Wanneer trek je de stekker er uit? [Geen OP]
maandag 14 februari 2022 om 08:21
Nou vind ik het niet gek dat je inderdaad met je partner bespreekt voor je grote veranderingen aan het huis doet of grote uitgaven doet. Maar dat iemand over de rooie gaat als de ander iets veranderd heeft is natuurlijk van de zotte. Die reactie van de partner is absoluut buitensporig. Ik vind het ook een teken dat die partner de wensen van de ander niet serieus neemt en zichzelf als de baas ziet. En dat je dan de ander dus als een kind mag straffen, omdat jouw toestemming niet gevraagd is.
Voor alles toestemming vragen in je eigen huis zou voor mij betekenen dat ik op mijn tenen loop. Dat adviseren vind ik een manier om de verantwoordelijkheid om ruzie te voorkomen bij de verkeerde persoon.
maandag 14 februari 2022 om 08:23
Hij smeet een tas boodschappen op de grond. Omdat zijn vrouw een lampje had verplaatst.retrostar schreef: ↑14-02-2022 08:10Toen hij stampvoetend en boos naar beneden kwam (ik zie hem al stampvoeten als volwassen man) had je het nog kunnen laten deëscaleren door te zeggen: "oh ja René ik heb de lamp verplaatst, dat vond ik nodig; zullen we het er na het eten over hebben? Dan vinden we er wel wat op.
En nu even voorzichtig met die tas anders zitten we met gebroken koekjes".
Jullie zijn kennelijk voortdurend erg boos op elkaar.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

maandag 14 februari 2022 om 08:26
En zijn vrouw sloeg hem.Hexopbezemsteel schreef: ↑14-02-2022 08:23Hij smeet een tas boodschappen op de grond. Omdat zijn vrouw een lampje had verplaatst.
Gaat lekker aan beide kanten, dus.

maandag 14 februari 2022 om 08:26
We weten de hele achtergrond niet van die lamp. Misschien is daar al vaker gedoe om geweest en zit TO te treiteren omdat ze in een machtsstrijd zitten.aikidoka schreef: ↑14-02-2022 08:21Nou vind ik het niet gek dat je inderdaad met je partner bespreekt voor je grote veranderingen aan het huis doet of grote uitgaven doet. Maar dat iemand over de rooie gaat als de ander iets veranderd heeft is natuurlijk van de zotte. Die reactie van de partner is absoluut buitensporig. Ik vind het ook een teken dat die partner de wensen van de ander niet serieus neemt en zichzelf als de baas ziet. En dat je dan de ander dus als een kind mag straffen, omdat jouw toestemming niet gevraagd is.
Voor alles toestemming vragen in je eigen huis zou voor mij betekenen dat ik op mijn tenen loop. Dat adviseren vind ik een manier om de verantwoordelijkheid om ruzie te voorkomen bij de verkeerde persoon.
Ze is zelf een groot onderdeel van dit probleem. Ik vind je kinderen proberen betrekken bij een ruzie nadat jezelf de eerste klap hebt gegeven alles behalve fris.

maandag 14 februari 2022 om 08:28
Op Viva heeft een vrouw nooit ergens verantwoordelijkheid voor geloof ik
maandag 14 februari 2022 om 08:28
Ze zien het gezin niet als een gezamenlijk project.aikidoka schreef: ↑14-02-2022 08:21Nou vind ik het niet gek dat je inderdaad met je partner bespreekt voor je grote veranderingen aan het huis doet of grote uitgaven doet. Maar dat iemand over de rooie gaat als de ander iets veranderd heeft is natuurlijk van de zotte. Die reactie van de partner is absoluut buitensporig. Ik vind het ook een teken dat die partner de wensen van de ander niet serieus neemt en zichzelf als de baas ziet. En dat je dan de ander dus als een kind mag straffen, omdat jouw toestemming niet gevraagd is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 14 februari 2022 om 08:29
Hij had al meer grieven in zijn hoofd zitten en dit was de druppel.Hexopbezemsteel schreef: ↑14-02-2022 08:23Hij smeet een tas boodschappen op de grond. Omdat zijn vrouw een lampje had verplaatst.
maandag 14 februari 2022 om 08:34
Zoek in elk geval professionele hulp. Want zelfs al gaan jullie uit elkaar, dan moet je nog contact met elkaar houden en overleggen. Daarbij worden je kinderen groter en hebben zij nu niet geleerd hoe je gezond ruzie maakt en het weer goed maakt. De kans is dus groot dat zij dit gedrag (slaan, duwen, gillen) straks overnemen als niemand ze leert hoe je normaal met een meningsverschil omgaat.

maandag 14 februari 2022 om 08:39
Dit hoor ik nu inderdaad bij mijn buren gebeuren. Die houden ook ongeveer 75% van de tijd vast best wel van elkaar, maar hebben regelmatig knallende ruzie. Zeg maar zoals TO en haar man. Dan gaan er ook spullen kapot, en volgens mij worden er ook klappen uitgedeeld van beide kanten.Hetismogelijk schreef: ↑14-02-2022 08:34Zoek in elk geval professionele hulp. Want zelfs al gaan jullie uit elkaar, dan moet je nog contact met elkaar houden en overleggen. Daarbij worden je kinderen groter en hebben zij nu niet geleerd hoe je gezond ruzie maakt en het weer goed maakt. De kans is dus groot dat zij dit gedrag (slaan, duwen, gillen) straks overnemen als niemand ze leert hoe je normaal met een meningsverschil omgaat.
Die kinderen slaan elkaar de hersens in, en we worden regelmatig wakker omdat ze elkaar aan het uitvloeken zijn op volume viswijf midden in de nacht zelfs. Ze gooien ook al met spullen. Lekker voorbeeld zijn die ouders hè. Die kinderen zijn ongeveer 6 en 8...
'Ja maar we hebben het ook gezellig.' Je kinderen krijgen niet eens de kans om te leren hoe het ook kan, dat is toch triest? Goede kans dat je kinderen later hun echtgenoot/echtgenote ook fysiek gaan mishandelen. Hebben ze zo geleerd, thuis, dat dat heel normaal is.
maandag 14 februari 2022 om 08:44
Ik heb niet alles gelezen, maar er zijn meer slachtoffers dan je denkt. Zelfs de buren uit dit recente topic:
relaties/buren-maken-krijsende-ruzie-wa ... ges/487090
Mijn ouders hadden vroeger ook veel schreeuwende ruzie, maar dat was een fase in hun relatie. Wij als kids hebben geleerd en gezien dat het niets oplevert. En in de later stadium leerden we rustig te praten over meningsverschillen.
Dit is natuurlijk heel erg makkelijk zeggen nu. Maar ik denk echt dat jullie beide een cursus of training moeten volgen in woedebeheersing in combinatie met therapie.
relaties/buren-maken-krijsende-ruzie-wa ... ges/487090
Mijn ouders hadden vroeger ook veel schreeuwende ruzie, maar dat was een fase in hun relatie. Wij als kids hebben geleerd en gezien dat het niets oplevert. En in de later stadium leerden we rustig te praten over meningsverschillen.
Dit is natuurlijk heel erg makkelijk zeggen nu. Maar ik denk echt dat jullie beide een cursus of training moeten volgen in woedebeheersing in combinatie met therapie.
maandag 14 februari 2022 om 08:44
Misschien zit TO te treiteren, misschien is de man een tiran. Of omgekeerd. Kan beiden en alles er tussenin kan ook. Spullen kapot maken vind ik ook uiterst onfris, zeker als er kinderen bij zijn. Ook heel onveilig voor die kinderen.smulrol schreef: ↑14-02-2022 08:26We weten de hele achtergrond niet van die lamp. Misschien is daar al vaker gedoe om geweest en zit TO te treiteren omdat ze in een machtsstrijd zitten.
Ze is zelf een groot onderdeel van dit probleem. Ik vind je kinderen proberen betrekken bij een ruzie nadat jezelf de eerste klap hebt gegeven alles behalve fris.
Dat ze hiermee moeten stoppen zijn we het over eens.
Als hij al aangeeft dat de kinderen voor haar zijn als ze uit elkaar gaan maakt het makkelijker. Hij uit huis, afsprakem maken over omgang met de kinderen en afstand nemen nu. Afkoelen en dan kijken of je nog therapie wil om beter te leren communiceren met elkaar. Dan maak je het ook makkelijker voor de communicatie als gescheiden ouders van je kinderen.

maandag 14 februari 2022 om 08:47
Beste TO, ik heb niet alle reacties gelezen maar verander alsjeblieft zo snel mogelijk iets aan jullie gedrag of ga uit elkaar!
Ik was zo'n kind met zulke ouders, en die van mij waren niet eens fysiek naar elkaar maar het verbale was al traumatisch genoeg.
Ook dit was een ruzietje, soms 1 per week soms vaker soms minder vaak.
Maar omdat ik jong was, is het voor mijn herinnering dagelijks.
Ik heb altijd gehoopt dat mijn ouders zouden scheiden. Ook weleens stiekem met de telefoon in mijn hand gezeten om 112 te bellen. Toch weer opgehangen uit loyaliteit naar mijn ouders.
Door dit gedrag op jonge leeftijd uit huis gegaan en de band met mijn ouders is hierdoor niet optimaal, ook niet meer te herstellen. PTSS aan overgehouden en jarenlang therapie gehad. De scherpe randjes zijn er nu af maar er gaag geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.
Steek niet je kop in het zand door te denken ze zijn nog jong hier krijgen ze niks van mee. Ik was 3/4 toen het in mijn herinneringen begon...
Ik was zo'n kind met zulke ouders, en die van mij waren niet eens fysiek naar elkaar maar het verbale was al traumatisch genoeg.
Ook dit was een ruzietje, soms 1 per week soms vaker soms minder vaak.
Maar omdat ik jong was, is het voor mijn herinnering dagelijks.
Ik heb altijd gehoopt dat mijn ouders zouden scheiden. Ook weleens stiekem met de telefoon in mijn hand gezeten om 112 te bellen. Toch weer opgehangen uit loyaliteit naar mijn ouders.
Door dit gedrag op jonge leeftijd uit huis gegaan en de band met mijn ouders is hierdoor niet optimaal, ook niet meer te herstellen. PTSS aan overgehouden en jarenlang therapie gehad. De scherpe randjes zijn er nu af maar er gaag geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.
Steek niet je kop in het zand door te denken ze zijn nog jong hier krijgen ze niks van mee. Ik was 3/4 toen het in mijn herinneringen begon...
maandag 14 februari 2022 om 08:51
Breng maar hier die kinderen. Maak ik wat ruimte in mijn huis en draaien ze lekker mee in mijn gezin waar we veel knuffelen, gek spelen en lachen. En natuurlijk ook wel eens snauwen of geïrriteerd zijn, maar dat uitpraten en daarna lekker weer knuffelen.
Geen serieuze reactie /optie natuurlijk, maar wat gun ik jullie kinderen een fijne veilige omgeving zeg.
Geen serieuze reactie /optie natuurlijk, maar wat gun ik jullie kinderen een fijne veilige omgeving zeg.

maandag 14 februari 2022 om 08:52
Dit. Waarom triggeren jullie elkaar zo?abracadabra schreef: ↑14-02-2022 02:30Maar waarom zijn jullie zo boos op elkaar? War zit daar achter? Want het gaat vast ergens over anders zouden jullie niet allebei zo geëmotioneerd worden. Probeer de cirkel te doorbreken en praat met elkaar maar vooral luister naar elkaar. Echt het is nergens voor nodig om het zo hoog op te laten lopen voor beide. Praat met elkaar over wat je mist en waarmee hij jou kwetst. En luister naar zijn verhaal en zijn pijn. Want zo kunnen jullie echt niet doorgaan. Het is echt onvolwassen en jullie kinderen zijn de dupe. Dus hou op met schreeuwen en luister. Of ga van hem af. T is 1 van de 2.
Schreeuwen, duwen, met spullen gooien, slaan. Kortom, huiselijk geweld. Waar de kinderen bij zijn zelfs. Dat kan absoluut niet, dat is niet oké. Ik denk dat je eens moet onderzoeken wat hier aan ten grondslag ligt. Dat kunnen jullie absoluut niet zelf, dat hebben jullie wel bewezen. Met een relatietherapeut dus.
Wat afstand is misschien ook even niet verkeerd.
Maar dit moet stoppen. En dat begint bij jou, want jij bent de enige waar je zelf controle over hebt.
Wil je echt zijn zoals je nu bent?

maandag 14 februari 2022 om 08:53
Alles wat ik lees van beiden vind ik buitensporig.aikidoka schreef: ↑14-02-2022 08:21Nou vind ik het niet gek dat je inderdaad met je partner bespreekt voor je grote veranderingen aan het huis doet of grote uitgaven doet. Maar dat iemand over de rooie gaat als de ander iets veranderd heeft is natuurlijk van de zotte. Die reactie van de partner is absoluut buitensporig. Ik vind het ook een teken dat die partner de wensen van de ander niet serieus neemt en zichzelf als de baas ziet. En dat je dan de ander dus als een kind mag straffen, omdat jouw toestemming niet gevraagd is.
Ze proberen beiden de ander buiten te zetten om te de-escaleren, in plaats van zelf maar even weg te lopen. Kortom: beiden zoeken de confrontatie en met fysiek en verbaal geweld.
Dat is van beide kanten niet ok. En misschien is de een nog minder ok dan de ander, maar het zou geen wedstrijd moeten zijn in wie het minst ok is, maar in wie het eerste het belang van de kinderen kan zien en daarnaar handelen.
maandag 14 februari 2022 om 08:53
Als je het gezin op nummer één zet dan probeer je ook zo goed mogelijk het team samen te laten werken, je zorgt dat alle partijen het gevoel krijgen tot hun recht te komen en gewaardeerd te worden in hun rol. Het kan wel zo zijn dat bepaalde karakters maar moeizaam met elkaar overweg kunnen maar dat hoort de overhand niet te krijgen: het belangrijkste is en blijft dat "het gezin" en dat betekent dus vooral: het grootbrengen van de kinderen en de rol die ieder daarbij speelt, goed functioneert.
Ik zou zelf nooit een gezin beginnen met iemand die meer dan eens per drie jaar boos op me wordt. Het kan dan wel een stuk zijn in bed maar voor dagelijks contact lijkt het me niks. Maar heb je eenmaal zo iemand uitgezocht voor de vaderrol dan doe je heel erg je best om de relatie zo goed mogelijk te maken en je verliest jezelf niet in woede-uitbarstingen.
Ik zou zelf nooit een gezin beginnen met iemand die meer dan eens per drie jaar boos op me wordt. Het kan dan wel een stuk zijn in bed maar voor dagelijks contact lijkt het me niks. Maar heb je eenmaal zo iemand uitgezocht voor de vaderrol dan doe je heel erg je best om de relatie zo goed mogelijk te maken en je verliest jezelf niet in woede-uitbarstingen.

maandag 14 februari 2022 om 08:59
Nee hoor, je mag ook gewoon besluiten dat dit te schadelijk is voor iedereen, en de handdoek in de ring gooien.
maandag 14 februari 2022 om 09:03
Als beide partijen de harmonie in het gezin niet het belangrijkste vinden dan draait het altijd daarop uit of anders gaan de kinderen eraan kapot.

maandag 14 februari 2022 om 10:03
Dit dus!!Madeliefjees schreef: ↑13-02-2022 23:22Je wilt de kinderen geen scheiding aandoen. Maar ze vaak getuige laten zijn van verbaal en fysiek geweld tussen hun ouders wel?
Dat noemen ze kindermishandeling. Je moest je kapot schamen!