Mode & Beauty alle pijlers

Mode na je 40ste

28-04-2022 09:35 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben halverwege de 40 en merk dat mijn taille (waar ik al nooit veel van had) begint te verdwijnen. Kan de leeftijd zijn of te maken hebben met coronakilos die zijn blijven plakken maar feit is dat ik mijn broeken een maatje groter koop dan een paar jaar terug. Ik vind dat geen probleem, dus ben niet op zoek naar lijntips (heb nu maat 38 dus alsnog prima), maar wel naar kledingtips. Ik ben klein van stuk, heb een klassiek gezicht en nu dus een tailleloos lijf. Wel prima borsten en benen gelukkig, maar soms kijk ik in de spiegel en denk ik: aaaah, wat een moeke!
Dus dames, hebben jullie tips voor stijlvolle kleding die me er niet uit laten zien als een moeke? Wat vinden jullie mooi bij 40+ vrouwen?
Ik heb jarenlang gedacht dat ik enorm grote voeten heb. Kennelijk had ik als baby opvallend grote schuiten, maar in vergelijking met de dames in mijn familie is dat altijd zo gebleven. Ik heb 37-37,5 en de rest 34-35 met een enkele uitschieter naar 36. Mijn kinderen hebben dan weer nog grotere voeten, mijn jongste zelfs soms maat 40 (bij 1.70 m, dus dat is echt fors).
KamilleT schreef:
05-05-2022 15:06
Ik heb jarenlang gedacht dat ik enorm grote voeten heb. Kennelijk had ik als baby opvallend grote schuiten, maar in vergelijking met de dames in mijn familie is dat altijd zo gebleven. Ik heb 37-37,5 en de rest 34-35 met een enkele uitschieter naar 36. Mijn kinderen hebben dan weer nog grotere voeten, mijn jongste zelfs soms maat 40 (bij 1.70 m, dus dat is echt fors).
Hoe kun je nu denken als je grote voeten hebt met maat 37? Je ziet het aanbod in de winkels toch? Ik vind het klein.
Mijn dochter is nog maar 1.60m en draagt al maat 41. Arm kind. Haar vader heeft erg grote voeten.
Rosalind* schreef:
05-05-2022 15:10
Hoe kun je nu denken als je grote voeten hebt met maat 37? Je ziet het aanbod in de winkels toch? Ik vind het klein.
Mijn dochter is nog maar 1.60m en draagt al maat 41. Arm kind. Haar vader heeft erg grote voeten.
Als ze 1.28 m is, is maat 37 best fors. Het hangt allemaal af van de verhoudingen.
Ik heb maat 41 en ben 1mtr. 69 lang ,sta er wel stevig op.
Denk er nooit over na dat ik grote voeten heb .voor mij zijn er weinig schoenen die overblijven in de sale .voor mijn schoonzusje klein vrouwtje schoenmaat 37 die kan altijd slagen in de sale .
Wil er mee zeggen dat er meer mensen met n grote schoenmaat zijn .
Tis dat ik niet kan lopen op hakken anders wist ik het wel .
chrisjoh wijzigde dit bericht op 05-05-2022 15:19
8.73% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Jufjoke schreef:
05-05-2022 15:13
Als ze 1.28 m is, is maat 37 best fors. Het hangt allemaal af van de verhoudingen.
Natuurlijk.
Maar KamilleT is volwassen, dus zal geen 1.28m zijn. Dat hoop ik althans voor haar :D
Ik heb ook maat 41 en ben 1.83. Ik draag daarbij ook graag hakken. Heerlijk om lang te zijn. Ik moet ook altijd spullen pakken in de winkel voor ukkies.

Mijn tip voor hippe kleding is Klingel overigens.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
Klingel vind ik persoonlijk alles behalve hip. Mn schoonmoeder van 75 besteld altijd daar, en die ziet er ook echt uit als 75. Ik zie mijzelf echt niet rondstappen in die kleding.
VGM1980 schreef:
05-05-2022 15:32
Klingel vind ik persoonlijk alles behalve hip. Mn schoonmoeder van 75 besteld altijd daar, en die ziet er ook echt uit als 75. Ik zie mijzelf echt niet rondstappen in die kleding.
:mrgreen:
Housemus schreef:
05-05-2022 15:29

Mijn tip voor hippe kleding is Klingel overigens.
Ok, ik trapte er in... :mrgreen:
KamilleT schreef:
05-05-2022 15:06
Zo heb ik heel lang mezelf al kleintje gezien, ik was altijd de kleinste van de klas.
Maar ik ben nog lang doorgegroeid, tot na mijn 20e, langzaamaan steeds een centimeterje
Ineens was ik langer dan de rest, maar zo voelde het niet
Heel raar
Attraverso schreef:
05-05-2022 15:40
Ok, ik trapte er in... :mrgreen:
Ik ben eigenlijk een hele malle mus.

Koopt er ook wel eens iemand bij https://www.77onlineshop.nl/
Ik vind ze leuke outfits hebben.
lilalinda schreef:
05-05-2022 15:42
Zo heb ik heel lang mezelf al kleintje gezien, ik was altijd de kleinste van de klas.
Maar ik ben nog lang doorgegroeid, tot na mijn 20e, langzaamaan steeds een centimeterje
Ineens was ik langer dan de rest, maar zo voelde het niet
Heel raar
Mensen zien mij als 'petite'. Terwijl ik 1.70 ben, altijd hoge hakken draag en behoorlijk brede schouders heb. Heel raar vind ik dat.
OT: Ik ben halverwege de 50 en hou daar eigenlijk geen rekening mee bij het uitzoeken van kleding. Ik heb een soort van 'huisstijl' die al meegaat vanaf dat ik eind twintig was.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik lees mee.
Ik, halverwege de 40, draag eigenlijk al zo´n 10-15 jaar dezelfde stijl (nette (spijker)broek met een shirtje/blouse en vest of trui) en twijfel wel eens of ik dat moet veranderen. Ik werk overigens wel in een zeer informele setting.
In de zomer kleed ik me wat gevarieerder met jurken en rokken, maar dat is niet altijd geschikt voor werk, wat jammer is.
Ik heb maat 37 en ben 167 dus in verhouding.. al is 1 voet een maat kleiner :)

Mijn moeder tikt de 160 niet aan en heeft maat 42, ze is Zuid Europese en ze had in haar jeugd geen mogelijkheid om normale meisjes, dames schoenen te kopen die waren er niet in haar maat.
Nu nog steeds kan ze in haar eigen land niet in een fysieke winkel slagen voor schoenen.
Rosalind* schreef:
05-05-2022 15:10
Als dat je jarenlang verteld wordt, zit dat in je hoofd. Inmiddels weet ik wel dat het niet klopt, maar dat besef zonk pas in toen ik zelf al kinderen had. Mijn oudste had wat grote vriendinnen, dus zelfs toen ze nog op de basisschool zat, stonden er wel eens schoenen en laarzen maat 41 in de gang (voeten beginnen eerder dan de rest met groeien). Ik weet nog wel dat ik eens met een excursie mee ging naar de schaatsbaan. De kinderen moesten verdelen bij de huurbalie, groter en kleiner dan maat 38, toen ging 80% naar het ‘groter dan’ deel.
Ja joh, ik ken zoveel kinderen van 10-12 jaar die al 38 of nog veel groter hebben. I
De Nederlandse gemiddelde dames schoenmaat is trouwens ruim 39:

https://fashionunited.nl/nieuws/mode/no ... 5081224163
Ik vindt het ook lastig om me leuk te kleden. Ben 1.63 m en ongeveer 67,5/68 kg. Heb vrij dikke bovenbenen vindt ik zelf. Merk dat ik nu ik 45 ben de kilo’s er veel minder snel af krijg. Dat inmiddels maar geaccepteerd. As zaterdag een dagje winkelen in Deventer kijken of ik nog wat leuks kan scoren.
Leuk topic! Ik lees mee.

Zelf, 42 jaar, 1.78 m en maat 38/40 draag graag een comfy broek (de bekende Only broek heb ik in meerdere kleuren bv) of allerlei soorten jeans van skinny tot flare tot helemaal wijd.. met een shirt, top of blousje.
Ik slaag altijd heel goed bij sissy boy, zulke mooie kleding daar en blijft ook mooi. Vaak aan de prijs vind ik, maar wat mij betreft is het dat ook waard. Voor jeans en broeken slaag ik ook goed bij Only, Mango en evt Zara.
Verder draag ik graag maxi of nog liever midi-jurken en -rokken. Vaak met bloemprint of grafische print. Geen King Louie maar ik zie toch ook vaak mensen bij wie het wel leuk staat. Het is denk ik een bepaalde look, als t je staat en je ervan houdt, leuk toch?
Ben zelf iets meer basic denk ik.
Qua schoenen vrijwel altijd sneakers, ook wel enkellaarsjes. Hakken kan ik helaas niet dragen ivm voetprobleem. Daar heb ik bij platte schoenen verder geen last van.
En ohhhh dat het spijkerjasje hier toch door sommigen niet gewaardeerd wordt… mijn all-time favorite! Maar toevallig heb ik er nav dit topic vandaag eens op gelet en ik snap wel wat er bedoeld wordt, ik zie er veel tuttige types ook mee lopen.
Nou ja, ik beschouw mezelf niet als tuttig in elk geval :mrgreen:

Ik ga hier lekker inspiratie opdoen voor leuke merken van goede kwaliteit! :yes:
rosadebree schreef:
05-05-2022 11:46
Dr Martens! Ik hou ervan, maar vinden jullie ze nog 'kunnen' voor 40 plus vrouwen?
Zeker! Hartstikke mooi en stoer vind ik
Wat een leuk topic! Ik ben zelf 46 jaar en was ook laatst aan het denken wat nog wel en niet zou kunnen voor mijn leeftijd en figuur.
Waar kopen jullie die neppe dr Martens trouwens? Ik vind ze ook echt duur maar wel leuk om af en toe te dragen. Ooit kon je me erin uittekenen: bruine van ruw keer met gele veters :-)
Nu zou ik trouwens liever standaard zwarte willen.
choca schreef:
06-05-2022 10:01
Wat een leuk topic! Ik ben zelf 46 jaar en was ook laatst aan het denken wat nog wel en niet zou kunnen voor mijn leeftijd en figuur.
Waar kopen jullie die neppe dr Martens trouwens? Ik vind ze ook echt duur maar wel leuk om af en toe te dragen. Ooit kon je me erin uittekenen: bruine van ruw keer met gele veters :-)

Ik heb ze bij Van Haren gehaald in de winter. Je ziet natuurlijk wel dat ze niet echt zijn, maar ze zitten lekker en zijn van prima kwaliteit.
Voor de Dr. Martens liefhebbers: de Pascal editie is van soepeler leer en hoefde ik niet in te lopen.
snug schreef:
04-05-2022 11:04
Ik kijk nooit naar leeftijd. Ik kijk of iemand iets staat qua kleur en model. Verder niet. Ik ben ook niet van plan om op mijn tachtigste bepaalde kleuren te laten.

Gympen zal ik dan ook nog dragen als het kan.
Precies! Ik ben 63 en draag gympen.
En heb 3 spijkerjasjes.

Van trendy/niet trendy is trek ik me niets aan. Ik draag wat ik leuk vind en me flatteert.
Kleuren maken veel verschil. Met een foute kleur voor mn teint en grijze bos haar lijk ik ziek en 80.

Ook ik heb weinig taille. Met kleding die optisch taille creeert lijk je slanker. Dus geen empirelijn of prinsesselijn met hoge tailles. En geen rechtvallende kleding.
Dat is denk ik ook het fijne naarmate je wat ouder wordt, je bent je meer bewust van wat goed bij je past en staat. En je laat je minder leiden door trends.

Zijn er dingen die jullie echt no-go vinden voor boven de 40 of 50 of welke leeftijd dan ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven