stedentrip historsche stad

maandag 2 mei 2022 om 11:59
dochter en ik willen deze zomer op een stedentrip. een nacht of 4 misschien 5. Dochter wil graag naar een historische stad. Maar dan niet oudheid zoals in Rome of Athene maar meer recent historisch. Ze was jaloers op mijn recente bezoek aan het Louvre en Versailles spreekt haar ook aan. Parijs is dus een optie. Zat zelf ook aan Londen te denken met de Tower en de paleizen. Heeft iemand nog een idee voor een stad?
Madrid was ik aan het denken maar het wordt midden juli en ik ben eigenlijk bang dat het qua temperatuur dan echt niet te doen is daar.
Vliegen en trein zijn beide mogelijk
Madrid was ik aan het denken maar het wordt midden juli en ik ben eigenlijk bang dat het qua temperatuur dan echt niet te doen is daar.
Vliegen en trein zijn beide mogelijk

maandag 2 mei 2022 om 14:02
MrsDuck schreef: ↑02-05-2022 13:32Trier/Luxemburg zijn trouwens ook leuke steden en met de auto ben je er zo en is goed met elkaar te combineren. En sinds ik een filmpje van Straatsburg heb gezien, lijkt mij dat ook een bezoek waard. Zou dus ook daar nog bij kunnen. Roadtrip met verschillende steden is misschien ook wel leuk. Keuzes![]()
TO wil 4 a 5 nachten. Dan lijkt een road-trip met verschillende steden niet echt een goed idee, want dan ben je (veel) tijd kwijt met verplaatsen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 2 mei 2022 om 14:07
Lissabon.
En dan vooral ook de wijk Belem en Sintra.
Al zou ik zelf voor een najaars-vakantie gaan.
Ik vind Gerona (Noord-Spanje) ook nog altijd prachtig.
Maar tenzij je het combineert met strand of de opgravingen van Empuriabrava of met het Dali-museum van Figueras (of het heerlijke stadje Cadaques of het bergdorp Pals) loop je er helaas wel geen 4 dagen rond.
En dan vooral ook de wijk Belem en Sintra.
Al zou ik zelf voor een najaars-vakantie gaan.
Ik vind Gerona (Noord-Spanje) ook nog altijd prachtig.
Maar tenzij je het combineert met strand of de opgravingen van Empuriabrava of met het Dali-museum van Figueras (of het heerlijke stadje Cadaques of het bergdorp Pals) loop je er helaas wel geen 4 dagen rond.
wissewis wijzigde dit bericht op 02-05-2022 14:08
2.95% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

maandag 2 mei 2022 om 14:46
Edinburgh en Glasgow zijn inderdaad leuk en geven je een goede kijk op de verschillende historische achtergrond van de steden: overheid / wetenschap vs industrie.
Check vooraf via Scotrail welke trein je neemt want dat kan fors verschillen (tussen 45 min en 1 1/2 uur!).
Vermijd de data van Fringe festival (augustus) dan zijn hotels niet te betalen..
Check vooraf via Scotrail welke trein je neemt want dat kan fors verschillen (tussen 45 min en 1 1/2 uur!).
Vermijd de data van Fringe festival (augustus) dan zijn hotels niet te betalen..
maandag 2 mei 2022 om 14:47
Hiermee eens, qua weer zou ik dan voor Edinburgh gaan (echt de mooiste stad die ik gezien heb)CleopatraVII schreef: ↑02-05-2022 12:27Ik zou Londen, Edingburgh of Praag aanraden.
Rome is in de zomer superheet (was wel mijn leukste vakantie, maar wij waren er in mei).
Of Budapast, maar is ook bloedjeheet in de zomer
maandag 2 mei 2022 om 15:37
+1. Wenen vond ik ook erg mooi, maar dan zou ik rond de kerst gaan.
maandag 2 mei 2022 om 15:48
Als je vliegt op Edinburgh ben je met een half uur in het centrum. Glasgow is dan ook heel goed te doen met de trein (minder dan een uur). Als je er dan toch bent, is Stirling ook een bezoekje waard. Daar verblijf ik altijd, en ik vermaak me er gerust een week.puntillita schreef: ↑02-05-2022 14:46Edinburgh en Glasgow zijn inderdaad leuk en geven je een goede kijk op de verschillende historische achtergrond van de steden: overheid / wetenschap vs industrie.

maandag 2 mei 2022 om 16:12
Als je naar Brugge gaat zou ik dat eerder combineren met Gent.Poezenmeisje schreef: ↑02-05-2022 16:09Man en ik vonden Brugge prachtig. Ze zijn
gelukkig vergeten om die stad plat te gooien in de oorlog(en). Goed te combineren met Antwerpen.
Ook genoeg te zien.
Of als je dan toch historie wil ... de Westhoek.
De kanten van Ieper, Poperinge, ... en alle (zware) verhalen rond de Eerste Wereldoorlog.
Is dit nu later?
maandag 2 mei 2022 om 19:23
https://www.27vakantiedagen.nl/mooiste-steden-europa/
Florence vond ik prachtig.
Florence vond ik prachtig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 2 mei 2022 om 19:29
https://www.stedentripper.com/frankrijk/rijsel/
PALAIS DES BEAUX-ARTS
Na het Louvre is Palais des Beaux-Arts de Lille het grootste museum van Frankrijk.
VIEUX LILLE
Wandel door het oude centrum, met haar brede straten en statige, oude gebouwen. Lille wordt ook wel ‘Het Parijs van het Noorden’ of ‘Vlaamse stad in Frankrijk’ genoemd.
PALAIS DES BEAUX-ARTS
Na het Louvre is Palais des Beaux-Arts de Lille het grootste museum van Frankrijk.
VIEUX LILLE
Wandel door het oude centrum, met haar brede straten en statige, oude gebouwen. Lille wordt ook wel ‘Het Parijs van het Noorden’ of ‘Vlaamse stad in Frankrijk’ genoemd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.