Problemen Samsung telefoon. Iemand tips?

09-03-2022 15:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag had ik twee telefonische gesprekken en beiden gaven aan dat ze mij slecht konden verstaan. Niet als in niet duidelijk praten, maar als in wegvallen of ruis op de lijn zeg maar.

Hierdoor realiseerde ik mij dat dit niet de eerste keer is, uitzonderingen daar gelaten. Ik heb de indruk dat het probleem bij mij ligt. Maar ik heb geen flauw idee in welke hoek ik het zoeken moet.

Ook op zakelijk gebied wel gehad dat mensen mij terug zouden bellen, maar mij niet te pakken kregen. Terwijl ik hen zelf eerst had gebeld of wel vaker door hen gebeld ben, denk aan huisarts, tandarts etc. En ik was dan niet in gesprek of had de telefoon niet gehoord.

Vandaag was ik gewoon thuis en zat ik in de woonkamer, zonder allerlei andere dingen aan te hebben o.i.d.

Ik heb een Samsung galaxy S10+. Hij is net twee jaar oud en "hollandse nieuwe" is mijn provider.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Wat ik eraan kan doen? Of misschien hetzelfde heeft gehad?
Langere tijd uitzetten?
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonvader zit bij vodafone en hij heeft dit thuis ook heel vaak. Eigenlijk kan hij beter overstappen naar KPN, want bij hun in het dorp is KPN beter. Ik weet niet op welk netwerk Hollandse Nieuwe zit, maar daar kan het dus ook nog aan liggen.
Ik heb Samsung A12 (een jaar oud ongeveer) met een KPN abbo en geen problemen.
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
09-03-2022 15:47
Langere tijd uitzetten?

Wat zou dat kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Sta je dan oo luidspreker want dat doet de mijne ook rampzalig waarbij andere mij niet kunnen horen.

Na de enalaatste update leek het beter, met de laatste weer problemen terug
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
09-03-2022 15:50
Mijn schoonvader zit bij vodafone en hij heeft dit thuis ook heel vaak. Eigenlijk kan hij beter overstappen naar KPN, want bij hun in het dorp is KPN beter. Ik weet niet op welk netwerk Hollandse Nieuwe zit, maar daar kan het dus ook nog aan liggen.
Ik heb Samsung A12 (een jaar oud ongeveer) met een KPN abbo en geen problemen.

Volgens mij valt Hollandse Nieuwe onder Vodafone.
Ik woon in een stad, maar geen idee wat hier dan beter netwerk is .....
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
09-03-2022 15:50
Mijn schoonvader zit bij vodafone en hij heeft dit thuis ook heel vaak. Eigenlijk kan hij beter overstappen naar KPN, want bij hun in het dorp is KPN beter. Ik weet niet op welk netwerk Hollandse Nieuwe zit, maar daar kan het dus ook nog aan liggen.
Ik heb Samsung A12 (een jaar oud ongeveer) met een KPN abbo en geen problemen.
Hollandsnieuwe maakt gebruik van het Vodafone netwerk
Dream it, wish it, do it ♥
Alle reacties Link kopieren
Lillian_ schreef:
09-03-2022 16:07
Sta je dan oo luidspreker want dat doet de mijne ook rampzalig waarbij andere mij niet kunnen horen.

Na de enalaatste update leek het beter, met de laatste weer problemen terug

Nee, gewoon tegen mijn oor aan. Ik had weleens dat ik per ongeluk de telefoon ophing, omdat ik het hele scherm als bescherm had. Maar dat heb ik inmiddels veranderd. Updates had ik ook op gehoopt voor verbetering, helaas.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eerder aan je provider dan aan je telefoon. Klinkt het wel goed als je Teamst/Skyped/Whatsapp belt?
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit in december, samsung en vodafone... ook met mijn werktelefoon. Duurde een week of 2 en toen ging het weer goed.
Raar
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder dat het met je bereik te maken heeft.
Of dat er een probleem is met het vodafone netwerk, ik had het namelijk vandaag ook.
Alle reacties Link kopieren
wilma36 schreef:
09-03-2022 15:50
Mijn schoonvader zit bij vodafone en hij heeft dit thuis ook heel vaak. Eigenlijk kan hij beter overstappen naar KPN, want bij hun in het dorp is KPN beter. Ik weet niet op welk netwerk Hollandse Nieuwe zit, maar daar kan het dus ook nog aan liggen.
Ik heb Samsung A12 (een jaar oud ongeveer) met een KPN abbo en geen problemen.
Daardoor is mijn man onder zijn Vodafone contract uit gekomen. In huis gewoon geen bereik hier of heel slecht. Zit net zo’n vlek zonder bereik hier, dus contract mocht ontbonden worden gelukkig. Zou best daar aan kunnen liggen. Ik heb nooit problemen met kpn, maar hoor best vaak gedoe met Vodafone. Dus ik zou inderdaad even checken of de dekking wel goed is TO.
X
Hoe is je bereik? Ik heb sinds ik een Samsung heb maar 2 of 3 streepjes in huis terwijl ik met mijn Huawei die ik daarvoor had altijd vol bereik had. Zelfde provider en alles. Ik denk dat de Samsung meer last heeft van stoorzenders en muren.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
09-03-2022 16:26
Dat ligt eerder aan je provider dan aan je telefoon. Klinkt het wel goed als je Teamst/Skyped/Whatsapp belt?

Dat was ook slecht, maar dat lag aan de router, ik heb nu een nieuwe en dat gaat stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
09-03-2022 16:39
Ik had dit in december, samsung en vodafone... ook met mijn werktelefoon. Duurde een week of 2 en toen ging het weer goed.
Raar

Was dat na een update?
Bijzonder, maar wel fijn dat het weer opgelost is.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
09-03-2022 17:22
Ik denk eerder dat het met je bereik te maken heeft.
Of dat er een probleem is met het vodafone netwerk, ik had het namelijk vandaag ook.

Ja, gezien jullie reacties, denk ik dat ook inderdaad.
Kon mij al moeilijk voorstellen dat een 2 jaar oude telefoon, nu al weer aan vervanging toe is.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
09-03-2022 18:01
Hoe is je bereik? Ik heb sinds ik een Samsung heb maar 2 of 3 streepjes in huis terwijl ik met mijn Huawei die ik daarvoor had altijd vol bereik had. Zelfde provider en alles. Ik denk dat de Samsung meer last heeft van stoorzenders en muren.

Hier altijd een Samsung gehad, maar nooit bewust naar de streepjes gekeken. Maar ik zie nu bij mij ook maar 2 streepjes.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
09-03-2022 17:40
Daardoor is mijn man onder zijn Vodafone contract uit gekomen. In huis gewoon geen bereik hier of heel slecht. Zit net zo’n vlek zonder bereik hier, dus contract mocht ontbonden worden gelukkig. Zou best daar aan kunnen liggen. Ik heb nooit problemen met kpn, maar hoor best vaak gedoe met Vodafone. Dus ik zou inderdaad even checken of de dekking wel goed is TO.

Ik zal er naar kijken, mijn abonnement mét telefoon is nu verlopen, dat was een contract voor 2 jaar. Nu automatisch alleen nog voor bel/sms/mb elke maand. Hopelijk kan ik dat zo opzeggen.

Fijn dat het bij jouw man gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
brown22 schreef:
09-03-2022 16:13
Nee, gewoon tegen mijn oor aan. Ik had weleens dat ik per ongeluk de telefoon ophing, omdat ik het hele scherm als bescherm had. Maar dat heb ik inmiddels veranderd. Updates had ik ook op gehoopt voor verbetering, helaas.
Bel eens iemand via Whatsapp om te controleren of het dan beter is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven