Man weigert douche droog te maken

13-03-2022 10:43 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben sinds kort een nieuwe badkamer en ik wil graag dat de douche netjes wordt achtergelaten ivm kalk en schimmelvorming. Dus even een trekkertje over de wanden na het douchen en de kraan droogmaken.
Mijn man weigert dit, hij vindt het onzin en zegt dat niemand dit doet.
Wat vinden jullie? Hoe kan ik hier met hem uitkomen?
Groetjes!
Het lastige van kalkaanslag is dat het steeds moeilijker wordt om schoon te maken. In het begin veeg je het er zo af, maar na een paar weken moet je echt flink staan schrobben. Vandaar dus liever bijhouden, tenzij badkamers schrobben je hobby is.

Schimmel is nog erger, dat vermenigvuldigt echt.
Wij hebben hier midden in het land behoorlijk veel kalk in het water...
Sinds vorig jaar een waterontharder van Waterluxe (1400 euro) in huis.... echt heerlijk zo'n ding...sinds september een nieuwe badkamer met glazen wand en deur
En ja we trekken de het glas droog, de tegels niet... en dat verschil voel je echt wel.
voor een kleine moeite zou ik geen ruzie willen.

Nadeel van de waterontharder is wel dat er een klein beetje water druk vermindering is..

Je gebruikt ook minder zeep ect..
Jezus christus.

Als dit mijn relatie zou worden zou ik alleen verder gaan. Wat een hel.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Ik heb ook nog nooit een douche droog getrokken.
Wat is het voordeel?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
13-03-2022 13:28
Ik heb ook nog nooit een douche droog getrokken.
Wat is het voordeel?

In dit topic een tevreden libe.
Nooit gedaan en begin er ook echt niet aan.
Madeliefjees schreef:
13-03-2022 11:56
Soms doe je dingen voor elkaar omdat de ander dat belangrijk vind. Niet omdat jij het nodig vind. Ik liet altijd de opladers in t stopkontakt zitten. Mijn man stoort zich daaraan, het trekt stroom en ze gaan sneller kapot. Dus nu haal ik ze eruit, omdat hij dat belangrijk vind. Zo zet hij gelijk zn schoenen in de kast, omdat ik slingerende schoenen in de hal slordig vind staan.
Leef je samen, houd je rekening met elkaar.
Ik ben het hier het meest mee eens. Voor alle mensen die geen rekening met elkaar wensen te houden is het idd beter om geen relatie aan te gaan.
libe wijzigde dit bericht op 13-03-2022 13:34
Reden: Typfout
0.00% gewijzigd
Groetjes!
libe schreef:
13-03-2022 13:31
Ik ben het hier het meest mee eens. Voor alle mensen die geen rekening met elkaar wensen te houden is het idd beter om geen relatie aan te gaan.

Zoals jouw man?
Klopt, daarom hoop ik dat hij het ook doet, om bovenstaande redenen.🙂
Groetjes!
Maar jij houdt ook geen rekening met zijn wens om het niet te doen hè.
Jullie zijn beide star en geen kant op te bewegen.

Kom tot een compromis. Iedere week grondig schoonmaken bv. En dan de ene week jij, de andere week hij.
_melon schreef:
13-03-2022 13:31
Nooit gedaan en begin er ook echt niet aan.

Ik ook niet.
Maar het water hier (Veluwe) is ook zacht, geen kalkaanslag.

Mensen doen wel meer merkwaardige dingen, handdoeken, onderbroeken en beddengoed strijken, vast tijd over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Birdie schreef:
13-03-2022 13:36
Maar jij houdt ook geen rekening met zijn wens om het niet te doen hè.
Jullie zijn beide star en geen kant op te bewegen.

Kom tot een compromis. Iedere week grondig schoonmaken bv. En dan de ene week jij, de andere week hij.
Ik maak altijd het huis schoon, want ik ben doordeweeks thuis met mijn zoontje als hij moet werken. Dus even de douche nadrogen is dan het minst wat ik van hem vraag.
Groetjes!
libe schreef:
13-03-2022 13:40
Ik maak altijd het huis schoon, want ik ben doordeweeks thuis met mijn zoontje als hij werken. Dus even de douche nadrogen is dan het minst wat ik van hem vraag.

Dus omdat jullie die taakverdeling hebben moet hij naar jou luisteren.
Niet bepaald gelijkwaardig.

Met jou is ook niks te onderhandelen dus.

Succes!
Ik zeg niet dat hij naar mij moet luisteren hoor. Ik vroeg me juist af hoe we hier samen kunnen uitkomen.
Groetjes!
Voortaan douche je vlak na hem... klaar
Lorem Ipsum
libe schreef:
13-03-2022 13:48
Ik zeg niet dat hij naar mij moet luisteren hoor. Ik vroeg me juist af hoe we hier samen kunnen uitkomen.

Nou een compromis sluiten dus.
Birdie schreef:
13-03-2022 13:42
Dus omdat jullie die taakverdeling hebben moet hij naar jou luisteren.
Niet bepaald gelijkwaardig.

Met jou is ook niks te onderhandelen dus.

Succes!
Dat poetsen is echt zoveel meer werk als je de douche niet droog maakt. Je krijgt het op een gegeven moment ook gewoon echt niet meer schoon. Schimmel in de kitranden, etc.
Dus ik snap TO prima. Als man niet hoeft schoon te maken is dit wel het minste dat hij kan doen. Sterker nog, als hij degene was die het moest schoonmaken zou hij het prima begrijpen.
Don’t grow up, it’s a trap
Ik maak de douche echt niet droog na het douchen. Onze douche is te groot en ik ben echt te lui voor dit soort fratsen. We hebben ook geen schimmel en geen kalkaanslag: dat scheelt weer.

Ik zou er best wel zenuwachtig van worden als mijn man dit belangrijk zou vinden. Gelukkig zijn we het over dit soort zaken eens 🙂.
Miss-Pippi schreef:
13-03-2022 14:26
Dat poetsen is echt zoveel meer werk als je de douche niet droog maakt. Je krijgt het op een gegeven moment ook gewoon echt niet meer schoon. Schimmel in de kitranden, etc.
Dus ik snap TO prima. Als man niet hoeft schoon te maken is dit wel het minste dat hij kan doen. Sterker nog, als hij degene was die het moest schoonmaken zou hij het prima begrijpen.
Dan laat ze haar man toch gewoon de badkamer schoonmaken? Probleem opgelost.
Lorem_Ipsum schreef:
13-03-2022 12:49
Ja, maar er wordt hier toch verwacht dat man met TO’s wil meegaat.
Maar man denkt daar anders over. Dus ik ben benieuwd of TO dit gaat accepteren of niet.
In mijn vorige relatie had mijn ex hele lijsten gemaakt van de verdeling van klusjes in en rond het huis. Ik hoop echt dat ik dat nooit meer hoef mee te maken.
Miss-Pippi schreef:
13-03-2022 14:26
Yup.

Of hem boeit de schimmel en de kalk niet en zal amper gaan schoonmaken.
Alecta schreef:
13-03-2022 14:34
Dan laat ze haar man toch gewoon de badkamer schoonmaken? Probleem opgelost.
Hij wil niets eens trekkeren, wedden dat hij die badkamer niet gaan schoonmaken. :-D :-D
Alecta schreef:
13-03-2022 14:33
Ik maak de douche echt niet droog na het douchen. Onze douche is te groot en ik ben echt te lui voor dit soort fratsen. We hebben ook geen schimmel en geen kalkaanslag: dat scheelt weer.

Ik zou er best wel zenuwachtig van worden als mijn man dit belangrijk zou vinden. Gelukkig zijn we het over dit soort zaken eens 🙂.
Hoe kan dat dan, dat je zonder droogmaken geen schimmel en kalkaanslag hebt? 🤔
Kan het me haast niet voorstellen. Of de douche is nog redelijk nieuw.
Of je maakt echt iedere week heel erg grondig schoon. Maar dat is dan wel veel werk.

Of ik doe iets verkeerd.
LuciFee2022 schreef:
13-03-2022 14:47
Hij wil niets eens trekkeren, wedden dat hij die badkamer niet gaan schoonmaken. :-D :-D
Ik maak liever een keer per week schoon dan elke dag na het douchen de douche droogmaken. Misschien geldt dat voor man ook. Nu is de douche hier met 6 sportende mensen vrij intensief bezet, waardoor de waarde van droogtrekken sowieso vrij beperkt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven