Wanneer trek je de stekker er uit? [Geen OP]

zondag 13 februari 2022 om 23:46
Ik wil ook niks goed praten. Ik weet het gewoon niet meer. Behalve dan dat ik dit niet wil en natuurlijk al helemaal niet voor de kinderen. Maar we zijn vaak of meer en deel van de tijd wel een goed gezin. Dat met zn alle gezellig aan tafel zit en het leuk heeft. En we gaan vaak op vakantie en dan hebben we het ook echt fijn met elkaar. Ik snap deze vreselijke uitschieters niet. Het maakt me verdrietig en in de war.ratelslang schreef: ↑13-02-2022 23:40Eindstand hebben jullie kinderen er een trauma bij.
Waarom hoor ik je daar niet over?
Niets van wat je nu extra uitlegt maakt je gedrag goed.
zondag 13 februari 2022 om 23:46

zondag 13 februari 2022 om 23:47

zondag 13 februari 2022 om 23:47
Wat naar voor jou Anne, dat je zoveel spullen kapot hebt zien gaan. Echt heel erg vervelend.Anne89 schreef: ↑13-02-2022 23:42Waarom ik ga gillen? Omdat ik in al die jaren al zo vaak spullen kapot heb zien gaan. Ik weet niet wat het is maar ik kan er gewoon niet tegen als hij agressief boos wordt, heel vaak zeg niet doen blijf rustig maar als hij dan toch door blijft gaan zijn mijn reserves ook op en kan ik alleen nog maar schreeuwen en huilen.
Ik snap dat je daar beroerd van bent. Dat je kop uit elkaar knalt en dat je nu twijfelt of je wel door moet gaan. Je mooie lampje die je zo zorgvuldig had uitgezocht. Je boodschappen waar je een half uur van je tijd in hebt gestoken om ze in huis te halen. Het moet vreselijk zijn. Afschuwelijk. En dan heb je de echt waardevolle spullen nog niet eens benoemt. Het is geen leven zo, met al die kapotte spullen. Er moet iets veranderen. Je hebt het zo moeilijk, dit kan niet langer. Je bent slachtoffer van zijn woede, van zijn agressie. Je voelt je in het nauw gedreven.
Wil je dát horen Anne?
Wat willen jullie kinderen horen Anne?
Zijn die niet kapot, stuk, beschadigd? Zijn die niet een stuk waardevoller dan dat stomme lampje van je?
Echt waar. Schaam je kapot!
zondag 13 februari 2022 om 23:48
zondag 13 februari 2022 om 23:51
Eens.
En begin eens bij jezelf en je kinderen. Als er zich een onveilige situatie voordoet, zoals je man die agressief wordt en gaat smijten met spullen, dan breng je je kinderen in veiligheid. Dus jassen aan en gaan.
Je hebt helemaal geen tijd om te gillen en te huilen. Jassen en gaan.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Wat moet zo’n situatie ontzettend onveilig voelen voor de kinderen, zeker als jullie ze er ook nog eens bij betrekken… dat zou echt niet nog eens mogen gebeuren.
Als ik jullie was zou ik proberen een tijdje uit elkaar te gaan en beide samen en afzonderlijk in therapie, kijken of je misschien weer op een normale manier tot elkaar kunt komen.
In de tussentijd zijn de kinderen in ieder geval geen getuigen meer van zulk verbaal en fysiek geweld en dat zal, ondanks het verdriet dat mama en papa niet bij elkaar zijn, toch rustiger voor ze zijn.
Als het niet werkt is een scheiding nog altijd beter dan zo onveilig opgroeien.
Edit: en zorg alsjeblieft dat de kinderen ook goede hulp krijgen om dit te verwerken.
Als ik jullie was zou ik proberen een tijdje uit elkaar te gaan en beide samen en afzonderlijk in therapie, kijken of je misschien weer op een normale manier tot elkaar kunt komen.
In de tussentijd zijn de kinderen in ieder geval geen getuigen meer van zulk verbaal en fysiek geweld en dat zal, ondanks het verdriet dat mama en papa niet bij elkaar zijn, toch rustiger voor ze zijn.
Als het niet werkt is een scheiding nog altijd beter dan zo onveilig opgroeien.
Edit: en zorg alsjeblieft dat de kinderen ook goede hulp krijgen om dit te verwerken.
hendrikje106 wijzigde dit bericht op 13-02-2022 23:53
Reden: Zie edit
Reden: Zie edit
6.43% gewijzigd
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.

Stop dan met het goedpraten. Want het is niet gezellig aan tafel en niet leuk. De vakanties, hoe vaak ook, maken niet goed wat er tussendoor stuk gemaakt wordt. Ik zie je kinderen voor me. Beschadigd, en niet in staat om te vertellen wat het met ze doet. Niet veilig genoeg om te kunnen vertellen wat het met ze doet.Anne89 schreef: ↑13-02-2022 23:46Ik wil ook niks goed praten. Ik weet het gewoon niet meer. Behalve dan dat ik dit niet wil en natuurlijk al helemaal niet voor de kinderen. Maar we zijn vaak of meer en deel van de tijd wel een goed gezin. Dat met zn alle gezellig aan tafel zit en het leuk heeft. En we gaan vaak op vakantie en dan hebben we het ook echt fijn met elkaar. Ik snap deze vreselijke uitschieters niet. Het maakt me verdrietig en in de war.
Jouw schijnwereld is hun ellende en hun trauma. Hun leed en hun verdriet.
Sluit daar je ogen niet voor. Niet doen. Neem je verantwoordelijkheid.
Falen is menselijk. Toegeven dat je faalde kan nog iets herstellen. Ontkennen, schone schijn ophouden of doen alsof het meevalt is egoïstiscch en maakt alleen maar meer stuk.
Dat is gelukkig allemaal het probleem niet. Financieel ben ik onafhankelijk van hem. Ik hoef niet te verhuizen. Maar hem wel uitkopen.
zondag 13 februari 2022 om 23:55
Je probeert jouw gedrag goed te praten maar het is gewoon niet goed. Zijn gedrag is ook niet goed maar hij is niet alleen maar de veroorzaker van dit probleem en juist dat je je eigen rol hierin niet lijkt te erkennen (en ik vermoed zomaar dat hij zijn eigen rol ook niet erkent), maakt dat je echt externe hulp nodig hebt.
Maar je kinderen, die lijden eronder! Die lijden onder jouw keuzes (vast ook onder die van hem, maar jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen gedrag!) Bel morgen nog de huisarts voor een doorverwijzing en hulp, omwille van je kinderen.
En als je dat niet kunt inzien, dan hoop ik echt dat een van je buren zsm veilig thuis inschakelt, want het klinkt echt afschuwelijk voor jullie kinderen.
Maar je kinderen, die lijden eronder! Die lijden onder jouw keuzes (vast ook onder die van hem, maar jij bent verantwoordelijk voor jouw eigen gedrag!) Bel morgen nog de huisarts voor een doorverwijzing en hulp, omwille van je kinderen.
En als je dat niet kunt inzien, dan hoop ik echt dat een van je buren zsm veilig thuis inschakelt, want het klinkt echt afschuwelijk voor jullie kinderen.

zondag 13 februari 2022 om 23:56
Morgen als je op staat, niet beginnen met de schone schijn, maar meteen beginnen met het borgen van de veiligheid van jullie kinderen.
Oh.. en hou ze niet bij hem weg omdat hij agressief was, want dat ben jij ook. Wees daar eerlijk over. Steek je hand ook in eigen boezem. Gun jullie kinderen een zo goed als normaal mogelijke toekomst door eerlijk te zijn, en eerlijk te handelen.
En bedenk je, dat als je niet morgen aan het regelen gaat en niet open gaat zijn dat jij ze net zo hard beschadigd als hun vader doet. Bewust. En dat ze eigenlijk weggehaald zouden moeten worden als jullie het niet zelf gaan regelen. Klinkt hard, maar daar hebben jullie het samen naar gemaakt. Kun je janken, kun je je zielig voelen, maar jullie zijn volwassen en hebben geleerd om te dealen met wat je voelt en wat je dwars zit en dat mag dus ook van jullie verwacht worden. Jullie kinderen zijn nog niet zo ver.
zondag 13 februari 2022 om 23:58
Ik heb ook schuld dat weet ikMinik schreef: ↑13-02-2022 23:55Je probeert jouw gedrag goed te praten maar het is gewoon niet goed. Zijn gedrag is ook niet goed maar hij is niet alleen maar de veroorzaker van dit probleem en juist dat je je eigen rol hierin niet lijkt te erkennen (en ik vermoed zomaar dat hij zijn eigen rol ook niet erkent), maakt dat je echt externe hulp nodig hebt.
maandag 14 februari 2022 om 00:02
Nee ik hou ze niet bij hem weg, want ze houden van hem en hij heeft goddank ook goede kanten.ratelslang schreef: ↑13-02-2022 23:56Morgen als je op staat, niet beginnen met de schone schijn, maar meteen beginnen met het borgen van de veiligheid van jullie kinderen.
Oh.. en hou ze niet bij hem weg omdat hij agressief was, want dat ben jij ook. Wees daar eerlijk over. Steek je hand ook in eigen boezem. Gun jullie kinderen een zo goed als normaal mogelijke toekomst door eerlijk te zijn, en eerlijk te handelen.
En bedenk je, dat als je niet morgen aan het regelen gaat en niet open gaat zijn dat jij ze net zo hard beschadigd als hun vader doet. Bewust. En dat ze eigenlijk weggehaald zouden moeten worden als jullie het niet zelf gaan regelen. Klinkt hard, maar daar hebben jullie het samen naar gemaakt. Kun je janken, kun je je zielig voelen, maar jullie zijn volwassen en hebben geleerd om te dealen met wat je voelt en wat je dwars zit en dat mag dus ook van jullie verwacht worden. Jullie kinderen zijn nog niet zo ver.

maandag 14 februari 2022 om 00:04
Praten is stap 1 denk ik. En normaal doen waar de kinderen bij zijn. Laten zien dat het niet normaal was zo erge ruzie. Zo iets?
maandag 14 februari 2022 om 00:06
Ja, want we maken niet hele dagen door ruzie. We kroelen ook vaak genoeg waar de kinderen bij zijn. Gewoon normaal kroelen bedoel ik.ratelslang schreef: ↑14-02-2022 00:04Fijn.
Maar stop je wel direct met deze vreselijke situatie voor ze? Of hou je ze daar in?

maandag 14 februari 2022 om 00:06
Tijdelijk uit elkaar zodat de situatie niet kan voorkomen lijkt me wenselijker. Van daaruit kun je gaan praten.
Door te blijven hou je ze in de situatie en onderschat je wat er is gebeurt.
Wat jullie doen is echt vreselijk schadelijk, en niet weg te stoppen. Dit kan echt niet. En dit moet stoppen.
Je moet het niet eens de kans geven nogmaals te gebeuren, en door te praten en tegelijkertijd te blijven laat je alleen maar zien nogmaals het risico te willen lopen en de boel te onderschatten.
Als ik een vriendin van je was geweest en dit had geweten was ik NU in de auto gestapt en had ik je kinderen opgehaald. Zodat ze veilig zijn, zodat ze dit niet nog een keer hoefden mee te maken.
Waarom zorg jij daar als moeder niet voor?
anoniem_409569 wijzigde dit bericht op 14-02-2022 00:08
14.74% gewijzigd
maandag 14 februari 2022 om 00:07
Wanneer trek je de stekker eruit? Die hadden jullie er al uit moeten trekken lijkt mij. Je kinderen zien 2 ouders waar ze van houden die elkaar pijn doen. De fijne gezinsmomentjes is iets waar volwassenen zich een beetje aan op kunnen trekken in beroerde tijden maar kinderen vragen zich af wat ze moeten doen om het zo fijn te houden en lopen op de fijne momentjes juist op hun tenen. Dus dan zijn die momentjes noet zo fijn meer. Of ze lopen op hun tenen of ze zien 2 mensen waar ze van houden elkaar afmaken verbaal en fysiek. Zouden hun het nog veilig en fijn hebben thuis? Waar ligt jullie prioriteit als ouders?

maandag 14 februari 2022 om 00:11
maandag 14 februari 2022 om 00:12
ratelslang schreef: ↑14-02-2022 00:06Tijdelijk uit elkaar zodat de situatie niet kan voorkomen lijkt me wenselijker. Van daaruit kun je gaan praten.
Door te blijven hou je ze in de situatie en onderschat je wat er is gebeurt.
Wat jullie doen is echt vreselijk schadelijk, en niet weg te stoppen. Dit kan echt niet. En dit moet stoppen.
Je moet het niet eens de kans geven nogmaals te gebeuren, en door te praten en tegelijkertijd te blijven laat je alleen maar zien nogmaals het risico te willen lopen en de boel te onderschatten.
Als ik een vriendin van je was geweest en dit had geweten was ik NU in de auto gestapt en had ik je kinderen opgehaald. Zodat ze veilig zijn, zodat ze dit niet nog een keer hoefden mee te maken.
Waarom zorg jij daar als moeder niet voor?
Je hebt gelijk. Hij is heel de avond al weg geweest. Maar hij heeft natuurlijk niet zo maar een andere slaap plaats. Dus in overleg hebben we besloten dat hij vanavond wel hier slaapt. Morgen moeten we voor hem opzoek naar een andere slaap plaats.
Rust voor de kinderen.