Lang geleden... deel 2
woensdag 10 juni 2009 om 21:12
Als in een waas.
Leef ik mijn leven.
Een batterij die nooit écht eens leeg loopt
maar ook nooit helemaal oplaad.
Acceptatie is een vreselijk moeilijk begrip.
Als in een waas, een robot, wees ik mij
Omdat er simpelweg, geen andere manier is.
Je kan schreeuwen, vechten, knokken, huilen, je door allerlei bochten wringen.
Maar ik blijf mij, anders wordt het niet.
Door die waas heen, komt heel langzaam een helder stukje
Dat het okee is zoals ik ben.
Ik ben impuslief, een grote twijfelaar en vreselijk gevoelig. Kan niet loslaten en bijt me vast in dingen die voor mij belangrijk zijn. Ik hou van geven, niet van nemen. De balans in mijn leven is vaak zoek. Het is alles of niets.
Ik weet zoveel niet en toch ook wel.
En dit alles maakt mij mij.
Als in een waas, kan ik soms even grijpen,
naar wat mij mij maakt.
Been there, done that zou je zeggen.
1 inzicht, maar 100 keer draaien en anders benoemen
Om vervolgens weer op hetzelfde antwoord uit te komen.
Acceptatie, leer te leven
dat jij jij bent en ik mij.
Leef ik mijn leven.
Een batterij die nooit écht eens leeg loopt
maar ook nooit helemaal oplaad.
Acceptatie is een vreselijk moeilijk begrip.
Als in een waas, een robot, wees ik mij
Omdat er simpelweg, geen andere manier is.
Je kan schreeuwen, vechten, knokken, huilen, je door allerlei bochten wringen.
Maar ik blijf mij, anders wordt het niet.
Door die waas heen, komt heel langzaam een helder stukje
Dat het okee is zoals ik ben.
Ik ben impuslief, een grote twijfelaar en vreselijk gevoelig. Kan niet loslaten en bijt me vast in dingen die voor mij belangrijk zijn. Ik hou van geven, niet van nemen. De balans in mijn leven is vaak zoek. Het is alles of niets.
Ik weet zoveel niet en toch ook wel.
En dit alles maakt mij mij.
Als in een waas, kan ik soms even grijpen,
naar wat mij mij maakt.
Been there, done that zou je zeggen.
1 inzicht, maar 100 keer draaien en anders benoemen
Om vervolgens weer op hetzelfde antwoord uit te komen.
Acceptatie, leer te leven
dat jij jij bent en ik mij.

woensdag 10 juni 2009 om 22:09
Pfff... moet even iets kwijt hier.
Krijg net te horen dat er alweer een ouder bij zoon in de klas zelfmoord heeft gepleegd.
En ja alweer, de derde in nog geen twee jaar tijd.
Naast ook nog eens de ander sterfgevallen door ziekte of ongelukken.
Bij dochter op school was het al niet anders,
In drie jaar tijd zijn daar 14 overlijden geweest (leraren en leerlingen), waaronder twee zelfmoord.
Vreselijk vind ik dit voor de nabestaanden.
Maar waar ik ook meezit....wat voor impact heeft dit onderhand voor mijn kinderen?
Ze krijgen iedere keer netjes hulpverlening,ggd enzo is aanwezig..maar het feit dat ze dat dus weer voor hun neus krijgen.
Wat een beeld hebben ze inmiddels.
En dan met name de zelfmoordgevallen....dit is toch geen gemiddeld beeld meer wat ze meekrijgen.
Ik weet gewoon niet meer hoe ik dit moet uitleggen.
Ik zou hier het liefst een topic over openenen maar ben bang voor herkenning en dat kan weer naar mij geleid worden.
Om diezelfde reden denk ik dat ik het hier ook niet lang laat staan.
Maar ik moest het kwijt.
Zit nu met zoveel gedachtes en vragen.....en zoon is een heel gevoelig manneke (en dat is een undertstatement,al zoveel moeten meemaken met hem).
Pff.....ben er even leeg van.
Moet ook erg denken aan de achtergebleven kids van deze ouders,wat vreselijk verdrietig.
Krijg net te horen dat er alweer een ouder bij zoon in de klas zelfmoord heeft gepleegd.
En ja alweer, de derde in nog geen twee jaar tijd.
Naast ook nog eens de ander sterfgevallen door ziekte of ongelukken.
