Na de bevuchting "weten" dat je zwanger bent: onzin?

11-06-2009 20:53 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet bezig met babydingen en ben ook niet aan het proberen om een kindje te maken. Ik ben niet zo vruchtbaar: het kan maanden duren voordat ik een ongesteldheid heb, en mijn man en ik hebben besloten dat het ivm. aanvullende omstandigheden ook goed is om niet aan kinderen te beginnen. Daar kunnen we allebei prima mee leven; heb geen rammelende eierstokken.

Kortgeleden hebben we uit gemak een keer gevreeen zonder voorbehoedsmiddelen (heb 10 jaar geleden wel eens 7 maanden geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en dat leidde nergens toe dus we hadden niet het idee dat we een enorm risico namen), en het rare was dat ik vanaf de volgende ochtend het idee had dat mijn lijf "wist" dat ik zwanger was. Ik heb gezwolle tepels, rommelden buik, tragere stoelgang en een net niet misselijk maar raar gevoel in mijn buik, en laat veel boertjes en nog wat van die dingen.

Testen kan nog niet, en ik vraag me nu heel erg af of het sowoieso nog niet mogelijk is om dit te weten, omdat ik lees dat de eerste verschijnselen pas later komen. Het fascineert me: dit echt een geval van lichaam versus ratio. Ik denk dat het helemaal niet KAN, maar tegelijkertijd vind ik het bijzonder en neem ik het wel degelijk serieus, maar helemaal op gevoel. Vrees dat ik mezelf een beetje voor gek zet, maar vraag me ook af of ik niet beter foliumzuur kan gaan slikken voor het geval dat.

Ik zou wel van meer dames willen weten of ze al kort na de conceptie signalen hadden (ik snap dat de meesten dat niet merken, maar goed...). Zijn er meer dames die gewoon (zonder dat ze dat iedere maand denken omdat ze zo graag willen) ineens de (kloppende) overtuiging hadden dat ze zwanger waren?

Ter info: ik ben niet van plan om hierna wel te gaan proberen een kind te maken, maar mocht dit geen verbeelding zijn, dan heb ik het gevoel dat het 'klopt" dus dan zouden onze plannen wijzigen en worden we toch ouders.
Misschien moet je eerst nog eens 2 weken wachten om te weten of je het wel of niet goed gevoeld hebt.

En dan een topic openen.

Na eisprong duurt het 4 dagen om zich in te nestelen.

Dus sterk verhaal de andere ochtend iets te voelen lijkt me.
Ik dacht ook een keer dat ik zwanger was 1 dag na het vrijen bleek dat ik een griepje had, de meeste vrouwen die ik ken voelde veranderingen 3 of 4 weken later, Het beste afwachten e testen als je overtijd bent.
tsja, ik heb het wel vaker horen zeggen. Volgens mij is het echter gewoon wishfull thinking wat toevallig uitkomt als je wel zwanger blijkt te zijn.
Tja, ik 'wist' dat ik zwanger was, na ongeveer een week. Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet meer. Het heeft daarna nog een 2 weken geduurd voordat de test positief was. Hoe ik het wist, ik zou het werkelijk niet weten maar het klopte dus wel.

Alhoewel ik ook wel eens 'wishful thinking' heb gehad hoor, dus het zegt ook niet altijd alles
,..."en mijn man en ik hebben besloten dat het ivm. aanvullende omstandigheden ook goed is om niet aan kinderen te beginnen"

Dan lijkt enige vorm van anti conceptie toch wel op zijn plaats,...
Hoelang is kortgeleden eigenlijk?

Je hoeft nl niet je menstruatie af te wachten om te testen. Zeker wanneer je het daarna veilig hebt gedaan kun je na 19 dagen testen.

Even on-topic: ik had na een week last van hele zere borsten en Puisten(!).
Ja, dat vind ik echt.
Denk ook wishfull thinking...... Het duurt geloof ik gemiddeld 4 dagen voor de bevruchte eicel zich innestelt en je lichaam daardor HcG gaat aanmaken; wat ervoor zorgt dat de zwangerschap in stand blijft (maakt o.a. je baarmoederwand slap wordt zodat het eitje niet wordt afgestoten).Dan pas zou je iets kunnen merken.... Bij de 2e zwangerschap wist ik 3 dagen voor NOD dat ik zwanger was en zelfs toen was HcG level zo laag dat ik er fysiek nog niets van merkte, behalve dat hele dunne kleine blauwe streepje op test...
quote:krokusje schreef op 11 juni 2009 @ 21:22:

tsja, ik heb het wel vaker horen zeggen. Volgens mij is het echter gewoon wishfull thinking wat toevallig uitkomt als je wel zwanger blijkt te zijn.Ik heb het beide keren gehad bij mijn zwangerschappen. Geen wishfull thinking, beide keren waren we wél bezig om voor een kindje te gaan, maar we wisten niet dat ik in mijn vruchtbare periode zat (zoveel hielden we ons er mee bezig ). Bovendien was het bij beide zwangerschappen gelijk de eerste maand raak, waar ik al helemáál niet vanuit gegaan was.
Mijn man en ik hadden vorige maand ook onveilige seks. Ik werd een paar dagen later een paar uur ziek (buikpijn, misselijk, etc.), het duurde echt maar een uur of twee. Mijn darmen waren twee weken aan het rommelen, scheetjes, boertjes, etc. Was al drie keer 's morgens over mijn nek gegaan. En werd vervolgens gewoon op de dag dat ik ongesteld moest worden ongesteld. De eerste dag was wel veel pijnlijker dan normaal, maar de rest van de ongesteldheid verliep normaal. Dat kan ook dus.
Sja, bij mijn 2e wist ik op de 1 of andere manier wel dat ik zwanger was, maar heb het naast me neergelegd op dat moment. Tot de dag kwam waarop ik ongesteld zou moeten worden en heb getest. Een heeeeeeel dun blauw streepje. De dag erna een andere test gehaald en een al iets dikker blauw streepje. Dus zwanger...

en 9 maanden later bevallen van kerngezonde dochter
*Hi Ringel zwaai*

Ja ik wist het ook. Ik weet dat het niet kan maar ik 'wist' het dus direct nadat we sex gehad hadden. Ik ben zelfs nog naar de kalender gelopen om mijn ovulatie te bekijken, om mijzelf ervan te overtuigen dat het niet kon. (Was ook wel wat aan de late kant). Toen vervolgens weer vergeten tot ik een week overtijd was. Ik heb een test gehaald en kreeg direct twee streepjes. Ik voelde trouwens helemaal niets. Ik dacht ook in de week dat ik overtijd was ongesteld te worden want ik had de hele tijd rare pijntjes onder in mijn buik.
Oh de feb mama's zijn goed vertegenwoordigd zie ik..

Ik wist het ook op 1 of andere vage manier.. Was al meer dan een jaar gestopt met de pil, en ineens wist ik het: nu is het zover.. gek, want ik ben heel niet zo snel onder de indruk van iets..
Wat ik dus echt niet snap aan dit soort verhalen... je kunt toch niet meteen na seks bevrucht zijn? Als ja al toevallig seks hebt in de 12 uur dat een eicel in de eierstok rondzweeft en te bevruchten valt, dan duurt het nog uren voordat een zaadcel zijn transformatie heeft ondergaan en de reis naar de eicel heeft afgelegd.

Ik heb me laten vertellen dat je, als je seks hebt op het moment van de eisprong, eigenlijk al te laat bent. Beter is dus om tot 3 dagen voor de eisprong seks te hebben zodat de zaadcellen in de eierstok klaarliggen als de eicel vrijkomt.

Nou ja, zomaar mijn gedachten, ben er verder helemaaaal niet mee bezig hoor. Ben gewoon nieuwsgierig of mijn theorie (of eigenlijk, wat ik in boeken heb gelezen) dus niet altijd klopt?
.
Het duurt normaal gesproken inderdaad een paar dagen voor een bevruchte eicel zich innestelt. Maar ik heb het gevoeld anderhalve dag na één onbeschermde vrijpartij. Ik voelde dat er vanalles gebeurde in mijn onderbuik, een dag later verloor ik een drupje oud bloed. Achteraf klopte alle metingen via de echo's enzo, waar de duur van de zwangerschap mee bepaald wordt, ook precies.

Omdat ik ooit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb gehad, wilde ik bij allebei mijn zwangerschappen zo snel als het kon een echo om te weten of het vruchtje op de goede plek zat. Bij deze tweede zwangerschap (waarbij ik het innestelen dus gemerkt heb) wilde de verloskundige het eigenlijk een week later doen dan ik, om zeker te zijn dat ze een hartje zou kunnen zien. Nee, zei ik, hij is heel vroeg ingenesteld, dus het kan. En er was heel duidelijk een kloppend hartje te zien.

Ook merkte ik al voor de datum dat ik kon testen aan mezelf dat ik zwanger was. Gespannen borsten en een enorm prikkelbaar humeur. Ik testte drie dagen voor de "NOD-datum" (wát een stomme term, bestaat daar een korter en normaler woord voor...) positief.

xx lisa.
quote:iemandanders schreef op 11 juni 2009 @ 20:53:

Ter info: ik ben niet van plan om hierna wel te gaan proberen een kind te maken, maar mocht dit geen verbeelding zijn, dan heb ik het gevoel dat het 'klopt" dus dan zouden onze plannen wijzigen en worden we toch ouders.

Ik heb verder topic-inhoudelijk niets te melden, kan er niet over meepraten, maar is er nou niemand die over bovenstaande valt?

Ik snap écht niet dat mensen dat zo kunnen noemen.. een kind máken. Bezopen!
ach ja, maken, verwekken, klussen voor een beeb....
Een kind maken vind ik nou nieteens zo'n rare uitdrukking. Beter dan oefenen, klussen of babydancen.
quote:LoveFaithHope85 schreef op 12 juni 2009 @ 00:35:

[...]

Ik heb verder topic-inhoudelijk niets te melden, kan er niet over meepraten, maar is er nou niemand die over bovenstaande valt?

Ik snap écht niet dat mensen dat zo kunnen noemen.. een kind máken. Bezopen!Hoe noem jij het? Een wondertje creeëren?
Ik vind geen van allen ergens op lijken..zowel maken, klussen, etc..

Ik wist vanaf de 1e dag dat ik zwanger was..puur gevoel..ik wist het gewoon, een week later begonnen de verschijnselen te komen.
Hoi Iemandanders. Ik vind dat er maar flauw gereageerd wordt door sommige mensen. Ik wist het ook al lang voor het testen, had het gevoel dat ik de innesteling voelde. Wist het gewoon. En niet 1 keer, maar 2x. Denk dat ieder lichaam anders is en reageert.

groetjes

Jessie
Nou ik vind een baby maken echt een normale uitdrukking. Wondertjes , babydancen, dat kan ik niet schrijven in een serieuze zin.

Ik wist echt niet direct na de sex dat er een baby gemaakt was. No way. Had er een test voor nodig. Het is dan iets wat je voelt in je hoofd, maar voelen in je lijf is volgens mij onmogelijk.
DTEEZ!
Ik wist het niet meteen, maar voelde het na een weekje oid.

Een volgende keer zou ik het denk ik wel meteen herkennen. (Buikkrampen en ik was heel emotioneel,voelde me raar én mijn urine rook opeens anders)

Vind het ook interessant iemandanders, je schijnt het niet meteen te kunnen weten,maar sommige vrouwen hier denken daar anders over!

Vraagje: hoop dat je wel of niet zwanger bent?

Houd ons op de hoogte!
zsa zsa Je kunt het ook niet voelen, ik heb ook niets gevoeld in mijn lijf. Ik heb eerder een keer gedacht dat ik zwanger was en had daadwerkelijk elk symptoom dat je maar kon bedenken. Toch werd ik toen ongesteld. Bij de keer dat ik echt zwanger was wist ik het direct op een of andere vage manier. Ben normaal gesproken niet zo zweverig ingesteld, maar dit voelde (geestelijk dan) zo. We waren niet bezig om zwanger te worden op dat moment dus in die zin zou wishful thinking ook niet opgaan. Mijn vriend had overigens precies hetzelfde gevoel..
quote:zsa zsa schreef op 11 juni 2009 @ 22:32:

Ik heb me laten vertellen dat je, als je seks hebt op het moment van de eisprong, eigenlijk al te laat bent. Beter is dus om tot 3 dagen voor de eisprong seks te hebben zodat de zaadcellen in de eierstok klaarliggen als de eicel vrijkomt.

Klopt dat wist ik ook. Daarom dacht ik ook dat de kans wel heel klein zou zijn. Gezien mijn eisprong volgens de tabelletjes al een paar dagen eerder zou moeten zijn geweest. Het laat maar zien dat niet alles volgens de kansberekeningen gaat en zich zo makkelijk laat voorspellen. (Ik wist mijn ovulatie ongeveer omdat ik al 4 jaar lang niet meer aan de pil zat en altijd op de calender de eerste dag van de menstruatie bij hield. Anders wist ik nooit wanneer het weer tijd was zeg maar )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven