Handig reizen en parkeren ri Amsterdam West
woensdag 4 mei 2022 om 13:33
Binnenkort moet ik regelmatig een aantal keren in Amsterdam (West) zijn in de buurt van Metrostation Burg.de Vlugtlaan. Die zit langs de groen/oranje metrolijn.
Ik kom vanuit de polder. Wat is dan de handigste plek om te parkeren en te reizen, zodat ik ook niet enorm veel kwijt ben aan parkeerkosten?
# Ik zie dat de Arena alleen zin heeft als je ook een OV check hebt binnen het centrum, daar kom ik dus niet.
# Q-park P&R Stationsplein kost €15,50 voor een dag en vandaar kan ik bij Duivendrecht de metro nemen. Alleen lijkt me dat een vrij klein parkeerterreintje. Is die niet snel vol op werkdagen?
# Ik zou ook vanuit Lelystad de intercity naar de Zuidas kunnen pakken en daar overstappen op de metro. Alleen is dat qua reistijd weer langer. Qua reiskosten is het 2x 13,50 = 27 euro per dag.
# Ik heb de locaties van ParkBee ook een paar keer geprobeerd, maar 2x kreeg ik de poort niet open met mn telefoon (via de Parkmobile app) en 1x stond ik op een terreintje wat niet heel veilig voelde in het donker.
Jammer dat Amsterdam geen P&R opties heeft zoals Utrecht, 6,- voor de hele dag en reizen met het OV de hele stad door.
Zie ik nog parkeer/reis opties over het hoofd?
Ik kom vanuit de polder. Wat is dan de handigste plek om te parkeren en te reizen, zodat ik ook niet enorm veel kwijt ben aan parkeerkosten?
# Ik zie dat de Arena alleen zin heeft als je ook een OV check hebt binnen het centrum, daar kom ik dus niet.
# Q-park P&R Stationsplein kost €15,50 voor een dag en vandaar kan ik bij Duivendrecht de metro nemen. Alleen lijkt me dat een vrij klein parkeerterreintje. Is die niet snel vol op werkdagen?
# Ik zou ook vanuit Lelystad de intercity naar de Zuidas kunnen pakken en daar overstappen op de metro. Alleen is dat qua reistijd weer langer. Qua reiskosten is het 2x 13,50 = 27 euro per dag.
# Ik heb de locaties van ParkBee ook een paar keer geprobeerd, maar 2x kreeg ik de poort niet open met mn telefoon (via de Parkmobile app) en 1x stond ik op een terreintje wat niet heel veilig voelde in het donker.
Jammer dat Amsterdam geen P&R opties heeft zoals Utrecht, 6,- voor de hele dag en reizen met het OV de hele stad door.
Zie ik nog parkeer/reis opties over het hoofd?
woensdag 4 mei 2022 om 13:43
Die P&R-opties zijn er dus wel (kan zelfs voor 2 euro dacht ik) maar dan moet je wel echt van en naar het centrum reizen.
Met de polder bedoel je Flevoland, begrijp ik? (Er zijn er meer rond Amsterdam.
)
Reis je in de spits of daarbuiten? Hoe lang blijf je? En hoe vaak moet je de reis maken?
Met de polder bedoel je Flevoland, begrijp ik? (Er zijn er meer rond Amsterdam.

Reis je in de spits of daarbuiten? Hoe lang blijf je? En hoe vaak moet je de reis maken?
lariba wijzigde dit bericht op 04-05-2022 13:47
53.42% gewijzigd
woensdag 4 mei 2022 om 13:47
P&R kost bij Sloterdijk € 8 per 24 uur. En er gaat een rechtstreekse metro naar de Vlugtlaan.
Dat kan alleen als je naar het centrum gaat.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 4 mei 2022 om 13:52
De ruime omgeving van Burg. de Vlugtlaan heeft betaald parkeren. Wat je nog zou kunnen uitzoeken is parkeren bij Sportpark De Eendracht (Bok de Korverweg) in Geuzenveld (daar is het gratis) en dan lopen naar bus 21, die rijdt vervolgens naar Burg. de Vlugtlaan. Als je een vouwfiets hebt is die afstand ook goed te doen, dan heb je de bus niet nodig.
vergeetachtigejan wijzigde dit bericht op 04-05-2022 13:55
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
3.09% gewijzigd
woensdag 4 mei 2022 om 13:57
woensdag 4 mei 2022 om 14:11
Ah, ik ken maar 1 polder, die langs de A6.Lariba schreef: ↑04-05-2022 13:43Die P&R-opties zijn er dus wel (kan zelfs voor 2 euro dacht ik) maar dan moet je wel echt van en naar het centrum reizen.
Met de polder bedoel je Flevoland, begrijp ik? (Er zijn er meer rond Amsterdam.)
Ik reis tijdens de spits, en blijf de hele dag. Ik ga een paar keer per maand die kant op.
woensdag 4 mei 2022 om 14:14
woensdag 4 mei 2022 om 14:16
Ja klopt, zeker als er een zware spits is, dan sta je daar ook meer stil dan dat je vooruit komt. Vanaf Lelystad is het dan al druk op de weg. Eventueel kan ik iets na de spits aankomen, dat is ook nog een optie.
woensdag 4 mei 2022 om 14:26
Dat is de optie met overstappen bij de Zuidas. Volgens Google maps kost dat me 60 minuten. En dan moet ik ook nog naar Lelystad komen, want ik woon er niet vlakbij. Vanaf mijn voordeur naar Lelystad centrum kost het nog eens 40 minuten met de auto. En de parkeeropties bij Lelystad zijn ook niet zo heel groot (vooral parkeren in de wijk) of in de parkeergarage a 6,50 per dag. Voor die optie ben ik 33.50 kwijt en 2x 100 minuten reistijd.
Als ik alles met de auto zou doen van voordeur tot voordeur en daar in de straat parkeer, dan ben ik 75 minuten aan reistijd kwijt en 2,50 per uur x 8 = 20.00 aan parkeerkosten. Alleen dan moet ik de hele ring over, dus die 75 minuten gaat niet meer op.
Vandaar dat ik probeer uit te vinden wat voordeliger is qua kosten én reistijd.
woensdag 4 mei 2022 om 15:51
woensdag 4 mei 2022 om 16:14
Laten we zeggen, boven Emmeloord en onder Heerenveen.Philip schreef: ↑04-05-2022 15:51Je woont veertig minuten vanaf Lelystad met de auto? Dat is echt heel ver. Om goed advies te kunnen geven, is het misschien handiger om precies aan te geven waar je woont, eventueel welke gemeente.
Woon je in Harderwijk, Emmeloord, Zwolle, Nijkerk? Dat maakt namelijk nog wel wat uit qua OV.
En vanaf Heerenveen met de trein is geen optie, want dan moet ik over Zwolle.

woensdag 4 mei 2022 om 16:35
Burg de Vlugtlaan is buiten de ring, op zich niet het duurste parkeertarief (maar het loopt natuurlijk op).
Ik zou vanuit jouw deel van het land wel met de trein gaan. Rechtstreeks van Zwolle naar Amsterdam Zuid en dan sneltram naar De Vlugtlaan. Duurt 1 1/2 uur, maar dat is nauwelijks meer dan je (buiten de spits!) kwijt bent als je met de auto gaat. En P+R bij Station Zwolle kost je max € 5,00 als je verder reist met de trein.
Ik zou vanuit jouw deel van het land wel met de trein gaan. Rechtstreeks van Zwolle naar Amsterdam Zuid en dan sneltram naar De Vlugtlaan. Duurt 1 1/2 uur, maar dat is nauwelijks meer dan je (buiten de spits!) kwijt bent als je met de auto gaat. En P+R bij Station Zwolle kost je max € 5,00 als je verder reist met de trein.

woensdag 4 mei 2022 om 16:40
woensdag 4 mei 2022 om 17:21
File op de A7, stukje A8 en A10, plus de Coentunnel.puntillita schreef: ↑04-05-2022 16:40En als je toch perse het grootste deel met de auto wilt, is het via de Afsluitdijk niet beter? Dan kom je tenminste aan de juiste kant van Amsterdam aanrijden. Ring A10 staat weer regelmatig vast en parkeren aan de ‘verkeerde kant’ van Amsterdam scheelt je echt niet zoveel na parkeer- en ov-kosten.
Wat eten we vanavond?

vrijdag 6 mei 2022 om 23:28
Je kunt gratis parkeren Nieuw West/Sloten, langs tram 2. Weet niet precies waar, maar valt uit te zoeken.
Dan kun je met de tram naar de Heemstedestraat en daar de metro naar de Vlughtlaan. Is dat iets?
Of kijk hier even:
https://www.parkeren-amsterdam.com/gratis-parkeren
ik zie gratis parkeerplaatsen in Diemen (hoef je de Ring niet op met je auto, maar wel een stuk met het ov) en Amstelveen.
Rest van die site is ook een aanrader trouwens
Dan kun je met de tram naar de Heemstedestraat en daar de metro naar de Vlughtlaan. Is dat iets?
Of kijk hier even:
https://www.parkeren-amsterdam.com/gratis-parkeren
ik zie gratis parkeerplaatsen in Diemen (hoef je de Ring niet op met je auto, maar wel een stuk met het ov) en Amstelveen.
Rest van die site is ook een aanrader trouwens

zaterdag 7 mei 2022 om 02:29
https://www.mobian.global/nl/product/mo ... a5f7aa63fd
Lees net iets over gratis parkeren op een plek die weleens heel handig kan zijn voor jou! Details nog niet goed bekeken, maar wie weet heb je er iets aan?
Lees net iets over gratis parkeren op een plek die weleens heel handig kan zijn voor jou! Details nog niet goed bekeken, maar wie weet heb je er iets aan?