Bij dochter op school was het al niet anders,
In drie jaar tijd zijn daar 14 overlijden geweest (leraren en leerlingen), waaronder twee zelfmoord.
Vreselijk vind ik dit voor de nabestaanden.
Maar waar ik ook meezit....wat voor impact heeft dit onderhand voor mijn kinderen?
Ze krijgen iedere keer netjes hulpverlening,ggd enzo is aanwezig..maar het feit dat ze dat dus weer voor hun neus krijgen.
Wat een beeld hebben ze inmiddels.
En dan met name de zelfmoordgevallen....dit is toch geen gemiddeld beeld meer wat ze meekrijgen.
Ik weet gewoon niet meer hoe ik dit moet uitleggen.
Ik zou hier het liefst een topic over openenen maar ben bang voor herkenning en dat kan weer naar mij geleid worden.
Om diezelfde reden denk ik dat ik het hier ook niet lang laat staan.
Maar ik moest het kwijt.
Zit nu met zoveel gedachtes en vragen.....en zoon is een heel gevoelig manneke (en dat is een undertstatement,al zoveel moeten meemaken met hem).
Pff.....ben er even leeg van.
Moet ook erg denken aan de achtergebleven kids van deze ouders,wat vreselijk verdrietig.
donderdag 11 juni 2009 om 10:15
Welkom Vos, als je wilt meeschrijven.
Iry, dat lijkt me ook nauwelijks uit te leggen. Ik denk wel dat het goed is als je erover kunt praten met ze. Doodzwijgen (stom woord in deze context) maakt alles alleen maar duisterder en enger denk ik. Vreselijk dat kinderen zulke dingen mee moeten maken, maar toch, het hoort blijkbaar bij deze maatschappij tegenwoordig. Ik denk dat het een heel groot verschil maakt als ze weten dat ze bij jou als moeder altijd terecht kunnen, dat ze met jou overal over kunnen praten. Dat is de veiligheid die ze thuis kunnen vinden, om hun weg te leren vinden in een misschien wel vaak onveilige maatschappij.
Iry, dat lijkt me ook nauwelijks uit te leggen. Ik denk wel dat het goed is als je erover kunt praten met ze. Doodzwijgen (stom woord in deze context) maakt alles alleen maar duisterder en enger denk ik. Vreselijk dat kinderen zulke dingen mee moeten maken, maar toch, het hoort blijkbaar bij deze maatschappij tegenwoordig. Ik denk dat het een heel groot verschil maakt als ze weten dat ze bij jou als moeder altijd terecht kunnen, dat ze met jou overal over kunnen praten. Dat is de veiligheid die ze thuis kunnen vinden, om hun weg te leren vinden in een misschien wel vaak onveilige maatschappij.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
donderdag 11 juni 2009 om 23:03
Lieve Ster,
Wat mooi dat je ons een kijkje gunt op jou gevoelens en gedachten. En wat prachtig omschreven. Ben echt onder de indruk!!!
Iry, gatsamme klote zeg. Wat gebeuren er toch ontzettend veel nare dingen in de wereld. Zo veel te veel om te bevatten, om mee om te gaan. Hoe moeilijk het misschien ook is om te praten met je zoon, misschien kan je tègen hem praten.
Philo, wil je vertellen waar je je zorgen over maakt? Welke nare snaar er geraakt wordt?
Voor de rest een (f).
Stillerds. Ik kan ook niet even mn kont keren of jullie missen me he?
Wat mooi dat je ons een kijkje gunt op jou gevoelens en gedachten. En wat prachtig omschreven. Ben echt onder de indruk!!!
Iry, gatsamme klote zeg. Wat gebeuren er toch ontzettend veel nare dingen in de wereld. Zo veel te veel om te bevatten, om mee om te gaan. Hoe moeilijk het misschien ook is om te praten met je zoon, misschien kan je tègen hem praten.
Philo, wil je vertellen waar je je zorgen over maakt? Welke nare snaar er geraakt wordt?
Voor de rest een (f).
Stillerds. Ik kan ook niet even mn kont keren of jullie missen me he?
zaterdag 13 juni 2009 om 11:20
Waar is iedereen?
Saartje? Hoe gaat het?
En de anderen?
Ik hoop dat jullie aan 't genieten zijn van het mooie weer. Hier ziet het er lekker zonnig uit en ik ben naar de bieb geweest voor leesvoer, dus ik kan er weer tegenaan. Laat de rest maar even ergens geparkeerd blijven, achterin.
Saartje? Hoe gaat het?
En de anderen?
Ik hoop dat jullie aan 't genieten zijn van het mooie weer. Hier ziet het er lekker zonnig uit en ik ben naar de bieb geweest voor leesvoer, dus ik kan er weer tegenaan. Laat de rest maar even ergens geparkeerd blijven, achterin.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 13 juni 2009 om 12:06
Hoi lieverds, ik heb een hele drukke week gehad, veel uithuizig geweest. Dingen geregeld voor de vakantie en zaken bekeken voor de toekomst. Haske goed dus, emotioneel echter best zwaar zodat ik gister aardig kribbig begon te worden. Dit weekend even bijkomen en evt. nog wat op papier zetten.
Ster, wat een ontzettend mooi gedicht dat je neergezet hebt. Dank je welk voor een kijkje in jouw wereld.
Iry, wat heftig voor jouw kinderen en voor jou. Want hoe krijg je uitgelegd dat het uitzonderlijk is, de frequentie van die sterfgevallen.
Groetjes aan iedereen!
Ster, wat een ontzettend mooi gedicht dat je neergezet hebt. Dank je welk voor een kijkje in jouw wereld.
Iry, wat heftig voor jouw kinderen en voor jou. Want hoe krijg je uitgelegd dat het uitzonderlijk is, de frequentie van die sterfgevallen.
Groetjes aan iedereen!
zaterdag 13 juni 2009 om 13:11
Dag moppies,
Ik ben ook weer in het land van internet.
Spannende en drukke week gehad, en nu compleet gaar.
Dit weekend dus op uit.
Wsl tijd zat om af en toe even hier langs te komen dus.
Ster, Saar, Iry hoe is het na jullie laatste berichten?
Hanke: goed bezig!!! En leuk ook, dingen regelen voor de vakantie. Voorpret en iets om naar toe te leven.
Ik ben ook weer in het land van internet.

Spannende en drukke week gehad, en nu compleet gaar.
Dit weekend dus op uit.
Wsl tijd zat om af en toe even hier langs te komen dus.
Ster, Saar, Iry hoe is het na jullie laatste berichten?
Hanke: goed bezig!!! En leuk ook, dingen regelen voor de vakantie. Voorpret en iets om naar toe te leven.
zaterdag 13 juni 2009 om 13:47
Haaai!
Hanke, leuk om weer iets van je te horen! Ben benieuwd naar alle plannen die je gemaakt hebt. Wil je er iets over vertellen?
Wurm, heerlijk toch om jezelf even op non stop te zetten.
T t t time out.
Heeft het je genekt al die drukte of ben je net op tijd?
Hier gaat ie zo zo...
Ben zo moe en heb zo weinig energie. Waar ik vroega met een makkie door heen rende, is nu gewoon onbegonnen werk.
Ik wil zoveel, maar ik kan het niet. En probeer het toch steeds.
Dus loop heerlijk steeds achter de feiten aan en dat is super frustrerend.
Een woord; Acceptatie. Leer het nou eens Ster.. Hmmmpff.
Lieve Saar, hoe gaat het met je?
Hanke, leuk om weer iets van je te horen! Ben benieuwd naar alle plannen die je gemaakt hebt. Wil je er iets over vertellen?
Wurm, heerlijk toch om jezelf even op non stop te zetten.
T t t time out.
Heeft het je genekt al die drukte of ben je net op tijd?
Hier gaat ie zo zo...
Ben zo moe en heb zo weinig energie. Waar ik vroega met een makkie door heen rende, is nu gewoon onbegonnen werk.
Ik wil zoveel, maar ik kan het niet. En probeer het toch steeds.
Dus loop heerlijk steeds achter de feiten aan en dat is super frustrerend.
Een woord; Acceptatie. Leer het nou eens Ster.. Hmmmpff.
Lieve Saar, hoe gaat het met je?
zaterdag 13 juni 2009 om 15:59
Ster, het staat op de hyves gekrabbeld, die plannen van mij. Speciaal voor jou
Zo te lezen ben je behoorlijk achter je energie aan het aanrennen. En raak je daardoor alleen nog maar meer uitgeput. Of zie ik het verkeerd?
Is het forum nu eindelijk bugvrij ofzo? Ik gebruik nu de browser van google crome en het gaat als een tierelier. Pagina's laden nu ook veel sneller.
Zo te lezen ben je behoorlijk achter je energie aan het aanrennen. En raak je daardoor alleen nog maar meer uitgeput. Of zie ik het verkeerd?
Is het forum nu eindelijk bugvrij ofzo? Ik gebruik nu de browser van google crome en het gaat als een tierelier. Pagina's laden nu ook veel sneller.
zaterdag 13 juni 2009 om 16:06
zondag 14 juni 2009 om 01:06
Ik krijg wel minder vaak foutmeldingen inderdaad! En ook zonder enige browser-aanpassing. Daar ben ik veuls te eigenwijs voor.
Ga zo even op de hyves kijken Hanke, ben benieuwd.
En Ster, je -tijdelijk- aanpassen aan de situatie is ook gewoon moeilijk. Soms wil je gewoon tòch datgene doen wat eigenlijk niet kan. Maar continue er achteraf achterkomen dat het 'toch niet zo handig was' is wel heel erg vermoeiend...
Iry, in het kader van dochter-gaat-op-kamers: ik heb nog een en ander voor de eventuele liefhebster.
dekbed overtrek 2x2 meter met hoeslaken en 2 kussenslopen. Kleuren helder geel/groen/blauw. Goede staat.rotan stoel, donkerblauw. dikke rotan, niet overgeverft. Goede staat,eventueel een stapel (al gebruikte) handdoeken. Niet moeders mooiste, maar schoon en heel, en fijn als je anders nat in je kleren moet.
Ik weet helemaal niet of ze erop zit te wachten hoor, maar weet van mezelf van toen dat ik alles aannam.
Mocht ze eventueel interesse hebben in iets dan mail ik wel foto's.
Geen interesse? Evengoeie vrienden.
Nog een verlanglijstje van dingen-die-nog-moeten-mag-tweedehands? Mail maar even. Gooi ik het hier in de vriendengroep.
Zitten namelijk een aantal verhuizingen op handen te zijn.
Ga zo even op de hyves kijken Hanke, ben benieuwd.
En Ster, je -tijdelijk- aanpassen aan de situatie is ook gewoon moeilijk. Soms wil je gewoon tòch datgene doen wat eigenlijk niet kan. Maar continue er achteraf achterkomen dat het 'toch niet zo handig was' is wel heel erg vermoeiend...
Iry, in het kader van dochter-gaat-op-kamers: ik heb nog een en ander voor de eventuele liefhebster.
dekbed overtrek 2x2 meter met hoeslaken en 2 kussenslopen. Kleuren helder geel/groen/blauw. Goede staat.rotan stoel, donkerblauw. dikke rotan, niet overgeverft. Goede staat,eventueel een stapel (al gebruikte) handdoeken. Niet moeders mooiste, maar schoon en heel, en fijn als je anders nat in je kleren moet.
Ik weet helemaal niet of ze erop zit te wachten hoor, maar weet van mezelf van toen dat ik alles aannam.
Mocht ze eventueel interesse hebben in iets dan mail ik wel foto's.
Geen interesse? Evengoeie vrienden.
Nog een verlanglijstje van dingen-die-nog-moeten-mag-tweedehands? Mail maar even. Gooi ik het hier in de vriendengroep.
Zitten namelijk een aantal verhuizingen op handen te zijn.
zondag 14 juni 2009 om 01:59
Oh wat lief wurm dat je er aan denkt.
Ik zal het voorleggen!!
Verder dikke knuf,voor allemaal.
Ster,wat een prachtig gedicht!
Pijnlijk mooi eigenlijk.
Hanke,gogle chrome rules!!
Hoop dat je weer in rustiger vaarwater komt.
Nou eh....maar weer knuf voor iedereen!
O ja,philo,hoe gaat het? (of misschien staat dat op hyves)
Ik zal het voorleggen!!
Verder dikke knuf,voor allemaal.
Ster,wat een prachtig gedicht!
Pijnlijk mooi eigenlijk.
Hanke,gogle chrome rules!!
Hoop dat je weer in rustiger vaarwater komt.
Nou eh....maar weer knuf voor iedereen!
O ja,philo,hoe gaat het? (of misschien staat dat op hyves)