Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 10!

donderdag 28 april 2022 om 14:28
Dat slaat ook nergens op.Sjaantje37 schreef: ↑28-04-2022 14:26Dochter wordt nu op social media belaagd door de uitspraken van haar vader.
Laat haar gewoon met rust
Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 28 april 2022 om 14:31
Heel anders vermoed ik.
Hij spreekt ook niet over deze vrouw alsof het een gelijkwaardig mens is. Het is een anonieme juffrouw. Waar je met je maten om kan lachen.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 28 april 2022 om 14:35
In mijn vorige relatie kwamen wij vaak in een stamkroeg annex snackbar.
Dus meegemaakt dat een van de barmannen vertelde dat ze na sluitingstijd met een paar vast gasten net zo iets smerigs hebben gedaan met een dronken stamgaste en een gevroren frikadel
En een lol dat ze er allemaal om hadden.
Ik ben toen wel boos geworden, maar toen was ik een saaie muts.
Die vrouw was dronken en had hen blijkbaar uitgedaagd.
Ik word er nog naar van als ik er aan terug denk
Dus meegemaakt dat een van de barmannen vertelde dat ze na sluitingstijd met een paar vast gasten net zo iets smerigs hebben gedaan met een dronken stamgaste en een gevroren frikadel

Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 28 april 2022 om 16:17
Wat ik wel heel dubbel vind aan dit verhaal is dat er nu een onderzoek komt. Super fout wat er is gebeurd. Maar het is tientallen jaren geleden, de vrouw in kwestie heeft zich nooit gemeld, het is waarschijnlijk verjaard en het is onwaarschijnlijk dat ooit echt vast is te stellen wie het slachtoffer was (Johan weet niet meer wie het was, er is geen ander bewijs dan zijn verhaal). Dus zelfs als zich 1 (of 5) vrouwen melden kan je juridisch gezien nooit bewijzen dat het de betreffende vrouw was.
En dat terwijl er tientallen actuele (ernstige) zedenzaken op de plank blijven liggen. Ook zaken met kinderen of waar wel bewijs en duidelijke verdachten zijn. Zedenzaken zijn al zeer moeilijk bewijsbaar. En hoe langer je wacht hoe meer bewijs verloren gaat.
Er zijn helaas veel te weinig zedenrechercheurs (überhaupt te weinig agenten). De weinige capaciteit die er is zou naar actuele kwesties moeten gaan.
En dat terwijl er tientallen actuele (ernstige) zedenzaken op de plank blijven liggen. Ook zaken met kinderen of waar wel bewijs en duidelijke verdachten zijn. Zedenzaken zijn al zeer moeilijk bewijsbaar. En hoe langer je wacht hoe meer bewijs verloren gaat.
Er zijn helaas veel te weinig zedenrechercheurs (überhaupt te weinig agenten). De weinige capaciteit die er is zou naar actuele kwesties moeten gaan.
donderdag 28 april 2022 om 17:02
koreana schreef: ↑28-04-2022 13:20https://www.mediacourant.nl/2022/04/emi ... n-derksen/
Er zijn heel weinig mediaprominenten die Johan publiekelijk steunen. Eén van hen is Emile Ratelband. “Johan Derksen penetreerde bewusteloze vrouw met kaars”, twittert hij. “Johan, applaus voor je eerlijkheid EN je hebt groot gelijk: het waren andere, ‘betere’ tijden!! Tegenwoordig zwakke geesten en daardoor lichtgeraakt.”
Ook Story-baas Guido den Aantrekker zit in kamp-Johan. “Lieve wokers: je HOEFT niet naar Vandaag Inside te kijken. Ga Heel Holland Bakt kijken. Of Boer Zoekt Vrouw. Of elk ander hypercorrect programma. Wat ís dit voor raar masochisme?”, zegt hij boos.
Heleen van Royen denkt dat we er niet te zwaar aan moeten tillen. Zij zegt over het slachtoffer: “Ik hoop dat ze er toen en nu nog steeds om kan lachen. Het is net The Hangover. Ontwaken na een wilde nacht: comazuipen met voetballers, ze mee naar huis nemen en over ze heen kotsen en daarna het spoor bijster zijn. En hoe komt die kaars nou daar?”
Ja joh Heleen, lachen gieren brullen hoor.
Die films zijn ten minste nog echt wel grappig.
Dit is NIET grappig.
Echt, hoe krijgen deze drie mafklappers het uit hun strot/pen/toetsenbord?
Kijk van Emile Ratelband had ik geen andere reactie verwacht. Maar van een andere vrouw, Heleen van Royen? WTF.
donderdag 28 april 2022 om 17:48
Ja oké, ik wist dat ze gek was, maar zó gek? Welke vrouw kan er hartelijk om lachen als ze wakker wordt met een kaars in haar vagina. Stel dat het haar dochter was, zouden ze dan smakelijk erom lachen? Wat voor verwrongen beeld heeft ze dan over seksualiteit en grenzen?Blauwetrui schreef: ↑28-04-2022 17:21Ach, Heleen. Die neem ik allang niet meer serieus sinds die fotoreportage met bebloede tampon en sperma.

donderdag 28 april 2022 om 17:55
Ik denk dat Heleen wel eens een kaars of andere langwerpige voorwerpen in haar vagina heeft gestopt. Ook in nuchtere toestand.Turtlerain schreef: ↑28-04-2022 17:48Ja oké, ik wist dat ze gek was, maar zó gek? Welke vrouw kan er hartelijk om lachen als ze wakker wordt met een kaars in haar vagina. Stel dat het haar dochter was, zouden ze dan smakelijk erom lachen? Wat voor verwrongen beeld heeft ze dan over seksualiteit en grenzen?
Doen meer mensen (m/v) met hun lichaamsopeningen
Mogelijk zou Heleen er in die fictieve situatie van uit gaan dat ze dat in haar dronkenschap zelf gedaan heeft en toen in slaap is gevallen.
donderdag 28 april 2022 om 18:02
Geen idee..Turtlerain schreef: ↑28-04-2022 17:48Ja oké, ik wist dat ze gek was, maar zó gek? Welke vrouw kan er hartelijk om lachen als ze wakker wordt met een kaars in haar vagina. Stel dat het haar dochter was, zouden ze dan smakelijk erom lachen? Wat voor verwrongen beeld heeft ze dan over seksualiteit en grenzen?
donderdag 28 april 2022 om 18:27
Arena89 schreef: ↑28-04-2022 09:39De feite zijn toch dat die vrouw out ging door haar alcohol consumptie.
Ik vermoed dat er nog dagelijks heel nare dingen gebeuren omdat mensen teveel alcohol
Of andere verdovende middelen gebruiken. Grenzen vervagen op z’n moment. Ik vind dat onze overheid daar best kritischer naar mag kijken.
Vorige week heb jij nog een topic geopend over lastig gevallen worden tijdens het alleen hardlopen. Wat nou als er een man in de bosjes verscholen zit en die pakt jou. Hoe zou jij het vinden als anderen dan reageren met: 'tja, had je maar niet alleen moeten lopen daar'? Want dat is wat jij doet, jij vindt het drankgebruik meespelen, maar dat doet er echt 0 toe. Iemand die bewusteloos of erg onder de invloed is van drank of drugs kan geen toestemming geven. Veel drinken is geen vrijbrief dat je al je rechten vaarwel zegt en je aangerand of verkracht mag worden.

donderdag 28 april 2022 om 18:38
Ik zeg toch nergens dat ik het goed vind?chocolol schreef: ↑28-04-2022 18:27Vorige week heb jij nog een topic geopend over lastig gevallen worden tijdens het alleen hardlopen. Wat nou als er een man in de bosjes verscholen zit en die pakt jou. Hoe zou jij het vinden als anderen dan reageren met: 'tja, had je maar niet alleen moeten lopen daar'? Want dat is wat jij doet, jij vindt het drankgebruik meespelen, maar dat doet er echt 0 toe. Iemand die bewusteloos of erg onder de invloed is van drank of drugs kan geen toestemming geven. Veel drinken is geen vrijbrief dat je al je rechten vaarwel zegt en je aangerand of verkracht mag worden.
Ik had het over de tijdsgeest waar hij het over had. 50 jaar geleden werd er wel wat anders tegen dingen aangekeken dan nu. Nu zouden we veel meer afkeuren dan toen. En blijkbaar zit hij daar zelf nog met z’n hoofd, want hij had een applaus verwacht Ipv commentaar en afkeuring.
50 jaar geleden kon je gewoon nog roken met je kids op de achterbank in de auto of een jointje roken.
Ik heb laatst veilig thuis op z’n situatie gezet. Dus ja onze kijk veranderd op dingen. Dat maakt niet dat het niet ernstig is wat er is gebeurd.
Feit blijft wel dat enorm veel drinken gewoon niet veilig is.
Gister op koningsdag zag ik ook nog een meisje van 16 op de straat liggen. Van mij zou de overheid daar ook meer aan mogen doen.
donderdag 28 april 2022 om 18:50
Vijftig jaar geleden werd hier helemaal niet anders naar gekeken. Begin jaren ‘70 waren er diverse vrouwenbewegingen juist actief tegen dit soort immorele gedrag omdat ze het zat waren dat dat ‘normaal’ gevonden werd. De regels en wetten die er nu zijn komen voort uit het feit dat zij dat op de agenda hebben gezet. Dat duurt helaas jaren, maar dat zegt niet dat het toen prima werd gevonden.Arena89 schreef: ↑28-04-2022 18:38Ik zeg toch nergens dat ik het goed vind?
Ik had het over de tijdsgeest waar hij het over had. 50 jaar geleden werd er wel wat anders tegen dingen aangekeken dan nu. Nu zouden we veel meer afkeuren dan toen. En blijkbaar zit hij daar zelf nog met z’n hoofd, want hij had een applaus verwacht Ipv commentaar en afkeuring.
50 jaar geleden kon je gewoon nog roken met je kids op de achterbank in de auto of een jointje roken.
Ik heb laatst veilig thuis op z’n situatie gezet. Dus ja onze kijk veranderd op dingen. Dat maakt niet dat het niet ernstig is wat er is gebeurd.
Feit blijft wel dat enorm veel drinken gewoon niet veilig is.
Gister op koningsdag zag ik ook nog een meisje van 16 op de straat liggen. Van mij zou de overheid daar ook meer aan mogen doen.
Dat een 16-jarigmeisje op straat ligt, is nog steeds geen excuus/vrijbrief of whatever om maar even je gang te gaan. Kinderen van 16 mogen geen alcohol drinken, ik ben zeker voor voorlichting, maar hoe wil je dat ‘de overheid’ hier wat aan doet? En heb jij je hulp aangeboden, haar aangesproken of haar ‘gewoon’ laten liggen?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

donderdag 28 april 2022 om 18:57
Tsja ik ken genoeg andere verhalen van vriendinnen. Ik kom blijkbaar uit een nogal saai gezin.Chienandalou schreef: ↑28-04-2022 18:50Vijftig jaar geleden werd hier helemaal niet anders naar gekeken. Begin jaren ‘70 waren er diverse vrouwenbewegingen juist actief tegen dit soort immorele gedrag omdat ze het zat waren dat dat ‘normaal’ gevonden werd. De regels en wetten die er nu zijn komen voort uit het feit dat zij dat op de agenda hebben gezet. Dat duurt helaas jaren, maar dat zegt niet dat het toen prima werd gevonden.
Dat een 16-jarigmeisje op straat ligt, is nog steeds geen excuus/vrijbrief of whatever om maar even je gang te gaan. Kinderen van 16 mogen geen alcohol drinken, ik ben zeker voor voorlichting, maar hoe wil je dat ‘de overheid’ hier wat aan doet? En heb jij je hulp aangeboden, haar aangesproken of haar ‘gewoon’ laten liggen?
Maar partnerruil enz was iets wat gewoon als normaal werd gezien en daarbij werden ook pilletjes en alcohol genuttigd. Ik blijf van mening dat grenzen dan vervagen.
Ik hoop dat de vrouw zich durft te melden in elk geval en kan aangeven hoe ze zelf tegen dit voorval aankijkt.
Voor het meisje is 112 gebeld. Die komt er vast wel weer bovenop.
donderdag 28 april 2022 om 19:06
De vrije seks en partnerruil in die tijd was ten eerste ook niet zo vrijblijvend en vrijwillig als dat nu geschetst wordt en daarnaast is dat (als dat wel helemaal vrijwillig was) totaal wat anders als iemand die geen toestemming kán geven en niet meedoet eerst een paar maal seks mee proberen te hebben (‘ze viel telkens in slaap’) en dan maar een object erin stoppen.Arena89 schreef: ↑28-04-2022 18:57Tsja ik ken genoeg andere verhalen van vriendinnen. Ik kom blijkbaar uit een nogal saai gezin.
Maar partnerruil enz was iets wat gewoon als normaal werd gezien en daarbij werden ook pilletjes en alcohol genuttigd. Ik blijf van mening dat grenzen dan vervagen.
Ik hoop dat de vrouw zich durft te melden in elk geval en kan aangeven hoe ze zelf tegen dit voorval aankijkt.
Voor het meisje is 112 gebeld. Die komt er vast wel weer bovenop.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

donderdag 28 april 2022 om 19:14
Maar er werd wel anders tegenaan gekeken dan nu. Dus dat z’n hork als Derksen denkt dat hij alles kon maken kan ik ergens wel volgen. Niet dat het goed is. Ik ben vooral verbouwereerd dat hij totaal niet is veranderd in z’n denken en denkt dit te kunnen droppen zonder consequenties, sterker nog. Hij verwacht een soort van applausChienandalou schreef: ↑28-04-2022 19:06De vrije seks en partnerruil in die tijd was ten eerste ook niet zo vrijblijvend en vrijwillig als dat nu geschetst wordt en daarnaast is dat (als dat wel helemaal vrijwillig was) totaal wat anders als iemand die geen toestemming kán geven en niet meedoet eerst een paar maal seks mee proberen te hebben (‘ze viel telkens in slaap’) en dan maar een object erin stoppen.
donderdag 28 april 2022 om 19:20
Nee dus. Dan waren er niet zo veel demonstraties, vrouwenhuizen en voorstellen voor wetswijzingen in die tijd gedaan als dat zo normaal werd gevonden. Enge, seniele oude mannen maken zichzelf wijs dat dat dat toen ‘normaal’ werd gevonden en proberen dat ons nu ook wijs te maken, want ‘je mag tegenwoordig niets meer zeggen’.Arena89 schreef: ↑28-04-2022 19:14Maar er werd wel anders tegenaan gekeken dan nu. Dus dat z’n hork als Derksen denkt dat hij alles kon maken kan ik ergens wel volgen. Niet dat het goed is. Ik ben vooral verbouwereerd dat hij totaal niet is veranderd in z’n denken en denkt dit te kunnen droppen zonder consequenties, sterker nog. Hij verwacht een soort van applaus
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
donderdag 28 april 2022 om 19:23
evelien2010 schreef: ↑28-04-2022 16:17Wat ik wel heel dubbel vind aan dit verhaal is dat er nu een onderzoek komt. Super fout wat er is gebeurd. Maar het is tientallen jaren geleden, de vrouw in kwestie heeft zich nooit gemeld, het is waarschijnlijk verjaard en het is onwaarschijnlijk dat ooit echt vast is te stellen wie het slachtoffer was (Johan weet niet meer wie het was, er is geen ander bewijs dan zijn verhaal). Dus zelfs als zich 1 (of 5) vrouwen melden kan je juridisch gezien nooit bewijzen dat het de betreffende vrouw was.
Helemaal eens. Beetje raar van het OM om dit op te pakken.
Mocht de dame die het overkwam na 50jr nu alsnog naar de politie stappen is het wat anders, maar er zijn genoeg zaken die nu spelen waar prioriteit aan gegeven moet worden.
donderdag 28 april 2022 om 19:34
Ik hoor net dat ook twee sponsoren van VI de samenwerking gaan stoppen.
Verder heeft Derksen vanmiddag een gesprek gehad met Talpa, in de categorie 'stevig' en hij gaat vanavond in de uitzending zijn excuses maken.
Verder heeft Derksen vanmiddag een gesprek gehad met Talpa, in de categorie 'stevig' en hij gaat vanavond in de uitzending zijn excuses maken.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
donderdag 28 april 2022 om 19:36
Je hoorde er alleen veel minder over, want geen social media en ook kwam men wellicht niet zo snel naar buiten met een dergelijke ervaring, maar het was niet normaal in die tijd en al net zo onacceptabel als dat het nu is.Chienandalou schreef: ↑28-04-2022 19:20Nee dus. Dan waren er niet zo veel demonstraties, vrouwenhuizen en voorstellen voor wetswijzingen in die tijd gedaan als dat zo normaal werd gevonden. Enge, seniele oude mannen maken zichzelf wijs dat dat dat toen ‘normaal’ werd gevonden en proberen dat ons nu ook wijs te maken, want ‘je mag tegenwoordig niets meer zeggen’.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
donderdag 28 april 2022 om 19:39
Mijn god, wat afschuwelijk.calvijn1 schreef: ↑28-04-2022 14:35In mijn vorige relatie kwamen wij vaak in een stamkroeg annex snackbar.
Dus meegemaakt dat een van de barmannen vertelde dat ze na sluitingstijd met een paar vast gasten net zo iets smerigs hebben gedaan met een dronken stamgaste en een gevroren frikadel![]()
Voor deze vrouw natuurlijk, maar ook voor jou om dan zo te horen hoe ze erover denken.
Echt, onvoorstelbaar.
donderdag 28 april 2022 om 19:40
Lekker welgemeend excuus gaat er uit die vent komen maar niet heus. Geen haar op mijn hoofd die denkt dat ie daar ook maar één klap van meent.