Heel dun haar
vrijdag 18 maart 2022 om 19:40
Ik ben al nooit gezegend geweest met een volle bos, maar nu ik een stukje in de 40 ben lijkt het alleen maar erger te worden.
Ik heb dus heel dun en ook weinig haar. Als ik het bij elkaar draai is het strengetje nog geen cm dik.
Kappers zijn altijd in 5 minuten wel uitgeknipt met mij.
Gelukkig heb ik wel wat krul wat het nog een heel klein beetje wat laat lijken. Toch dacht ik laatst, kan ik nog wat...
Misschien moet ik iets als een haarstuk of extensions ofzo overwegen?
Ik ben niet echt een persoon die hier ook maar enig verstand van heeft. Ik ben ook niet iemand die ontzettend veel geld en tijd aan uiterlijk besteedt, om maar een beeld te geven wat voor type ik ben. Maar dat haar dat vind ik toch wel echt een sneue toestand.
Ik heb een soort haar werken kapper gevonden waar ik best eens langs wil, maar misschien zijn er laagdrempelige opties waar ik nog niet aan gedacht had.
Wie heeft hier ervaring mee of (beroepsmatig?)verstand van?
NB. Ik geloof niet dat er iets aan mijn haar zelf gedaan kan worden zodat het meer of dikker wordt, het is wat het is helaas.
Ik heb dus heel dun en ook weinig haar. Als ik het bij elkaar draai is het strengetje nog geen cm dik.
Kappers zijn altijd in 5 minuten wel uitgeknipt met mij.
Gelukkig heb ik wel wat krul wat het nog een heel klein beetje wat laat lijken. Toch dacht ik laatst, kan ik nog wat...
Misschien moet ik iets als een haarstuk of extensions ofzo overwegen?
Ik ben niet echt een persoon die hier ook maar enig verstand van heeft. Ik ben ook niet iemand die ontzettend veel geld en tijd aan uiterlijk besteedt, om maar een beeld te geven wat voor type ik ben. Maar dat haar dat vind ik toch wel echt een sneue toestand.
Ik heb een soort haar werken kapper gevonden waar ik best eens langs wil, maar misschien zijn er laagdrempelige opties waar ik nog niet aan gedacht had.
Wie heeft hier ervaring mee of (beroepsmatig?)verstand van?
NB. Ik geloof niet dat er iets aan mijn haar zelf gedaan kan worden zodat het meer of dikker wordt, het is wat het is helaas.
hangmat wijzigde dit bericht op 18-03-2022 19:45
0.05% gewijzigd
zaterdag 19 maart 2022 om 09:37
Dat is echt onzin. TO schrijft dat ze overal dun en weinig haar heeft dus er valt niks uit te dunnen.retrostar schreef: ↑19-03-2022 09:01Ik zou echt niets op mijn kop zetten om mooier te lijken, tenzij met carnaval of halloween.
Of haar dun of dik lijkt komt door het contrast. En dat ontstaat omdat er dun ingeplante en dicht ingeplante vlakken op je hoofd zijn. Als jij de dicht ingeplante gedeelten wat laat uitdunnen, valt het niet op dat je kruin dun ingeplant is. Je zal wel ontsteld zijn dit te horen maar het is echt zo. Een man lijkt ook kaler als hij de rest van zijn haar laat groeien.
Laat je een goed kapsel aanmeten door een heel goede kapper.
zaterdag 19 maart 2022 om 10:42
Dat is echt niet waar. Ik denk dat jij geen goed beeld hebt van waar we het over hebben.retrostar schreef: ↑19-03-2022 09:01Ik zou echt niets op mijn kop zetten om mooier te lijken, tenzij met carnaval of halloween.
Of haar dun of dik lijkt komt door het contrast. En dat ontstaat omdat er dun ingeplante en dicht ingeplante vlakken op je hoofd zijn. Als jij de dicht ingeplante gedeelten wat laat uitdunnen, valt het niet op dat je kruin dun ingeplant is. Je zal wel ontsteld zijn dit te horen maar het is echt zo. Een man lijkt ook kaler als hij de rest van zijn haar laat groeien.
Laat je een goed kapsel aanmeten door een heel goede kapper.
zaterdag 19 maart 2022 om 10:46
Voor een pixie heb je eigenlijk wel wat dikker haar nodig. De twee onderste actrices hebben ook niet echt dun haar.viva-amber schreef: ↑18-03-2022 20:16Extensions zou ik nooit doen. Het wordt vastgemaakt aan je eigen haar, datdan extra wordt belast en daardoor wordt je haar nog dunner, daarnaast zie je het bij dun haar ook zitten.
Ik zou denk ik kiezen voor een kapsel dat past bij je dunne haar zoals een bob of een pixie.
![]()
vrijdag 8 april 2022 om 21:41
Wordt jouw haar er ook stug van? Als ik het gebruik, moet ik mijn haar de volgende dag weer wassen
zaterdag 9 april 2022 om 08:12
Ik heb alopecia. Op mijn hoofd een relatief grote kale plek en je kunt mijn huid soms zien door mijn haar. Ik heb niet perse dun haar, maar weinig haar vanwege de kale plek.
Ik heb een haarwerk, zo’n topper wat in dit topic genoemd wordt. In begin droeg ik deze veel en zag ook mooi uit. Nadeel is dat ik op een gegeven moment de klemmen toch wel ging voelen en me constant bewust was vd pruik/haarwerk. In mijn optiek zijn er niet veel andere opties. Overweeg om het kaal te scheren en dan zo’n haarwerk/pruik te laten plakken, maar ook dit gaat me denk ik tegenstaan op een gegeven moment.
Dus ook ik zoek nog naar de ‘oplossing.’
Haartransplantatie kan, maar de mogelijkheid bestaat dat mijn lichaam ook dat afstoot, dus dat is mij het risico niet waard.
Ik heb een haarwerk, zo’n topper wat in dit topic genoemd wordt. In begin droeg ik deze veel en zag ook mooi uit. Nadeel is dat ik op een gegeven moment de klemmen toch wel ging voelen en me constant bewust was vd pruik/haarwerk. In mijn optiek zijn er niet veel andere opties. Overweeg om het kaal te scheren en dan zo’n haarwerk/pruik te laten plakken, maar ook dit gaat me denk ik tegenstaan op een gegeven moment.
Haartransplantatie kan, maar de mogelijkheid bestaat dat mijn lichaam ook dat afstoot, dus dat is mij het risico niet waard.
zaterdag 9 april 2022 om 08:59
Heb je al steroid injecties gehad of een DPCP behandeling? Hoe groot is jouw plek?J-BKS schreef: ↑09-04-2022 08:12Ik heb alopecia. Op mijn hoofd een relatief grote kale plek en je kunt mijn huid soms zien door mijn haar. Ik heb niet perse dun haar, maar weinig haar vanwege de kale plek.
zondag 10 april 2022 om 00:31
zondag 10 april 2022 om 11:44
Je hebt volgens mij ook haarwerken die helemaal op maat gemaakt worden, dus niet de standaard toppers met clips maar exact jouw kleur en even groot als jouw alopecia plek. Zit ongetwijfeld een prijskaart aan, maar hele pruiken kunnen ook ontzettend duur zijn.
Als je besluit om de rest van je haar te milimeteren moet je er wel rekening mee houden dat het lang duurt totdat je weer beetje fijne lengte hebt mocht het niet bevallen
Ik vond het ook enorm koud
Is de plek ook zichtbaar als je de rest van je haar in staart doet?
zondag 10 april 2022 om 22:42
Heb je gelijk in. Ik vond deze al duur (1500 euro), op maat gemaakt is meer dan het dubbele. Van de verzekering krijg je 500 euro vergoed.smulrol schreef: ↑10-04-2022 11:44Je hebt volgens mij ook haarwerken die helemaal op maat gemaakt worden, dus niet de standaard toppers met clips maar exact jouw kleur en even groot als jouw alopecia plek. Zit ongetwijfeld een prijskaart aan, maar hele pruiken kunnen ook ontzettend duur zijn.
Als je besluit om de rest van je haar te milimeteren moet je er wel rekening mee houden dat het lang duurt totdat je weer beetje fijne lengte hebt mocht het niet bevallen
Als ik mijn haar in een staart doe, of opsteek, lukt het met wat toupeer-werk dat je het niet ziet.
Het is ook niet het einde van de wereld, er zijn ergere dingen, maar soms is het gewoon vervelend.
Zou best mijn haar eens los willen laten, maar dat kan niet.
Ooit ook eens een baas op mijn werk gehad, die in een volle ruimte even hardop zei: ‘hé.. J-BKS.. je wordt wel al kaal.’
Ik was toen ca.. 25 jaar en moet zeggen dat ik op dat moment door de grond zakte…..
zondag 10 april 2022 om 22:43
En hoe heb jij het nu?smulrol schreef: ↑10-04-2022 11:44Je hebt volgens mij ook haarwerken die helemaal op maat gemaakt worden, dus niet de standaard toppers met clips maar exact jouw kleur en even groot als jouw alopecia plek. Zit ongetwijfeld een prijskaart aan, maar hele pruiken kunnen ook ontzettend duur zijn.
Pruik?