Mode & Beauty alle pijlers

Getinte zonnebrandcreme

15-04-2022 11:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand een fijne getinte zonnebrandcreme voor het gezicht kan aanraden? Ik ben niet op zoek naar een full coverage. Vind het fijn als het wat roodheid verbergt. Heb zelf een gemengde huid met wat droge plekjes hier en daar. Mijn huid is gevoelig dus zou fijn als er geen parfum in zit.
Kom maar door 😀
Zelf gebruik ik dagelijks een CC-cream met factor 50. Je huid ziet er verzorgd uit en is gelijk goed beschermd. Voordeel is ook dat het niet gaat glimmen, waar je met een zonnebrandcreme vaak wel last van krijgt.
Fizz schreef:
15-04-2022 11:43
Zelf gebruik ik dagelijks een CC-cream met factor 50. Je huid ziet er verzorgd uit en is gelijk goed beschermd. Voordeel is ook dat het niet gaat glimmen, waar je met een zonnebrandcreme vaak wel last van krijgt.

Welke dan?
Fizz schreef:
15-04-2022 11:43
Ja daar zat ik eerst ook aan te denken. Maar soms breng ik zonnebrand meerdere keren per dag aan. Wordt dat niet erf cakey met cc cream?

Niet dat ik dit wil gaan gebruiken als ik een dag naar het strand ga, dan gebruik ik liever alleen zonnebrandcreme en helemaal geen vorm van make up.
Maar op een zonnige dag of dagje op terras vind ik het wel belangrijk dat ik het meer dan eens kan aanbrengen.
Ja ben ook nieuwsgierig vind de meeste zonnebrandcrème erg benauwd/zweterig op mijn gezicht.
Die van Louis Widmer is wel fijn maar is niet getint.

Dus is lees mee
Alles gaat voorbij
Ik ben heel blij met die van biodermal voor je gezicht, ik heb ook een droge en gevoelige huid.
Ik ben achter the mineral one van La Roche Posay aan. Ik wil de kleuren graag in het echt zien maar heb het nog niet gevonden bij apotheken. https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ ... 1-30ml.htm
Baangezocht schreef:
15-04-2022 12:07
Ik ben heel blij met die van biodermal voor je gezicht, ik heb ook een droge en gevoelige huid.
Is die getint? Ik gebruik als normale zonnebrand ook die van biodermal, voor de gevoelige huid. Is fijn, maar niet getint.
Everlast81 schreef:
15-04-2022 12:25
Is die getint? Ik gebruik als normale zonnebrand ook die van biodermal, voor de gevoelige huid. Is fijn, maar niet getint.
Nou ben ineens in de war, ik heb altijd deze: https://www.biodermal.nl/producten/matt ... de-spf-50/
Maar het geeft mijn gezicht wel een egalere look en gezondere leuk, dacht altijd dat er ook een tint in zat.
Ik gebruik deze: https://www.isdin.com/nl-BE/produit/fot ... uid-spf-50

En als ik gedurende de dag wil bijwerken, deze: https://www.isdin.com/nl-BE/produit/fot ... uid-spf-50 (dezelfde, maar dan zonder kleurtje)

Voelt helemaal niet zwaar, ik gebruik het elke dag na mijn dagcreme. Er zit wel parfum in, dus ik weet niet of het geschikt voor je is.
I'm finally old enough to don't give a fuck
Ik vind deze fijn:

https://www.newpharma.nl/australian-gol ... gLsOPD_BwE

Geschikt voor een gemengde huid, geen parfum, wel wat antioxidanten en een minerale filter. Is er geloof ik in drie tinten, maar dat weet ik niet zeker.
Deze moet je in de avond wel echt met een reiniger op oliebasis eraf halen.
Jufjoke schreef:
15-04-2022 12:59
Ik vind deze fijn:

Geschikt voor een gemengde huid, geen parfum, wel wat antioxidanten en een minerale filter. Is er geloof ik in drie tinten, maar dat weet ik niet zeker.
Deze is echt mooi!
Team Australian Gold Botanical
Birdie schreef:
15-04-2022 11:44
Welke dan?
Ik gebruik die van Douglas, het eigen merk en die is prima. Ici Paris verkoopt CC-cream van IT en die schijnt ook goed te zijn. De CC-cream van Douglas blijft de hele dag goed zitten, dus ik vraag mij af of je hem dan wel een paar keer opnieuw zou moeten aanbrengen. Ik neem aan dat je er niet mee gaat zwemmen. Voordeel van de CC-cream is dat hij wel roodheid camoufleert, maar dat je er geen make-up hoofd door krijgt.
Fizz schreef:
15-04-2022 14:55
Ik gebruik die van Douglas, het eigen merk en die is prima. Ici Paris verkoopt CC-cream van IT en die schijnt ook goed te zijn. De CC-cream van Douglas blijft de hele dag goed zitten, dus ik vraag mij af of je hem dan wel een paar keer opnieuw zou moeten aanbrengen. Ik neem aan dat je er niet mee gaat zwemmen. Voordeel van de CC-cream is dat hij wel roodheid camoufleert, maar dat je er geen make-up hoofd door krijgt.
Dit product is overigens op de eerste plaats een make up product, niet een zonnebrandcrème. Hoewel het product een hoge SPF bevat, gebruik je van dit soort producten niet genoeg, qua hoeveelheid, om daadwerkelijk aan die spf te komen. Dus als je dit product gebruikt, zou je er een aparte spf onder moeten gebruiken als je een daadwerkelijke spf 50 op je gezicht wil hebben.
Jufjoke schreef:
15-04-2022 15:07
Dit product is overigens op de eerste plaats een make up product, niet een zonnebrandcrème. Hoewel het product een hoge SPF bevat, gebruik je van dit soort producten niet genoeg, qua hoeveelheid, om daadwerkelijk aan die spf te komen. Dus als je dit product gebruikt, zou je er een aparte spf onder moeten gebruiken als je een daadwerkelijke spf 50 op je gezicht wil hebben.
Ik heb eronder een dagcreme met spf15. Dat is meer dan voldoende voor dagelijks gebruik. Tijdens een zonvakantie volop met je gezicht in de zon bruinbakken is sowieso niet zo’n goed idee. Recept voor veel rimpels als je ouder wordt.
lemoos2 schreef:
15-04-2022 14:52
Team Australian Gold Botanical
Kun je iets meer zeggen over de kleur? Geschikt voor een lichte huid?
Everlast81 schreef:
15-04-2022 18:17
Ja, zeer geschikt voor een lichte huid. Ik ben een NC20 van Mac en deze werkt voor mij.
Everlast81 schreef:
15-04-2022 18:17
Er zijn drie ‘soorten’: licht, medium en deep. Ik gebruik de medium. Als het er net op is ziet het ietsjes te licht uit maar na vijf minuten is dat weg.
Jufjoke schreef:
15-04-2022 12:59
Ik vind deze fijn:

Deze is inderdaad heel fijn!
Ik gebruik medium qua kleur.
lemoos2 schreef:
15-04-2022 18:53
Er zijn drie ‘soorten’: licht, medium en deep. Ik gebruik de medium. Als het er net op is ziet het ietsjes te licht uit maar na vijf minuten is dat weg.
Voor mij is de lichtste kleur geschikt. Ik ben tamelijk bleek. Ik heb een keer per ongeluk de donkerste kleur gekocht, die natuurlijk veel te donker is voor mij. Die gebruik ik voor blote-benen-dagen, dan meng ik een beetje door een kleurloze spf en geef ik op die manier mijn benen net even een tintje.
Bedankt voor de tips!
Waar kopen jullie de Australian gold?
De Australian gold is mooi en matteerd maar voor de meesten niet geschikt voor elke dag. Veel krijgen er pukkels van na aantal dagen achter elkaar gebruikt te hebben. Staat ook in het andere topic. Ik gebruik het zelden.

Als het vnl gaat om roodheid te verbergen dan zou je ook Rosalique kunnen proberen. Ik heb gisteren van mijn collega wat Rosalique gekregen. Zij blijkt dit al langer te gebruiken en is tevreden, geen uitslag of irritatie. Vanmorgen heb ik deze crème opgedaan en het doet veel tegen roodheid. Ik weet niet hoelang je hiermee doet, ik heb nu wat in een potje zitten en je hebt er heel weinig van nodig.
Dus met een proefzakjes zal je vast een paar keer kunnen doen. Anders bestel je er wat meer, kosten nog geen euro.

https://rosalique.nl/products/rosalique ... sample-3ml
anoniem_651d1f4cc2d79 wijzigde dit bericht op 16-04-2022 10:09
Reden: Link
0.60% gewijzigd
En daarnaast natuurlijk een spf erbij.
Ik heb die van La Roche posay besteld, de kleur bleef een twijfel tussen 2. Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven