lange reis maken jullie ook alweer zeg.
Ik hoop dat jullie poging een wondertje mag zijn.

Bess idd de onzekerheid zal zeker nog wel even blijven.
Voel jij je al iets beterder en zekerder?

Ximun ja elke dag is er al 1tje te lang . Gelukkig is de kleine meid jarig t weekend en gaan we met de basisschool begonnen komende week even wat afleiding
Woe weer echo spannend! En alweer 11weken gaat toch wel snel

Sammie ze zette me nu gewoon weer op 7 weken ongeveer.. verder grootte etc heb ik allemaal vergeten te vragen door de emoties
Ga dit zeker vrijdag doen

Whoopsa wat goed dat jullie nu alvast gaan aanmelden. Spannend hoor
Whoopsadaisies wat vervelend zo'n lange wachtlijst! En nee gelukkig heb ik nog nooit de vraag van mijn zoontje gehad voor een broertje of zusje ik denk dat hij het wel lekker rustig vindt zo.

Hier begin ik deze week met menopur 300 in de hoop op aantal follikels.
Ik had vanochtend echo. Alles was goed. Zo bizar wat er bij bijna 10 weken dan opeens allemaal al te zien is. Bewoog goed. Blijf wel nog in ziekenhuis onder controle vanwege operatie aan baarmoeder. Vond ik zelf niet perse nodig, maar ook wel prima.

Succes annetje. Hopelijk heb je niet al te veel last van alle medicijnen.

Fijn bibi die kwaaltjes. Dat geeft dan toch even een beetje goede bevestiging.

Hoe is t met de rest?
Alles kan als jij het laat gebeuren
Wat fijn sammie. Dat een een goede echo had.
Weer even de bevestiging voor jullie dat t goed gaat.

Annetje
Spannend het is weer beginnen aan een lang traject. Ik hoop dat het he goed af gaat. Alvast kracht toegewenst vanaf deze bank.

Van het weekend de kleine/grote meid haat verjaardag gevierd en vanmorgen samen naar basisschool gebracht. Ze mag nu voor t echt.
Mis dat lekker rustig op starten nu al haha maar het is wel even heel fijn om tot mezelf te komen merk ik.
Morgen de intake bij de gewone vk dat was ik bijna vergeten door de gekke week
ah gefeliciteerd met je dochter! zo gek he. hier gaat ze volgende week voor het eerst. morgen trakteren op de creche.

krijg je dan nu ook weer echo bij verloskundige? of pas eind deze week bij gyn?
Gefeliciteerd met je dochter Bibi! Wat een grote stap lijkt me dat, die van ons is over vier weken aan de beurt :) En weer een spannende week voor jou, ik hoop zo voor jullie dat het vrijdag allemaal goed zit (of gaat de vk morgen ook met de echo kijken?).

Sammie wat fijn dat de echo weer goed was, je hebt gewoon al 25% van de zwangerschap erop zitten :)

Annetje succes met het gebruik van de medicatie, hopelijk gaat het goed werken en krijg je geen vervelende bijwerkingen!

Hier gaat het goed, sinds de echo is er echt een last van m'n schouders gevallen en voel ik me veel meer vertrouwd en blij. Ik merk ook dat ik ineens veel meer werk gedaan krijg en m'n humeur is echt 10x beter haha. Als volgende week woensdag de termijnecho ook goed is, ga ik het ook op m'n werk vertellen. Dat zal me ook een opluchting zijn, want ik merk dat m'n buik al flink aan het groeien is, wordt steeds lastiger te verbergen :$
Nee de vk gaat niet kijken.. misschien ook beter want als zei weer anders meet dan wordt je daar mis weer onzeker van.

Wat fijn dat je je stuk beter voelt ximun.. wel fijn als ze het op werk weten ja.
Hier ben ik open geweest bij mijn sollicitatie dat de wens er is en dat we bezig zijn.. toen kwam haar verhaal ook gelijk ze volgen ook een traject voor de 2e..
Dus ze weet al vanaf dag 1 dat ik zwanger ben en dat was wel heel fijn met die onverwachte echo's en stress.. alleen de a der3 collega's weten t nog niet die moeten ook nog even geduld hebben ik wol me eerst zelf vertrouwd voelen.

Wat grappig dat er allemaal een beetje in hetzelfde schuitje zitten kwa leeftijden andere kids.

Heeft er al iemand misschien behoefte aan Moss een whatsappgroep of zijn we daar nog niet close genoeg voor?
@Bibi: wow! wat een achtbaan! In ieder geval een voorzichtige proficiat :heart:, ik duim voor meer goed nieuws! En gefeliciteerd met je dochter. Vind ze het tot nu toe leuk op school?

@Sammie: wat fijn dat alles er goed uit zag bij de echo! Was dat ook de termijnecho trouwens?

@hier: bij mijn eerste zwangerschap ging het allemaal soepel, snel zwanger, goede zwangerschap. Achteraf gezien dus bijzonder en heel fijn om het een keer zo meegemaakt te hebben. Nu weten we dus dat ik door de translocatie een verhoogde kans heb op miskramen en een kind met ernstige afwijkingen.
De wachttijd voor IVF is volgens mij zeker deels door corona, ik weet niet hoeveel de achterstanden door de eerste lockdown (toen ook vruchtbaarheidsbehandelingen werden stilgelegd) al zijn ingehaald, maar er zijn blijkbaar door corona ook tekorten aan de benodigde medicijnen (hormonen). Maar misschien was er voor corona ook al wachttijd, geen idee eigenlijk.

@whatsapp: hoeft van mij niet per se, ik vind het ook wel fijn om hier lekker anoniem te kletsen :hihi:. Mocht de rest hier wel naar whatsapp willen overstappen dan zal ik alsnog even kijken of ik mee doe!
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 08-02-2022 16:12
Reden: antwoor toegevoegd
9.95% gewijzigd
happiness = reality - expectations
Bess, wanneer mag jij weer voor echo? Ik gok ook ergens deze week?

Hoe was intake bibi?

Voor mij hoeft whatsapp groep nu nog even niet. ik vind al moeilijk genoeg om alle sporen van bezoekjes en foto's op telefoon goed te laten verdwijnen. Wij hebben het nog niet aan dochter en opa en oma's verteld. Voorheen hebben we dat altijd vrij snel gedaan, nu willen we echt nog even wachten. ook omdat dochter het nu gewoon ook snapt en ik het haar eerst wil vertellen.

Fijn ximun dat je je stuk beter voelt. ik merk ook dat ik sinds een week echt wat meer vertrouwen krijg. dat is eng en fijn tegelijkertijd.

ik heb morgen opeens al intake bij verloskundige. we blijven wel nog in ziekenhuis vanwege baarmoeder operatie vond gyn dat verstandig. nou ja vooruit dan maar.
Ik ben het eigenlijk wel eens . WhatsApp is nog wat te vroeg.
We laten het nog lekker hierbij

Ik heb intake gehad. Iets wat lage bloeddruk maar ok. En verder veel gesproken over verleden en wat ze voor me kan betekenen en dat ik goed moet aangeven waar mijn behoeftes liggen.
Verder geen echo dat komt vrijdag in zkh

Wat fijn dat jullie je al wat fijner en zekerder voelen. Ik hoop dat ik dat gevoel ook na vrijdag heb.
Klopt Sammie, ik heb vanmiddag termijn echo gehad. Die dame was super lief en positief, heel fijn. Ze vroeg hoe ik me voelde dus ik gaf aan heel zenuwachtig te zijn. Toen heeft ze alleen het hoognodige aan administratie gedaan en daarna meteen de echo. M'n baarmoeder ligt blijkbaar wat gekanteld en kindje ligt heel diep maar we hadden uitwendig mooi zicht op een beweeglijk kindje en hebben een hartje gehoord. Was 11+2, klopte met de vorige echo. Uitgerekende datum staat op 28 augustus en over 2 weken mogen we voor de 13 weken echo.
Fijn bess een goede echo. Ben je nu ook wat geruster? En hoe gaat t met misselijkheid?
Gefeliciteerd bess. Wat een opluchting weer ..
Kan je er al iets meer van genieten nu?

Ik ben echt blij met mijn kwaaltjes maar de hele dag door misselijk en moe is zo niet fijn..
Ik moet echt elke 2u eten..
Hormonen doen dus iig zowieso hun werk
Whoopsa, had jouw bericht helemaal niet gezien. Ze doen bij ons in ziekenhuis niet echt aan termijnecho, want termijn is door ivf/icsi eigenlijk bekend. Officieel kan termijnecho volgens mij pas vanaf 10 weken. Dat ben ik officieel vandaag pas. Had vandaag ook intake bij verloskundige in ziekenhuis. Was fijn gesprek. Heb wel gevraagd om echt volgende week ivm met onze eerdere hele late miskraam. En dat mag.

Wat doen jullie met de nipt? Met of zonder nevenbevindingen? Wij denken toch aan met nevenbevindingen.

Wat balen van al die kwaaltjes bibi en tegelijk ook fijn. Echt wel bevestiging dat er een hoop gaande is.
Annet.. hoe gaat het met de medicijnen?

Sammie.. wij doen wss wel nipt. Maar we hebben nog een bloedonderzoek uitslag tegoed waar er op chromosomen etc gekeken is omdat ze wilde kijken waarom zwanger blijven niet lukt. Die uitslag krijg ik di dus daarna maak ik de keuze. Geloof dat je dat met 13 wkn doet toch?

Morgen is het eindelijk vrijdag. Ik hoop zo om een mooie echo
Bibi ik duim voor goede echo morgen! Hier nu aantal dagen menopur 300 aan het spuiten en zaterdag orgalutran erbij en maandag de 1e echo. Ik verwacht volgende week vrijdag de punctie ongeveer.

Ben altijd moe van de hormonen en opgeblazen buik. Lastig met werken maar verder gaat het prima.

Mijn zoontje zit sinds oktober op de basisschool en ze gaan dan zo snel zelfstandig worden!
Sammie wij hebben gekozen voor nipt met nevenbevindingen en ook de 13 weken echo. Vond het wel lastig om over na te moeten denken, maar uiteindelijk maar hiervoor gekozen.

Annetje heel veel succes, hopelijk gaat het mooi vlot allemaal. Ik had tijdens het traject ook zo'n opgeblazen buik van de hormonen.

Wij zijn deze week wezen kijken op de basisschool, echt zo'n nieuwe fase inderdaad! Maar ik denk dat m'n dochter het heel leuk gaat vinden.

Bibi heel veel succes morgen, ik hoop zo dat het allemaal goed zit en jullie eindelijk wat meer kunnen gaan genieten :hug:
Succes voor straks bibi!

Sterkte Annet met hormonen. Hopelijk ben je veel goede eitjes aan t produceren!

Wij gaan denk ik ook voor nipt met nevenbevindingen. Is nu pas in week 12 afspraak voor eerste gesprek. Hopelijk kan dat nog verplaatst worden.

Fijne dag allemaal meiden!
@Annet: sterkte met de hormonen, hopelijk zie je volgende week genoeg eitjes!
Hier ook een zoontje in groep 1, ze krijgen zo steeds meer hun eigen wereldje he...

@Bibi: een goede echo gewenst vandaag :heart:. En sterkte met de misselijkheid - lekker dubbel he, blij met de symptomen, ook al zijn die sh*t.
Vind je de uitslag van het bloedonderzoek nog spannend?

@Bess: wat mooi, proficiat met de goede termijnecho!

@nipt: zou ik wel doen, met nevenbevindingen. Maar ja wij weten al dat we een grotere kans op chromosoomafwijkingen hebben. Zouden zelfs meteen voor een vlokkentest in aanmerking komen bij een natuurlijke zwangerschap, maar weet niet of ik dat zou doen (tenzij een echo weer afwijkingen laat zien). Maar ook zonder deze kennis zou ik waarschijnlijk wel voor de nipt met nevenbevindingen gaan.
happiness = reality - expectations
Hoop zo dat alles goed was bibi?
De echo was een wazig beeld . Er lag een soort schaduw overheen.
Daardoor kon ze het maar moeilijk zien.
Wel weer hartje zien kloppen en ze kon wel wat groei zien maar verder niet pcies meten of het goed gegroeid was..
Wat een rollercoaster dit weer bah..
Volgende week weer terug ik hoop zo dat het dan allemaal goed is en ik een beetje achterover mag gaan leunen.
Maar goed hartje klopte das zowieso heel belangrijk
Pfff jeetje wat een rollercoaster idd. Hartje is iig idd belangrijk. Jeetje wat een moeilijke tijd moet dit zijn. De eerste weken zijn sowieso al moeilijk na alles wat er al is gebeurd, maar dit maakt t wel een tandje heftiger.
Ja ik merk dat ik er heel veel energie aan kwijt raak. Zowieso wel moe zijn door zwangerschap maar op deze manier..
Maar goed we zijn zwanger en we gaan o naar volgende week.
Ik moest vetrouwen houden vd gynaecoloog dus proberen we dat
Oh Bibi wat dubbel zo... Hebben ze alleen uitwendig geprobeerd of was dit ook een inwendige echo? Hopelijk volgende week gewoon echt eens duidelijkheid. Snap dat het energie vreet. Hoe gaat je vriend er mee om? Zijn er ook al anderen in je omgeving die het weten?
Dat het hartje klopt is sowieso goed nieuws! Misschien zit er wat bloed in je baarmoeder wat het beeld wazig maakt.

Ik duim voor een goede echo volgende week maar wat zenuwslopend zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven