Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Madeliefjees schreef:
13-03-2022 11:56
Soms doe je dingen voor elkaar omdat de ander dat belangrijk vind. Niet omdat jij het nodig vind. Ik liet altijd de opladers in t stopkontakt zitten. Mijn man stoort zich daaraan, het trekt stroom en ze gaan sneller kapot. Dus nu haal ik ze eruit, omdat hij dat belangrijk vind. Zo zet hij gelijk zn schoenen in de kast, omdat ik slingerende schoenen in de hal slordig vind staan.
Leef je samen, houd je rekening met elkaar.
Hier ben ik het mee eens.

Ik maak de douche overigens ook schoon; 2 wanden aftrekken en daarna de 2 wanden + 2 muren met een handdoek droog vegen. Zo lang duurt dat niet.
Man vindt de muur teveel moeite maar doet in elk geval wel de 2 wanden.
Gewoon samen of na hem onder de douche gaan. Kun jij de douche schoonmaken, en dat kost je niks extra, want dat deed je toch al.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Wij doen dit ook niet.

De schoonmaakster doet 1 x in de week de badkamer en het is altijd kalk en schimmelvrij.

Het is dus echt niet nodig om dat na elke douchebeurt te moeten doen.

Los daarvan is jouw standaard niet DE standaard.
Birdie schreef:
13-03-2022 11:53
Echt? Waarom zou TO de standaard moeten bepalen?

Hij wil niet/zij wil wel.. Waarom is wat TO wil bindend?
Voor het behoud en onderhoud van je badkamer?

Ik ben ook team "dan maakt hij de badkamer maar schoon iedere week".

Maar goed; het is de vraag of hij dat doet naar TO's standaard (of naar de standaard voor het behoud van de mooie en nieuwe badkamer).

To; ik zou een poll maken, dan kan je man zien dat het gros (iig hier) wél de douche even droog trekt na iedere douchebeurt. Het is echt 30 seconden werk.....
Ik ken dan weer echt niemand die dit doet, het kwam toevallig laatst nog ter sprake, maar dan op zo’n manier van: “…van die mensen die hun douche afdrogen na gebruik…”, in een context waar dat geen positieve classificatie was, haha!

Ieder zijn ding hoor, maar ik begin daar niet aan.
Of je laat hem de kosten voor een schoonmaakster betalen zodat de badkamer wekelijks wordt schoongemaakt.
Suikerspinmuffin schreef:
13-03-2022 12:06
Of je laat hem de kosten voor een schoonmaakster betalen zodat de badkamer wekelijks wordt schoongemaakt.
:hihi: :HA: :nut:
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Irish_Wasser_Woman schreef:
13-03-2022 12:04
Voor het behoud en onderhoud van je badkamer?

Ik ben ook team "dan maakt hij de badkamer maar schoon iedere week".

Maar goed; het is de vraag of hij dat doet naar TO's standaard (of naar de standaard voor het behoud van de mooie en nieuwe badkamer).

To; ik zou een poll maken, dan kan je man zien dat het gros (iig hier) wél de douche even droog trekt na iedere douchebeurt. Het is echt 30 seconden werk.....

Och..wij doen het ook niet. Gewoon af en toe ontkalken/ontschimmelspray. En onze badkamer ziet er keurig uit.

Bij twee volwassen meningen is het niet automatisch degene die het topic opent die 'wint' vind ik.

En wat dan als er een poll is? Moet de (volwassen) man van TO dan doen wat de Viva dames zeggen? En wat als het mederdeel zegt dat TO niet de baas is en man ook een eigen mening mag hebben? MOet TO dan ook stoppen met de muren droogmaken?
Vragen vragen..
Maakt hij de badkamer wel schoon?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Poof schreef:
13-03-2022 12:03
Wij doen dit ook niet.

De schoonmaakster doet 1 x in de week de badkamer en het is altijd kalk en schimmelvrij.

Het is dus echt niet nodig om dat na elke douchebeurt te moeten doen.

Los daarvan is jouw standaard niet DE standaard.

Afbeelding
Ik snap het probleem niet. Ik neem aan dat de douche zijn verantwoordelijkheid is qua schoonmaken? Ik kan me niet voorstellen dat hij er anders een mening over zou moeten hebben.
13-03-2022 12:06
Als ik man was, zou ik daar meteen voor gaan.
kers schreef:
13-03-2022 12:07
:hihi: :HA: :nut:
Tja, in een relatie moet je af en toe compromissen sluiten.
13-03-2022 12:16
Tja, in een relatie moet je af en toe compromissen sluiten.
Met huishouden is dat gek genoeg nooit de Pietje precies die water bij de wijn doet.
Hier was dat heel simpel.

Na een weigering van mijn halve trouwboekje, die dat ook maar dikke onzin vond, heb ik het erop aan laten komen. Na een maand of drie was die deur compleet wit uitgeslagen van de kalk. Waarop ik heel lief heb gezegd: doe jij die douchedeur even schat want mij lukt het niet.

Sindsdien droogt hij fanatieker dan ik ;-D

Oh, voordat je het vraagt: nee, het huishouden wordt hier niet 50/50 verdeeld maar ik maak niet alles alleen vies dus Man heeft vaste eigen taken maar als ik hem vraag iets van die van mij over te nemen doet ie dat gewoon. Net zoals ik ook wel eens een vuilnisbak leeg maak terwijl dat niet op mijn lijstje staat.

Dat gezeur van sommigen.. ik zou er spontaan van opdrogen.
ceylon wijzigde dit bericht op 13-03-2022 12:26
35.27% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Lorem_Ipsum schreef:
13-03-2022 12:18
Met huishouden is dat gek genoeg nooit de Pietje precies die water bij de wijn doet.
Ik ben een pietje precies en sinds ik samenwoon is het huis sneller vies dan toen ik alleen woonde. Dat vind ik niet erg.
ldp schreef:
13-03-2022 11:52
Gelukkig hebben wij vooral oude zooi. Het lijkt me vreselijk om in dienst te zijn van je badkamer (of je echtgenote).
Ja precies. Samenleven is aan aanpassen genoeg. Je houdt gewoon rekening met elkaar tot bepaalde hoogte. Je hoeft je alleen niet op te winden als de ander niet alles doet hoe jij dat graag zou zien.
Ik vergeet het wel eens en dat merk ik dan meteen aan de kalkaanslag.
Geef 'm een buitendouche cadeau :mrgreen:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
precies lorem, het 'compromis' is meestal idd dat gebeurt zoals de precieze partner het wil. kan me voorstellen dat man van TO dat dwingende best zat is, maar denk niet dat TO dat water bij de wijn zal doen (of op de muren laat).....dus to be continued :popcorn:
kers wijzigde dit bericht op 13-03-2022 12:24
6.05% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Ik heb dit van mijn leven nog nooit gedaan en bij mijn weten ziet de douche er fris en normaal uit, is dit serieus een ding? Ik maak een a twee keer per week alles schoon, hoef nooit te schrobben of iets dergelijks. Weer wat geleerd :-D :cheer2:
TsumTsum schreef:
13-03-2022 12:21
Ik vergeet het wel eens en dat merk ik dan meteen aan de kalkaanslag.
Vreselijk zeg
kers schreef:
13-03-2022 12:23
precies lorem, het 'compromis' is meestal idd dat gebeurt zoals de precieze partner het wil. kan me voorstellen dat man van TO dat dwingende best zat is, maar denk niet dat TO dat water bij de wijn zal doen (of op de muren laat).....dus to be continued :popcorn:
Het compromis bij mijn vriend en mij is dat ik accepteer dat het huis sneller vies is dan toen ik alleen woonde en dat ik schoonmaak en hij kookt/boodschappen doet. Misschien kan TO ook een compromis vinden dat werkt tussen haar en haar man.
Klingklokje schreef:
Ik heb dit van mijn leven nog nooit gedaan en bij mijn weten ziet de douche er fris en normaal uit, is dit serieus een ding? Ik maak een a twee keer per week alles schoon, hoef nooit te schrobben of iets dergelijks. Weer wat geleerd :-D :cheer2:

Nou, wij hebben een glazen deur, daar zie je vrij snel kalkaanslag op. En eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik die badkamer een k**klus vindt. Als nou na het douchen die deur en de kraan even gedroogd worden en na het tandenpoetsen een lapje door de wastafel gaat, dan hoef ik daar alleen nog maar af en toe de matten uit te kloppen en de swiffer over de vloer te halen.

Echt poetsen beperk ik tot 1x per .. een week of 4-5-6. Maar dat kan dus alleen omdat er nagedroogd wordt. En een raam open tegen het vocht. Jij maakt alles elke week schoon. Blegh, mij niet gezien.

Maar ieder het zijne. Of hare. Allemaal prima natuurlijk, schoon is schoon.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Klingklokje schreef:

Het verschilt enorm per badkamer, dat is de grap. Bij de ene hoef je het nooit te doen en bij de andere heb je na een maand een plafond dat zwart is van de schimmel.

Het heeft dus ook helemaal geen zin om elkaar hierop de maat te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven