Te lang gewacht met boeken?

24-04-2022 13:00 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Te lang gewacht, getwijfeld, bedacht etc waardoor de vakantie die ik wilde boeken, voor mij en mijn 2 kinderen, nu nog net niet het dubbele is qua prijs ivg 2 weken geleden.
Nu kreeg ik de tip om mijn cookies te wissen en mijn geschiedenis etc, maar ook daarna blijf ik advertenties krijgen van de bestemming die ik op het oog heb.

Ik kan wel via de laptop gaan zoeken maar die loopt iedere x vast, maar ook dan zal ik na een paar x zoeken tegen hetzelfde probleem aanlopen

Iemand enig idee hoe het komt dat 'het internet' nog steeds onthoudt waar ik op vakantie wil gaan?

Werkt het écht om alles te wissen en een week later opnieuw te zoeken? Of heb ik gewoon te lang gewacht met boeken en zullen de prijzen alleen nog hoger de lucht in schieten?
(Gaat om een pakketreis, ook alles los boeken geeft 2 weken later dezelfde hogere prijs)
Is er nog een kans dat de prijzen iets zullen zakken?
hanaa wijzigde dit bericht op 24-04-2022 13:03
2.97% gewijzigd
Goeie tips lees ik hier.
Het is dus de moeite waard om de dag dat ik wil boeken op een andere provider te gaan boeken. (Bibliotheek is hier om de hoek)
Dus eerst surfen op mijn eigen smartphone en als ik dan besluit om de reis te boeken dit in één keer te doen op de pc van de bieb?
Hanaa schreef:
24-04-2022 13:41
Een familiekamer levert ook een voordeel op van ongeveer 500 euro.

Iemand ervaring met familiekamers (bv met vrienden samen)?
Genoeg ruimte of heel dicht op elkaar?
Ik weet niet of je met vrienden ook een familiekamer kunt boeken.
In de Turkse hotels waar ik geweest ben waren familiekamers zoiets : https://reisjager.nl/overzicht-familiek ... ive-hotel/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hanaa schreef:
24-04-2022 14:19
Goeie tips lees ik hier.
Het is dus de moeite waard om de dag dat ik wil boeken op een andere provider te gaan boeken. (Bibliotheek is hier om de hoek)
Dus eerst surfen op mijn eigen smartphone en als ik dan besluit om de reis te boeken dit in één keer te doen op de pc van de bieb?
Mwa ik geloof hier nooit zo in. Zeker niet met dynamic pricing. En wil jij in de bieb een reis gaan zitten betalen etc?
Flashy schreef:
24-04-2022 14:33
Mwa ik geloof hier nooit zo in. Zeker niet met dynamic pricing. En wil jij in de bieb een reis gaan zitten betalen etc?

Je hoeft het noet te geloven, het is al vaker onderzocht. Zat consumentenprogramma's hebben er al eens naar gekeken.
Het kwam zeker aantal jaar terug gewoon veelvuldig nog voor.
En waarom zou je dat niet willen, TO geeft zelf aan dat wel te willen doen als uit zou maken.
Ik boek best veel vakanties en tickets en ik zoek er nog veel vaker naar. En ik ken de verhalen maar ik heb het zelf eigenlijk nooit meegemaakt. Alleen normale prijsfluctuaties.

En als de pakketreis én alles los boeken evenveel duurder wordt, dan moet er volgens mij ook gewoon sprake zijn van een normale prijsstijging.
Er is altijd een beperkt aantal goedkope tickets. Als die op zijn, wordt het duurder
.
blijfgewoonbianca schreef:
24-04-2022 14:21
Ja natuurlijk kan dat. In je eentje ook, als je de ruimte wil hebben :)
impala wijzigde dit bericht op 24-04-2022 14:44
12.69% gewijzigd
.
Stel ticket in klasse y is er nog maar daar zijn er nog twee van en jij wil ineens met drie, dan betaal je automatisch de volgende klasse. Die prijzen zijn vaak tientjeswerk.
Een verdubbeling ligt echt niet aan cookies.
Flashy schreef:
24-04-2022 14:43
Stel ticket in klasse y is er nog maar daar zijn er nog twee van en jij wil ineens met drie, dan betaal je automatisch de volgende klasse. Die prijzen zijn vaak tientjeswerk.
Ohh! Maar hoe voorkom je dat dan?
Hanaa schreef:
24-04-2022 14:52
Ohh! Maar hoe voorkom je dat dan?
Nou, niet. Ja, door eerder te boeken. Je kunt wel op de site van de airline kijken of er nog veel tickets in de goedkope klasse zijn, voor die vlucht (ook als jij in een pakket zit). Dat staat er meestal wel bij. Dan weet je of je haast moet maken.
.
Wat ik wel vaak heb bij pakketreizen op bepaalde sites, is dat er een leuke prijs genoemd wordt en als je dan doorklikt blijkt hij opeens veel duurder. Dat komt dan meestal ook doordat de goedkope tickets op zijn. Maar wel irritant, er zijn ook sites die gewoon altijd de actuele prijs laten zien.
impala wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:02
17.03% gewijzigd
.
blijfgewoonbianca schreef:
24-04-2022 14:21
In de Turkse hotels waar ik geweest ben waren familiekamers zoiets : https://reisjager.nl/overzicht-familiek ... ive-hotel/
Best ruim, alleen mijn moeder snurkt als een tractor, vandaar dat we een aparte kamer voor haar wilden. Maar als zo een kamer voor een weekje voor één persoon alleen 1500 euro kost...
impala schreef:
24-04-2022 14:58
Waar ik wel vaak heb bij pakketreizen op bepaalde sites, is dat er een leuke prijs genoemd wordt en als je dan doorklikt blijkt hij opeens veel duurder. Dat komt dan meestal ook doordat de goedkope tickets op zijn.
Klopt heb ik ook, van de week bij boeken 10 euro pp meer. Er stond toen ook bij de terugvlucht laatste tickets voor deze prijs. Na mijn boeking was die hele terugvluchtdatum weg. Het waren dus de laatste tickets voor die datum😂.
impala schreef:
24-04-2022 14:55
Nou, niet. Ja, door eerder te boeken. Je kunt wel op de site van de airline kijken of er nog veel tickets in de goedkope klasse zijn, voor die vlucht (ook als jij in een pakket zit). Dat staat er meestal wel bij. Dan weet je of je haast moet maken.
Ahh! Dankje! Dan kan ik daar rekening mee houden bij het selecteren van een dag.
Wat ik wel vreemd vind is dat dezelfde reis in prijs verschilt bij de verschillende aanbieders. Bv corendon of Tui zit soms 100 a 150 euro verschil in prijs.
Hanaa schreef:
24-04-2022 15:02
Ahh! Dankje! Dan kan ik daar rekening mee houden bij het selecteren van een dag.
Wat ik wel vreemd vind is dat dezelfde reis in prijs verschilt bij de verschillende aanbieders. Bv corendon of Tui zit soms 100 a 150 euro verschil in prijs.
Dat kan aan verschillende dingen liggen. Bv wel of geen transfer ingegrepen. Of wel of geen bagage inbegrepen. Of bepaalde (mindere) kamers die door de ene organisatie wel ingekocht zijn en door de andere niet. En soms is er geen verklaring, alleen een prijsverschil.
.
impala wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:05
3.02% gewijzigd
.
Hanaa schreef:
24-04-2022 15:02
Dat ligt gewoon aan de touroperator Tui is vaak duurder. De transfer is daar wel inclusief bij sunweb en corendon komt die er nog bij.
Flashy schreef:

En soms zijn er een tijdje geen stoelen meer verkocht (of niet genoeg) en dan worden de stoelen weer wat goedkoper.

Vraag en aanbod. Het fluctueert tot het moment van vertrek.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
impala schreef:
24-04-2022 14:37
Ik boek best veel vakanties en tickets en ik zoek er nog veel vaker naar. En ik ken de verhalen maar ik heb het zelf eigenlijk nooit meegemaakt. Alleen normale prijsfluctuaties.

En als de pakketreis én alles los boeken evenveel duurder wordt, dan moet er volgens mij ook gewoon sprake zijn van een normale prijsstijging.
Er is altijd een beperkt aantal goedkope tickets. Als die op zijn, wordt het duurder
Het is toch geen fluctuatie als we allemaal tegelijk online zijn en de regelaar heeft inmiddels een hogere prijs dan de rest op datzelfde moment? Als we overgaan tot boeken met groepstrips zitten we allemaal even klaar. En wie de lage prijs krijgt, boekt.
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 24-04-2022 15:18
8.09% gewijzigd
Flashy schreef:
24-04-2022 14:33
Als het scheelt in prijs dan betaal ik in de bibliotheek, is dat raar?
Hanaa schreef:
24-04-2022 15:17
Als het scheelt in prijs dan betaal ik in de bibliotheek, is dat raar?
Denk dat ze bedoelt dat het misschien niet veilig is.
impala schreef:
24-04-2022 15:04
Dat kan aan verschillende dingen liggen. Bv wel of geen transfer ingegrepen. Of wel of geen bagage inbegrepen. Of bepaalde (mindere) kamers die door de ene organisatie wel ingekocht zijn en door de andere niet. En soms is er geen verklaring, alleen een prijsverschil.
.
Tui is een van de organisaties die ik voor deze reis de duurste vind.
impala schreef:
24-04-2022 14:37

In mijn geval was het inderdaad zoveel los als pakket ongeveer even duur. Ik ben bang dat ik ook gewoon te lang heb zitten twijfelen. Ik had veel eerder een knoop moeten doorhakken
impala schreef:
Ja natuurlijk kan dat. In je eentje ook, als je de ruimte wil hebben :)
Nou, dat weet ik niet, hoor ; misschien mag het maar tot bepaalde leeftijden .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lorem_Ipsum schreef:
24-04-2022 15:18
Denk dat ze bedoelt dat het misschien niet veilig is.
Bedoel je qua bankgegevens enzo?
Hanaa schreef:
24-04-2022 15:24
Bedoel je qua bankgegevens enzo?
Ja, dat bedoel ik inderdaad.

Maar To, ik wil met alle liefde even meekijken voor je hoor of dat ik iets anders voor je vind. Ik doe dat vaak voor mensen. Je mag een pb sturen als je wil.
En nee ik verdien mijn geld hier helaas niet mee haha. Reis gewoon graag.
Hanaa schreef:
24-04-2022 13:41
Een familiekamer levert ook een voordeel op van ongeveer 500 euro.

Iemand ervaring met familiekamers (bv met vrienden samen)?
Genoeg ruimte of heel dicht op elkaar?
Wij hebben dit vaak gedaan. Bijna altijd 2 keer een tweepersoonsbed of bedden die je los van elkaar kunt zetten. Is vaak niet groot zo’n kamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven