Weekendje Zwolle?

31-03-2022 21:15 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand wil ik mijn partner verrassen met een weekendje weg. Zijn al op veel plaatsen geweest, echter nog niet in Zwolle.
Ben alleen totaal onbekend hier. Is dit leuk voor twee dagen winkelen, wandelen, restaurants en barretjes?
We zijn niet van musea bezoeken oid.
Mens&kinders in Assendorp is een hele leuke kinder(kleding)winkel in Assendorp.

Bij Hartje Zwolle is ook erg leuk voor een brunch/lunch.
Het gamemuseum is leuk. Vooral het arcade gedeelte, waar je alles kan uitproberen. Hedon, al moet je wel op tijd zijn met tickets boeken, Pathé is mooi en groot in Zwolle.
Vlaginvaas schreef:
01-04-2022 10:47
Een aantal mensen waaronder ik vinden Zwolle een afrader. Dat mag toch ook genoemd? En als extra service andere leuke steden in de buurt. Aan TO of ze er iets mee doet.
Ze heeft toch al geboekt.

Ik zeg toch ook niet dat ik een verblijf in een stad per definitie een afrader vind om vervolgens 7 huisjes in de natuur als tip te geven.

Zwolle is wat mij betreft niks slechter of beter dan willekeurig elke andere stad. (Het is er druk, er staan veel gebouwen, er is veel geluid)
Arretjescake schreef:
01-04-2022 10:00
Zwolle biblebelt? :rofl: Dan ken je de echte biblebelt denk ik niet.

In dat geval zou ik een weekendje Genemuiden, IJsselmuiden, Staphorst of Urk aanraden. :proud:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bijbelgor ... emmen1.png
toch echt
en jullie hebben grote CU-fractie toch?

Ik vind Zwolle een prachtige stad, maar het heeft echt wel een hoger zwartekouzengehalte dan andere NL-steden
Ik heb echt een grote allergie voor alles wat met een/de kerk te maken heeft maarrrrr in Zwolle heb ik nog nooit iets van zwarte kousen gezien of gemerkt. Ik woon er overigens niet.
lilalinda schreef:
01-04-2022 14:26
toch echt

Ik vind Zwolle een prachtige stad, maar het heeft echt wel een hoger zwartekouzengehalte dan andere NL-steden
Ik ben maar import hoor. Ik zou niet weten wat er “jullie” is aan een stad met 120.000 inwoners :proud:

Ik zie Zwolle overigens niet in je lijstje van je link staan. Wel Kampen en Genemuiden. Ik zal binnenkort eens een rondje Holtenbroek doen en kijken wat voor criminelen zwarte kousen ik tegenkom. :lol:
Helaholalala schreef:
01-04-2022 14:31
Ik heb echt een grote allergie voor alles wat met een/de kerk te maken heeft maarrrrr in Zwolle heb ik nog nooit iets van zwarte kousen gezien of gemerkt. Ik woon er overigens niet.
oh ik wel, je moet er misschien oog voor hebben? Het zijn tegenwoordig ook geen zwarte kousen maar spijkerrokken
Als je een (wat groter)gezin ziet, met ma/dochters in lange spijkerrok en pa en de zoons vaak een geruit overhemd... Bingo: refo!

Nogmaals, ik vind Zwolle verder prachtig hoor, maar echt wel duidelijk meer bijbels dan andere steden.
Warrique schreef:
01-04-2022 14:05
Het gamemuseum is leuk. Vooral het arcade gedeelte, waar je alles kan uitproberen. Hedon, al moet je wel op tijd zijn met tickets boeken, Pathé is mooi en groot in Zwolle.
Bijna elke stad heeft wel een grote Pathé en dan dichter in de stad dan in Zwolle .
En het gamemuseum doet niet mee aan de museumjaarkaart dus je mag 15 euro entree aftikken
Dat van der Valk Restaurant ligt bijna dichter bij Nieuwleusen dan centrum Zwolle. Als je fijn wilt vertoeven in Zwolle is Wientjes ideaal. Mooi op de looproute tussen station en binnenstad. Als je een stad wilt verkennen is het toch veel fijner om vanuit de kroeg naar je hotelbed te kunnen kruipen?!

Je kan je in Zwolle best vermaken, dat is het probleem niet. Oude binnenstad, fijne parken en locaties voor wandelingen e.d.
Kroegen en restrautant weet ik niet (meer). Het is nu echt al een tijdje geleden dat ik er woonde en er uberhaupt geweest ben, dus kan geen actuele tips geven.
Als je houdt van Welness is "Sauna Swoll" op de weg naar Raalte ook een optie.

Als je echt een bible belt stad wilt bezoeken in die regio moet je in Kampen zijn en het ernaast gelegen IJsselmuiden. Dan hebben we het over Bijbels en zwarte kousen. Maar ook Zwolle heeft een paar specifieke Gereformeerde Hogescholen. Beetje Bible aura heeft het dus wel, maar niet iets dat de sfeer in Zwolle domineert.
Maline schreef:
01-04-2022 09:52
Ik vind Zwolle een nogal stijve, saaie biblebeltstad.
Haha biblebelt???

Ik vind Zwolle leuk voor een dagje.
Schattig stadje met leuk centrum.
lilalinda schreef:
01-04-2022 15:05
oh ik wel, je moet er misschien oog voor hebben? Het zijn tegenwoordig ook geen zwarte kousen maar spijkerrokken
Als je een (wat groter)gezin ziet, met ma/dochters in lange spijkerrok en pa en de zoons vaak een geruit overhemd... Bingo: refo!

Nogmaals, ik vind Zwolle verder prachtig hoor, maar echt wel duidelijk meer bijbels dan andere steden.

Die komen vanuit Rouveen en Staphorst winkelen in Zwolle.

In Zwolle wonen toch voornamelijk katholieken.
lilalinda schreef:
toch echt

ChristenUnie en zwarte kousen zijn 2 verschillende dingen.
lilalinda schreef:
01-04-2022 15:05

Er is niks bijbels aan Zwolle.. behalve dan dat ook daar alles gebeurt wat verboden is.
Ik kan hopen gezinnen aanwijzen die aan jouw omschrijving voldoen die nooit in een kerk komen..
Vroeger zat er een broodjeszaak met de lekkerste broodjes Pastrami, ik weet alleen niet meer hoe deze heet. Vlakbij de hoofdwinkelstraat.
Flashy schreef:
01-04-2022 17:46
Vroeger zat er een broodjeszaak met de lekkerste broodjes Pastrami, ik weet alleen niet meer hoe deze heet. Vlakbij de hoofdwinkelstraat.
Vito's?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
lilalinda schreef:
toch echt

Dat heeft met de omliggende dorpen te maken, zoals Kampen, Genemuiden, Nunspeet, Oene, Doorspijk, Zwartsluis enz. De mensen die daar wonen winkelen in Zwolle enz.

De meeste blauwvingers zijn echt geen zwartekousenkerk.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Daar ben ik weer :)
Wij gaan ook naar het van der valk hotel, net als wat chocoladewafel hierboven ook zei.

We houden gewoon heel erg van van der Valk en het ontbijt. :proud: Dat het uit het centrum ligt vind ik prima. Fiets huren (lijkt me ook wel eens leuk!) of met een taxi o.i.d, ook prima.

Ga graag 1 avond van de 2 tapas eten met een lekkere wijn. De andere avond misschien op de bonnefooi. Las Rosas las ik alleen erg wisselende verhalen over.
Dus zit nu even te kijken waar ik het beste kan reserveren…

Bedankt voor al jullie berichten! :hello:
Ridderspoor schreef:
01-05-2022 18:48
Wij gaan ook naar het van der valk hotel, net als wat chocoladewafel hierboven ook zei.

We houden gewoon heel erg van van der Valk en het ontbijt. :proud: Dat het uit het centrum ligt vind ik prima. Fiets huren (lijkt me ook wel eens leuk!) of met een taxi o.i.d, ook prima.

Ga graag 1 avond van de 2 tapas eten met een lekkere wijn. De andere avond misschien op de bonnefooi. Las Rosas las ik alleen erg wisselende verhalen over.

Als je van wijn houdt zou ik zeker naar Beautanica gaan!
Ze hebben daar een wand met 64 soorten wijn waar je uit kunt kiezen.
Ridderspoor schreef:
01-05-2022 18:48

Cucaracha voor tapas :) In ieder geval niet Las Rosas of la Cubanita!
En eigenlijk zou ik gewoon echt niet op de bonnefooi gaan. Dan kun je als je pech hebt tien restaurants afsjouwen omdat ze vol zitten en blijft alleen het niet leuke/lekkere over.
lilalinda schreef:
toch echt

Klopt, die mening deel ik met je. Het begint al bij het station als je uitstapt en door de tunnel loopt. De een na de andere affiches aan de wand volgen elkaar op met Gods woord. Voor Zwolle begint het al met een aantal refo-dorpen, de startblokken van de bible-belt.
Zanahoria schreef:
01-05-2022 22:10
Cucaracha voor tapas :) In ieder geval niet Las Rosas of la Cubanita!
En eigenlijk zou ik gewoon echt niet op de bonnefooi gaan. Dan kun je als je pech hebt tien restaurants afsjouwen omdat ze vol zitten en blijft alleen het niet leuke/lekkere over.
Bedankt voor de tips!
Mag ik vragen waarom absoluut niet Las Rosas maar wel die ander? Ik zie daar op internet maar iets van 9 of 10 verschillende tapas staan namelijk
Ridderspoor schreef:
01-05-2022 22:36
Bedankt voor de tips!
Mag ik vragen waarom absoluut niet Las Rosas maar wel die ander? Ik zie daar op internet maar iets van 9 of 10 verschillende tapas staan namelijk
Het is een beetje waar je naar op zoek bent. Cucaracha is kwalitatief beter eten. Hun proefmenu vind ik een aanrader, als je los van de kaart wil bestellen is het wellicht minder (maar dat heb ik nog niet eerder gedaan).
Las Rosas heeft meer keuze als je los bestelt, maar ik vind het gewoon echt ondermaats. Maar als het lekker weer is, zit je bij las Rosas beter op hun terras.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven