Nieuwe mensen ontmoeten

20-02-2022 23:43 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, Ik weet niet of ik hier helemaal goed ben maar heb toch iets waar ik niet helemaal uit kom.

Ik kom net (6 maanden) uit een relatie van 3,5 jaar die toch wel de goeie kant op leek te gaan, maar ik ben nu dus weer 6 maanden happy single, wel steeds opzoek geweest naar iets nieuws want heb toch wel een beetje behoefte om te settelen.

Meisje leren kennen via tinder, allemaal heel leuk, het was dik aan! Maar 2 weken later kwamen we er toch achter dat we te verschillend waren. Dus weer single :nope:

Toch wil ik (ookal is het misschien iets te snel) wel een relatie, en dan is het ook wel de bedoeling dat het de laatste is haha.
Ik ben zelf een hele nette jongen, zeker als ik met een meid ben die ik heel leuk vindt. Ik ben echt iemand die zn vriendin zoveel mogelijk in het zonnetje zet en die ook wel laat merken hoe leuk ik diegene vindt, dus dat is het probleem niet.

Nu het probleem..

Ik ben een heel druk persoon, ik heb een baan als chauffeur 40 uur per week.
Daarnaast had ik een dierenwinkel (inmiddels verkocht) en ben nu bezig met het opzetten van een fitness webshop.
Als ik ergens nog tijd over heb werk ik ook als freelance personal trainer.
Ik ben ook mantelzorger (niet heel intensief, maar je bent er wel een paar uur per week aan kwijt) en als laatste fitness ik zelf heel veel, ben aan het trainen voor een competitie.

Nu zullen er veel mensen denken, je wil een relatie maar je hebt er geen tijd voor.

Zodra ik eenmaal een vriendin heb of leuk met een meisje bezig ben maak ik daar zeker wel tijd voor, dan ga ik wat minder werken en gewoon lekker genieten.
Maar ik heb nu geen vriendin.

Ik ben een beetje uitgekeken op de datingapps zoals tinder, want dat is het toch iedere keer net niet. Maar ik weet ook niet zo goed hoe ik nieuwe mensen en vooral vrouwen tegenkom in het normale leven..
In de sportschool heerst een soort van taboe op vrouwen versieren, en aangezien ik bijna dagelijks in de sportschool te vinden ben wil ik niet die weirdo zijn die vrouwen niet met rust laat (die naam krijg je heel snel).

Tijdens mijn werk kom ik alleen vrouwen tegen die te ver weg wonen en vrouwen die bij mij trainen ga ik niet versieren natuurlijk, zo kan je gewoon niet zijn.

Ik dacht zelf aan een terrasje pakken of misschien een extra baantje in het weekend ergens waar ook vrouwen werken. Maar op een terras spreek je toch niet zo snel iemand aan en nog een baantje erbij zie ik eigenlijk ook niet zo zitten..

Ik snap dat dit misschien een hele domme situatie is maar ik kom er even niet uit :whut:

Wat zouden jullie doen?
Als je graag uit gaat (gaan stappen heet dat in NL geloof ik) kan je daar vrouwen leren kennen.
Hoe dat juist gaat met dat 'baantje er bij nemen in het weekend waar ook vrouwen werken' snap ik niet goed. Werkt er niemand naar je zin dan hop je van baantje naar baantje?
Heb een beetje geduld...
Ik denk toch dating apps maar vooral... gewoon even loslaten?. Ik geloof er echt in dat je de juiste personen op het juiste moment ontmoet en als je gaat forceren kom je alleen de verkeerde persoon tegen.

Gewoon je eigen ding doen. Werken, sporten, uitgaan, beetje datingappen, er niet zo op gefixeerd zijn, dan kom je vanzelf wel iemand tegen.
Ik krijg het idee dat je té graag wil.

Laat het even los en probeer ook in je eentje gelukkig te zijn. Een toekomstige vriendin wordt dan een aanvulling en geen invulling in je leven.

Je komt de juiste persoon op het juiste moment echt wel tegen, daar geloof ik in.
@ attraverso
Ik ga van mezelf eigenlijk nooit uit, zat er wel aan te denken maar ik vind nachtclubs of kroegen niet echt wat voor mij, ik drink vanwege mn sport ook weinig tot niet dus is dan een beetje saai misschien.

En ik heb gewoon mn vaste banen en bezigheden, maar ik dacht een extra iets erbij misschien vrijwillig. Daar kom ik toch meer mensen tegen dan thuis.

@Gisselle
Het even loslaten probeer ik ook wel, soms denk ik zelf ook even niks is ook niet erg, maar vooral als je dan een moment alleen bent begint het wel weer te knagen. Ik heb veel verantwoordelijkheden en dan is het toch wel fijn om 's avonds samen je dag te kunnen bespreken en tegen elkaar aan kan hangen enzo.
Ja dat het met apps enzo te geforceerd is ben ik nu wel achter haha, daarom dat ik daar een beetje van weg wil blijven. Ik hoop dat de ware idd ergens rondloopt en dat ik die ook nog wel tegen ga komen ooit.

Ik weet ook wel dat geduld hiervoor echt nodig is, ik voel me alleen heel vaak eenzaam, vrienden kunnen natuurlijk ook niet altijd en is toch anders dan met een vriendin.

@I2I89

Daar ben ik ook een beetje bang voor, het te graag willen, zoals ik hiervoor zei is het voor mij ook een soort van manier om de eenzaamheid tegen te gaan denk ik.

Een vriendin moet ook zeker aanvulling zijn en geen invulling, maar het is gewoon iets wat ik heel erg mis in mn leven. Verder ben ik erg tevreden over mn leven, ik werk veel, heb best veel vrienden, (klinkt heel kapsones dit) zie er goed uit, zeker mn physique en ben heel gezond.

Voor iedereen nogmaals, het is misschien een hele domme situatie, maar er speelt wel meer als ik eerlijk ben.

Ik ben net uitbehandeld voor een depressie en een burn-out, de burn-out is nog lang niet weg merk ik, ik doe nog steeds wel veel maar lang niet zoveel als eerst of met heel veel moeite.

De eenzaamheid komt ook een beetje omdat iedereen om me heen wel kan settelen en kinderen krijgen. Een stukje onzekerheid is ook zeker een probleem, je krijgt toch een gevoel niet goed genoeg te zijn misschien. Ik weet ook niet precies waar de drang vandaan komt naar een huisje boompje beestje maar het blijft toch steeds door je hoofd spoken.

Ik ben gewoon op zoek naar advies, dat ik aan mezelf moet gaan werken ben ik me zeker bewust van, maar ik zit gewoon heel erg met mezelf in de knoop, terwijl ik normaal gesproken een hele nuchtere en stressbestendige jongen ben. Het is gewoon moeilijk omdat het ene gevoel het andere naar boven haalt
Lastig TO! Je klinkt echt als een leuke en ook fatsoenlijke vent (dat soort mannen zijn niet al te dik bezaaid :D ) Ik kan me je vraag goed voorstellen. Als ik het zo lees vraag ik me inderdaad ook af waar je nog tijd voor een vriendin vandaan zou halen, zeker als je nog herstellende bent, dat zou mij wat terughoudender maken. Als advies; het lijkt erop dat er de komende tijd wat meer kan op reisgebied, misschien is een single- of groepsreis een idee? Je komt er in elk geval gelijkgestemden tegen met een gedeelde interesse, dat helpt alvast :)

Hang in there en beterschap met het restant van de burn-out!
Gisselle schreef:
21-02-2022 09:27
Ik denk toch dating apps maar vooral... gewoon even loslaten?. Ik geloof er echt in dat je de juiste personen op het juiste moment ontmoet en als je gaat forceren kom je alleen de verkeerde persoon tegen.

Gewoon je eigen ding doen. Werken, sporten, uitgaan, beetje datingappen, er niet zo op gefixeerd zijn, dan kom je vanzelf wel iemand tegen.
Mwaaahhh... ik weet het niet hoor, of dat loslaten (wat is dat precies?) ervoor zorgt dat de liefde op je pad komt. Bij mij in periodes dat ik er niet actief mee bezig was in ieder geval niet.
https://www.fitness-singles.com/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
@ maree ik probeer altijd mn beste zelf te zijn, zeker met vrouwen, en ik zal eens naar die reizen kijken idd, zat er sws al over na te denken even op reis te gaan, ook om uit de sleur te komen. Bedankt voor de tip!
Dat herstel komt vast wel goed, alles komt altijd op zn pootjes terecht uiteindelijk.

@timetraveller dat vindt ik dus ook lastig, uiteindelijk kom je vanzelf wel iemand tegen, maar dat kan een half jaar duren, maar ook 5 jaar, dus wil er wel een beetje pro actief in zijn, ik weet alleen niet zo goed hoe..

@ blijfgewoonbianca thx, wel een leuk concept haha
Ik ben er toch wel van overtuigd dat zoiets op je afkomt wanneer het de juiste tijd is. Dus zoals hierboven benoemd, maak je niet te druk! Verder zijn mijn tips; probeer eens plekken in de buurt te ontdekken waar je niet vaak komt. Neem een wandeling , naar het park, een museum of art gallerij. Misschien niet iets wat direct je interesse heeft, maar denk dat het sowieso goed is om erop uit te gaan! En als je het van muziek houdt, speelt er binnenkort niet iets leuks in de buurt? Vooral outdoor is een leuke setting om iemand te ontmoeten. Het komt goed!
Ik word al moe als ik lees hoeveel bezigheden jij hebt. Vanwaar al die banen? Wat is de reden dat je zoveel werkt?

Eerlijk gezegd: ik zou geen relatie willen met iemand die ongeveer elk vrij moment bezig is. Ik zeg hiermee niet dat jij al je bezigheden op moet geven, maar vraag me wel af wat er achter zit.

En dan overweeg je nog een baan te nemen om maar iemand te ontmoeten.

Ik denk dat je er meer aan hebt om eens goed na te denken wat jij wilt in het leven. Waar wordt jezelf gelukkig van?
Waarom ren jij zo hard? Hij jij adhd?
@ Noellie dat ga ik zeker proberen, ik was wel in de buurt aan het zoeken naar mensen die muziek maken, ik speel zelf al een aantal jaar gitaar, dus dat zou dan een gedeelde interesse zijn. Ik probeer de laatste dagen ook zoveel mogelijk het huis uit te gaan.
Ik merk toch dat ik het moeilijk vindt contact te leggen met mensen, terwijl ik normaal heel sociaal ben en eigenlijk overal waar ik kom wel vrienden maak, maar het is nu te geforceerd denk ik, teveel focus op het ontmoeten ipv dat het vanzelf gaat.

@ creativeling ik snap echt volledig dat dit eruit ziet als een onmogelijk schema :@@: het is er door de jaren heen een beetje ingekropen denk ik, toen ik net 18 was werd mijn moeder erg ziek en had ik er ineens heel veel verantwoordelijkheid bij (vader en stiefvader kan je niet op rekenen, gaat ook nooit gebeuren). Ik ben nu inmiddels bijna 27. Ik had toen vrijwel geen vrije tijd en begon daar denk ik aan te wennen en begon me te vervelen als ik niet aan het werk/sporten was.

De laatste weken is het vooral de eenzaamheid, eigenlijk sinds de relatie van 3,5 jaar is verbroken. Er is veel gebeurd op t eind van die relatie waardoor ik zo met mezelf in de knoop ben geraakt, en als je dan alleen thuis zit (niet iedereen kan altijd afspreken natuurlijk) ben je toch maar alleen met een hele wervelwind aan negatieve gedachtes. In therapie heb ik wel handvaten gekregen om dat tegen te gaan, maar als je bijna dagelijks met die dingen zit wordt het steeds moeilijker het in de hand te houden.

Vandaar dat ik ook hierheen ben gekomen voor advies, ik weet dat nog meer werken niet de oplossing is, ook met de burn-out niet, maar ik zoek toch afleiding, dan in de vorm van een relatie, daar zit geen druk achter en je kan gewoon unwinden als je bij je vriend/vriendin bent, ik iig wel.
theoneandonly wijzigde dit bericht op 23-02-2022 08:20
0.42% gewijzigd
Ik wil iedereen die leest en reageert daar heel erg voor bedanken!
Het voelt goed om het van me af te kunnen schrijven, ik hou normaal alles voor mezelf om anderen maar niet tot last te zijn. En mensen die me kennen kennen me als die vrolijke vent die iedereen altijd helpt en alles wel voor elkaar krijgt, maar wat erachter zit weet eigenlijk bijna niemand.

Ik wil het niet bespreken omdat mensen dan anders over me gaan denken, maar ook de mensen die afhankelijk van me zijn, en dan gaan mensen zich zorgen maken of verliezen ze vertrouwen in me (zo voelt het voor mij iig).

Het is fijn om ook de kijk van een ander te kunnen lezen omdat ik zelf best vaak in de war raak van alles.
En vanwege de situatie (veel mensen zitten met veel ergere problemen) had ik eigenlijk niet verwacht dat er iemand zou reageren, of als ze reageren dan heel negatief of neerbuigend.

Dus nogmaal iedereen bedankt voor de reacties! It helps alot.
Je gaat er eens door moeten To, altijd afleiding zoeken is niet goed, zo verwerk je het niet. Zegt men je dat niet in therapie?

Een burn-out valt trouwens ook niet te rijmen met zo veel en zo druk bezig zijn, met een burn-out ben je een hele tijd uit roulatie want je hebt totaal geen energie.
@ Attraverso dat begin ik me ook steeds meer te beseffen.. Mijn psycholoog heeft me wel gezegd vaker nee te zeggen tegen dingen en even gas terug te nemen.

Het punt van geen energie meer hebben zit ik heel vaak op, de ene week gaat het wat beter dan de andere, maar sommige taken kan ik gewoon niet laten vallen zoals mn baan van 40 uur en de mantelzorg. Daarnaast ben ik al een aantal jaar met een doel aan het trainen en daar ligt ook echt mn passie. Dat wil ik juist niet loslaten omdat dat het enige is waarmee ik mn hoofd leeg kan maken.

Het is vooral mentaal de laatste tijd, ik heb mn emoties totaal niet onder controle, soms heb ik er grip op maar lang niet altijd, en dat is het grootste probleem op het moment.

Maar ik vindt ook wel dat je gelijk hebt, ik denk er veel over na, en ook na het laatste meisje besef ik dat ik op het moment misschien teveel problemen heb en dat ik die eerst op moet lossen voordat ik aan een relatie begin.
Je moet natuurlijk niet altijd maar iemand nodig hebben om je goed te voelen :-)
Focus eens op nieuwe mensen ontmoeten (zoals je in je tt zegt) . Om een leuke tijd mee te hebben.
En niet op een meisje scoren (wat de tt had moeten zijn).
.
Ik zou ook oppassen TO, dat je burn-out niet zo erg wordt dat je straks fysiek ook niks meer kunt…

Zou echt even wat zaken proberen terug te schroeven en op een persoonlijk/mentaal vlak met jezelf aan de slag gaan.

Pas als die zaken weer rust geven is er ruimte voor een relatie.
Ik denk dat jij zo hard aan het rennen bent, om maar niet te hoeven voelen. En om maar geen gedachtes te krijgen, waar je helemaal gek van wordt.
Je bent bang dat je erin verzuipt.

Daarom lijkt het mij ook niet het goede moment om een vriendin te zoeken. Ga eerst met jezelf aan de slag.

Helpt je therapie wel, of heb je daar niet zoveel aan?
TheOneAndOnly schreef:
23-02-2022 07:59
@ Noellie dat ga ik zeker proberen, ik was wel in de buurt aan het zoeken naar mensen die muziek maken, ik speel zelf al een aantal jaar gitaar, dus dat zou dan een gedeelde interesse zijn. Ik probeer de laatste dagen ook zoveel mogelijk het huis uit te gaan.
Ik merk toch dat ik het moeilijk vindt contact te leggen met mensen, terwijl ik normaal heel sociaal ben en eigenlijk overal waar ik kom wel vrienden maak, maar het is nu te geforceerd denk ik, teveel focus op het ontmoeten ipv dat het vanzelf gaat.
is er niet een groep voor jongvolwassenen oid in de buurt waar je muziek mee kan maken? of een platform waar je ze op kan ontmoeten haha.
en ik denk wel dat je gelijk hebt in wat je zelf al zegt, doordat je er veel mee bezig bent en het graag wil, voelt het niet meer spontaan en gaat het ook moeilijker. als je met jezelf afspreekt dat je het bv doet alleen om wat socialer te zijn, en vrienden te maken, gaat het misschien al beter. de instelling 'ik zoek vrienden en leuke ervaringen' ipv 'ik zoek een vriendin'. of, nog simpeler. als je ergens heen gaat, heb dan als doel enkel om een gesprekje te voeren met een vreemde. daarmee leg je de drempel lager voor jezelf
Ik ben zelf rond jouw leeftijd en ook een maand of 6 vrijgezel. Ik zou als ik jou was de nadruk wat minder leggen op een vriendin ‘moeten’ hebben. Ik zit ook op datingapps, maar ik sta er heel open in. Mocht er iemand voorbijkomen waar het mee klikt is het leuk, beetje over en weer appen, videobellen, eventueel afspreken en dan zien we wel waar het eindigt. Juist als je het contact met iemand meteen benaderd vanuit de ‘ik wil een relatie’ stemming kan je iemand wegjagen. Ik sta zeker open voor een relatie, maar als iemand meteen vanaf bericht 1 zou praten alsof er een relatie ‘moet’ komen haak ik af. Dan ligt er te veel druk op dat een relatie het einddoel moet zijn, terwijl je van tevoren simpelweg niet weet of je diegene daar leuk genoeg voor gaat vinden.

Vermeld je in je profiel, of als je mensen in het echt tegenkomt hoe druk je bent met je werk/ mantelzorg/ sporten etc? Als iemand al in zijn profiel heeft staan dat hij heel druk is of in het echt benoemt hoe druk zijn leven wel niet is krijg ik het idee dat diegene dus nooit tijd gaat hebben voor mij. Dat je zegt dat je wel tijd voor iemand wil maken als je een relatie hebt is leuk, maar in de praktijk komt het er met zo een druk leven vaak op neer dat er alleen tijd is wanneer jij tijd kan maken in je schema. Ik heb een tijdje met iemand gedate die een druk leven had en ik moest mijn schema altijd zo inrichten dat ik tijd had op de momenten dat hij tijd voor mij had. Terwijl ik ook soms liever spontaan iets samen wilde doen ipv al weken van tevoren alles vastleggen.
@ impala Ik had de tt idd anders moeten verwoorden, maar het wordt voor mezelf ook steeds duidelijker hoe meer ik schrijf en reageer. Ik ben ook echt opzoek naar nieuwe mensen om leuke dingen mee te doen, maar hoe meer ik erover nadenk en hoe harder ik het probeer, besef ik me steeds meer dat het echt een emotionele eenzaamheid is, de drang om te settelen komt ook steeds naar boven. Ik heb het gevoel dat ik dan compleet ben.

@I2I89 ik ben ook veel met mezelf bezig Op het moment, ik ben veel aan het lezen en toch andere hobbies aan het zoeken om niet steeds hetzelfde vaste ritueel af te steken.
Ik begin wel een doorbreekmoment te hebben denk ik, ik weet niet of het de realisatie is of gewoon totale vermoeidheid, maar ik heb op het moment ook echt geen energie om actief op zoek te gaan naar iets. Dat geeft wel veel tijd om na te denken en aangezien ik ook niet de energie heb om mn hoofd overuren te laten draaien ben ik een soort van verdoofd ofso denk ik, zo voelt het, maar ik ben voor het eerst in lange tijd weer een beetje helder in mn hoofd.

@ creativeling deze is echt heel erg blijven hangen en heeft me echt aan het denken gezet ook. Ik ben constant opzoek naar manieren om "m'n leven te verbeteren", maar ik had het nog niet op deze manier bekeken. Het wordt tijd om alles een beetje te gaan verwerken, en dan kijken wat er allemaal mogelijk is.
Nogmaals, het was in mijn gedachtegang een manier om de eenzaamheid en setteldrang tegen te gaan, maar als ik zelf nog met vanalles loop kan ik zelf ook niet de vriend/partner zijn die ik graag zou willen zijn.

@ noellie nee helaas niet, ik ben echt veel opzoek geweest naar dat soort groepen, tijdens het zoeken ben ik ook bij viva terecht gekomen.

Wat ik in dit bericht al eerder zei, ik heb een soort doorbraakmoment, dat ik het niet zo moet forceren weet ik nu zeker. Ik ben via via met een meid aan het praten op het moment, allemaal heel leuk, maar de normale thrill om het maar zo te noemen van flirten met iemand en iemand ontdekken en leren kennen is er totaal niet. Ik voel het iig niet, ik heb ook steeds in mn achterhoofd dat er vast wel weer iets fout gaat, of dat ik straks weer op hol sla en alles weer kapot maak. Het is dus misschien maar gewoon tijd om met mezelf aan de slag te gaan. Of om gewoon nieuwe vrienden te maken idd.

@ intie ik snap helemaal wat je bedoeld, ik geef ook niet bij iedereen aan dat ik een relatie moet hebben, en tijdens de datefase zegmaar doe ik alles wel gewoon rustig aan. Het is vooral de 1 op 1 aandacht van iemand wat idd misschien op meer uit kan lopen.

Ik snap ook (en heb ondervonden) dat mijn schema sommige mensen afschrikt, maar zoals ik in het begin van het topic zei, ik maak echt wel tijd voor iemand.

Ik ben ook eigenlijk nooit zo geweest, het gebeurde altijd vanzelf, maar de laatste paar jaren wordt het gewoon steeds lastiger om alleen te zijn. Ook omdat ik zelf altijd klaar sta voor wie dan ook, maar zelf eigenlijk bij niemand terecht kan.

Nu is t ook niet zo dat ik een vriendin wil om een psycholoog on speed-dial te hebben, maar wat ik zeg, gewoon de 1 op 1 aandacht van iemand die het ook echt wil weten, en met wie je kan lachen of gewoon lekker langs kan gaan zonder dat er een voorwaarde aanzit snapje.

I just want my life back, ik ben nog nieteens 27 maar heb op sommige dagen zoiets van op deze manier hoeft de 30 voor mij nieteens.
Niet om dramatisch te zijn, maar alles stapelt zich op, het is ook weleens fijn om gewoon gas terug te kunnen nemen en even bij te komen van de dag/week/maand/jaar.

Ik zeg dit soort dingen absoluut niet om dramatisch of zielig te doen, als t zeikerig overkomt, mijn oprechte excuses ervoor, ik kan dit gewoon nergens anders kwijt, bij de psycholoog ben ik uitbehandeld en daar heb ik ook niet echt handvaten gekregen, ja meer nee zeggen en een kopje thee drinken, maar dat helpt niet echt als er (zonder dollen) bijna om het uur iemand belt met weer een nieuwe taak voor je. Of een nieuw probleem waar ze hulp bij nodig hebben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven