Mensen die dingen ontkennen
vrijdag 4 maart 2022 om 09:04
Ik wil eigenlijk advies vragen hoe andere mensen dit doen.
Er zijn mensen in mijn leven waar ik me niet goed bij voel. Vaak gaan ze over mijn grenzen heen. Helaas is het lastig om het contact te verbreken. Ze blijven toch in mijn leven. Anders zou ik het contact verbreken.
Deze mensen verwachten dingen van mij die ze andersom mij niet geven. Ze verwachten een bepaalde mate van interesse en betrokkenheid die ik andersom erg mis. Als ik de betrokkenheid niet geef wordt daar best een drama van gemaakt. Andere mensen krijgen ook allerlei verhalen over mij te horen.
Als ik zeg dat ik in zo'n zelfde situatie van hun niks gehoord heb dan zeggen ze gewoon dat ik ze niets heb laten weten en dat ze er daarom niet voor me waren. Terwijl ik zeker weet van wel. Soms kan ik het nog terug vinden in een mail of zo. Maar dan zou ik steeds met bewijzen moeten komen omdat ze het anders ontkennen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Het komt er op neer dat er nooit iets aan hun ligt en dat ik steeds degene ben die dingen verkeerd zie en oppak. Zo wordt het ook naar andere mensen gebracht. Vaak ontkennen ze ook dingen en brengen dit ook zo naar andere mensen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan.
Er zijn mensen in mijn leven waar ik me niet goed bij voel. Vaak gaan ze over mijn grenzen heen. Helaas is het lastig om het contact te verbreken. Ze blijven toch in mijn leven. Anders zou ik het contact verbreken.
Deze mensen verwachten dingen van mij die ze andersom mij niet geven. Ze verwachten een bepaalde mate van interesse en betrokkenheid die ik andersom erg mis. Als ik de betrokkenheid niet geef wordt daar best een drama van gemaakt. Andere mensen krijgen ook allerlei verhalen over mij te horen.
Als ik zeg dat ik in zo'n zelfde situatie van hun niks gehoord heb dan zeggen ze gewoon dat ik ze niets heb laten weten en dat ze er daarom niet voor me waren. Terwijl ik zeker weet van wel. Soms kan ik het nog terug vinden in een mail of zo. Maar dan zou ik steeds met bewijzen moeten komen omdat ze het anders ontkennen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Het komt er op neer dat er nooit iets aan hun ligt en dat ik steeds degene ben die dingen verkeerd zie en oppak. Zo wordt het ook naar andere mensen gebracht. Vaak ontkennen ze ook dingen en brengen dit ook zo naar andere mensen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan.

vrijdag 4 maart 2022 om 10:07
Jammer voor opa en oma. jij zal er goede redenen voor hebben. Zij hebben nergens recht op. Zeker niet als je slecht word behandeld.Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 10:00Het zijn 2 personen die dat zo doen. Zij spannen anderen voor de kar om gelijk te halen.
Ze brengen dingen ook heel anders dan hoe ze zijn. Ze doen net alsof ze heel begaan zijn bv. Terwijl dat niet zo is. Maar brengen dit zo naar de buitenwereld.
Omdat het contact heel slecht is hebben ze ook weinig contact met mijn kind. En daar gaat het ze om. Andere mensen/familie vinden het belangrijk voor mijn kind dat het contact goed komt. Maar dat is niet fijn als je zo slecht behandeld wordt. Alleen de dingen die zij doen dat houden ze achter.
En je kunt die zinnen die ik hierboven schreef prima herhalen.
Je kunt ook zeggen: 'Wat je meld is hún verhaal. In mijn verhaal ben je niet geïnteresseerd. En ik ben er niet in geïnteresseerd het te vertellen. Laat dit onderwerp met rust. Je dramt nu door terwijl ik je vaker heb gezegd ermee te stoppen.'
vrijdag 4 maart 2022 om 10:12
Als je minimaal of bijna geen contact met die mensen hebt is er ook geen discussie en valt er niks te ontkennen. Je laat je toch niet door andere vertellen wie je in je leven moet laten. En laat je kind niet inzetten als pion jij bepaald wie er goed genoeg is om bij jou en je kind te mogen zijn en daar hoef je niemand een verklaring over af te leggen. Zeg gewoon geen zin in die onrust en loop door of hang op, blokkeer.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:16
Dankjewel!Doreia* schreef: ↑04-03-2022 10:07Jammer voor opa en oma. jij zal er goede redenen voor hebben. Zij hebben nergens recht op. Zeker niet als je slecht word behandeld.
En je kunt die zinnen die ik hierboven schreef prima herhalen.
Je kunt ook zeggen: 'Wat je meld is hún verhaal. In mijn verhaal ben je niet geïnteresseerd. En ik ben er niet in geïnteresseerd het te vertellen. Laat dit onderwerp met rust. Je dramt nu door terwijl ik je vaker heb gezegd ermee te stoppen.'
Ik zit er nogal mee. Vaak voel ik me best machteloos in deze situatie. Alsof je er niet uit kan.
Als ik helemaal alleen was zou ik het contact verbreken.
Maar mijn kind heeft ook een vader en die wil tegen beter weten in dat het goed komt.
De vader heeft nu bemiddeling geregeld. Maar tijdens die gesprekken worden ook dingen ontkent en worden dingen gezegd die niet kloppen. En dat is heel vermoeiend.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:20
TO, je hebt al diverse topics geopend. Het lijkt erop dat je op sociaal vlak tegen een hoop problemen aan loopt. Zelfs in de relatie met je man.
Ik wil je nergens de schuld van geven, maar kan het niet zo zijn dat deze mensen het in het verleden echt hebben geprobeerd maar je ze onbewust juist afhoudt en mensen daarom een beetje afhaken?
Ik wil je nergens de schuld van geven, maar kan het niet zo zijn dat deze mensen het in het verleden echt hebben geprobeerd maar je ze onbewust juist afhoudt en mensen daarom een beetje afhaken?

vrijdag 4 maart 2022 om 10:22
Dan zal je eerst heel duidelijk binnen je gezin rust moeten vinden.Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 10:16Dankjewel!
Ik zit er nogal mee. Vaak voel ik me best machteloos in deze situatie. Alsof je er niet uit kan.
Als ik helemaal alleen was zou ik het contact verbreken.
Maar mijn kind heeft ook een vader en die wil tegen beter weten in dat het goed komt.
De vader heeft nu bemiddeling geregeld. Maar tijdens die gesprekken worden ook dingen ontkent en worden dingen gezegd die niet kloppen. En dat is heel vermoeiend.
Je wil niet.
Je wil geen contact.
Het komt niet meer goed.
Stop met dat willen, want dat gaat niet.
Laat het onderwerp rusten. Eens per jaar kunnen jullie dan kijken waar je staat in contact ja of nee.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:24
Het probleem is dus dat je met je partner niet op een lijn zit wbt hoe er met familie omgegaan wordt?
Is het jouw familie of zijn familie?
Lijkt me heel lastig en vervelend. Ik zou me richten op er in de eerste plaats goed uitkomen met mijn partner, desnoods met behulp van een derde persoon, bijv een relatietherapeut.
Lijkt me heel lastig en vervelend. Ik zou me richten op er in de eerste plaats goed uitkomen met mijn partner, desnoods met behulp van een derde persoon, bijv een relatietherapeut.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:26
In mijn ogen niet. Maar het komt inderdaad wel zo over. En dat maakt het zo rot. Ik ben van mezelf geen ruzie zoeker.Nanouk schreef: ↑04-03-2022 10:20TO, je hebt al diverse topics geopend. Het lijkt erop dat je op sociaal vlak tegen een hoop problemen aan loopt. Zelfs in de relatie met je man.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:31
Hij vindt ook dat we niet goed behandeld worden. Maar hij hoopt gewoon tegen beter weten in dat het goed komt. En dat er toch iets van een fijn contact gaat komen. En daarom blijft hij proberen.Avage schreef: ↑04-03-2022 10:24Het probleem is dus dat je met je partner niet op een lijn zit wbt hoe er met familie omgegaan wordt?
Zij willen graag contact met kind. Daar gaat het hun om. Niet om beter contact met ons te krijgen. Als zij dan bv een cadeautje kopen dan ziet hij dat als goed gebaar. Maar als ze dan weer dingen ontkennen dan vindt hij dat ook niet goed. Maar omdat ze van de andere kant toch een cadeautje hebben gekocht, dan vindt hij dat ze wel een kans verdienen. En zo blijft het doorgaan.
summerlove4567 wijzigde dit bericht op 04-03-2022 10:38
24.39% gewijzigd
vrijdag 4 maart 2022 om 10:42
Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 10:00Het zijn 2 personen die dat zo doen. Zij spannen anderen voor de kar om gelijk te halen.
Ze brengen dingen ook heel anders dan hoe ze zijn. Ze doen net alsof ze heel begaan zijn bv. Terwijl dat niet zo is. Maar brengen dit zo naar de buitenwereld.
Omdat het contact heel slecht is hebben ze ook weinig contact met mijn kind. En daar gaat het ze om. Andere mensen/familie vinden het belangrijk voor mijn kind dat het contact goed komt. Maar dat is niet fijn als je zo slecht behandeld wordt. Alleen de dingen die zij doen dat houden ze achter.
Ik weet natuurlijk niet precies over welke mensen het gaat. Maar mensen die de moeder zo behandelen zijn ook niet goed voor het kind .
Ik denk dat je kind beter af is als jij weigert je slecht te laten behandelen, zo leert je kind dat dat oke is, om grenzen te trekken. En ik denk dat je ook een meer happy moeder zult zijn , als je niet met zo' n ellendige bagage rond loopt, want ik neem aan dat het je niet gelukkig maakt.
Maar het is wel rot dat het zo gaat.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:48
Ik ben dat met je eens. Daarom heb ik ook vaak geen contact gehad.moonpoppy schreef: ↑04-03-2022 10:42Ik weet natuurlijk niet precies over welke mensen het gaat. Maar mensen die de moeder zo behandelen zijn ook niet goed voor het kind .
Ik denk dat je kind beter af is als jij weigert je slecht te laten behandelen, zo leert je kind dat dat oke is, om grenzen te trekken. En ik denk dat je ook een meer happy moeder zult zijn , als je niet met zo' n ellendige bagage rond loopt, want ik neem aan dat het je niet gelukkig maakt.
Maar het is wel rot dat het zo gaat.
Dat maakt ze kwaad en wordt gezien als dat ik hun kleinkind weg hou. Zo wordt het ook gebracht naar andere mensen.
Wat zij zelf doen wordt niet over gepraat.
Als ze bv cadeautje kopen vindt man dat een goed gebaar. En dat ze daarom een kans verdienen. Ondanks de andere dingen die ze doen. Hij hoopt heel erg dat het goed komt.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:48
Je hoeft niet aan hun verwachtingen te voldoen. Ze gaan je dan op je kop proberen te geven, maar dat moet je dus niet accepteren. Juist niet jezelf verantwoorden, geen sorry, geen uitleg, maar gewoon keihard gaan staan voor wat je wel of niet hebt gedaan. Je moet er even doorheen want ze gaan het wel even blijven proberen. Ze zijn gewend dat je je aan hun behoeften gaat voldoen. Maar ze leren het vanzelf dat dat niet meer werkt.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:50
Ik vind niks. Het heeft ook geen waarde.
Dat wordt me niet in dank afgenomen. En wordt ik daarom ook zwart gemaakt bij anderen.
Man wil graag dat het contact beter wordt. Dat is het probleem.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:53
Dit heb ik ook gedaan. Dat nemen ze mij ook kwalijk.menta schreef: ↑04-03-2022 10:48Je hoeft niet aan hun verwachtingen te voldoen. Ze gaan je dan op je kop proberen te geven, maar dat moet je dus niet accepteren. Juist niet jezelf verantwoorden, geen sorry, geen uitleg, maar gewoon keihard gaan staan voor wat je wel of niet hebt gedaan. Je moet er even doorheen want ze gaan het wel even blijven proberen. Ze zijn gewend dat je je aan hun behoeften gaat voldoen. Maar ze leren het vanzelf dat dat niet meer werkt.
Daarom ben ik ook zwart gemaakt bij anderen.
Mijn man wil graag toch een leuke band. Dat is het probleem.
vrijdag 4 maart 2022 om 10:54
Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 10:48Ik ben dat met je eens. Daarom heb ik ook vaak geen contact gehad.
Dat maakt ze kwaad en wordt gezien als dat ik hun kleinkind weg hou. Zo wordt het ook gebracht naar andere mensen.
Als ze bv cadeautje kopen vindt man dat een goed gebaar. En dat ze daarom een kans verdienen. Ondanks de andere dingen die ze doen. Hij hoopt heel erg dat het goed komt.
Het lijkt erop dat de ernst van de situatie niet tot je man doordringt. Het gedrag van zijn familie is erg schadelijk voor jullie gezin.
Je hebt eigenlijk een probleem met je man. Hij moet zijn familie duidelijk maken dat hun gedrag onacceptabel is. Heb je al eens rustig geprobeerd aan hem uit te leggen hoe het gedrag van zijn familie voor jou voelt? En dat je zijn steun nodig hebt?
vrijdag 4 maart 2022 om 10:55
Je moet zorgen dat dat je niet meer boeit. Jij maakt een keuze, daar sta je voor. Natuurlijk zijn ze het niet met je eens, anders zouden ze het wel anders doen. Dus laat los wat zij vinden, dat is jouw zaak niet. Jouw zaak is wat jij vindt en doet.Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 10:48Dat maakt ze kwaad en wordt gezien als dat ik hun kleinkind weg hou. Zo wordt het ook gebracht naar andere mensen.

vrijdag 4 maart 2022 om 10:55
Dit is best een relatie crisis te noemen.Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 10:53Dit heb ik ook gedaan. Dat nemen ze mij ook kwalijk.
Daarom ben ik ook zwart gemaakt bij anderen.
Mijn man wil graag toch een leuke band. Dat is het probleem.
Hij stelt het geluk van opa en oma, wiens ouders zijn dit, de jouwe? boven jouw geluk....
vrijdag 4 maart 2022 om 10:59
Heel vaak. Hij ziet wel dat we niet goed behandeld worden. Hij gaat er ook tegenin. Hij is daardoor zelfs al eens gedreigd om onterft te worden.moonpoppy schreef: ↑04-03-2022 10:54Het lijkt erop dat de ernst van de situatie niet tot je man doordringt. Het gedrag van zijn familie is erg schadelijk voor jullie gezin.
Je hebt eigenlijk een probleem met je man. Hij moet zijn familie duidelijk maken dat hun gedrag onacceptabel is. Heb je al eens rustig geprobeerd aan hem uit te leggen hoe het gedrag van zijn familie voor jou voelt? En dat je zijn steun nodig hebt?
Hij ziet de andere familieleden iets vaker dan ik. Ik zie ze niet. En zij praten dan op hem in. Hij is daar wel gevoelig voor. Hij zit erg met het contact met kind. Zij gaan huilen dat ze geen contact hebben en ik krijg daar de schuld van. Hij denkt dan het contact is misschien wel belangrijk voor kind.
vrijdag 4 maart 2022 om 11:00
Je conflict is dus eigenlijk niet met opa en oma, maar met je man. Hoe je met hem omgaat. Hij is waarschijnlijk niet beter gewend dan dit gedrag van hen en zoekt nog steeds goedkeuring. Beseft hij goed dat het niet alleen hem schaadt?
Bij ons ook iemand die een zwart gat aan energie is. Met verbale agressie en wangedrag. We hebben er mee gebroken. De leugens die ze zichzelf of anderen vertelt doen ons niet zo veel. Omdat man en jij er niet hetzelfde in staan wordt het erg lastig. Hij is er mee opgegroeid dat dit normaal is.
Bij ons ook iemand die een zwart gat aan energie is. Met verbale agressie en wangedrag. We hebben er mee gebroken. De leugens die ze zichzelf of anderen vertelt doen ons niet zo veel. Omdat man en jij er niet hetzelfde in staan wordt het erg lastig. Hij is er mee opgegroeid dat dit normaal is.
vrijdag 4 maart 2022 om 11:05
Ja vooral dat laatste. Hij is niet anders gewend.Bimi schreef: ↑04-03-2022 11:00Je conflict is dus eigenlijk niet met opa en oma, maar met je man. Hoe je met hem omgaat. Hij is waarschijnlijk niet beter gewend dan dit gedrag van hen en zoekt nog steeds goedkeuring. Beseft hij goed dat het niet alleen hem schaadt?
Hij gaat er wel veel meer tegenin dan eerst. En daar reageren ze ook fel op.
Het gaat vooral om kind. Hij denkt dat het belangrijk is voor kind om contact te hebben met opa/oma