Wanneer trek je de stekker er uit? [Geen OP]

13-02-2022 23:12 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
:flag:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-02-2022 16:26
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.56% gewijzigd
To, je blijft maar hameren op het feit dat je vindt dat jouw man de bad guy is, niet jij. Feit is echter dat jullie sámen dit elkaar en de kinderen aandoen.
Stop nou eens met het vingerwijzen en ga bedenken wat je eraan gaat doen. Een scheiding lijkt me hier het beste, maar als jij niet kunt reflecteren op je eigen handelen, zal het vaker mis blijven gaan. In de omgang met je man danwel ex, of anders in een nieuwe relatie.
Wat ga jij anders doen om te zorgen dat je kinderen nooit meer zo’n ruzie van hun ouders hoeven mee te maken en hoe ga je dit bij hen herstellen.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
En om het heel concreet te maken: maak een afspraak met de huisarts, spreek af dat jullie samen ergens (therapeut) gaan praten over de situatie zoals die nu is, met de meest recente ruzie nog vers in het geheugen, en laat de kinderen een paar dagen ergens anders logeren (bij opa en oma?) terwijl jullie bedenken hoe je dit gaat oplossen: uit elkaar, in therapie, wat dan ook.

Volgens mij is het belangrijk dat jullie allebei beseffen dat dit gedrag en deze situatie een hele dikke vette no go is, dat er meer mensen weten van jullie situatie en dat de kinderen even niet horen hoe jullie hiermee bezig zijn.
Wat eten we vanavond?
Het maakt niet uit hoe je het verhaal verteld. Het maakt niet uit of jij bent begonnen of hij is begonnen. Het maakt niet uit of de reden van de ruzie een verplaatste lamp of een kapotte pot groenten was. Het enige wat uitmaakt is dat er een situatie heeft plaatsgevonden die traumatisch is voor de kinderen. En dat er vaker zulke situaties hebben plaatsgevonden. Dat je na 1x hoopt/ denkt/ dat het nooit meer gaat gebeuren snap ik. Na 2x ook nog. Na 3x zou ik inzetten op therapie voor beiden om te kijken of er nog verandering mogelijk is.

Aangezien je zegt dat dit vaker gebeurd ga ik ervan uit dat dit misschien al wel 20x is gebeurd. Het enige wat dan telt is wat jij doet om het te stoppen. Schijnbaar heeft praten niet geholpen en is er geen verbetering gekomen. Dan is het enige wat je nog kunt doen ervoor zorgen dat deze situaties niet meer plaats kunnen vinden. Dus uit elkaar gaan. Allebei in een andere woning.

Niemand dwingt je om bij elkaar te blijven. Ik kan geen enkele reden bedenken om dit voort te zetten. Als je echt iets geeft om je kinderen zorg je dat dit stopt. En niet volgende week of volgend jaar of na ruzie nummer 210, maar nu. Vandaag nog.
TO, als het je helpt, ik heb ook in een situatie gezeten met een man die steeds agressiever werd en ruzies die steeds sneller en heftiger escaleerden. Je wil niet weten waar ik allemaal voor ben uitgemaakt, vals beschuldigd en hoe vaak er intimiderend in mijn gezicht is geschreeuwd, hij zich groot maakte in deuropeningen zodat ik er niet langs kon etc. Ons dochtertje was toen 3 en door haar ben ik nooit meegegaan in zijn gedrag, ik vond het al vreselijk genoeg dat ze meekreeg dat haar vader zo tekeer ging en ik wilde absoluut niet dat ze mij zo zou zien. Dat was niet makkelijk, vaak genoeg jeukten mijn handen en wilde ik daarnaast heel hard in zijn gezicht gillen dat hij een gestoorde klootzak was, maar ik heb het niet gedaan. Toen hij uit woede meerdere gaten in een deur sloeg ben ik met mijn dochter weggegaan en heb ik ons ingecheckt in een hotel. Daar heb ik alle praktische zaken op een rijtje gezet en mezelf mentaal voorbereid op de breuk die ik nu echt door moest gaan zetten. Dat was een hele zware periode want hij werkte niet mee, vond het allemaal wel meevallen en dreigde met zelfmoord. Maar dat ligt nu gelukkig allemaal jaren achter ons en ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik me nooit heb mee laten slepen in zijn gestoorde buien en bovenal dat ik ben weggegaan.
Anne89 schreef:
14-02-2022 14:19
Omdat hij anders in de weg zou lopen met opruimen. En als een kind allemaal vragen zou gaan stellen. Daar staat je hoofd op zo een moment niet naar. Dus ik dacht ik ga na boven dan kunnen de kinderen boven spelen en kon mijn man de spullen opruimen zonder allemaal Waarom vragen te moeten beantwoorden.
Hiermee maak je je kind onderdeel van de ruzie en inzet in jouw kamp. Echt heel kwalijk en zorgt voor een mega loyaliteitsconflict. Je kind is net zo veel van jou als van je man.
En poef, de OP is verdwenen. Wat een verrassing.
Anne89 schreef:
14-02-2022 14:08
:redrose:
Je vertelt het nu echt heel anders maar heel simpel... als hij zo vreselijk is... Waarom ben je nog bij hem dan? En waarom ga je niet gewoon weg als iemand je het huis uit duwt waar je kinderen bij zijn? Ik zou denken dat ik daar geen zin in had dus gewoon weggaan naar een vriendin ofzo en het hem uit laten zoeken met de kinderen. He zegt dat je hem niet alleen wil laten met de kinderen. Waarom niet? Als je angst hebt voor de veiligheid van je kinderen dan is het helemaal gestoord dat je niet bij hem weggaat.

Je lijkt erg je straatje proberen school te vegen maar het boeit niemand wie de schuldige is. Jij bent niet zielig dat zijn je kinderen. Jij kan elk moment weglopen bij deze man, je kinderen niet. Maar je doet het niet terwijl je weet dat dit gedrag schadelijk is.

O en... iemand kan me duwen aan me trekken en met spullen gooien... Dan ga ik gewoon weg. Iemand in zijn gezicht slaan is bizar.
Dit zegt inderdaad ook iets over hoe je omgaat met een meningsverschil. Een digitale duw naar de uitgang en zelf weglopen? In elk geval geen constructief gesprek over wat er mis gaat en hoe het beter zou kunnen.
ippy schreef:
13-02-2022 23:19
EFT therapie voor allebei apart en samen. Jullie drukken op elkaars knoppen. In Utrecht zit een goede therapeute. Ex-huisarts.

Misschien ook tijdelijk uit elkaar.
Bedankt voor je reactie! Door EFT therapie in te typen op Google heb ik een therapeut bij ons in de buurt gevonden. Ik hoop dat we snel te recht kunnen.
Maree2 schreef:
14-02-2022 08:36
Liever een vechtscheiding dan een vechthuwelijk.
Dit vat het wel samen, ja..
Anne89 schreef:
14-02-2022 15:57
Bedankt voor je reactie! Door EFT therapie in te typen op Google heb ik een therapeut bij ons in de buurt gevonden. Ik hoop dat we snel te recht kunnen.
Goed dat je actie onderneemt. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen. Staat je man ook open voor therapie?
boekenlegger0 schreef:
14-02-2022 16:51
Goed dat je actie onderneemt. Ik hoop dat jullie snel terecht kunnen. Staat je man ook open voor therapie?
Ja gelukkig wel. We weten allebei dat dit niet normaal is en willen het allebei anders voor onze kinderen maar ook voor ons zelf. Er zijn te veel mooie dingen om nog voor te vechten (spreekwoordelijk).
Dat is dan een lichtpuntje. Ik hoop dat therapie jullie gaat helpen. Succes en sterkte de komende tijd.
Nou nog hulp voor de kinderen.
Anne89 schreef:
14-02-2022 18:34
Ja gelukkig wel. We weten allebei dat dit niet normaal is en willen het allebei anders voor onze kinderen maar ook voor ons zelf. Er zijn te veel mooie dingen om nog voor te vechten (spreekwoordelijk).
Nice! Dat lijkt mij een positieve instelling en de juiste weg. Fijn dat jullie dit allebei graag willen. Puntje 1 zou moeten zijn verdere escalaties voorkomen, maar daar komen jullie vast uit.
Madderijn schreef:
14-02-2022 20:00
Nou nog hulp voor de kinderen.
Nou inderdaad. Die hebben een trauma, want het is niet veilig bij hun ouders, het kan elk moment escaleren.
Goed dat je hulp hebt gezocht, want voor je kinderen is het verschrikkelijk om in deze situatie op te groeien.

Kijk ook nog eens op deze website https://www.de-pion.nl/ Deze organisatie wil de drempel verlagen om hulp te zoeken. Geweld is nooit goed te praten, maar een dader is vaak zowel dader als slachtoffer omdat je in een cyclus terecht komt.

Ik heb dat nergens terug kunnen vinden, maar ik vraag me ook af wat voor voorbeeld jij en je man hebben gehad. Huiselijk geweld gaat vaak van generatie op generatie over. Doe er aub alles aan zodat dit bij jullie stopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven