we gaan Vrolijk verder!

01-05-2007 10:21 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
we zouden in de openingspost iets zetten om te onthouden, maar wat?
Gelukkig was ik woensdag bij jou thuis, nog net op tijd. :P
Denk zomaar dat ze snel zal opzeggen Wind, maar vind het maar wat gek dat ze hond niet even in de auto heeft gelaten, of in de tuin of in elk geval in 1 ruimte.
O en Nip, hoe staat het dan bij jullie. Heb jij de zwangerschapskleren al de deur uitgedaan (niet dat dat iets zegt zoals je aan mij ziet :D). Nee hoor, ben verder niet nieuwsgierig .
Getver, een hond mee met de werkster. YUK. Ik zou het helemaal niks vinden, vooral als je dat beest ruikt als je thuiskomt. Dan hoort het naar bloemetjes en chloor en Ajax citroenmeuk te ruiken en niet nar hond. Goed dat je het gezegd hebt Wind, ik had dat ook even aangekaart.

Verder: wat een lief verhaal van je kindjes Nippo. Ik vind dat soort dingen juist erg leuk om te lezen.

Ik probeer steeds om op AK te komen om te kijken naar foto's van Schorrie, werkverhaal van Morrie (dat ik vorige keer niet kon vinden) en iets over Mille's sollicitatie, maar ik mag er niet in van AK-Max.

Hier een lekker dagje. Ik heb vanmorgen heerlijk een paar uur met Boefje in de dierentuin rondgehobbeld. Lekker even wat 1 op 1 quality time met mijn oudste zoon. Was erg gezellig. En vent zou fles geven, dus ik hoefde niet op de tijd te letten.

Helaas bleek bij thuiskomst dat Schurk de fles niet bliefde en moest hij toch aan de tiet. Maar 's middags nog een keer geprobeerd en toen ging er 100cc in. Het rare is alleen dat hij er rode vlekken van op zijn huid krijgt. Op zijn kinnetje toen hij wat uit zijn mondje had laten lopen en 's ochtends een enorm rood oog toen er een druppel in was gekomen omdat hij zo ging draaien toen vent de fles probeerde te geven. Kent iemand van jullie dat fenomeen? Het lijkt echt te komen van contact met de huid omdat hij het vanmorgen ook had, terwijl er nauwelijks een druppel in was gegaan. En te heet was het spul ook niet, dat hebben we gecontroleerd.

Zo en wat las ik nog meer? Zag dat pimpel even kwam buurten en het al zat aan het worden was. Nog even meid, en dan mag je weer een versgeperste baby in je armen houden!

En iets over logerende kindertjes. Ik vind het altijd weer raar dat zijn kamer 's avonds leeg is als Boefje eens per +/- een maand bij mijn ouders overnacht en zij hem de volgende dag naar kdv brengen, maar ik hoef hem dan niet 's ochtends te zien of spreken of zo. Ook raar als ik dan op die dagen 's middags op kdv ben om Schurk te voeden en mee naar huis te nemen en Boefje daar laat, omdat opa en oma hem dan ook weer ophalen. Maar hij vindt het nog steeds erg leuk, is helemaal thuis bij hen en dus is het voor ons ook lekker. En voor Schurk ook: even zijn ouders voor zichzelf.
Toen ik haar aan de telefoon had zei GW nog dat ze hem mee mocht nemen maar dat hij dan alleen in de hal mocht. Nee, dat was geen optie.

Nou... dan niet.
Wat apart Athena. Is het moedermelk of kunstvoeding? Ik heb er nog nooit van gehoord maar het lijkt wel of hij overgevoelig is ofzo. Heb je al gegoogled? En weet je echt heel zeker dat het niet nog net iets te warm was? Dat zou toch het meest logisch zijn.
Huh, wat raar Athena. Is het moedermelk of niet?

Ik zou zo geen reden kunnen verzinnen. Heel typisch.
Nee, het was Friso. De normale variant, want de door vent geprobeerde Friso Comfort vrijdag ging er al helemaal niet in. En toen kreeg hij die vlekken btw ook :?.

Ik ga zo nog even googlen, want ik vind het ook erg raar en het lijkt me niet oke. Met gekolfde moedermelk heeft hij het nooit gehad.

Anders van de week nog maar eens kijken of een ander merk of misschien Friso hypoallergeen wel goed gaat.
GW komt naar boven en roept me of ik kom helpen met het bed.

Shit... mislukt! ;)

Toedels meiden!
O en Morrie, dat het te heet kon zijn leek ons ook het meest logisch. Om die reden heeft vent de laatste keer dat hij het probeerde de fles echt lang af laten koelen tot de melk lauw was, maar dat maakte dus geen verschil.
Truste Wind, slaap lekker!
Hahaha, het is ook overal hetzelfde Wind! Welterusten.

Athena, ja dan zou ik ook die andere variant (weet niet meer welke....) eens proberen. Of Nutrilon en dan maar gelijk een drupje op zijn huidje laten vallen zodat je weet of hij het dan ook heeft. En anders zo'n babyvoedingklantenlijn bellen.
Hier is vent alweer aan de zwier (maar eerst naar A;dam om alle gaten nog te vullen voor de oplevering, ik had gisteren alleen schoongemaakt. dus mag niet klagen). Bed is nog niet verschoond, maar ik ga wel naar boven (klinkt voor jullie normaal, voor mij luxe ) en snurken. Moet morgen dochter op school zien te krijgen en om 10.00 in A'dam zijn en dit alles met Kiloknaller in mijn kielzog.
Athena, Zen heeft het niet van melk, maar wel met mayonaise. En dus ook echt door huidcontact. Als we patatjes eten en hij morst wat mayonaise op zijn kin, oid. dan zie je precies daar een rode vlek.

(wij zijn erachter gekomen doordat hij eens bijna zijn hele hoofd onder had gesmeerd;))

Nip,heerlijk zeg een weekend weg.

En ik vind het ook leuk om te lezen over je kinderen. Staat er helemaal niet droog, ik zie ze al helemaal zitten in die fietskar.O+

Ik vind het altijd heerlijk als ze de kinderen uit logeren zijn, maar herken het 'verloren' gevoel ook wel.

Vrolijk, gisteren bij prenatal de Zapp gekocht. Was helemaal blij ermee, mooie kleur, stoer ding. Blijkt hij bij thuiskomst toch niet te passen:(

Mocht hem wel terugbrengen, dat had ik daar overlegd.

En had me toen toch mazzel zeg. Hij was in de aanbieding, van 189 voor 159.

Maar bij retouren wilden ze me dus 189 teruggeven.

Heb er nog even aan gedacht om eerlijk te zijn, maar 30 euro winst vond ik toch aantrekkelijker:$

Maar MC is dus niet meer nodig, dus ik kom gewoon binnenkort een keertje zonder een andere aanleiding dan 'gezellig' bij je op de thee!

Mille, hoe is het met mini?

Over wandelen gesproken. Zen is niet van het wandelen, want Zen is oerlui.

Daarentegen als je hem een bal geeft, dan rent hij een zo een halve marathon.

Zootje is ook lui, die zou het liefst ook nog vervoerd willen worden in een buggy.

Ze zijn zelfs zo lui, dat we hier uitgevonden hebben dat er twee kinderen tegelijk op een kiddyboard kunnen staan:$:D

Vanmiddag op een kraamborrel geweest. Was erg leuk!

Zen en Zootje gelukkig niet mee, want ze zijn momenteel vreselijk.

Allebei, zou ze op marktplaats zetten als ik zeker zou weten dat ik er geld voor zou kunnen krijgen, maar vooralsnog denk ik dat ik geld toe moet geven;)
Ook nog nooit gehoord van contact allergie met melk, maar zo klinkt het wel.

Werkster die hond meeneemt is niet goed snik.

Ik vind ook alle honden vies, behalve mijn Kefpep. :D 

Kefpep mag ook zeker niet boven en ik hoop dat mijn huis niet naar hond stinkt (ik ruik het in ieder geval niet). Ik neem Kefpep ook alleen mee naar mensen warvan ik zker weet dat ze het goed vinden, ik wil tenslotte een hond en die ander niet. Mijn zusje en zwager hadden vroeger een Berner Senner (het dat zo?), groot en langharig. Namen die dan mee op mijn fleat en dan rook het daarna ook heel erg naar hond en lagen er overal plukken haar. Yek. Op gegeven moment heb ik gezegd dat ik dat vies vond en namen ze hond niet meer mee.

Snap trouwens echt niet dat ik me heb laten overhalen tot nemen van hond. Man, zijn Pebbeltjes eindelijk zelfstandig en makkelijk overla mee naar toe te nemen zonder gedoe ben je weer gebonden door hond! En hond is super ondeugend, volgens mij hebben buren die in mijn tuin kunnen kijken af en toe real live slapstick. Hond rent door struiken, wat niet mag, en heeft al 6 pogingen gedaan tot graven van gaten in gras dat er net 2 weken in ligt. Als ik niet oplet loopt best op de tuintafel en speelgoed van de Pebbeltjes is niet veilig. En ik maar waarschuwen en FOEI! roepen. Nog leuker is Pebblo die boos achter hond aangaat (en kefpep is retesnel), hond die daar driftig kwispelend een spel van maakt en dan roept "Dit is de laatste keer, nog één keer en je gaat in je bench!" Ja hoor, dat begrijpt een hond. ;)

Aan andere kant ben ik al gehecht aan beestje, vind ik het zielig als hij in een vreemd gezin zou komen terwijl hij net aan ons aan het hechten is en is het ook wel een aanhankelijke lieve schat.
quote:Aan andere kant ben ik al gehecht aan beestje, vind ik het zielig als hij in een vreemd gezin zou komen terwijl hij net aan ons aan het hechten is en is het ook wel een aanhankelijke lieve schat.Dus zoals Ely haar twee oudsten op MP wil zetten, overweeg jij het dus blijkbaar weleens met Kefpep. :D
Lees nu pas verhaal van Nippo over Nippi en Nippa en klinkt heel lief. Ik vind zulke momenten van eigen kinderen heerlijk, en ook om hier te lezen van anderen!

Ik kan echt zo gelukkig worden van hoe de Pebbeltjes met elkaar omgaan. Groot Pebbeltje heeft van de week bij schoonouders gelogeerd en ging de dag erna met ze naar Drievliet. Kwam 's avonds thuis, Klein Pebbeltje lag al in bed. Hij was nog in de hal, horen we een klein stemmetje van boven "GP-ie (naam met verkleining, is al zo lief), ik lig al in mijn bed hoor!". GP had ons nog niet echt gesproken maar rent gelijk naar boven om naar zijn broertje te gaan. Echt O+.
Gut, Zen heeft het dus ook ergens mee .

De kereltjes doen hun naamsgelijkheid wel eer aan zeg. Ze hebben wel

veel overeenkomsten. Alleen is het kleine exemplaartje hier nog wel erg

lief. Marktplaats niet nodig, of ik moet er nog zo eentje kunnen

bestellen daar?

Maar wat gaf jij hem dan toen hij van de borst af ging? Of was dat

meteen gewone melk omdat hij toen al het eerste jaar gepasseerd was? Je hebt het pas nog wel een keer gezegd toen ik ernaar vroeg, maar ik ben het even vergeten.

Op zondag bed opmaken en er dan 's avonds achterkomen dat de boel nog

moet worden opgemaakt is hier ook een bekend fenomeen trouwens. Volgens

mij bij half Nederland! :D

En ook hier een lui kind. Boefje wil ook nog maar al te vaak in de wagen en wilde vanmorgen in de dierentuin ook steeds in de buggy. Hij laat zicht graag rijden, no way dat ik hem al zonder wagen ergens mee naartoe neem. Behalve inderdaad met een bal, dan is hij niet te stoppen en rent halve marathons ;).
quote:

quote: Pebbles reageerde

Aan andere kant ben ik al gehecht aan beestje, vind ik het zielig als hij in een vreemd gezin zou komen terwijl hij net aan ons aan het hechten is en is het ook wel een aanhankelijke lieve schat. Dus zoals Ely haar twee oudsten op MP wil zetten, overweeg jij het dus blijkbaar weleens met Kefpep. :D

Weleens?!

Haha, best wel regelmatig hoor. Maar meer dat we er beter aan hadden begonnen als KP ook op school zit. Hij rivaliseert het meest met Kefpep en ik moet iedere uitlaatbeurt op hem inpraten dat hij meegaat. Met nieuwe fiets gaat het beter, hij fietst nu mee.
Ik heb een leuke functie gevonden! Jammer dat ik geen ervaring heb in de uitgeverij branche en ook niet op het gebied van kindermarketing.

PROJECTLEIDER

Querido Kinderboek

(24 uur)
Wat gaan jullie weer hard!

Ook ik vind het leuk om te lezen Nippo, die blije koppies denk ik er wel bij hoor:) En van harte nog met 1-jarig jubileum!

Athena, doe voor sollicitatieinfo geen moeite om op ak te komen. Het is mij namelijk ook nog niet gelukt;)

En ik dacht ook meteen aan een contactallergie. Mini heeft het met tomatenketchup en andere bewerkte tomatenprut. Als ze een stuk pizza eet en je wast daarna haar snoet blijkt er onder het rood rood te zitten, zeg maar.

Peb, hond wordt vanzelf minder vermoeiend. De onze was ook zo en is nu echt heel rustig!
Nah, maar was ook nog steeds benieuwd naar een vast weer erg gegroeide Schorrie en verhaal Morrie (of stond dat er nou nog niet? Ik raak het even kwijt met die AK, ik kan er nog steeds niet in. Of heb ik een permaban aan mijn broekje? ;)).

Hm, contactallergie. Kan ik ook nog even op googlen. Tot nu toe niks gevonden.

Ik las net trouwens even op zoyla's topic. Vrolijk, had jij kaartje al gepost? En doen we inderdaad toerbeurt? Even onthouden dan dat iemand anders er volgende week een stuurt.
En nog een, projectleider bij de gemeente Haarlem. Of zou dat niets zijn, bij een gemeente werken?

Best tekenend dat ik alweer vacatures bekijk....
Het verhaal staat er Athena. Onder het kopje sollicitatieperikelen, ooit door Vrolijk geopend.

Ik heb honger.
Dat klinkt inderdaad alsof je nog steeds twijfelt over je huidige baan, Morrie!

Leuk, een vacature in de kinderboekenbranche. Als ik het zou kunnen en durven, dan zou ik ooit nog eens een kinderboekenwinkel willen openen. Lijkt me zooo gaaf. Kinderboeken zijn geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven