Mode & Beauty alle pijlers

Blazer stomen?

13-02-2022 10:12 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een simpele zwarte blazer van Only. In het etiket staat dat hij alleen gestoomd mag worden. Geen handwas.
Ben geneigd om hem toch met de hand te wassen omdat ik geen zin heb naar de stomerij te gaan :yawnee:
Wat doen jullie? Stomen of voorzichtig met de hand wassen?
Ik gooi mijn blazers altijd gewoon in de wasmachine op 30 graden. Gaat prima!
Ik heb een blazer van mango, deze heb ik al 20 jaar zelfs.. draag 'm niet zo vaak, maar is na elke keer wel gewoon de wasmachine in gegaan en ziet er nog helemaal prima uit.
Ik gooi blazers ook altijd gewoon in de wasmachine. Gewoon fijne was op dertig graden. Als het daar niet tegen kan, is het jammer dan. Een blazer stomen kost al gauw een tientje, plus moeite, dat is een blazer van Only me echt niet waard.
Handwas ga ik sowieso niet doen. Misschien voor een tere bh, maar blazers op de hand wassen ga ik echt niet aan beginnen.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat een blazer verpest uit de was kwam.
Sommige merken zetten dat soort dingen in het etiket zodat ze niet aangesproken worden als een kledingstuk vervormt/vervaagt in een doodnormale was.
Handwasprogramma zou ik zeker aandurven, gewone was eigenlijk ook.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Met de hand wassen is nog niet zo simpel als het klinkt. Het randje bij de nek is een plaats waar de blazer vies wordt op den duur, krijg je dat echt schoon op de hand? En voor je alle wasmiddel er weer uit hebt gespoeld...en al dat wringen...nee, echt geen sprake van dat ik daar aan ga beginnen. Ik ben er trouwens van overtuigd dat een wolwas of fijnwas minder belastend is voor zulke kledingstukken dan handwas.
tyche schreef:
13-02-2022 10:26
Sommige merken zetten dat soort dingen in het etiket zodat ze niet aangesproken worden als een kledingstuk vervormt/vervaagt in een doodnormale was.
Handwasprogramma zou ik zeker aandurven, gewone was eigenlijk ook.
Precies! Ik zie dat ook gewoon als indekken van de fabrikant en ik neem het met een korreltje zout. Kijk eens naar het materiaal. Waarschijnlijk een mix van katoen en polyester. Waarom zou je dat niet kunnen wassen?
Wolwas
Ik heb een opfrisprogramma van 20 minuten op 30 graden.
Daarna blazer goed in vorm brengen en drogen op een kledinghanger.
Met een Only blazer snap ik dat je dat gewoon in de wasmachine gooit, maar durven jullie dat ook met duurdere merken? Ik merk dat ik het toch minder draag hierdoor.
SimpeleZiel schreef:
13-02-2022 11:15
Met een Only blazer snap ik dat je dat gewoon in de wasmachine gooit, maar durven jullie dat ook met duurdere merken? Ik merk dat ik het toch minder draag hierdoor.
Ja hoor. Ik vind het zonde om mijn duurdere blazers nauwelijks te dragen, en dus moeten ze af en toe gewassen worden. Ik ben niet van plan om dure blazers nog duurder te maken door ze elke keer naar de stomerij te brengen. Dus alle bovenstaande wat ik geschreven heb, geldt voor al mijn blazers. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik bepaalde kledingstukken überhaupt het liefst niet te vaak was. Broeken, rokken, blazers en vesten was ik niet te vaak.
Handwas programma op de wasmachine. Jaren gedaan, soms fijne was programma. Geen centje pijn. Wel netjes ophangen.
SimpeleZiel schreef:
13-02-2022 11:15
Nee, ik was mijn dure blazers echt niet zelf. Vraag me ook af hoe je ze netjes strijkt met al die naden van de voering en zakken...
Ik gooi dat gewoon in de wasmachine .ook n kort wonen winterjas in de machine gewassen .niet in de droger natuurlijk.
Wel met n stoomstrijzer de binnen kant naadjes etc glad persen .lukt prima.
Machine was blijft ie mooier dan handwas.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Met een simpele blazer van de Only zou ik het wel doen. Niet of niet te hard centrifugeren want daar krijg je vaak de vervormingen van, dus een wolwas programma bv. Mijn duurdere, wollen blazers gaan niet in de wasmachine; daarvan zou ik het zonde vinden als ze zouden vervormen. Voor de kosten ga ik dat echt niet laten.
Ik breng blazers naar de stomerij, maar met eentje van Only zou ik wassen wel aandurven. Het moet toch een beetje in verhouding staan met de aanschafprijs. Ik heb ook blazers van €400 en daar ben ik wat zuiniger op, zeker als het wol is.
Bedankt voor de reacties. Ik ga hem lekker in de wasmachine wassen met een wolprogramma. :thumbsup:
Een goedkopere blazer in de wasmachine, een duurdere en zeker wol... stomerij.

Heb net dit weekend per ongeluk een kasjmier trui bij mijn gewone was in de wasmachine gestopt. Laten we zeggen dat ik daar niet blij van werd.
PurpleMauve schreef:
13-02-2022 10:20
Ik heb een blazer van mango, deze heb ik al 20 jaar zelfs.. draag 'm niet zo vaak, maar is na elke keer wel gewoon de wasmachine in gegaan en ziet er nog helemaal prima uit.
Zoiets heb ik van de H&M. Ik heb hem ook al ontzettend lang. De eerste keer naar de stomerij gebracht, omdat dat op het etiket stond, maar dat was zo’n gedoe en veel te duur voor een H&M-ding. Daarna al jaren en jaren gewoon in de wasmachine gegooid op 30 graden en hij ziet er nog steeds prima uit.
Lady_Day schreef:
14-02-2022 13:44
Een goedkopere blazer in de wasmachine, een duurdere en zeker wol... stomerij.

Heb net dit weekend per ongeluk een kasjmier trui bij mijn gewone was in de wasmachine gestopt. Laten we zeggen dat ik daar niet blij van werd.
En dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven