Er voor gaan of niet?
donderdag 17 maart 2022 om 11:58
Graag niet quoten.
Hallo, ik zit met een dilemma waar ik binnenkort een beslissing over moet maken en kom er niet uit en hoop dat jullie willen mee denken.
Over mij: Ik ben alleenstaand moeder van meerdere kinderen. De jongste is 8 . Ik heb een leuke relatie met een man zonder kinderen.
Voor de rust van de kinderen wonen we apart. We zijn al 3 jaar samen en hadden het plan met 4 a 6 jaar samen te gaan wonen. Dan zijn de kinderen een stuk groter. Onze relatie is leuk en stabiel. We hebben al meerdere vakanties gehad en de kinderen vinden het fijn als hij er is.
Tot zover alles goed dus.
Nu het dilemma: Vriend heeft een optie gekregen om ouderlijk huis te kopen of om te kiezen huis te verkopen en dan de overwaarde te splitsen en dat als kindsdeel al te krijgen. Dit is een beslissing die hij niet alleen wilt maken.
Hij wilt het liefst het huis dus kopen en er dan samen gaan wonen. Het huis is vergelijkbaar met het huis wat ik nu heb maar dan wel kleiner. Er is veel onderhoud nodig en alles moet opnieuw gedaan worden.
De bedoeling is ook pas over 6 jaar het huis te kopen zodat hij nu kan gaan sparen en zijn moeder ook.
Ik ben van plan mijn eigen huurhuis aan te houden voor de kinderen zodat ze zolang ze willen een dak boven hun hoofd hebben maar wel met 10 jaar bij hem te gaan inwonen.
Ik zit dus in dubio. Nu heb ik een mooi leuk groot huis waar ik tevreden over ben. Maar het zal nooit een huis worden waar we samen gelukkig kunnen worden. Daarnaast weet ik financieel niet waar ik me instort als we dit plan gaan doorzetten. Hij wil alle kosten op zich nemen.
Hij heeft aangegeven naar de notaris te willen gaan met me zodra ik ready ben om samen te wonen dat ik niet uit het huis gezet kan worden als hij overlijd.
Mijn vriend geeft vooral aan dat we het huis kunnen maken zoals we willen en samen gaan doen. Dus ik word bij alles betrokken maar ik sta niet als eigenaar op de papieren. Ook vind hij het prettig te weten dat ie geld kan nalaten aan de kinderen als het huis ooit weer verkocht word. Maar het voornaamste is dat we een plek hebben om te wonen wat we beide als fijn ervaren en er oud kunnen worden.
Als ik aangeef dat hij het sowieso voor zichzelf moet doen, dan word ie heel defensief en geeft het aan zonder mijn hulp het niet te zien zitten. Hij wil er alleen niet zitten.
Hallo, ik zit met een dilemma waar ik binnenkort een beslissing over moet maken en kom er niet uit en hoop dat jullie willen mee denken.
Over mij: Ik ben alleenstaand moeder van meerdere kinderen. De jongste is 8 . Ik heb een leuke relatie met een man zonder kinderen.
Voor de rust van de kinderen wonen we apart. We zijn al 3 jaar samen en hadden het plan met 4 a 6 jaar samen te gaan wonen. Dan zijn de kinderen een stuk groter. Onze relatie is leuk en stabiel. We hebben al meerdere vakanties gehad en de kinderen vinden het fijn als hij er is.
Tot zover alles goed dus.
Nu het dilemma: Vriend heeft een optie gekregen om ouderlijk huis te kopen of om te kiezen huis te verkopen en dan de overwaarde te splitsen en dat als kindsdeel al te krijgen. Dit is een beslissing die hij niet alleen wilt maken.
Hij wilt het liefst het huis dus kopen en er dan samen gaan wonen. Het huis is vergelijkbaar met het huis wat ik nu heb maar dan wel kleiner. Er is veel onderhoud nodig en alles moet opnieuw gedaan worden.
De bedoeling is ook pas over 6 jaar het huis te kopen zodat hij nu kan gaan sparen en zijn moeder ook.
Ik ben van plan mijn eigen huurhuis aan te houden voor de kinderen zodat ze zolang ze willen een dak boven hun hoofd hebben maar wel met 10 jaar bij hem te gaan inwonen.
Ik zit dus in dubio. Nu heb ik een mooi leuk groot huis waar ik tevreden over ben. Maar het zal nooit een huis worden waar we samen gelukkig kunnen worden. Daarnaast weet ik financieel niet waar ik me instort als we dit plan gaan doorzetten. Hij wil alle kosten op zich nemen.
Hij heeft aangegeven naar de notaris te willen gaan met me zodra ik ready ben om samen te wonen dat ik niet uit het huis gezet kan worden als hij overlijd.
Mijn vriend geeft vooral aan dat we het huis kunnen maken zoals we willen en samen gaan doen. Dus ik word bij alles betrokken maar ik sta niet als eigenaar op de papieren. Ook vind hij het prettig te weten dat ie geld kan nalaten aan de kinderen als het huis ooit weer verkocht word. Maar het voornaamste is dat we een plek hebben om te wonen wat we beide als fijn ervaren en er oud kunnen worden.
Als ik aangeef dat hij het sowieso voor zichzelf moet doen, dan word ie heel defensief en geeft het aan zonder mijn hulp het niet te zien zitten. Hij wil er alleen niet zitten.

donderdag 17 maart 2022 om 14:44
Ik vind dat hij de beslissing om dat huis te kopen niet van jou af moet laten hangen. Het is goed om vooruit te kijken, maar Je wilt pas over 10 jaar gaan samenwonen en dat vind ik persoonlijk wel heel ver in de toekomst. Het zou mij ontzettend benauwen om me nu al bezig te houden met de verbouwing van een huis waar ik misschien over 10 jaar pas ga wonen. Als hij daar graag wil wonen, moet hij het kopen en dan zie je over 10 jaar wel hoe je dat doet met op naam zetten etc.
donderdag 17 maart 2022 om 14:52
donderdag 17 maart 2022 om 15:03
ZwarteNagellak schreef: ↑17-03-2022 14:08In principe is er ook nog geen man overboord omdat ik mijn huis nog lange tijd aanhoud.
Ik begrijp wat je wil voor je kinderen.
Is het vrije sector huur, van een private partij? Sociale huur?
Want als jij het huis op jouw naam laat staan maar er zelf niet woont, is het woonfraude. Ook kun je je niet in laten schrijven op het adres van je vriend als jij nog een huurhuis op je naam hebt staan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

donderdag 17 maart 2022 om 15:04
Precies. Dan kan hij het nu toch net zo goed gewoon alleen doen? Ik snap niet waarom hij dat niet wil, maar wel de enige eigenaar wil zijn. Hij verwacht vooral aanpassing van jou, maar lijkt andersom niet bereid tot aanpassingen of compromis.
donderdag 17 maart 2022 om 15:30
En je kan toch gewoon met hem meedenken en adviseren als hij het huis koopt? Daar hoeft toch geen belofte van moeten samenwonen bij.
Hij wil een fijn huis en wil dat je meedenkt en jij vindt het vast leuk om mee te denken met interieuradviezen. En over 10 jaar zien jullie wel waar jullie staan en wat de woonsituatie dan wordt.
Hij wil een fijn huis en wil dat je meedenkt en jij vindt het vast leuk om mee te denken met interieuradviezen. En over 10 jaar zien jullie wel waar jullie staan en wat de woonsituatie dan wordt.
donderdag 17 maart 2022 om 16:17
Hij zegt er niet alleen te willen gaan wonen, maar het wel alleen op zijn naam te gaan zetten? Hij zegt dat hij alle beslissingen niet alleen wil nemen, maar samen met jou?
Hij dwingt je dus enigszins zonder ook maar enige garanties, enkel voor hem zelf? Hij woont nu toch ook alleen en beslissingen qua verbouwingen kan hij toch ook in samenspraak met jou doen al woon je daar niet? Ik zeg; niet doen, vindt hem nogal manipulatief eigenlijk!
Hij dwingt je dus enigszins zonder ook maar enige garanties, enkel voor hem zelf? Hij woont nu toch ook alleen en beslissingen qua verbouwingen kan hij toch ook in samenspraak met jou doen al woon je daar niet? Ik zeg; niet doen, vindt hem nogal manipulatief eigenlijk!
Live Life to the fullest
donderdag 17 maart 2022 om 16:36
Met 18 zijn kinderen niet per se het huis uit hoor, zeker als ze nog studeren, Hij wil het huis niet alleen kopen, dus jij moet ook een deel van het huis kopen maar kom niet op jouw naam? Dat zou ik nooit doen hoor, goed de delen vast laten leggen bij notaris. Ook al koop hij het en ga je daar wonen zou ik bijv. niet zomaar meebetalen aan eventuele verbouwingen want je hebt geen poot om op te staan mocht het misgaan. Waarom moet je nu al per sé beslissen binnen een jaar wat je over 6 jaar of 10 gaat doen? je weet nooit hoe het leven loopt en niemand kan van je verwachten dat je nu een belofte zwart op wit over een paar jaar kan of wil waarmaken. Waarom wil zijn moeder weten waar ze aan toe is, vanwege een eventuele verhuizing voor haar naar een flat of andere? Ik vind het eigenlijk veel gepush voor iets wat zo ontzettend vaag is. Waarom moet hij per se een eigen ruimte hebben bij jou, dat hebben andere stellen toch ook niet altijd? Kan me wel voorstellen dat hij inrichting of kleuren van de muur zou willen aanpassen bij jou om iets van jullie samen te creëren maar goedZwarteNagellak schreef: ↑17-03-2022 14:08Juist! Zodra ze 18 zijn eerder niet. Totdat het laatste kind uit huis is.
In principe is er ook nog geen man overboord omdat ik mijn huis nog lange tijd aanhoud. Maar moeder wil weten waar ze aan toe is tussen nu en een jaar. En vriend heeft aangegeven echt niet alleen dat huis te willen kopen.
donderdag 17 maart 2022 om 16:41
Maar die vlieger gaat niet echt op als het huis volledig zijn eigendom is... toch?ZwarteNagellak schreef: ↑17-03-2022 14:33Hij woont nu alleen. Maar zou wel een grote verbetering zijn van een appartement naar een woonhuis worden.
De reden dat hij het niet alleen wilt doen omdat hij al die beslissingen niet alleen wilt maken. Hele huis zal verbouwd moeten worden.
Voor mij een reden om het wel te doen dat het huis na 30 jaar lastenvrij word. Iets wat ik nooit voor elkaar zal kunnen krijgen met mijn huurhuis. Ik vind dat wel veel waard wetende dat op mijn oude dag lastenvrij kan wonen. Je weet immers nooit wat er gebeurt. De hypotheek zal ook een stuk lager zijn dan mijn huidige huur.
donderdag 17 maart 2022 om 16:49
Hij en zijn moeder willen nu duidelijkheid over iets wat op zijn vroegst over 10 jaar gaat plaatsvinden.
Hoe ver is het huis van jullie woonplaats af?
Je huis aanbouden voor je kinderen klinkt leuk maar mag officieel niet.
Wat is jullie plan precies over 10 jaar? Laat je de kinderen daar dan alleen achter en ga jij echt bij hem wonen? Je kan je dan sowieso niet daar inschrijven maar is het wenselijk dat een paar pubers alleen jn een woning verblijven? Het lijkt me nogal een dingetje...... mama gaat bij Henk wonen en laat ons hier achter. Je kan nu toch niet zeggen hoe het leven er over 10 jaar uitziet. Misschien zijn jullie wel uit elkaar,ben jij of hij er niet meer of laat de thuissituatie het niet toe te vertrekken.
Hier 3 pubers waarvan 2 boven de 18 die zouden het de eerste dagen heerlijk vinden zonder mij thuis. Maar zich daarna enorm in de steek gelaten voelen. Alleen wonen is een goede stap in hun leven. Maar wel op het moment dat ze er zelf aantoe zijn. Niet omdat de jongste 18 is en mams bij haar vriend intrekt.
Wat is jullie plan precies over 10 jaar? Laat je de kinderen daar dan alleen achter en ga jij echt bij hem wonen? Je kan je dan sowieso niet daar inschrijven maar is het wenselijk dat een paar pubers alleen jn een woning verblijven? Het lijkt me nogal een dingetje...... mama gaat bij Henk wonen en laat ons hier achter. Je kan nu toch niet zeggen hoe het leven er over 10 jaar uitziet. Misschien zijn jullie wel uit elkaar,ben jij of hij er niet meer of laat de thuissituatie het niet toe te vertrekken.
Hier 3 pubers waarvan 2 boven de 18 die zouden het de eerste dagen heerlijk vinden zonder mij thuis. Maar zich daarna enorm in de steek gelaten voelen. Alleen wonen is een goede stap in hun leven. Maar wel op het moment dat ze er zelf aantoe zijn. Niet omdat de jongste 18 is en mams bij haar vriend intrekt.
donderdag 17 maart 2022 om 17:05
Nou dit precies helemaal. Het zit me dus ook niet lekker. Ik ga sowieso niet eerder weg totdat kids daaraan toe zijn dus kan mooi nog 5 tot 10 aar extra aan vast geplakt worden. Dit heb ik dus ook tegen hem gezegd.Nanouk schreef: ↑17-03-2022 16:49Hij en zijn moeder willen nu duidelijkheid over iets wat op zijn vroegst over 10 jaar gaat plaatsvinden.
Overigens is er wel beweging. Ik heb vandaag aangegeven dat ik me wil inlezen of het mogelijk is mij in te kopen tegen die tijd. Dus dat ik medeeigenaar word. Dit vond ie prima maar was geen must. Hij wilt dat ik hoe dan ook met hem daar kom wonen linksom rechtsom.
Binnenkort ga ik langs naar het huis om het eens goed te bekijken. Ik ken het huis natuurlijk wel maar heb het nooit zo bekeken. Daarna word er van mij een beslissing verwacht. Hij laat het echt volledig aan mij afhangen.

donderdag 17 maart 2022 om 17:07
Zou jij alle kosten op je willen nemen en dan iemand waar je nog maar 3 jaar een relatie mee hebt mede-eigenaar maken?
Dat lijkt mij heel onverstandig.
TO: waarom gaan jullie niet tijdelijk samenwonen in jouw huis? Hij kan meer sparen en jij waarschijnlijk ook. Dan heb je na verloop van tijd misschien genoeg om een huis (verbouwingen) mee te financieren en dat hoeft natuurlijk niet per se het huis van z’n moeder te zijn.
donderdag 17 maart 2022 om 17:11
Ehm... TO. Misschien moet je nog even naar het financiële plaatje kijken en naar de risico's.ZwarteNagellak schreef: ↑17-03-2022 14:33Hij woont nu alleen. Maar zou wel een grote verbetering zijn van een appartement naar een woonhuis worden.
De reden dat hij het niet alleen wilt doen omdat hij al die beslissingen niet alleen wilt maken. Hele huis zal verbouwd moeten worden.
Voor mij een reden om het wel te doen dat het huis na 30 jaar lastenvrij word. Iets wat ik nooit voor elkaar zal kunnen krijgen met mijn huurhuis. Ik vind dat wel veel waard wetende dat op mijn oude dag lastenvrij kan wonen. Je weet immers nooit wat er gebeurt. De hypotheek zal ook een stuk lager zijn dan mijn huidige huur.
- Hij wil het huis op zijn naam, dus de hypotheek staat ook op zijn naam. Ga jij wel meebetalen? Zo ja, welk deel?
- Ga jij wel meebetalen aan de kosten van een huis, waar jij geen eigenaar van bent? Want in jouw verhaal lees ik dat er veel achterstallig onderhoud is, en dat gaat echt in de papieren lopen.
- Houdt er rekening mee dat als jij geen mede-eigenaar bent, je ook geen rechten hebt, mocht er iets gebeuren.
- 30 jaar is een lange tijd, hoe realistisch is het dan dat jij kunt profiteren van lagere woonlasten?
- Hij wil niet in jouw huis wonen, want daar is niets eigen. Maar hoe waarschijnlijk is het dat zijn huis dusdanig verbouwd wordt dat het wel eigen is voor jou en jouw kinderen?
- Waarom wil hij er niet alleen gaan wonen? Volgens mij zeg je dat je er niet gelijk bij zult gaan wonen. Dus hij zal hoe dan ook voor een tijd voornamelijk alleen wonen?
- Kan hij het wel in zijn eentje betalen?
- Als jij mee moet tekenen op de hypotheek en/of mede-eigenaar gaat worden (sowieso nooit meetekenen op de hypotheek zonder mede-eigenaar te zijn) om überhaupt het huis te kunnen kopen, kun je niet ingeschreven blijven staan op het adres van jouw huurwoning. Jouw kinderen mogen niet alleen ingeschreven staan. En mogelijk mag je het huis niet aanhouden als je niet ingeschreven staat in die woning!
- Wil hij geen beslissingen alleen nemen? Omdat hij dit het liefst samen doet? Wat vindt hij er dan van dat het samenwonen nog even gaat duren?
- Kan hij geen beslissingen alleen maken? Vindt hij dat moeilijk en heeft hij jou nodig om de knopen door te hakken.
- Kan hij de beslissing niet zelf maken, omdat hij zijn eentje het huis niet kan financieren?
Kijk hier nog even kritisch naar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 17 maart 2022 om 17:12
Wil hij dat jij ook een deel van de financiering op je neemt bij de koop? Dat zou ik nooooit doen als je niet mede-eigenaar wordt… en als jij niks hoeft te financieren, dan heeft hij jou toch helemaal niet nodig? Ik snap niet zo goed waarom hij dat huis puur en alleen met jou wil? En dan pas over 10 jaar? Hij moet er dan toch sowieso eerst 10 jaar zelf wonen? Of Belooft hij nu dat hij het huis over 10 jaar koopt van moeders? Das ook een rare constructie. Ik vind het sowieso wel een rode vlag dat hij alleen in een huis wil gaan wonen waar jouw kids sowieso niet bij passen. In de huidige woningmarkt kan her zo zijn dat je kids met 25 nog geen eigen woning hebben. En dan? Ga je dan zo lang niet samenwonen? En houdt je relatie dat dan wel vol? Zoooveel vragen
donderdag 17 maart 2022 om 17:32
Nee is ook gewoon een antwoord en hij weet dat ik heel erg twijfel. Dat ie pusht dat ik ja zeg is helemaal waar. Maar mocht ik nee zeggen dan is de relatie niet ineens over en dan blijven we bij ons oude plan over 4 a 6 jaar bij mij laten samen wonen. We willen beide niet nu al samen wonen. Het loopt goed zoals het nu is.
Als hij een hypotheek neemt dan ik ga ik niet mee betalen. Ik heb gewoon nog mijn lasten in mijn eigen huis. Het feit dat ik geen rechten hebt.. weerlegt hij dat als ik bij hem kom wonen en mijn woning dus op geef. Dat er een samenlevingscontract komt . Hier moet ik dus meer informatie over krijgen en zullen met een notaris moeten zitten.
Het huis kan hij in zijn eentje financieren en zal die ook moeten. Wat ie er van vind dat ie sowieso een paar jaar alleen er moet wonen weet ik niet en zal ik hem zeker vragen nog.
Mijn kids zijn overigens gewoon welkom ! Dat even helder krijgen. Alleen ik vind dat ze in dit huis beter tot hun recht komen dan daar omdat het daar kleiner is. Maar als het moet kunnen ze er gewoon terecht.
Het is gewoon lastig bah. Baal enorm dat ik een beslissing moet maken dat pas over 10 jaar nodig is. Ik heb ook geen glazen bol.
Hij wil minstens 6 jaar hebben om te sparen.
Als hij een hypotheek neemt dan ik ga ik niet mee betalen. Ik heb gewoon nog mijn lasten in mijn eigen huis. Het feit dat ik geen rechten hebt.. weerlegt hij dat als ik bij hem kom wonen en mijn woning dus op geef. Dat er een samenlevingscontract komt . Hier moet ik dus meer informatie over krijgen en zullen met een notaris moeten zitten.
Het huis kan hij in zijn eentje financieren en zal die ook moeten. Wat ie er van vind dat ie sowieso een paar jaar alleen er moet wonen weet ik niet en zal ik hem zeker vragen nog.
Mijn kids zijn overigens gewoon welkom ! Dat even helder krijgen. Alleen ik vind dat ze in dit huis beter tot hun recht komen dan daar omdat het daar kleiner is. Maar als het moet kunnen ze er gewoon terecht.
Het is gewoon lastig bah. Baal enorm dat ik een beslissing moet maken dat pas over 10 jaar nodig is. Ik heb ook geen glazen bol.
Hij wil minstens 6 jaar hebben om te sparen.
donderdag 17 maart 2022 om 17:33
Ik zeg niet dat hij het dan maar op haar naam moet zetten. Hij kan toch gewoon zelf de woning kopen, desnoods gaat het de verhuur in als hij er niet wil wonen zonder partner.
donderdag 17 maart 2022 om 17:44
Ik kan me voorstellen dat hij het huis koopt en het lekker gaat verbouwen. Daar kun je natuurlijk aan meehelpen, als je dat leuk vindt, en hij kan bij jullie uitpuffen als hij het zat is om middenin een verbouwing te zitten.
Dan hebben jullie samen twee huizen: het huis waar jij en de kinderen wonen en waar hij af en toe ook gezellig komt wonen, en zijn huis waar hij woont en waar jij af en toe ook bent. En waar ook af en toe een kind kan komen aanwaaien als dat zo uitkomt. Zijn de kinderen uit huis - over tien jaar - dan kun jij naar zijn huis verkassen en dan wordt dat jullie gezamenlijke huis.
Dat kan het plan zijn, wie weet wat er in de komende tien jaar verandert.
Dan hebben jullie samen twee huizen: het huis waar jij en de kinderen wonen en waar hij af en toe ook gezellig komt wonen, en zijn huis waar hij woont en waar jij af en toe ook bent. En waar ook af en toe een kind kan komen aanwaaien als dat zo uitkomt. Zijn de kinderen uit huis - over tien jaar - dan kun jij naar zijn huis verkassen en dan wordt dat jullie gezamenlijke huis.
Wat eten we vanavond?
donderdag 17 maart 2022 om 17:51
Je moet dus nu kiezen of je over 10 jaar bij hem wil gaan wonen in zijn ouderlijk huis.
Gewoon als een soort belofte, en met de verwachting dat jij dan meegaat helpen met verbouwingstoestanden als het eenmaal zo ver is (over ongeveer 6 jaar).
Nu dus nog niet want zijn moeder woont er nog gewoon.
Je moet dus een intentie verklaring afleggen, begrijp ik dat goed?
Tja, ik zou het ook lastig vinden zo ver vooruit, en daarom zou ik nee zeggen, maar ik ervaar dingen al snel als 'onder druk staan'. Als ik nu al wist dat ik dat huis niet dood gevonden zou willen worden zou ik ook nee zeggen.
Alle ingewikkelde financiële voor- en nadelen zou ik er nu nog niet bij betrekken.
Gewoon als een soort belofte, en met de verwachting dat jij dan meegaat helpen met verbouwingstoestanden als het eenmaal zo ver is (over ongeveer 6 jaar).
Nu dus nog niet want zijn moeder woont er nog gewoon.
Je moet dus een intentie verklaring afleggen, begrijp ik dat goed?
Tja, ik zou het ook lastig vinden zo ver vooruit, en daarom zou ik nee zeggen, maar ik ervaar dingen al snel als 'onder druk staan'. Als ik nu al wist dat ik dat huis niet dood gevonden zou willen worden zou ik ook nee zeggen.
Alle ingewikkelde financiële voor- en nadelen zou ik er nu nog niet bij betrekken.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 17 maart 2022 om 18:00
Eens. En ik vind het voor jou best een no-win situation. Het huis is kleiner, het zal waarschijnlijk op zijn naam komen te staan want zijn ouderlijk huis, kinderen moeten verhuizen, et cetera. En dan reageert hij ook nog zo als jij niet meteen een gat in de lucht springt van enthousiasme.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

donderdag 17 maart 2022 om 18:12
Dit. Zo simpel kan het zijn.makreel schreef: ↑17-03-2022 17:44Ik kan me voorstellen dat hij het huis koopt en het lekker gaat verbouwen. Daar kun je natuurlijk aan meehelpen, als je dat leuk vindt, en hij kan bij jullie uitpuffen als hij het zat is om middenin een verbouwing te zitten.
Maar het zou me trouwens erg verbazen als alle kinderen over tien jaar uit huis zijn; de jongste is pas acht.

donderdag 17 maart 2022 om 18:13
Juist, en precies dat zou me ook storen. To heeft niets te winnen hier, daar mag hij best even bij stilstaan.Susan schreef: ↑17-03-2022 18:00Eens. En ik vind het voor jou best een no-win situation. Het huis is kleiner, het zal waarschijnlijk op zijn naam komen te staan want zijn ouderlijk huis, kinderen moeten verhuizen, et cetera. En dan reageert hij ook nog zo als jij niet meteen een gat in de lucht springt van enthousiasme.
donderdag 17 maart 2022 om 18:14
Nee precies.
En ik zou eerlijk gezegd dus ook niks beloven. En me ook geen schuldgevoel laten aanpraten dat hij het dan niet wil doen. Dat is dan zijn eigen keus, dat moet hij niet op haar afwentelen. Ik vind dat echt manipulatief.
Don't waste your time on jealousy,

donderdag 17 maart 2022 om 18:18
Susan, wat ben ik het toch vaak met jou eens.
donderdag 17 maart 2022 om 18:39
Ditmakreel schreef: ↑17-03-2022 17:44Ik kan me voorstellen dat hij het huis koopt en het lekker gaat verbouwen. Daar kun je natuurlijk aan meehelpen, als je dat leuk vindt, en hij kan bij jullie uitpuffen als hij het zat is om middenin een verbouwing te zitten.