Mode & Beauty alle pijlers

Weekendtas

18-03-2022 23:18 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allen! Ik ben op zoek naar een weekendtas, die niet te groot is, maar wel comfortabel en vooral praktisch. Grootte geschikt voor een weekendje weg aan spullen.

Iemand een tip? Mijn dank is enorm :)
www.alltimefavourites.nl. ❤️
Ik zweer zelf bij de Keepall, al zal niet iedereen daar het geld voor over hebben. Wel perfecte maatvoering voor vliegen (de 55 dan) en ze gaan levenslang mee.
Voor mij SuitSuit.
Ik heb een gele 😍
Chocolade, altijd goed!
Inclusief slaapzak? Ik heb zelf een Eastpak Tranzpack en een CabinZero - dat zijn rugzakken. Eastpak is wat praktischer ingedeeld, beiden hebben exact handbagagematen. Maar kun je ook gebruiken voor een weekend weg.

Zonder slaapzak gebruik ik een Le Pliage tas van Longchamp. Die stoffen tassen met leren handvatten die paar jaar geleden heel erg populair waren dus. Super praktisch om gewoon wat spullen in te gooien.
Little Green Bag: https://www.thelittlegreenbag.nl/tassen/reistassen/

Maar kijk ook eens bij Bever, een sportwinkel, soms ook in de H&M webshop.

Ik heb zelf een waterdichte rugzak van Bever, want dan hoef je niet zo te sjouwen en die hangt lekker stabiel op je rug. Erg praktisch in het OV.
Ik heb een sporttas van zoon ingepikt waar ook wieltjes onder zitten en je ‘m ook kunt gebruiken als trolley. Geen mooie maar er gaat heel veel in. Van Hummel.
Echt de allerfijnste weekendtas die ik ooit heb gehad was een grote canvas weekendtas waar ik het karton op de bodem eruit had gesloopt zodat 'ie als een soort van ouderwetse "legerzak' * comfortabel te dragen was.

*duffelbag
Longchamp, Le pliage reistas L. Ik heb de mijne al meer dan 20 jaar en hij kan er nog wel 20 mee.
if we all light up, we can scare away the dark...
DS1971 schreef:
18-03-2022 23:38
Ik zweer zelf bij de Keepall, al zal niet iedereen daar het geld voor over hebben. Wel perfecte maatvoering voor vliegen (de 55 dan) en ze gaan levenslang mee.
Nee joh, is een tas van 2000 euro, dat kan/wil iedereen toch wel betalen.
Bij de kringloop liggen veel splinternieuwe weekendtassen. Al veel mooie gescoord. Mijn favoriete op dit moment is een neppe "LeSportSac". Er kan een deken of slaapzak in, kleren voor een paar dagen en een paar extra schoenen.

Ik vind het belangrijk dat een tas niet "hard" is, zodat hij efficiënt in een kofferbak of bagagerek kan worden gebruikt.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Suitsuit, Rains of een duffel van The North Face.
Kijk ook eens bij de Decathlon. Ik heb verschillende tassen bij de Decathlon vandaan. onder andere zo'n soort: https://www.decathlon.nl/p/handbagage-t ... 672&c=ROOD

Ik heb hem gekocht om mee te vliegen, maar ik gebruik hem ook vaak voor weekendjes weg.
DS1971 schreef:
18-03-2022 23:38
Ik heb een vergelijkbare maat zwart lederen weekendtas die geen 2000 euro kost :)

Ben er heel blij mee omdat het er beter uitziet dan de gemiddelde sporttas of rugzak, je m altijd nog ergens tussen kan proppen en het ding is ontzettend stevig en waterdicht. Als ik veel met het OV moet reizen draag ik echter soms liever een ruime rugzak (heb een zwarte van the north face).
Ik heb jaren terug geïnvesteerd in een Tom Bihn en nog geen seconde spijt van gehad. Wel aan de prijs, maar na al die jaren nog zo goed als nieuw en kan ook mee als handbagage in het vliegtuig (afhankelijk van het model natuurlijk)
tatlitatli schreef:
19-03-2022 04:23
Longchamp, Le pliage reistas L. Ik heb de mijne al meer dan 20 jaar en hij kan er nog wel 20 mee.
Oeh, ik denk nu dat ik ook zo'n tas nodig heb.
Ik ben erg blij met deze:

https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... tionId=4D0
Arequipa schreef:
19-03-2022 08:36

Die ziet er mooi uit.
Ben een sucker voor dit soort dingen, maar heb er geen doel voor dus ik blijf op mijn vingers zitten. :P
Arequipa schreef:

Die is ook super mooi!
The New 24/7 bag van Susan Bijl:

https://www.susanbijl.nl/collections/the-new-24-7-bag
C⨀urage schreef:
19-03-2022 08:49
Die ziet er mooi uit.
Ben een sucker voor dit soort dingen, maar heb er geen doel voor dus ik blijf op mijn vingers zitten. :P

Hier ook! Waarom open ik dit topic, ik heb echt geen weekend tas nodig…. Moet ik dus op ook mijn handen zitten, om geen tas te bestellen…. 😬

On topic: het is niet wat je vraagt maar ik ben super blij met de maat S trolley van Eastpack mag ook mee in het vliegtuig en er kan ongelofelijk veel in. Wij hebben er hier allemaal één en ik gebruik ze ook voor meerdere dagen dan een weekend. Maar goed heeft wieltjes en dat vroeg je niet. 😉

Edit: ik vind volle weekend tassen vaak zwaar, vandaar dat ik ook kies voor een compacte handzame trolley. als ik een tas zou kopen zou ik ook letten op gewicht. leer is prachtig, maar weegt ook meer dan stof.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 19-03-2022 10:07
Reden: Toevoeging
14.94% gewijzigd
MadameJean schreef:
19-03-2022 08:13
Ik heb een vergelijkbare maat zwart lederen weekendtas die geen 2000 euro kost :)

Ben er heel blij mee omdat het er beter uitziet dan de gemiddelde sporttas of rugzak, je m altijd nog ergens tussen kan proppen en het ding is ontzettend stevig en waterdicht. Als ik veel met het OV moet reizen draag ik echter soms liever een ruime rugzak (heb een zwarte van the north face).
Natuurlijk heb je ook alternatieven die er enorm op lijken en een uitvoering in leer klinkt gewoon ook heel mooi. Dat zie je vaker met tassen van LV dat er vergelijkbare varianten op de markt komen.

Maar goed, ik heb iets met het origineel en sowieso, de ene is waterdicht (en dan bedoel ik echt waterdicht, die kan ook een paar meter onder water en dan nog komt er geen druppel water in) en de andere is speciaal voor mij gemaakt en daarmee uniek.
Tęssa44- schreef:
19-03-2022 10:02
Hier ook! Waarom open ik dit topic, ik heb echt geen weekend tas nodig…. Moet ik dus op ook mijn handen zitten, om geen tas te bestellen…. 😬
Of je bestelt hem en gaat dan weekendjes weg plannen. De economie kan wel een steuntje in de rug gebruiken. ;)
Arequipa schreef:

Die heb ik ook. Maar ik ga veel naar Londen. In de metro met al die trappen wil ik echt geen rolkoffertje, zo onhandig.
DS1971 schreef:
19-03-2022 10:08
Of je bestelt hem en gaat dan weekendjes weg plannen. De economie kan wel een steuntje in de rug gebruiken. ;)
Hm ja daar zit wat in…

Je moest eens weten hoeveel ik al gekocht heb door dit forum, in al die jaren… zonder dat ik wist dat ik het nodig had. :-$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven