Mensen die dingen ontkennen

04-03-2022 09:04 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eigenlijk advies vragen hoe andere mensen dit doen.

Er zijn mensen in mijn leven waar ik me niet goed bij voel. Vaak gaan ze over mijn grenzen heen. Helaas is het lastig om het contact te verbreken. Ze blijven toch in mijn leven. Anders zou ik het contact verbreken.

Deze mensen verwachten dingen van mij die ze andersom mij niet geven. Ze verwachten een bepaalde mate van interesse en betrokkenheid die ik andersom erg mis. Als ik de betrokkenheid niet geef wordt daar best een drama van gemaakt. Andere mensen krijgen ook allerlei verhalen over mij te horen.
Als ik zeg dat ik in zo'n zelfde situatie van hun niks gehoord heb dan zeggen ze gewoon dat ik ze niets heb laten weten en dat ze er daarom niet voor me waren. Terwijl ik zeker weet van wel. Soms kan ik het nog terug vinden in een mail of zo. Maar dan zou ik steeds met bewijzen moeten komen omdat ze het anders ontkennen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Het komt er op neer dat er nooit iets aan hun ligt en dat ik steeds degene ben die dingen verkeerd zie en oppak. Zo wordt het ook naar andere mensen gebracht. Vaak ontkennen ze ook dingen en brengen dit ook zo naar andere mensen.

Hoe zouden jullie hiermee omgaan.
Summerlove4567 schreef:
05-03-2022 10:57
Als ik niet mee ga lost dat niet iets op. Want zij blijven op man inpraten en hij is daar gevoelig voor.
Dus dan vindt hij steeds dat ze een kans verdienen. En als ik dat niet wil zegt hij dat ik niet meewerk.
Je moet afstappen van het idee dat je iets op moet lossen. Je kunt niets oplossen, je moet zoeken naar de beste manier om om te gaan met de situatie.

Ga dus gewoon niet meer mee, en laat ze lekker op man inpraten als hij daar wel zin in heeft.

Of je gaat wel mee en laat het over je heenkomen.

Of je doet eens je mond open en zegt daar duidelijk waar het op staat en wat je wel en niet accepteert. Dus niet stil in een hoekje zitten.

Meer smaken zijn er niet.
Madderijn schreef:
05-03-2022 11:16
Die kans hebben ze al gehad en verpest.
Waarom hebben zij recht op veel kansen ten koste van jou?
Ja dit vind ik ook zo.
Madderijn schreef:
05-03-2022 11:16
Die kans hebben ze al gehad en verpest.
Waarom hebben zij recht op veel kansen ten koste van jou?
Ja dit vind ik ook zo.
Lorem_Ipsum schreef:
05-03-2022 12:18
Je moet afstappen van het idee dat je iets op moet lossen. Je kunt niets oplossen, je moet zoeken naar de beste manier om om te gaan met de situatie.

Ga dus gewoon niet meer mee, en laat ze lekker op man inpraten als hij daar wel zin in heeft.

Of je gaat wel mee en laat het over je heenkomen.

Of je doet eens je mond open en zegt daar duidelijk waar het op staat en wat je wel en niet accepteert. Dus niet stil in een hoekje zitten.

Meer smaken zijn er niet.
Ik denk ook niet dat het op te lossen is inderdaad. Dat was meer als reactie op iemand die iets zei.

Ik heb eigenlijk alles gedaan wat je zegt. Ik heb zeker ook wel gezegd waar het op staat. Maar ook dit lost niet iets op. Dan gaan ze in de slachtoffer rol. Zeggen ze dat iets niet waar is, verkeerd is begrepen door mij enz. Als ik weg blijf ben ik er de reden van dat er weinig contact is bv. Want mijn man heeft geen zin om langs te gaan zonder mij. Hem zien ze dan niet vaak en dat ligt dan aan mij.

Er is gewoon geen oplossing. Ik zou zelf het contact verbreken en als ik man was zou ik het contact oppervlakkig en laag pitje houden.

Maar als hij niet vaak meer langs komt dan gaan ze zeuren waarom niet. En dan geven ze mij daar de schuld van. Dan zeggen ze je mag zeker niet komen van haar.
Summerlove4567 schreef:
05-03-2022 12:37
Ik denk ook niet dat het op te lossen is inderdaad. Dat was meer als reactie op iemand die iets zei.

Ik heb eigenlijk alles gedaan wat je zegt. Ik heb zeker ook wel gezegd waar het op staat. Maar ook dit lost niet iets op. Dan gaan ze in de slachtoffer rol. Zeggen ze dat iets niet waar is, verkeerd is begrepen door mij enz. Als ik weg blijf ben ik er de reden van dat er weinig contact is bv. Want mijn man heeft geen zin om langs te gaan zonder mij. Hem zien ze dan niet vaak en dat ligt dan aan mij.

Er is gewoon geen oplossing. Ik zou zelf het contact verbreken en als ik man was zou ik het contact oppervlakkig en laag houden.
Maar waarom maakt het je uit dat het volgens hen aan jou ligt als man niet meer komt? Jullie moeten elkaar niet, daar doe je weinig aan.

Man moet wel wat meer ruggengraat kweken en zich realiseren met wie hij een gezin is gestart.
Zeuren ze dan tegen jou of man? Als het tegen man is dan kun je vragen of hij dit niet meer wil vermelden. Je wil er niks meer mee te maken hebben, dus op die manier ook niet.

Als hij nog 50 keer dezelfde steen wil stoten moet hij weten. Jij wil er niks meer van weten.
Bimi schreef:
05-03-2022 12:44
Zeuren ze dan tegen jou of man? Als het tegen man is dan kun je vragen of hij dit niet meer wil vermelden. Je wil er niks meer mee te maken hebben, dus op die manier ook niet.

Als hij nog 50 keer dezelfde steen wil stoten moet hij weten. Jij wil er niks meer van weten.
Je hebt gelijk hierin. In de praktijk werkt het alleen net anders. Man is erg gevoelig voor wat ze zeggen en wil heel graag dat het goed komt. En ik weet niet zo goed hoe een weg daarin te vinden.
Omdat hij ze elke keer weer kansen wil geven.
Moet hij zelf weten, maar hij moet jou er niet mee lastigvallen. Houd voet bij stuk. Jij bent het die hém steeds weer kansen geeft.
Lorem_Ipsum schreef:
05-03-2022 12:40
Maar waarom maakt het je uit dat het volgens hen aan jou ligt als man niet meer komt? Jullie moeten elkaar niet, daar doe je weinig aan.

Man moet wel wat meer ruggengraat kweken en zich realiseren met wie hij een gezin is gestart.
Omdat het aan hun eigen gedrag ligt. Ze doen het zelf. Ik vind het dan onterecht dat de oorzaak bij mij wordt gelegd. Zo wordt het ook gebracht aan andere mensen. En dan moeten wij weer horen bv van andere mensen dat wij negatief zijn. Dat is echt niet terecht.
Ik weet niet zo goed hoe daarmee om te gaan.
Summerlove4567 schreef:
05-03-2022 13:02
Je hebt gelijk hierin. In de praktijk werkt het alleen net anders. Man is erg gevoelig voor wat ze zeggen en wil heel graag dat het goed komt. En ik weet niet zo goed hoe een weg daarin te vinden.
Omdat hij ze elke keer weer kansen wil geven.
Gewoon heel duidelijk zijn tegen man. Ik wil.dit traject nog proberen maar als dit niks oplost stop ik ermee en wil ik er ook niks meer over horen.
Je bent vrij km.zelf te gaan en de kids mee te nemen maar voor mij hoidt het dan op. Dat betekend ook dat ik er dan ookniks meer over wil horen en je me niet meer hoeft over te halen.

Het is jouw keuze te stoppen en zijn keuze het met zijn ouders te blijven proberen. Pas wanneer ze zijn grens bereikt hebben zal hij ermee stoppen.
Summerlove4567 schreef:
05-03-2022 13:05
Omdat het aan hun eigen gedrag ligt. Ze doen het zelf. Ik vind het dan onterecht dat de oorzaak bij mij wordt gelegd. Zo wordt het ook gebracht aan andere mensen. En dan moeten wij weer horen bv van andere mensen dat wij negatief zijn. Dat is echt niet terecht.
Van je af laten glijden is de enige manier. Jij weet zelf hoe het zit. Je maakt je veel te druk over wat er in de wandelwagen wordt gezegd.

En andere mensen die denken jullie te moeten vertellen wat ze zoal over jullie hebben gehoord meteen afkappen. Wat niet rechtstreeks tegen jou gezegd wordt hoef je niet aan te horen.
Nu gaat het dus zo dat na de bemiddeling zij niets van mij gehoord hebben. Wel hebben zij bij man gevraagd of we ruzie hadden gehad en of ik kritiek op hun heb gehad. Man heeft daar niets op geantwoord. Ze hebben dus niets van of over mij gehoord.

Nu sturen ze man een bericht dat hij vast zit in mijn web. Dat zij het nooit goed kunnen doen in mijn ogen. Hoe goed ze het ook doen. Dat ik altijd tegen hun ben.
Ze vinden het erg voor mijn man dat hij vast zit in mijn web en dat hij zijn eigen plan moet trekken. Ze maken zich zorgen om mijn man.

Wat zouden jullie nu hiermee doen. Dit is echt niet gezond.
Tja, wij kennen de situatie niet. Soms zie je als familie dat iemand met een partner is waarvan je denkt dat het misschien niet de beste match is. Maar daar heb je je als familie bij neer te leggen. Iemand maakt zijn eigen keuzes.

Vanuit jou gezien, man heeft voor jou gekozen, en als familie daar wat op aan te merken heeft moet man aangeven dat hij niet van hun goede raad gediend is en dat ze hun commentaar voor zich mogen houden. Zo te horen lukt dat man niet. Nou ja, prima, maar hij hoeft jou dan thuis niet te komen vertellen wat familie allemaal weer gezegd heeft. Berichten die ze aan man sturen hoeft hij jou niet te laten zien.

Dus het is aan jou om tegen man te zeggen dat hij moet ophouden alle kritiek aan jou door te brieven. Dat hij er nog heen wil gaan moet hij weten, maar kom verder niet bij jou verslag doen van wat er nou weer allemaal gezegd is.

Je moet bij je man zijn, met die familie heb je niets van doen.
Ik vind vooral het lastige eraan dat ik helemaal geen reden heb gegeven dat zij zeggen dat het nooit goed is bij mij.
Ze hebben niets van of over mij gehoord. Ze zijn zelf aan het vissen/stoken of we ruzie hebben gehad en of ik kritiek op hen heb.
En dan brengen ze het zo dat hij in mijn web vast zit en dat ze met hem te doen hebben.

Dat zijn de dingen die ik onterecht vind. Zij draaien het steeds om. En leggen alle schuld bij mij.
Ja, wat wil je nou? Deze mensen gaan dat niet zo zien. Leg je daar bij neer.

Er zijn toch wel vaker in het leven dingen waar anderen mensen iets ten onrechte over je vinden? Je kunt jezelf nou eenmaal niet altijd verdedigen. Dus dan moet je het laten voor wat het is en je eigen plan trekken.
Hij zal moeten zeggen dat hij volwassen is en zijn eigen beslissingen maakt. Dat hij dit soort berichten niet meer wil ontvangen en dat als ze zijn grenzen niet respecteren hij het contact verbreekt. Dat ze weer contact mogen opnemen als ze zijn grenzen wel kunnen respecteren.
Summerlove4567 schreef:
05-03-2022 13:05
Die mensen zullen het heel anders zien dan jij / jullie. Als ze jouw topic zouden lezen zouden ze ook roepen dat het heel anders zit, waarschijnlijk.

Wie zegt er tegen jullie dat jullie negatief zijn ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lorem_Ipsum schreef:
05-03-2022 15:05
Ja, wat wil je nou? Deze mensen gaan dat niet zo zien. Leg je daar bij neer.

Er zijn toch wel vaker in het leven dingen waar anderen mensen iets ten onrechte over je vinden? Je kunt jezelf nou eenmaal niet altijd verdedigen. Dus dan moet je het laten voor wat het is en je eigen plan trekken.
Ik vind het erg omdat het slechte contact niet aan mij ligt. Ik vind het echt onterecht dat ze zo met me omgaan en dan denken dat ze nog veel interesse en betrokkenheid van mijn man krijgen. Terwijl ze zo met zijn gezin omgaan. Want als hij niet betrokken is dan worden ze kwaad op hem. Terwijl ze zelf zo slecht met hem omgaan.

Als ze dit zo doen prima maar verwacht dan niets terug. Ben dan niet verbaasd dat hij niet vaak langs komt.

Moet je weten dat ik een zachtaardig type ben en helemaal niemand in een web hou 🙂
blijfgewoonbianca schreef:
05-03-2022 15:14
Die mensen zullen het heel anders zien dan jij / jullie. Als ze jouw topic zouden lezen zouden ze ook roepen dat het heel anders zit, waarschijnlijk.

Wie zegt er tegen jullie dat jullie negatief zijn ?
Familie waar zij veel contact mee hebben. Die willen ons verhaal ook niet horen.
dana299 schreef:
05-03-2022 15:13
Hij zal moeten zeggen dat hij volwassen is en zijn eigen beslissingen maakt. Dat hij dit soort berichten niet meer wil ontvangen en dat als ze zijn grenzen niet respecteren hij het contact verbreekt. Dat ze weer contact mogen opnemen als ze zijn grenzen wel kunnen respecteren.
Ja dit precies
Summerlove4567 schreef:
Ik vind het erg omdat het slechte contact niet aan mij ligt. Ik vind het echt onterecht dat ze zo met me omgaan en dan denken dat ze nog veel interesse en betrokkenheid van mijn man krijgen. Terwijl ze zo met zijn gezin omgaan. Want als hij niet betrokken is dan worden ze kwaad op hem. Terwijl ze zelf zo slecht met hem omgaan.

Als ze dit zo doen prima maar verwacht dan niets terug. Ben dan niet verbaasd dat hij niet vaak langs komt.

Moet je weten dat ik een zachtaardig type ben en helemaal niemand in een web hou 🙂
Dat is wat jij zegt, zij zullen daar anders naar kijken. Maar dan nog zij gaan niet veranderen en jullie gaan niet veranderen dus jullie moeten een modus vinden om met elkaar om te gaan en anders breek je met hun en zeg je tegen je man dat hij mag gaan maar je er niks meer over wil horen.

Je kan hier nu blijven roepen dat het onterecht is en miss hien is dat het ook wel maar misschien ook niet.je kunt die situatie niet veranderen. Je kan alleen veranderen hoe JIJ er mee om gaat. Stop er dus mee om iets oneerlijk te vinden en misschien is het goed met iemand te gaan praten waar jij je verhaal kwijt kan en die jou kan leren met de situatie om te gaan. Je verhaal bij je man doen is voor hem ook vervelend het zijn zijn ouders en huj wil nig wel contact.
Summerlove4567 schreef:
05-03-2022 15:16
Familie waar zij veel contact mee hebben. Die willen ons verhaal ook niet horen.
Dan met ze allemaal breken. Je hebt geen controle over wat ze zeggen en wat ze doen. Alleen over wat je zelf doet. En dat betekent in dit geval je er bij neerleggen dat het dit is of niks. Meer keuzes heb je niet.

Je moet je niet blijven verdedigen of bewijzen. Ze beschuldigen jou van wat ze zelf doen. En zoals je zegt om jullie tegen elkaar uit te spelen. Niet omdat je niet deugt. Niemand zal deugen.
Summerlove4567 schreef:
05-03-2022 12:37

Er is gewoon geen oplossing. Ik zou zelf het contact verbreken en als ik man was zou ik het contact oppervlakkig en laag pitje houden.

Maar als hij niet vaak meer langs komt dan gaan ze zeuren waarom niet. En dan geven ze mij daar de schuld van. Dan zeggen ze je mag zeker niet komen van haar.
Dat is dan niet meer jouw probleem toch? Jij zegt ik ga niet meer en wil er niks meer over horen. Dan gaat hij zelf en wat zijn ouders zeggen is zijn probleem. Het is aan hem wat hij accepteerd, waar hij over in duscussie wil enz.
Summerlove4567 schreef:

Ja, maar je zult je toch bij dit gevoel van onrecht neer moeten leggen. Het is niet anders. En nee, verder hoeven ze van jou niets te verwachten. Maar zij zullen vast het een en ander van jou vinden. Prima toch? Zijn je zaken verder niet. Je kunt niet altijd je gelijk halen.

Zij zullen vast vinden dat jij onterecht negatief over hen denkt. Jullie gaan elkaar daarin niet vinden.

Je legt het bij die familie, maar het is je man waar je wel wat mee te maken hebt. Je moet bij hem aangeven dat je niet op verdere nieuwtjes en kritiek van zijn familie zit te wachten.
Bimi schreef:
05-03-2022 15:34
Dan met ze allemaal breken. Je hebt geen controle over wat ze zeggen en wat ze doen. Alleen over wat je zelf doet. En dat betekent in dit geval je er bij neerleggen dat het dit is of niks. Meer keuzes heb je niet.

Je moet je niet blijven verdedigen of bewijzen. Ze beschuldigen jou van wat ze zelf doen. En zoals je zegt om jullie tegen elkaar uit te spelen. Niet omdat je niet deugt. Niemand zal deugen.
Precies dat laatste inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven