Wanneer trek je de stekker er uit? [Geen OP]

13-02-2022 23:12 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
:flag:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-02-2022 16:26
Reden: op verwijderd, maatregelen zijn genomen.
99.56% gewijzigd
Anne89 schreef:
14-02-2022 00:14
Ja wel al best vaak.

Dan weet je ook dat dat helaas niet het gewenste effect heeft gebracht.
Dit kan gewoon niet echt zijn.

En als het wel echt is, dan hoop ik dat je gaat snappen dat je medeplichtig bent aan kindermishandeling zolang je deze situatie gaat laten voortduren. En dat elke ontkenning je verder de shit in gaat helpen. En tegen je gebruikt kan worden. Terecht. Ik hoop dan ook dat als je blijft dat je kinderen bij je worden weggehaald.

Ik hoop dat je gaat snappen dat je ook echt heel veel steun en hulp kunt krijgen als je de situatie wil gaan veranderen voor jullie kinderen. Maar dat je dan wel eerlijk moet zijn, moet stoppen met ontkennen en je verantwoordelijkheid moet willen nemen
Anne89 schreef:
13-02-2022 23:42
Waarom ik ga gillen? Omdat ik in al die jaren al zo vaak spullen kapot heb zien gaan. Ik weet niet wat het is maar ik kan er gewoon niet tegen als hij agressief boos wordt, heel vaak zeg niet doen blijf rustig maar als hij dan toch door blijft gaan zijn mijn reserves ook op en kan ik alleen nog maar schreeuwen en huilen.
Je vraag is wanneer trek je de stekker eruit. Gezien bovenstaande had dat jaren geleden al moeten gebeuren. Helaas gaat dat niet met terugwerkende kracht.
Dit is een erg ongezonde situatie voor de kinderen, zij hebben hier niet voor gekozen.
Dus mijn antwoord op jouw vraag is, zo spoedig mogelijk, dus morgen.
Laat hem tijdelijk ergens anders logeren en zoek hulp om te kijken of er nog iets te redden valt.

Jullie hebben allebei schuld aan deze situatie dus los het op....voor de kinderen.
Anne89 schreef:
14-02-2022 00:12
Je hebt gelijk. Hij is heel de avond al weg geweest. Maar hij heeft natuurlijk niet zo maar een andere slaap plaats. Dus in overleg hebben we besloten dat hij vanavond wel hier slaapt. Morgen moeten we voor hem opzoek naar een andere slaap plaats.

Rust voor de kinderen.
Heb jij wel een andere slaapmogelijkheid. Dan zou ik daarvoor kiezen.
Ik zou echt gaan kijken wie het makkelijkste ergens anders onderdak kan vinden. Alles om rust voor de kinderen te krijgen.

Jij vindt dat jij dit niet verdiend hebt.
Ik vind dat jullie kinderen dit niet verdiend hebben. En jullie zijn volwassen en zoeken het zelf maar uit. Om het even wie vertrekt.
ratelslang schreef:
14-02-2022 00:19
Heb jij wel een andere slaapmogelijkheid. Dan zou ik daarvoor kiezen.
Ik zou echt gaan kijken wie het makkelijkste ergens anders onderdak kan vinden. Alles om rust voor de kinderen te krijgen.

Jij vindt dat jij dit niet verdiend hebt.
Ik vind dat jullie kinderen dit niet verdiend hebben. En jullie zijn volwassen en zoeken het zelf maar uit. Om het even wie vertrekt.
Nee ik heb ook niet zomaar iets anders aan mijn neus hangen, helaas. Ik kan ook niet met alle 3 de kinderen bij mijn ouders intrekken. Want hij heeft al gezegd dat de kinderen voor mij zijn als we uit elkaar gaan. Toen ik er naar vroeg gaf hij wel aan ze te willen blijven zien. Morgen gaat hij maar het logeerbedje bij zn moeder uitklappen. Ik red me wel zonder hem en hij is zonder mij ook beter af. Zoals iemand anders al zei we drukken op elkaars knoppen. Ik ga nu proberen te slapen. Bedankt iig voor je harde maar duidelijke reacties.
Anne89 schreef:
14-02-2022 00:25
Nee ik heb ook niet zomaar iets anders aan mijn neus hangen, helaas. Ik kan ook niet met alle 3 de kinderen bij mijn ouders intrekken. Want hij heeft al gezegd dat de kinderen voor mij zijn als we uit elkaar gaan. Toen ik er naar vroeg gaf hij wel aan ze te willen blijven zien. Morgen gaat hij maar het logeerbedje bij zn moeder uitklappen. Ik red me wel zonder hem en hij is zonder mij ook beter af. Zoals iemand anders al zei we drukken op elkaars knoppen. Ik ga nu proberen te slapen. Bedankt iig voor je harde maar duidelijke reacties.
Ze zijn hard ja, maar zo liefdevol tegenover je kinderen.

Waarom kun je niet met 3 kinderen bij je ouders intrekken? Ik kan dat wel als mijn kinderen daarmee veiliger zijn. Ook al hebben zij een tweekamerappartement. Dan slapen er wat kinderen bij hun in bed, en ik op de bank, eentje op een matras. Al moet dat maandenlang.
Dat is vervelend ja. Maar niet onoverkomelijk. De huidige situatie is dat wel. Zet dat je niet te denken?
Dat zelfs die optie beter is dan hoe het nu is?

Kom jij uit een vervelende situatie?
Helpt dat je om te voorkomen dat de spiraal wordt doorgezet door je kinderen? Of moeten ze er daarom langer in blijven hangen?
Jullie naaien elkaar behoorlijk op. Je zegt dat je bang was dat hij nog meer kapot zou maken en dat je hem daarom het huis uitduwde. In vervolgsituaties als je dit weer ziet aankomen zou ik je aanraden te deescaleren... dat wil zeggen:
- Niet schreeuwen
- Niet het huis uit duwen
- Niet slaan
Kennelijk heb je moeite om je in te houden. Zou het kunnen dat je veel opgekropte frustraties voelt? En dat je die eigenlijk niet durft te uiten naar hem omdat je bang bent dat hij agressief wordt? Misschien is het een idee om samen met een relatietherapeut te kijken naar hoe je frustraties kunt uiten zonder dat er een bom ontploft. In een gunstig geval ontstaat er een gesprek en valt er een last van je schouders. In het meest gunstige geval leren jullie hier samen mee omgaan en is er geen bom meer om te ontploffen.
ratelslang schreef:
14-02-2022 00:31
Ze zijn hard ja, maar zo liefdevol tegenover je kinderen.

Waarom kun je niet met 3 kinderen bij je ouders intrekken? Ik kan dat wel als mijn kinderen daarmee veiliger zijn. Ook al hebben zij een tweekamerappartement. Dan slapen er wat kinderen bij hun in bed, en ik op de bank, eentje op een matras. Al moet dat maandenlang.
Dat is vervelend ja. Maar niet onoverkomelijk. De huidige situatie is dat wel. Zet dat je niet te denken?
Dat zelfs die optie beter is dan hoe het nu is?

Kom jij uit een vervelende situatie?
Helpt dat je om te voorkomen dat de spiraal wordt doorgezet door je kinderen? Of moeten ze er daarom langer in blijven hangen?
Als TO in het huis kan blijven na de scheiding en de zorg voor de kinderen krijgt dan kan haar man toch beter vertrekken en bij zijn moeder gaan logeren? Voor je het weet is er veel gedoe over het huis en zit TO maanden bij haar ouders terwijl er een huis beschikbaar is. TO gaf al aan dat het een vechtscheiding zal gaan worden. Ook fijn voor de kinderen als ze gewoon thuis kunnen blijven.

Man morgen naar zijn mams en een advocaat raadplegen voor de scheiding.
Hoe oud zijn de kinderen, basisschool, middelbaar, onderbouw, Kdv?

Morgen eerst huisarts bellen. Voor hulp bij dit alles voor jou en de kinderen. Man regelt het zelf.
Want hallo, gillen om een lampje. Dat klinkt als eieren lopen en kijken wat voor bui jullie hebben. Kunnen de kinderen wel lawaai maken zonder ruzie te krijgen met jullie?

Je klinkt als een vechter, je verwacht een vechtscheiding, én dat jij de kinderen krijgt. En dat je daar mag blijven wonen.

Vecht voor het welzijn van je kinderen, niet voor jouw gelijk. Zet die kinderen op 1. Dus geef ook aan op school dat jullie onrust in de tent hebben. Kinderen gedragen zich anders en krijgen dan vaak negatieve aandacht ook nog van de juf en BSO. En daar hebben ze op hun feitelijke gedrag dan misschien wel verdiend, maar ze geven nog meer hulp verdiend om met iets heel moeilijks om te gaan; mama had een lampje verplaatst, papa ging smijten met spullen en toen gingen mama en papa elkaar slaan.
En die houden van elkaar en ze houden ook van hun kinderen. Dus gaan ze de kinderen straks ook slaan als ze een lampje verkeerd zetten? Niet heel veilig allemaal.
Anne89 schreef:
14-02-2022 00:25
Hoezo zit je in een gelukkige relatie als de vader van je kinderen dergelijke onzin uitkraamt?

Na een eventuele scheiding is hij nog altijd hun vader.
Het is niet dat hij hen zomaar bij 't grof vuil kan zetten.
Of er jou maar volledig voor moet laten opdraaien.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Maar waarom zijn jullie zo boos op elkaar? War zit daar achter? Want het gaat vast ergens over anders zouden jullie niet allebei zo geëmotioneerd worden. Probeer de cirkel te doorbreken en praat met elkaar maar vooral luister naar elkaar. Echt het is nergens voor nodig om het zo hoog op te laten lopen voor beide. Praat met elkaar over wat je mist en waarmee hij jou kwetst. En luister naar zijn verhaal en zijn pijn. Want zo kunnen jullie echt niet doorgaan. Het is echt onvolwassen en jullie kinderen zijn de dupe. Dus hou op met schreeuwen en luister. Of ga van hem af. T is 1 van de 2.
Kunnen jullie niet allebei om de beurt elders logeren? De ene week is de ene ouder thuis en de andere week is de andere ouder thuis. De kinderen blijven gewoon thuis wonen.
Ik ben benieuwd TO of je de cirkel echt doorbreekt.
Je bent zo boos, verdrietig, teleurgesteld en vol onmacht dat het je nu niet lukt om de weldenkende volwassene te zijn.

Snap dat je slaat uit onmacht, maar als volwassene en ouder moet je je helemaal niet tot dat punt laten pushen. Er waren vele andere opties. Zelf even weg met de kinderen, de boodschappen maar even kapot laten gaan, je ouders of de buren bellen of ze even willen komen oppassen en beide even het huis uit. Maar iets in jullie contact maakt dat jij vuur met vuur gaat bestrijden en er dan een explosie komt.

Het geheel is niet normaal, boosheid om het verplaatsten van een lampje, kapot maken van spullen en slaan. Maar van die drie ben jij uiteindelijk degene die slaat. Jij gaat de laatste grens over.

Het wordt tijd om je eigen woede en frustratie even los te laten. Wat hebben je kinderen nodig? Rust eerst, maar daarna ouders die om kunnen gaan met hun eigen emoties. Stap 1 is voor nu uit elkaar, stap twee is zelf zorgen dat je zo’n ouder wordt. Daarna komt de vraag of je man ook wel werken om zo’n ouder te zijn. En pas daarna de vraag of er nog mogelijkheden zijn voor een leven samen.
Traumatisch voor de kinderen. Ze zullen daar de rest van hun leven last van hebben. Niet alleen door de schrik maar ook door het loyaliteitsconflict. En daardoor ook conflicten onderling omdat de kinderen niet altijd voor dezelfde partij kiezen. De ene kiest voor de zwakke en de andere voor de sterke. En de bedreigende sfeer maakt het gezin kapot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het is onderzocht: partners die ooit over een bepaalde grens zijn gegaan doen dat praktisch altijd wéér, vroeger of later.
Voordat je lampen gaat verplaatsen zou ik voortaan wel eerst overleggen of hij geen licht meer nodig heeft op de oude plek.

Dat telkens moeten overleggen is de prijs van samenwonen. Woon je alleen dan kan je alle lampen elke dag weer veranderen.
Dat wordt wat als je kinderen op je knoppen gaan duwen.... Als ze nog durven tenminste...
Wie ga je dan de schuld geven? Of misschien krijgen zij maar gewoon een diagnose zodat je weer het slachtoffer kan uithangen?
Lorem Ipsum
Anne89 schreef:
13-02-2022 23:34
Ik wilde hem alleen buiten zetten zodat hij niet nog meer kapot kon maken van onze spullen. Maar dat liet hij niet toe want hij was al boos geworden om een lampje dat ik op een andere plek gezet had. Daar kwam hij stampvoetend en boos van naar beneden. Daarna gooide hij dus met die tas boodschappen en had ik zo iets van ga even naar buiten. Maar toen hij dat niet wilde ging hij mij duwen omdat ik hem naar buiten probeerde te duwen. Toen wilde ik naar boven met de kinderen, als hij niet weg wil dan ga ik wel ff met de kinderen naar boven. Maar dat lukte dus niet hij bleef maar schreeuwen en duwen toen gaf ik hem die klap. Eind stand ik loop nu met een dikke stream in mn nek.
In de op geef je eerst de klap en ging hij pas daarna duwen… Het lijkt erop dat je je verhaal aanpast om medestand te krijgen. Maar ongeacht de exacte volgorde moeten jullie beiden niet naar de ander, maar naar jezelf kijken en wat jullie de kinderen aandoen.

Zij zijn hier de slachtoffers!
Anne89 schreef:
14-02-2022 00:12
Je hebt gelijk. Hij is heel de avond al weg geweest. Maar hij heeft natuurlijk niet zo maar een andere slaap plaats. Dus in overleg hebben we besloten dat hij vanavond wel hier slaapt. Morgen moeten we voor hem opzoek naar een andere slaap plaats.

Rust voor de kinderen.

Onzin. In een hotel kun je 24/7 inchecken.

Wat een bizarre en traumatiserende situatie voor de kinderen. Het is al (veel) vaker voortgekomen.

Hebben jullie toen en nu met ze gepraat na jullie uitbarstingen en agressie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
To, wat ben je wel bereidt om te doen om dit op te lossen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
DS1971 schreef:
14-02-2022 07:29
In de op geef je eerst de klap en ging hij pas daarna duwen… Het lijkt erop dat je je verhaal aanpast om medestand te krijgen. Maar ongeacht de exacte volgorde moeten jullie beiden niet naar de ander, maar naar jezelf kijken en wat jullie de kinderen aandoen.

Zij zijn hier de slachtoffers!
Dit.
Dit loopt uit op een gezinsdrama als je niet heul vlug weggaat naar een anonieme plek.
Toen hij stampvoetend en boos naar beneden kwam (ik zie hem al stampvoeten als volwassen man :proud: ) had je het nog kunnen laten deëscaleren door te zeggen: "oh ja René ik heb de lamp verplaatst, dat vond ik nodig; zullen we het er na het eten over hebben? Dan vinden we er wel wat op.
En nu even voorzichtig met die tas anders zitten we met gebroken koekjes".

Jullie zijn kennelijk voortdurend erg boos op elkaar.
Maar ja, meestal is de sfeer zo geladen geworden dat een stel er zonder professionele begeleiding er niet meer uitkomt dus ik zou nu meteen apart van elkaar gaan wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven